Skocz do zawartości

Model 3D: Organika


Georgas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Georgas - Niezly postep zrobiles :) Gratuluje. Ale,ale... Niby fajnie ale nie do konca. Mam wrazenie jakby mu brakowalo jakichs kosci lub miesni (?). Zuchwa w miejscu gdzie sie zalamuje (blisko ucha) jest za wysoko. Popracuj nad oczami i okolica. Usta fajne ale nie jestem pewien co do tych kacikow - wygladaja troche jak u nielota. Laczenie nosa z twarz niedobre i skrzydelka nosa za cienkie. Brakuje lukow brwiowych ( to chyba tych kosci mi brakuje). Popraw nierownosci z boku czachy.

Cos mi tu jeszcze sie nie podoba ale sam nie wiem...

 

Klicek - z przyjemnoscia poznam twoje argumenty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozwijam moje zdanie :

 

ludzie ktorzy zaczynaja od skulptowania, niedosc ze zapominaja o anatomii to i o masach miesniowych/tluszczykowch. Nie wiem dlaczego ale jakos skulpty wygladaja strasznie, skupiaja sie na "mozliwosci" zrobienia detalu (dostajecie wtedy komentarze typu "fajny detal :), a nie "fajna głowka :)" czujecie roznice ?), a nie na bryłe twarzy przez to model wyglada jakby był ktos robił "retarda" pocietego brzytwa, albo co gorsza napackanego i nabombelkowatego wszedzie.

Modelowanie reczne wyrabia jednak czucie tej bryły, moze nie zawsze, bo wiem ze sam mam z tym problemy, ale na pewno bardziej niz jak skluptem "toroszke tu troszke tam" ;)

 

Oczywiscie to moje zdanie, mozecie miec mnie w 4 literach nie obraze sie, bo na pewno znajda sie ludzie, ktorym skulptowanie wychodzi bez umiejetnosci modelowania recznego, tak samo jak znajda sie graficy nie potrafiacy nic zrobic w 2d, a robiacych piekne cg, ale powiedzmy sobie to otwarcie jest to "mniejszosc" ;)

 

nie traktujcie tego prosze jak wymadrzanie sie, dzieki :)

 

ps. nie mam nic do modeli autora watku, sa spoko potrzebuja troszke pieszczoty wiec keep it up :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozwijam moje zdanie :

 

ludzie ktorzy zaczynaja od skulptowania, niedosc ze zapominaja o anatomii to i o masach miesniowych/tluszczykowch. Nie wiem dlaczego ale jakos skulpty wygladaja strasznie, skupiaja sie na "mozliwosci" zrobienia detalu, a nie na bryłe twarzy przez to model wyglada jakby był ktos robił "retarda" pocietego brzytwa, albo co gorsza napackanego i nabombelkowatego wszedzie.

Modelowanie reczne wyrabia jednak czucie tej bryły, moze nie zawsze, bo wiem ze sam mam z tym problemy, ale napewno bardziej niz jak skluptem "toroszke tu troszke tam" ;)

 

Oczywiscie to moje zdanie, mozecie miec mnie w 4 literach nie obraze sie, bo na pewno znajda sie ludzie, ktorym skulptowanie wychodzi bez umiejetnosci modelowania recznego, tak samo jak znajda sie graficy nie potrafiacy nic zrobic w 2d, a robiacych piekne cg, ale powiedzmy sobie to otwarcie jest to "mniejszosc" ;)

 

nie traktujcie tego prosze jak wymadrzanie sie, dzieki :)

 

ps. nie mam nic do modeli autora watku, sa spoko potrzebuja troszke pieszczoty wiec keep it up :)

 

Poza tym umiejętność tradycyjnego modelowania przydaje sie w przypadku robienia bryłek.

Przykład Kolby Jukes najpierw tradycyjny modeling potem sculptowanie, raczej skłania ku temu by najpierw nauczyc sie tradycyjnej metody a potem zacząć sculptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe gdyby kolby jukes zrobil model (taki sam) tradycyjnie i scupltem nie byloby roznicy no tylko taki maxymalny detal by je odroznial :D

a jak powiem tylko ze (z polakow) tradycyjny modeling to staszek :D jego david zabija mnie zakazdym razem jak na niego patrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007 pinch + std :)

Gomez dzięki za cenne uwagi :)

 

wiem że sculptowanie to takie troszke pójście na łatwizne ale nie radze sobie w tradycyjnym modelowaniu organiki :(, sculpting sprawia mi dużo frajdy i staram się robić główki poprawnie a nie żeby był byle jaki detal :(, poprostu mi nie wychodzi

nieco poprawiłem (tak myśle) ten ostani model

618827bb57b13df1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walcz Bracie!:)... dodam tylko ze wg mnie brak tym glowkom 'bryly'... podstawowego ksztaltu na ktory nakladasz Swoj detal:), ktory zreszta jest dosc dobry:)!... pierw postaraj sie zrobic 'kształtną' glowe :) a pozniej zapodaj fajny detal:)

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, Twoje prace z technicznego punktu widzenia nie budzą większych zastrzeżeń. Natomiast widać, że nie masz pomysłu na tą głowę i kształtujesz ją tak, jak Cię myszka poniesie. Detale robisz bardzo fajnie, ale kształt czaszki jest nieciekawy – musisz przedstawic jakiegos konkretnego gościa :) Ale widać, że jestes na dobrej drodze! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos nie moge sie przekonać do tego, jest troche estetycznego "ale" jak np.

- za szeroko oczy

- za mocne wgłebienia na czubku nosa, one sa bardzo subtelne. Zrób wiekszym brushem i zaraz lekko wygładzaj

- za szerokie zmarszczki na czole o przynajmniej 2 cm

- to ziarnowanie na brodzie i okolicach to miał być zarost? Nie tedy droga, chyba, że chciałes otrzymac pory w skórze. Jak popatrzysz w lustro to zobaczysz ze nie ma ich tam az tak licznie.

- to samo wargi, te malutkie fałdki sa wieksze i bardziej widoczne. Usta nie sa tak podrapane.

- górna część ucha powinna byc bardziej na zewnątrz

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główka na stojaczku wymiata po prostu:) Tylko faktycznie, stojaczek przewróciłby sie pod ciężarem rzeźby... Miło wyglada głowa zawieszona na scianie, niby trofeum z polowania:) kiedys probowalem takie cos sobie narysowac - ciekawie wyglada:) A w Twoim modelu jeszcze takie usta rozchylone oczy otwarte. Widac, jakby "trofeum-czlowiek" zachowało swoją ostatnią minę swojego zycia:) Super, podoba sie i to bardzo.

 

Pozdrawiam,

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie żebym się czepiał, ale przestudiowałem cały ten temat, większość komentów poczytałem i stwierdzam, ze po tym jak sobie nie radziłeś z budową siateczki dla głowy w maxie, totalnie się poddałeś i poszedłeś na łatwiznę ze Zbrushem :P w ZBrushu ciężko nauczyć się budowania siateczki, skoro tam praktycznie tylko rzeźbisz :/ nie lepiej Ci połączyć przyjemność z pożytecznym :) tak przynajmniej dotrenujesz super sobie budowanie siatek, osobiście uważam zbrasha za pożyteczny program, wręcz świetny, ale tylko dla profesjonalistów, zęby im czasu nie zżerało na robieniu siatek i łatwiej detal się osiągało :P

Pozdrawiam i życze pełnej mobilizacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie żebym się czepiał, ale przestudiowałem cały ten temat, większość komentów poczytałem i stwierdzam, ze po tym jak sobie nie radziłeś z budową siateczki dla głowy w maxie, totalnie się poddałeś i poszedłeś na łatwiznę ze Zbrushem :P w ZBrushu ciężko nauczyć się budowania siateczki, skoro tam praktycznie tylko rzeźbisz :/ nie lepiej Ci połączyć przyjemność z pożytecznym :) tak przynajmniej dotrenujesz super sobie budowanie siatek, osobiście uważam zbrasha za pożyteczny program, wręcz świetny, ale tylko dla profesjonalistów, zęby im czasu nie zżerało na robieniu siatek i łatwiej detal się osiągało :P

Pozdrawiam i życze pełnej mobilizacji :)

heeee ja wogole nie rozumie o co tobie chodzi w tym poscie, od kiedy ZB jest dla pro bo nie uklada sie siatki ?! I wogole dlaczego kazdy musi umiec modlowac glowe w maxie zeby sobie zroic sculping.

Jeden lubi piwo inny zyto :]

A co do modeli to wypasik jeden z tej strony mi sie tylko nie podobal :p Niezle ci idzie ten zbrush :)

pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności