Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Dokonuje wyboru programu 3D. Chodzi o tworzenie modeli na potrzeby firmy reklamowej. Dobrze by było gdyby był w miarę prosty w obsłudze, współpracował z innymi urządzeniami (np. posiadał rozszerzenia plików charakterystyczne dla autocad'a) no i miał przystępną cenę.

Myślę o Rhinoceros 3D (przystępna cena). Byłby to dobry wybór? A może są inne lepsze programy w podobnej cenie?

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

są podobne programy i to nawet za darmo!

http://blender.org/cms/Home.2.0.html

w sumie jest prosty w obsłudze jeśli na początku nie wystraszysz się interface'u

 

inne softy 3d:

# Lightwave 3D

# 3Ds MAX

# Maya

# True Space

# Cinema 4d

# Wings 3D :P

 

w sumie każdy z nich ma podobne możliwości, róznią sie tylko tym, ze przy niektórych musisz być bardzioej wytrwały ale za to rekompensatą jest cena

Napisano

Ale jeśli interesuje cię projektowanie głównie techniczne i a'la CADowskie, to Rhino byłby calkiem dobrym wyborem. Jednak nie jest on zbyt elastyczny, z organiką można się tam niezle namęczyc (chociąz widziałem całkiem niezle głowy robione NURBSami :) )

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano
Jednak nie jest on zbyt elastyczny

Odniosłem inne wrazenie przeglądając galerie modeli wykonanych w rhino. Ale gdyby okazało się, że jest tak w rzeczywistości, jak piszesz, musiałbym z niego zrezygnować.

 

Co do blendera to nie mogę się do niego przyzwyczaić a liczy się efektywność pracy.

Napisano

blender jest efektywny, a juz napewno w modelowaniu. modeluje sie w nim szybciej niż w maxie dzieki latwym skrótom klawiszowym itp. polecam blendera, na poczatku interfejs odstrasza ale później okazuje sie że jest w porządku

Napisano

z modelerów to hexagon jeszcze jest, ale mnie zawsze odrzucał niemożliwością konfiguracji mychy i strasznymi bugami, jakiś czas temu wyszła wersje 2,1 ale nawet nie chce mi sie tego sprawdzać bo pewnie tego i tak nie poprawili :P

 

majlepiej sćiągnij traile tych progów i zobacz który najbardziej ci odpowida i wybierz

 

bardzo lubie silo, ale czasem brakuje narzędzi, ale do organiki imo jest lepszy od modo głównie o działnie tweeka mi chodzi, modo też jest bardzo fajne i ma dużo narzędzi i render nawet :P

Napisano

Wiesz, mówie ze swojego doświadczenia, kiedyś modelowałem troche w Rhino, jednak nie była to zbyt długa przygoda. Jednak nawet jak przeglądałem manuale to były one raczej skoncentrowane na opisie wykonywania przedmiotów technicznych itp. Słyszałem (nie mam zupełnie jak potwierdzić tego osobiście, więc to może być tylko plota) że są trudności z exportowaniem z Rhino do Zbrusha, co jest dla mnie jeszcze jednym argumentem przeciw wykozystywaniu go do organiki.

 

Kuba dobrze mówi, rzuć okiem na Modo i Silo, sam właśnie będe sie przymierzał do Modo. Trzeba jeszcze dodać że goście zadbali o nowych userów, można od nich ściągnąć 3giga materiałów treningowych które pokaują techniki modelowania tak ograniki jak i twardych powierzchni (mówie tu o Modo).

 

Edit: Fikołek i nawet malować w nim można :D

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

Hello,

 

z pozycji użytkownika, który z 3dsMax, Wingsem i Blenderem miał styczność w takim samym trybie (tj. "Zupełnie nie znam interfejsu, więc poczytam sobie manual i dowiem się, co się w tym robi") muszę powiedzieć, że nie miałam problemów z interfejsem Wingsa i Blendera większych niż w przypadku Maxa. Albo to ja jestem dziwna, albo dużą różnicę robi stopień przyzwyczajenia do jakiegoś konkretnego programu :-)

 

[Oczywiście mogłam też jeszcze nie dotrzeć do tych elementów w Blenderze które są tak Bardzo Różne, ale z drugiej strony od znajomych słyszałam wypowiedzi w stylu "włączyłem, przeraziłem się, wyłączyłem", więc chyba te elementy nie są tak głęboko ukryte].

 

EDIT: dopiszę dla porządku, bo nikt jeszcze o tym nie wspominał: żeby w Blenderze robić lepsze rendery, przydaje się doinstalować Yafray.

 

pp,

_3Jane

Napisano

Istotne jest też to o czym napisał mirach, mianowicie dostęp do materiałów edukacyjnych. Rzucę okiem na Silo i Modo.

Najgorsze jest to, że nie mam wiele czasu. Ostatecznie zacznę pracować na blenderze i w między czasie przetestuje komercyjne oprogramowanie.

Wielkie dzięki za rady i pomoc. Jeżeli ktoś ma jeszcze opinie, prosze piszcie.

Napisano

Silo jest bardzo dobre do modelowania opanujesz klawiszologie i jedziesz. Jeszcze zalezy co chcesz robić, czy modelować teksturowac, animować, co modelować. Trzeba poszukaćodpowiedniego rozwiązania.

Napisano

jest duzo programow do 3d płatnych i darmowych z płatnych to 3ds max,Maya,LW no i inne ale wymieniłem te co sie troszke liczą :p

A darmowe to Blender, Wings inne oczywiscie są ale sam wiesz jak to z darmowymi softami do 3d :]

Najlepiej posciągaj triale albo PLE i sam sie przekonasz :)

Napisano
Jeszcze zalezy co chcesz robić, czy modelować teksturowac, animować, co modelować.

Modelowanie dosyć zróżnicowanych (pod względem kształtu i wielkości) modeli oraz teksturowanie. Raczej figury statyczne.

Napisano

Nieorganika.

 

kup se softimage|xsi foundation , wersja za jakies 500 dolcow i program z najwyzszej polki, do modelowania, animacji itp.

Cena bardzo atrakcyjna :) Na pewno sprawdzę.

Napisano

Hej,

Chce się podpiąć pod ten wątek (bo po co nowy zaczynać skoro w sumie o tym samym)

Tez zastanawiam się na jaki soft przejść, gdyż wcześniej czy później wolałbym mieć coś z licencją. Max za drogi wiec mysle o czyms zamiennym.

Co do mojej pracy wiem jedno: postaciami i animacją raczej nigdy nie bedę się bawił (chyba ze zrobić mały lot kamery wokół obiektu) - generalnie wizualizacje, wnętrza, zewnętrza, budynki i inne takie. Wiec stąd zapytuję - jaki soft - (poza Maxem) ?

 

-XSI

-LW

-Blender

-Modo

-Silo

 

(Mayę i Zbrusha pomijam bo to chyba typowo do postaci)

 

Które z nich sa najbardziej podobne w obsłudze do Maxa? Który z nich najlepiej się sprawdza w modelowaniu ortogonalnych, stosunkowo nieskomlikowanych brył (choć czasem jakaś sofa tez sie trafi)

 

Nooo... panowie architekci ...podzielcie sie doświadczeniem ;-)

Napisano

500 $? Ale wiem ze XSI ma 20 wersji a dopiero najdrozsza oferuje korzystne własciwosci. W tej za 500 to raczej nie wiele mozna pocisnąc

Gość e=mc^2
Napisano
500 $? Ale wiem ze XSI ma 20 wersji a dopiero najdrozsza oferuje korzystne własciwosci. W tej za 500 to raczej nie wiele mozna pocisnąc

 

xsi ma jedynie 3 wersje: xsi foundation( za 500$) xsi essentials(za 1995$) i xsi advanced(za 6995$)

 

polon nie mam pojecia skad ty wziales takie informacje ze w xsi foundation mozna "niewiele pocisnac", mozna baaaardzo duzo pocisnac, foundation nie ma jedynie tych rzeczy ktore sa przydatne w np. produkcji filmowej, posiada jakies 85-90 procent tego co posiadaja dwie "wyzsze" wersje i w tym przedziale cenowym bije absolutnie kazdy program, ktory jest dostepny na ziemi, warto wejsc na strone producenta i sobie poczytac co nie co

Gość e=mc^2
Napisano

silo nadaje sie do wymodelowania wszystkiego co ci przyjdzie do glowy, nie tylko organiki, dlaczego sadzisz ze nadaje sie bardziej do organiki?(wings3d i modo tez sie raczej nadaja tylko do organiki?)Silo obsluguje "polygonal modeling" i "advanced subdivision surfaces" wiec mozesz wymodelowac sobie "latwo" wszystko co sobie wyobrazisz

 

glownie do organiki(choc nie tylko do niej, do wielu innych rzeczy tez, chociaz do wymodelowania np. samochodu to juz nie) to jest zbrush

 

najlepiej sciagnac dema czy triale odpowiednich programow i je sprawdzic i poczytac co producent pisze o swoich produktach

 

jeszcze ze strony producenta silo: "Who is Silo intended for? Silo was created to be useful to 3D animators, architects, video game designers, product designers, and anyone else who needs to create objects in 3D quickly and easily. We believe that a good program for modeling characters should also be a good program for designing buildings, and vice-versa. If your software can't model a human face very well, then it probably won't allow you to create a good sinuous piece of architecture. Silo is made to be a generalized tool that can handle most all 3D geometry in a logical and simple manner."

 

i maya wcale nie jest "typowo do postaci"

Napisano

Heh, jak dla mnie to "We believe that a good program for modeling characters should also be a good program for designing buildings," straszny bullshit. Samo silo mi sie podobalo jak wyprobowywalem, ale nie ma tam masy rzeczy zeby sie zabrac za techniczny modeling. Nie zrobisz tam sobie rzutow splajnami, nie podasz dokladnych kątów, wymiarów itp. Jak dla mnie silo jest swietne do freemodelingu, organiki itp, ale od projektowania budynkow to niech ten soft sie trzyma z daleka :)

Napisano

od technicznych rzeczy to jest papier milimetrowy i olówek 0,5mm :D No ale Klicku racje masz, z jakiegos powodu autodesk oprocz maxa ma calą rodzine CADopodobnych tworów :)

Napisano

ja tam silo używałem raczej długo ale czasem przy przy tworzeniu bardziej "twardzych" powierzchni lub gdy potrzebowałem jakiegoś precyzyjnego rozmeiszczenia elementów, kopi czy czegoś takiego to przerzucałem model do majki i poprawiłem i znowu do silo albo gimnastykowałem się w silo;)

nie mówie że samochodów czy innych takich nie da się zrobić ale w innych programach da się ławiej szybciej :)

 

teraz rzuciłem silo dla modo :) 3 razy do modo podchodziłem aż wpadłem na stałe przez jakiś czas używałem też silo bo ma bardzo fajny i szybki w działaniu tweak ale już z silo zrezygnowałem bo sktóty mi się myliły :)

Gość e=mc^2
Napisano

co do wyboru softu to pytanie jest chyba zle postawione, raczej powinno brzmiec: jaki program renderujacy wybrac do wizek, zeby latwo, przyjemnie, z odpowiednia jakoscia i szybko sie w nim renderowalo i nie trzeba bylo sie uczyc masy dziwnych rzeczy o renderowaniu i pod niego wybrac soft do modelowania, samo modelowanie budynkow, mebli i innych takich jest chyba najmniej istotna rzecza( jesli oczywiscie nie mowimy o jakims tam projektowaniu dla inzynierow, bo do tego jak wyzej jest napisane sa oddzielne programy)-chociaz nie wiem bo na wizkach i renderingu sie nie znam

i to wszystko jesli mowimy o kupnie softu(jesli nas na nie stac) bo jesli nie mamy kasy to wybor jest oczywisty, blender, wings3d, yafray i inne softy za darmo a jesli mamy bardzo ograniczony budzet to nadal sie bede upieral ze najlepszym softem jest xsi foundation, chyba ze mamy tylko 109 dolarow i chcemy koniecznie je wydac to wtedy silo;)

Napisano

Rhino do organiki??

Widzisz i nie grzmisz??!!??!!

 

Ps wiem, że można... można też jechać z Wrocławia do Warszawy przez Czarnobyl.

Napisano

Mayę i Zbrusha pomijam bo to chyba typowo do postaci

 

a to dobre! hahahahaha!

 

typowo do postaci to moze jest poser ale nie maya

Napisano
Jak dla mnie silo jest swietne do freemodelingu, organiki itp, ale od projektowania budynkow to niech ten soft sie trzyma z daleka :)

 

Można w silo pokusić się o wymodelowanie zlewu czy autka, ale to zakrawa na sadomasochizm :)

Napisano
500 $? Ale wiem ze XSI ma 20 wersji a dopiero najdrozsza oferuje korzystne własciwosci. W tej za 500 to raczej nie wiele mozna pocisnąc

 

Ja na XSI Fnd całkiem nieźle 'pociskam' postaci high/low, environment i pojazdy ostatnio też. Statyczne i animowane.

Napisano

no XSI kuszaca sprawa, i cenowo i z tego co tu czytam mozliwosciowo. ale chyba vraya na niego nie ma jeszcze , dopiero trwaja prace nad nim... dobrze slyszalem???

pozdr.

 

edit: ale chyba mentala ma jesli sie nie myle (??)

Gość e=mc^2
Napisano

jest najnowszy mental 3.5 i calkiem niezle zintegrowany, a z vrayem to nie wiem, podobno go robia, teraz w xsi 6 zdaje sie ze o wiele latwiej pisze sie wsparcie dla osobnych rendererow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności