JohnZi Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 W sumie po raz pierwszy mam stycznosc z tym watkiem i ogolnie z game artem:P dlatego niewszystko jest dla mnie jasne:P moze inaczej:P wszystko jest dla mnie niejasnexD na poczatku mialy byc same modele, no ale plan ulegly zmianie i dojda tez textury. W zwiazku z tym mam pare pytan:] jak widac rowki sa modelowane i takie zostac juz maja- stad pytania: 1. czy jako lakier wystarczy sam diffuse z reflection? czy potrzebne jest wtedy mapowanie? czy tez mozna sie obejsc bez niego? 2 Czy ogolnie kazdy obiekt musi byc z mapowany zeby pozniej mogl byc dobrze wyswietlany w grze? 3. czy do mapowania konieczny jest unwrap czy tez da sie to zalatwic zwyklym unv mappingiem? np planar etc.:] hmm to chyba wszystko. Ogolnie modele maja troche za duzo poly( a nie jest kompletny, musze dodac pare rzeczy jeszcze) Polycount zostal obnizony nieco. teraz jest 10k poly z hakiem, a mam sie zmiescic gdzies okolo 7,5k :P pozbede sie glownie chamferow gdyz sa za geste. No i zdalo by sie troche odchudzic kola, bo dosc sporo zajmuja:] Bede wdzieczny za pomoc, pozdro:] siata siata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 Z tego co się orientuję, każdy obiekt, który ma być umieszczony w grze, musi być zmapowany. Auto ładne, jednak nie wiem czy 20tys trisów nie rozłoży na łopatki większości komputerów. Zakładając, że auto jest pod jakieś wyścigi, jednocześnie na ekranie wyświetlanych będzie kilka pojazdów. Nawet przy różnych poziomach detalu będzie ciężko. Chyba że gra ma być na xboxa360, to powinno śmigać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 17 Luty 2007 Autor Share Napisano 17 Luty 2007 kuba autko ma miec 15k trisow no i bedzie umieszczone w menu, ot taka prezentacja:] wiec spokojnie pociagnie:] Przydaloby mi sie wiecej info odnosnie mapowania:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 Bardzo fajny efekt, podoba mi się. :) Ale miejscami sporo za dużo ścianek, może przejść ostrą kurację odchudzającą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 JohnZi nie muszisz mapowac nadwozia o ile nie bedzie nanim konkretnej tekstury naklejki itp. wtedy tylko tekstura koloru choc lepiej jak jednak jest bo mozesz : umiescic ambienta na teksturze. normal mapy- zalezy od engine'a gry oczywiscie ja na teowim miejscu bym go zamapowal bo jest ladny chetnie w rfactorze bym nim posmigal :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 17 Luty 2007 Autor Share Napisano 17 Luty 2007 Ale miejscami sporo za dużo ścianek, może przejść ostrą kurację odchudzającą. oj przejdzie przejdzie:P bzyku thx za info:] aha czy to musi byc unwrap? bo u mnie z nim na bakier:/ chyba w koncu bedzie trzeba go skumac:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 nom najlepiej tak tak to juz jest z low poly. Nigdy nie znalem dobrze maxa jesli oto chodzi ale chyba unwarp opiera sie o unvmapy planarne i inne tylko by to potem umiescic na "jednej" teksturze ladnie poukladane tak jest w XSI wiec mysle ze w maxie jest tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 Co do mapowania - zerknij do http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm i ściągnij sobie Low Poly Character Series: UV Layout. Mi bardzo pomógł :) Jeśli chodzi o ten polycount - w takim razie spoko. Autko rewelacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 wyglada super ale... siatka jest za gesta marnujesz z 3/4 trisow wiekszosc scianek niepotrzebnych oj duzo ich jest :) ale powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 17 Luty 2007 Autor Share Napisano 17 Luty 2007 hehe kuba dzieki, te 120 mega to troche duzo ale juz sie sciaga:] nielot o procesie odchudzania wspominalem w pierwszym poscie. Zaczne od chamferow, mam nadzieje ze sie wyrobie z polycountem bo chce zeby fura zachowala taki ksztalt:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 z tymi chamferami to przesadziłeś ;) model bardzo ładny, a unwarpa nie ma się co bać bo jest łatwy, tylko na początku tak strasznie wygląda ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konras Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 A to nie jest przypadkiem hi poly ktore nagre zapragnelo stac sie low poly? :> Bo niby wszystko ladne ale wiele champferow jest nawet wielokrotnych i je na pewno trzeba popoprawiac, a pozatem no coz gesto nie znaczzy zle, ale sa miejsca gdzie kat pomiedzy jedna a druga sciana na danej krawedzi jest miejszy niz 5 stopni i takie krawedzie mozna na pewno usynac a sporo jest ich na tyle oraz po bokach. Chociarz w sumie za pol roku taki polycount bedzie juz standardowy :p A tak przy okazji ile to ma tri, bo poly to takie zludne pojecie :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 18 Luty 2007 Autor Share Napisano 18 Luty 2007 Konras za pewniam cie ze od samego poczatku zalozeniem bylo low poly, albo moze bardziej medium poly:] to byla moja pierwsza proba, wiec wyczucia w ogole nie mialem, a z racji tego ze jestem dosc precyzyjny i dotychcasz robilem tylko mega hi poly to szastalem polygonami na prawo i lewo:] jak po zredukowaniu chamferow dalej bedzie za duzo to poly to zabiore sie za te scianki o ktorych mowiles:] teraz jest okolo 20k trisow ma byc 5k mniej hehe, nie wiem czy to mozliwe:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 hehe, oprócz tego że niema meshsmootha, to niczym się nie różni od highpoly. Z dolnej części zderzaka przedniego możęsz od cholery poly odzyskać, wsumie ze wsząd możesz usunąć kupe poly:) Nie wiem czy normalmapy nadają się do mapowania samochodów (w nfsie chyba były na karbonowym hood'zie),ale mógłbyś spróbować wypalić, na czymś bardziej lowpoly. Bardzo fajny model oprócz tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 Model jest okej, ale zmniejsz liczbe tri na krawedziach, za duzo bewela i opony troche uszczuplij. Wlasnie doczytalem ze ma 10k tri. To nie musisz optymalizowac, aczkowliek oczy bola troche patrzac na krawedzie. Gdybys to wywalil moglbys dac tarcze hamulcowa porzadna, razem z zaciskami, i deske rozdzelcza ktorej brak. Jakies reflektory tez by sie przydaly. Po za tym nie mam zastrzerzen. Co do pytan ( nie chce mi sie czytac wszystkich postow bo z duza ich iloscia bym musial znowu polemizowac) Jak chcesz jakies konkretne wzory to lepiej zmapuj, bo jezeli bedzie to obiekt ktory bedzie w jakiejs mierze modyfikowany , nawet jezeli beda sie na nim pojawiac zabrudzenia, to mapowanie bedzie potrzebne. Obiekty nie musza byc wogole mapowane aby byly widoczne w engine, ale wtedy z kolei nie zobaczysz tekstury. Najlepiej polaczyc uvwmapping z unwrapem. Robisz plane pod pierwszym ( albo box) i ukladasz pdo unwrapem z OBOWIAZKOWYM checkerem na obiekcie. Jak juz odchudzisz rzuc creeny i podaj limit jaki maszi jaki masz miec wtedy bedziemy kombinowac. A to specjalnie dla wszelkich ignorantuow znajdujacych sie na tym forum : Project Gotham http://projectgothamracing3.com/gamefeatures/empty_channel/ferrari_f430_1.htm http://www.nlgaming.com/showPic.asp?ShowPic=/games/3183/xbox360/Mclaren%20Wire.jpg Gdzies mialem jeszcze lepsze, prosto z mayki czy xsi ale nie moge znalezc. Moze empeck bedzie jeszcze gdzies mial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 a ja nie odpuszczę tylnego światełka, w orginale jest takie ścięte a twoje jest okrągłe ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 18 Luty 2007 Autor Share Napisano 18 Luty 2007 Por@szek widzialem juz wczesniej ta fure;] przy takiej ilosci trisow mozna juz cos robic:] stachu bardzo dobrze wiem ze tam wciecie bylo, no ale sobie je odpuscilem, tym bardziej teraz jak poly brakuje:D caly czas dzisiaj odchudzalem siate:] dokladnie teraz mam 13390:] pozniej zapodam siate:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 13k?? spokojnie, ej. Większość dzisiejszych (może nawet troche starszych) gier by uciągnęło spokojnie model 20k ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzAk1 Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 Na gameArt fajne. Niedociągnięcia zalepi sie texturą i będzie cool 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 z mojego punktu widzenia przydalo by sie modelik odchudzic! po co ciagnac krawedzie przez pol auta skoro mozna to zrobic przy tym kawalku gdzzie sa potrzebne na przednim zderzaku tez bym wywalil to co nei nadaje kształtu! troche przyzwyczajen z HP jest ...i to widac :) ale ja na twoim miejscu zostawilbym tem model i wypalil sopbie z niego texturki!:) fakt...troceh trudniejo mapowanie przy takiej ilosci poly...ale tak zle byc nie powinno!:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 18 Luty 2007 Share Napisano 18 Luty 2007 hej swietny car :) nie obrazisz sie jak dam fronta co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 klicek lol:D nie spodziewalem sie fronta, w szczegolnosci z dzialu game art:D no ale dzieki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 podlubalem troche i ogolnie wyszlo 13936 trisow:] zostanie nieco ponad 1000 na wnetrze, powinno starczyc:] Nietore trojkaty w nietypowych miejscach konieczne, co by po smoothie ladnie wygladalo:] pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 Fajne, fajne. Aż dziw, że tylko 13k trisów. Do tego widać jeszcze sporo miejsc gdzie można uciąć sporo, no chyba że lakier by się brzydko błyszczał ;) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 Wiesz co JohnZi ciezko mi uwiezyc ze tu jest tylko 14k ba to prawie nie realne patrzac sie na siatke, wszytkie champfery czy jak to sie zwie tam w maxie, wyciecia itp itd. same kolo 1 powinno na moje kiepskie oko miec kolo 2k co przy 4 daje 8 ale moze sie mysle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 hmm no polycount wskazuje wlasnie tyle:] jedno kolo ma 1,3k :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 podobnie jak Bzyku :) to jest nie realne :) jedno kolo 1,3k razy 4 daje 5,2k czyli pozostaje niespelna 8,8k na samochod z wnetrzem a patrzac jak marnujesz trisy porpostu jest to niemozliwe to moja fura lambo gallardo miala 9090 (chyba) trisow a byla bez wnetrza i bez kol a ma (galardo) duzo mniejbajerow jak np. dziur wglebien uwypuklen itp :) moze to jest 14k polygonow ? :) i blagam nie marnuj tak tych trojkatow :D pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 Skoro Polygon Counter pokazuje, że 14 tysięcy, to dlaczego by mu nie wierzyć? Tak przy okazji, myślę że skoro (tak jak pisałeś) auto ma służyć jedynie do prezentacji w menu, spokojnie możesz zostawić tak jak jest i nie ciąć już więcej. Auto wygląda super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 20 Luty 2007 Autor Share Napisano 20 Luty 2007 no nie wiem jak mam przekonac inaczej niedowiarkow:/ tu masz nielot polygony (widac wszystkie kola) tak sobie pomyslalem ze jeszcze zaoszczedze paredziesiat trisow, pozbywajac sie tarczy hamulcowej:] uzyje tam kanalu alpha na plejnie:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 przy samochodach, kola czesto zajmuja nawet polowe modelu. Wiec mnie polycount nie dziwi. Ale staraj sie pokazywac i tak w tri ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Predator Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 Cos chyba polycount jest swiezo po balandze ;). No coz autko ladne choc popadl bym w zachwyt gdyby to autko tak wygladalo majac 1/3 trisow z obecnej ilosci. Powiedzmy ze za kilka, kilkanascie lat autka z taka iloscia poly beda prezentowac sie w grach :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 i tak nie wierze :D:D ale i tak modelik super :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 20 Luty 2007 Autor Share Napisano 20 Luty 2007 nielot lol xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 autko sliczniutkie, bardzo miło się na to patrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 24 Luty 2007 Share Napisano 24 Luty 2007 Daj rozłożoną siatkę, policzymy ręcznie;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 24 Luty 2007 Share Napisano 24 Luty 2007 nielot-> nic dziwnego ;] bo to poly poka ile ma tris :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 26 Luty 2007 Autor Share Napisano 26 Luty 2007 wyzej bylo pokazane ile ma trisow. Nie wiem o co wam chodzi, niby czemu mialbym oszukiwac w tej sprawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 26 Luty 2007 Share Napisano 26 Luty 2007 JohnZi, nie zwracaj na nich uwagi tylko rob swoje. Ale z chamferami to przegioles ostro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 26 Luty 2007 Autor Share Napisano 26 Luty 2007 limit 15k, zabraknie to usune, proste:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 27 Luty 2007 Autor Share Napisano 27 Luty 2007 ok koniec modelu, aktualnie ma on dokladnie 15014 tri bez tarcz hamulcowych, ktore zastapie plane'ami z kanalem alpha. musze chyba jeszcze obnizyc podloge bo cos mi nie pasi, ale tak to jestem zadowolony. teraz texturowe samobojstwo, az nie wiem za co sie zabrac:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bro Napisano 27 Luty 2007 Share Napisano 27 Luty 2007 Naprawdę super - ale to marnowanie tri strasznie rani w oczy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 28 Luty 2007 Share Napisano 28 Luty 2007 model jest wypasany, ale moja uwaga jest taka: jak na taki model kierownica zbyt kanciata, tarczki na alfie odpadają, nawet we flatoucie2 były jako elemnt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 28 Luty 2007 Autor Share Napisano 28 Luty 2007 jezu i skad ja wezme teraz poly na to?!:D hehe dzieki za komentarze, postaram sie poprawic to kierownice, choc jest to sprawa drugorzedna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Predator Napisano 28 Luty 2007 Share Napisano 28 Luty 2007 JohnyZi , niektore elementy przesadnie wypchane poly, gdyby ci sie chcialo tak jak ci sie niechce:) odchudzic kuracja glowna bryle mialbys troche oszczednosci i poprawic dzieki temu ciut wnetrze. Pozatym bardzo fajnie.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 1 Marzec 2007 Share Napisano 1 Marzec 2007 prześwit, rury wydechowe i te światełka z tyłu :'( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 1 Marzec 2007 Autor Share Napisano 1 Marzec 2007 gdzies wyczytalem, ze jak sie z mapuje obiekt to pozniej mozna dac collapse zeby bałaganu nie bylo z modyfikatorami. Czy po tym na pewno beda zachowane wspolrzedne mapowania? czy w grze bedzie wszystko ok? moze ktos cos wie na ten temat:) Stachu powiedz cos wiecej na temat tych elementow, co z nimi nietak?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bro Napisano 1 Marzec 2007 Share Napisano 1 Marzec 2007 tak po collapse bedzie wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 2 Marzec 2007 Autor Share Napisano 2 Marzec 2007 mam jeszcze jedno pytanie:) jak mapuje dana czesc ktora sklada sie z kilku elementow, to musi to byc jededn obiekt, czy tez mozna po zmapowaniu go zgrupowac? ciagle mam mam jakis dylemat i chce byc pewny wszystkiego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 2 Marzec 2007 Share Napisano 2 Marzec 2007 no chodziło o to że za wysoki, światełko powinno byś ścięte i rura wydechowa nie pasuje ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 3 Marzec 2007 Autor Share Napisano 3 Marzec 2007 no rzeczywiscie troche za wysoki jest:) Z tym swiatlem to juz pisalem wyzej, a z ta rura to oszczednosc poly:P wolalem zoszczedzic tam niz na karoserii:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się