josephzet Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Witam! Dokonuje wyboru programu 3D. Chodzi o tworzenie modeli na potrzeby firmy reklamowej. Dobrze by było gdyby był w miarę prosty w obsłudze, współpracował z innymi urządzeniami (np. posiadał rozszerzenia plików charakterystyczne dla autocad'a) no i miał przystępną cenę. Myślę o Rhinoceros 3D (przystępna cena). Byłby to dobry wybór? A może są inne lepsze programy w podobnej cenie?
ledyr Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 są podobne programy i to nawet za darmo! http://blender.org/cms/Home.2.0.html w sumie jest prosty w obsłudze jeśli na początku nie wystraszysz się interface'u inne softy 3d: # Lightwave 3D # 3Ds MAX # Maya # True Space # Cinema 4d # Wings 3D :P w sumie każdy z nich ma podobne możliwości, róznią sie tylko tym, ze przy niektórych musisz być bardzioej wytrwały ale za to rekompensatą jest cena
mirach Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Ale jeśli interesuje cię projektowanie głównie techniczne i a'la CADowskie, to Rhino byłby calkiem dobrym wyborem. Jednak nie jest on zbyt elastyczny, z organiką można się tam niezle namęczyc (chociąz widziałem całkiem niezle głowy robione NURBSami :) ) pozdrawiam Mirach
josephzet Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 Jednak nie jest on zbyt elastyczny Odniosłem inne wrazenie przeglądając galerie modeli wykonanych w rhino. Ale gdyby okazało się, że jest tak w rzeczywistości, jak piszesz, musiałbym z niego zrezygnować. Co do blendera to nie mogę się do niego przyzwyczaić a liczy się efektywność pracy.
BLADE Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 blender jest efektywny, a juz napewno w modelowaniu. modeluje sie w nim szybciej niż w maxie dzieki latwym skrótom klawiszowym itp. polecam blendera, na poczatku interfejs odstrasza ale później okazuje sie że jest w porządku
kubi Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Nie zapominajmy o modo i silo. Modo jest bardziej uniwersalny.
Destroyer Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 z modelerów to hexagon jeszcze jest, ale mnie zawsze odrzucał niemożliwością konfiguracji mychy i strasznymi bugami, jakiś czas temu wyszła wersje 2,1 ale nawet nie chce mi sie tego sprawdzać bo pewnie tego i tak nie poprawili :P majlepiej sćiągnij traile tych progów i zobacz który najbardziej ci odpowida i wybierz bardzo lubie silo, ale czasem brakuje narzędzi, ale do organiki imo jest lepszy od modo głównie o działnie tweeka mi chodzi, modo też jest bardzo fajne i ma dużo narzędzi i render nawet :P
mirach Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Wiesz, mówie ze swojego doświadczenia, kiedyś modelowałem troche w Rhino, jednak nie była to zbyt długa przygoda. Jednak nawet jak przeglądałem manuale to były one raczej skoncentrowane na opisie wykonywania przedmiotów technicznych itp. Słyszałem (nie mam zupełnie jak potwierdzić tego osobiście, więc to może być tylko plota) że są trudności z exportowaniem z Rhino do Zbrusha, co jest dla mnie jeszcze jednym argumentem przeciw wykozystywaniu go do organiki. Kuba dobrze mówi, rzuć okiem na Modo i Silo, sam właśnie będe sie przymierzał do Modo. Trzeba jeszcze dodać że goście zadbali o nowych userów, można od nich ściągnąć 3giga materiałów treningowych które pokaują techniki modelowania tak ograniki jak i twardych powierzchni (mówie tu o Modo). Edit: Fikołek i nawet malować w nim można :D pozdrawiam Mirach
3Jane Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Hello, z pozycji użytkownika, który z 3dsMax, Wingsem i Blenderem miał styczność w takim samym trybie (tj. "Zupełnie nie znam interfejsu, więc poczytam sobie manual i dowiem się, co się w tym robi") muszę powiedzieć, że nie miałam problemów z interfejsem Wingsa i Blendera większych niż w przypadku Maxa. Albo to ja jestem dziwna, albo dużą różnicę robi stopień przyzwyczajenia do jakiegoś konkretnego programu :-) [Oczywiście mogłam też jeszcze nie dotrzeć do tych elementów w Blenderze które są tak Bardzo Różne, ale z drugiej strony od znajomych słyszałam wypowiedzi w stylu "włączyłem, przeraziłem się, wyłączyłem", więc chyba te elementy nie są tak głęboko ukryte]. EDIT: dopiszę dla porządku, bo nikt jeszcze o tym nie wspominał: żeby w Blenderze robić lepsze rendery, przydaje się doinstalować Yafray. pp, _3Jane
josephzet Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 Istotne jest też to o czym napisał mirach, mianowicie dostęp do materiałów edukacyjnych. Rzucę okiem na Silo i Modo. Najgorsze jest to, że nie mam wiele czasu. Ostatecznie zacznę pracować na blenderze i w między czasie przetestuje komercyjne oprogramowanie. Wielkie dzięki za rady i pomoc. Jeżeli ktoś ma jeszcze opinie, prosze piszcie.
kubi Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Silo jest bardzo dobre do modelowania opanujesz klawiszologie i jedziesz. Jeszcze zalezy co chcesz robić, czy modelować teksturowac, animować, co modelować. Trzeba poszukaćodpowiedniego rozwiązania.
hcpiter Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 jest duzo programow do 3d płatnych i darmowych z płatnych to 3ds max,Maya,LW no i inne ale wymieniłem te co sie troszke liczą :p A darmowe to Blender, Wings inne oczywiscie są ale sam wiesz jak to z darmowymi softami do 3d :] Najlepiej posciągaj triale albo PLE i sam sie przekonasz :)
josephzet Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 Jeszcze zalezy co chcesz robić, czy modelować teksturowac, animować, co modelować. Modelowanie dosyć zróżnicowanych (pod względem kształtu i wielkości) modeli oraz teksturowanie. Raczej figury statyczne.
Gość e=mc^2 Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 kup se softimage|xsi foundation , wersja za jakies 500 dolcow i program z najwyzszej polki, do modelowania, animacji itp. sciagnij sobie triala i obadaj : http://softimage.com/products/xsi/default.aspx
josephzet Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 Nieorganika. kup se softimage|xsi foundation , wersja za jakies 500 dolcow i program z najwyzszej polki, do modelowania, animacji itp. Cena bardzo atrakcyjna :) Na pewno sprawdzę.
Udziar Napisano 12 Marzec 2007 Napisano 12 Marzec 2007 Hej, Chce się podpiąć pod ten wątek (bo po co nowy zaczynać skoro w sumie o tym samym) Tez zastanawiam się na jaki soft przejść, gdyż wcześniej czy później wolałbym mieć coś z licencją. Max za drogi wiec mysle o czyms zamiennym. Co do mojej pracy wiem jedno: postaciami i animacją raczej nigdy nie bedę się bawił (chyba ze zrobić mały lot kamery wokół obiektu) - generalnie wizualizacje, wnętrza, zewnętrza, budynki i inne takie. Wiec stąd zapytuję - jaki soft - (poza Maxem) ? -XSI -LW -Blender -Modo -Silo (Mayę i Zbrusha pomijam bo to chyba typowo do postaci) Które z nich sa najbardziej podobne w obsłudze do Maxa? Który z nich najlepiej się sprawdza w modelowaniu ortogonalnych, stosunkowo nieskomlikowanych brył (choć czasem jakaś sofa tez sie trafi) Nooo... panowie architekci ...podzielcie sie doświadczeniem ;-)
polon Napisano 12 Marzec 2007 Napisano 12 Marzec 2007 500 $? Ale wiem ze XSI ma 20 wersji a dopiero najdrozsza oferuje korzystne własciwosci. W tej za 500 to raczej nie wiele mozna pocisnąc
Gość e=mc^2 Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 500 $? Ale wiem ze XSI ma 20 wersji a dopiero najdrozsza oferuje korzystne własciwosci. W tej za 500 to raczej nie wiele mozna pocisnąc xsi ma jedynie 3 wersje: xsi foundation( za 500$) xsi essentials(za 1995$) i xsi advanced(za 6995$) polon nie mam pojecia skad ty wziales takie informacje ze w xsi foundation mozna "niewiele pocisnac", mozna baaaardzo duzo pocisnac, foundation nie ma jedynie tych rzeczy ktore sa przydatne w np. produkcji filmowej, posiada jakies 85-90 procent tego co posiadaja dwie "wyzsze" wersje i w tym przedziale cenowym bije absolutnie kazdy program, ktory jest dostepny na ziemi, warto wejsc na strone producenta i sobie poczytac co nie co
kubi Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 Silo Ci odpada bo to nadaję sie raczej do organiki
Gość e=mc^2 Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 silo nadaje sie do wymodelowania wszystkiego co ci przyjdzie do glowy, nie tylko organiki, dlaczego sadzisz ze nadaje sie bardziej do organiki?(wings3d i modo tez sie raczej nadaja tylko do organiki?)Silo obsluguje "polygonal modeling" i "advanced subdivision surfaces" wiec mozesz wymodelowac sobie "latwo" wszystko co sobie wyobrazisz glownie do organiki(choc nie tylko do niej, do wielu innych rzeczy tez, chociaz do wymodelowania np. samochodu to juz nie) to jest zbrush najlepiej sciagnac dema czy triale odpowiednich programow i je sprawdzic i poczytac co producent pisze o swoich produktach jeszcze ze strony producenta silo: "Who is Silo intended for? Silo was created to be useful to 3D animators, architects, video game designers, product designers, and anyone else who needs to create objects in 3D quickly and easily. We believe that a good program for modeling characters should also be a good program for designing buildings, and vice-versa. If your software can't model a human face very well, then it probably won't allow you to create a good sinuous piece of architecture. Silo is made to be a generalized tool that can handle most all 3D geometry in a logical and simple manner." i maya wcale nie jest "typowo do postaci"
mirach Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 Heh, jak dla mnie to "We believe that a good program for modeling characters should also be a good program for designing buildings," straszny bullshit. Samo silo mi sie podobalo jak wyprobowywalem, ale nie ma tam masy rzeczy zeby sie zabrac za techniczny modeling. Nie zrobisz tam sobie rzutow splajnami, nie podasz dokladnych kątów, wymiarów itp. Jak dla mnie silo jest swietne do freemodelingu, organiki itp, ale od projektowania budynkow to niech ten soft sie trzyma z daleka :)
KLICEK Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 od technicznych rzeczy sa techniczne programy 3dsmax tez niech od nich sie trzyma z daleka ;)
mirach Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 od technicznych rzeczy to jest papier milimetrowy i olówek 0,5mm :D No ale Klicku racje masz, z jakiegos powodu autodesk oprocz maxa ma calą rodzine CADopodobnych tworów :)
Destroyer Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 ja tam silo używałem raczej długo ale czasem przy przy tworzeniu bardziej "twardzych" powierzchni lub gdy potrzebowałem jakiegoś precyzyjnego rozmeiszczenia elementów, kopi czy czegoś takiego to przerzucałem model do majki i poprawiłem i znowu do silo albo gimnastykowałem się w silo;) nie mówie że samochodów czy innych takich nie da się zrobić ale w innych programach da się ławiej szybciej :) teraz rzuciłem silo dla modo :) 3 razy do modo podchodziłem aż wpadłem na stałe przez jakiś czas używałem też silo bo ma bardzo fajny i szybki w działaniu tweak ale już z silo zrezygnowałem bo sktóty mi się myliły :)
Gość e=mc^2 Napisano 16 Marzec 2007 Napisano 16 Marzec 2007 co do wyboru softu to pytanie jest chyba zle postawione, raczej powinno brzmiec: jaki program renderujacy wybrac do wizek, zeby latwo, przyjemnie, z odpowiednia jakoscia i szybko sie w nim renderowalo i nie trzeba bylo sie uczyc masy dziwnych rzeczy o renderowaniu i pod niego wybrac soft do modelowania, samo modelowanie budynkow, mebli i innych takich jest chyba najmniej istotna rzecza( jesli oczywiscie nie mowimy o jakims tam projektowaniu dla inzynierow, bo do tego jak wyzej jest napisane sa oddzielne programy)-chociaz nie wiem bo na wizkach i renderingu sie nie znam i to wszystko jesli mowimy o kupnie softu(jesli nas na nie stac) bo jesli nie mamy kasy to wybor jest oczywisty, blender, wings3d, yafray i inne softy za darmo a jesli mamy bardzo ograniczony budzet to nadal sie bede upieral ze najlepszym softem jest xsi foundation, chyba ze mamy tylko 109 dolarow i chcemy koniecznie je wydac to wtedy silo;)
Kulki Napisano 16 Marzec 2007 Napisano 16 Marzec 2007 Rhino do organiki?? Widzisz i nie grzmisz??!!??!! Ps wiem, że można... można też jechać z Wrocławia do Warszawy przez Czarnobyl.
kru Napisano 16 Marzec 2007 Napisano 16 Marzec 2007 Mayę i Zbrusha pomijam bo to chyba typowo do postaci a to dobre! hahahahaha! typowo do postaci to moze jest poser ale nie maya
kubi Napisano 16 Marzec 2007 Napisano 16 Marzec 2007 Jak dla mnie silo jest swietne do freemodelingu, organiki itp, ale od projektowania budynkow to niech ten soft sie trzyma z daleka :) Można w silo pokusić się o wymodelowanie zlewu czy autka, ale to zakrawa na sadomasochizm :)
_michal Napisano 16 Marzec 2007 Napisano 16 Marzec 2007 500 $? Ale wiem ze XSI ma 20 wersji a dopiero najdrozsza oferuje korzystne własciwosci. W tej za 500 to raczej nie wiele mozna pocisnąc Ja na XSI Fnd całkiem nieźle 'pociskam' postaci high/low, environment i pojazdy ostatnio też. Statyczne i animowane.
tadzio Napisano 17 Marzec 2007 Napisano 17 Marzec 2007 no XSI kuszaca sprawa, i cenowo i z tego co tu czytam mozliwosciowo. ale chyba vraya na niego nie ma jeszcze , dopiero trwaja prace nad nim... dobrze slyszalem??? pozdr. edit: ale chyba mentala ma jesli sie nie myle (??)
Gość e=mc^2 Napisano 18 Marzec 2007 Napisano 18 Marzec 2007 jest najnowszy mental 3.5 i calkiem niezle zintegrowany, a z vrayem to nie wiem, podobno go robia, teraz w xsi 6 zdaje sie ze o wiele latwiej pisze sie wsparcie dla osobnych rendererow
Udziar Napisano 22 Marzec 2007 Napisano 22 Marzec 2007 A wiecie cos o przyblizonej cenie Autodesk Viza 2007? Ile tanszy jest od Maxa?
VIZjoner Napisano 22 Marzec 2007 Napisano 22 Marzec 2007 Chyba warto pocisnac troche w XSI , sam pracuje w pracy i powiem ze 3dmax przy tym to jak VW do BMW - odpicowane :)
tadzio Napisano 22 Marzec 2007 Napisano 22 Marzec 2007 3dmax przy tym to jak VW do BMW - odpicowane :) zawsze bardziej BMki mi sie podobaly ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się