Napisano 24 Czerwiec 200717 l Elo! :) Tak więc od kilku dni skrobię sobie nowego fordzika :) A wygląda on tak :D Siatka: Niestety mam 2 problemy :/ 1) Jak tu zrobić podwójnego chamfera, żeby bugów nie było? (z 2-3 dni spokojnie nad tym siedzę i nic :( ) A tutaj zoom na to problemowe miejsce - 2) Jak tu ułożyć siatkę? Nie wiem czy mam jakąś zaćmę, czy co, ale nie mam żadnego pomysłu... :(
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Siemka. Odnosnie drugiego twojego pytania , ja proponuje wymodelowac ksztalt ogolny potem ksztalt swiatla , i poprostu boolenem lub pbooolenem zespoic dwa obiekty oczywiscie wszystko na siatce lp potem zoptymalizuj otrzymany ksztalt pod ms zeby niebylo bledow i wsio :). Powodzenia!:)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l ja bym to zrobił inaczej: -wymodelował troche bardziej gęstą siatką tam kształt ogólny zderzaka -stworzył cylinder z małą ilością vertexów (np 8) dopasował do bp i z widoku front, wycioł w zderzaku cutem, ten cylinder - z tego cylindra zostawić tylko te scianki które są na wierzchu (niewiem czy wiesz o co chodzi ;p) - zattachować i teraz łączysz edge otworu w zderzaku z edgami tego cylindra ja tak robiłem i ładnie wychodziło ;) edit. masz błąd, zbyt ostra krawedź na zderzaku przy kierunkowskaźnie tak w ogóle to ten mustang nigdy mi się nie podobał, jest taki toporny :p
Napisano 24 Czerwiec 200717 l witam!! drugi prooblem jest prosty jak kij ;) np. robisz krztalt tej dziury za pomoca line konwertujesz do poly nadajesz grubosc (duza) aby przechdozila przez samochod uzywasz booleana convert to poly poprawiasz siatke i gotowe :) albo cut'em rysujesz krztalt i po problemie jesli chdozi o pierwszy problem to moglbys zarzucic plik .max'a z tym kawalkiem to postaralbym sie zrobic ;) a tak po za tym to b.fajna fura tez chcialem mustanga modelowac ale innego :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor Predator - postanowiłem zrobić całą furę bez booleana, żeby potrenować "czysty" poly modeling :) Ale dzięki, bo podpowiedz na pewno się w przyszłości przyda :) pecet - oki, spróbuję :) Która krawędź? Zaznacz, zaznacz! :) nielot007 - jednak bez "bolka" spróbuję to zrobić :) Plik z kawałkiem jest w załączniku :) Dawcio_m - hehe, dzięki :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor Stachu - thx :) Topek - ee... hehe, to niżej miało być :) Niestety ten sposób w prawidłowym miejscu nie działa :) pecet - aha, dzięki :) Nadal czekam na propozycje co do podwójnego chamfera :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Byłem taki podjarany jak wchodziłem na ten wątek:P Myślałem że robisz najlepszy samochód świata a Ty robisz to nową nie do końca fajną wersje, ale nic i tak będę zaglądał a problem z podwójnym chamferem sam bym chciał umieć rozwiązać bo już sie kiedyś natknąłem.
Napisano 24 Czerwiec 200717 l yyy... nawet smieszny ten wątek;)troszke dziwne sa u ciebie patry te chamfery, ale mniejsza z tym, rozwiązanie to dokladnie 2 minuty machania myszką, jeszcze tylko musiałbyś sobie wyrównać siatkę z blueprintami... bo technicznie to tutaj wszystko jest ok... http://www.speedyshare.com/348284259.html
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor Freedom Fighter - hehe, no mi się ten fordzik podoba :) hkropinski - e... coś ty mi tam zrobił? :D Żadnego chamfera tam nie widzę, i jeszcze wszędzie są trójkąty... Screen: Może daj na tego speedyshare'a plik .max i mi się te trójkąty nie zrobią, plisss :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l http://aironeracing.free.fr/NFSMW%20FORD%20MUSTANG%20GT.zip moze od razu caly model?
Napisano 24 Czerwiec 200717 l chlopie... do roboty, bo nikt nie bedzie za ciebie modeli robił... to jest wiedzia podstawowa, ktora jest tez zawarta w tutorialach... wysylam plik maxa, ale mowie gory ze jest on z autobacka i jeszcze przed prostowaniem, wiec zrob to http://www.speedyshare.com/578297260.html
Napisano 24 Czerwiec 200717 l chlopie... do roboty, bo nikt nie bedzie za ciebie modeli robił... to jest wiedzia podstawowa, ktora jest tez zawarta w tutorialach... wysylam plik maxa, ale mowie gory ze jest on z autobacka i jeszcze przed prostowaniem, wiec zrob to hehehehe hmmmm a gdzie tu jest chamfer i ostra krawedz ? :) ps. postaramcsie dzisiaj wrzucic :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor Kr3tz - haha, przydał by się :P Szkoda, że ten jest LP ;P hkropinski - ... ty mi retopologię siatki zrobiłeś... Tego chamfera nadal nigdzie nie widzę... http://images26.fotosik.pl/5/116e1ed51ceada34.jpg OK, posiedzę sobie nad tym z tydzień, może wpadnę na pomysł jak sobie z tym poradzić :) EDIT nielot - No! Jedyny chyba który zrozumiał o co mi chodzi! :) Dzięki z góry :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l ok sprobowalem zrobic tego chamferka :) robilem na szybko i jeszcze trzeba poprzesowac troche vertexy aby bylo cool :) aha i nie wiem czy oto ci chodzilo :D ps. jak to to i dobrze jest to wysle ci plik a obrazek usune aby nie zasmiecac ci watku :) http://images26.fotosik.pl/6/0ab56f75dd09b017.jpg
Napisano 24 Czerwiec 200717 l najpierw zeby robic chamfera trzeba by siatke miec w porzadku rozłożoną... to nielot jak juz ci tak dobrze idzie to moze od razu za patrego cały model zrób?
Napisano 24 Czerwiec 200717 l ... to nielot jak juz ci tak dobrze idzie to moze od razu za patrego cały model zrób? moge zrobic czemu nie...
Napisano 25 Czerwiec 200717 l moge zrobic czemu nie... to zrob a potem tylko patry sie podpisze. czemu by nie... ale ani on sie przez to nic nie nauczy, ani ty.
Napisano 25 Czerwiec 200717 l uf w rhino to by był niezły problem taka krawędz wchodządza w nadkole;) alejakos se juz z takim czymś radze:)
Napisano 25 Czerwiec 200717 l hkropinski i Kr3tz - nie przesadzacie trochę? Jedno problemowe miejsce i obrazu takie teksty. A jak inaczej miał by sie ktoś nauczyć? Powinniśmy dziękować takim ludziom a nie wytykać złe podejście.
Napisano 25 Czerwiec 200717 l nie spoko, mimo tego że uwazam robienie za kogoś modelu to zle podejscie to jednak zauwaz ze w pewnym stopniu pomogliśmy patremu w jego problemie, a uczyć sie nalezy metodą prób i błędów i z tutoriali, bo za mnie nikt modeli nie robił, a sam powiedz czy nigdy nie było tak że nad jednym miejscem w modelu siedziales kilka godzin? poczatki zawsze sa trudne;) peace
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Autor Freedom Fighter - no ja właśnie też nie wiem :D nielot007 - WOW, ty masterze! :) Pewnie, że o to chodziło :) hkropinski - nie rozumiem Cię... gdybym potrafił bezbłędnie modelować to raczej mało prawdopodobne, że mając tylko ~20% karoserii robiłbym WIP'a na forum. Forum (z tego co wiem...) jest po to, żeby gdy ktoś ma problem, pomóc mu. Rozumiem, że ty umiesz świetnie modelować i dla Ciebie to pestka, lecz ja nad tym siedziałem dobre 3 dni i nie mogłem sobie z tym poradzić... Więc czy nie mogę się zwrócić o pomoc na forum? nielot007 - hehe, nie rób całego :) Nie będę miał frajdy z modelowania :D Kr3tz - o lolku... czyli nie można pomagać proszącym o pomoc na forum? Dawcio_m - hehe, no w poly też nie lada problem :) Szkoda, że mi w nurbsach nie idzie :( Freedom Fighter - dobrze gadasz (piszesz) :) hkropinski - no właśnie... kilka godzin, a nie kilka dni! Człowieku, ja już po tych xx godzinach byłem załamany i pewny, że już nic bez pomocy nie zrobię...
Napisano 25 Czerwiec 200717 l No i o co tak walczysz HK? Chłopak nie wiedział jak coś zrobić to się uprzejmie zapytał i w razie czego umieścił plik. Jak widać pomoc się znalazła, więc nie rozumiem po co ta cała gadka... Przeczytaj uważnie co jest napisane pod główną belką tego forum po (WIP).
Napisano 25 Czerwiec 200717 l oo fajny contest, tez sobie zrobilem:D przede wszystkim patry, mogles sie pozbyc tych trojkatow:/ bo on strasznie kaszanily ksztalt, sam chamfer nie byl juz taki trudny:) siatke tez zapodaje, miejscami moze byc krzywo, ale mysle ze powinno wygladac wlasnie cos w ten desen:) kurcze musze sobie cos wymiodelowac bo sie nakrecilem:D
Napisano 25 Czerwiec 200717 l to zrob a potem tylko patry sie podpisze. czemu by nie... ale ani on sie przez to nic nie nauczy, ani ty. jak nic nie nauczy ? jabym sie nauczyl bo bym zrobil kolejny model :) nie spoko, mimo tego że uwazam robienie za kogoś modelu to zle podejscie to jednak zauwaz ze w pewnym stopniu pomogliśmy patremu w jego problemie, a uczyć sie nalezy metodą prób i błędów i z tutoriali, bo za mnie nikt modeli nie robił, a sam powiedz czy nigdy nie było tak że nad jednym miejscem w modelu siedziales kilka godzin? poczatki zawsze sa trudne;) peace no wlasnie z tutoriali a powiedz czym to sie rozni od tutoriali co my tutaj wyprawiamy tym ze przesylamy tez plik :) JohnZi--> suuuper :) fajnie ci to wyszlo latwym sposobem :) ok przesylam plik--> http://www.speedyshare.com/276583451.html
Napisano 25 Czerwiec 200717 l nielot myslalem ze to ja jestem kombinator:D niezle tam namieszales, no ale wyszlo, tylko ciut poprostowac;] edit aha patry jak chcesz ten pliczek to mow:)
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Autor JohnZi - dzięki :) Łap repa :) nielot007 - thx :) Kurde, nie mogę Ci dać repa :/ Pisze "You must spread some Raputation around ..." :/ JohnZi[2] - już nie trzeba, wystarczy mi sam screen siatki :) Już wiem co mi tak robiło bugi, poprawiłem troszkę sposobem nielota, troszkę Twoim, no i wyszło! :) Ale Up'a dam najwcześniej jutro, jak coś konkretniejszego domodeluje :)
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Kr3tz - o lolku... czyli nie można pomagać proszącym o pomoc na forum? o noobie... jakbys nie prosil ciagle o to, zeby ktos ci ulozyl siatke, tylko sie UCZYL, to bys by teraz 2 razy lepszy... ale ostatecznie... mi to nie przeszkadza... ba, mi to nawet pasuje. :> zenuje mnie tylko, ze n-ty raz robisz to samo- piszesz posta, wrzucasz plik, i prosisz o to zeby ci poprawili nielot007- ale jak sie robi tutki, to chociaz nabiera sie wprawy, nie?
Napisano 25 Czerwiec 200717 l nielot007- ale jak sie robi tutki, to chociaz nabiera sie wprawy, nie? hmm ale przeciez on tego co ja czy ktos inny zrobil nie "wmontuje" w swoja czesc, tylko jak sam nawet napisalem zrobil sam wiec nie rozumiem o co ci chodzi, to tak samo jak na jakims tutku widzi siatke jak sie ukladaja w pewnych miejscach chamferyi probuje zrobic tam samo, naprawde nie rozumiem czemu sie go czepiasz
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Autor nielot - hehe, z "innymi" nie warto dyskutować :) A tutaj taki up'ek :) Kurde, coś mi się wydaje, że fotosik mi obniża jakość obrazków :/
Napisano 28 Czerwiec 200717 l kurcze ładnie ci to idzie nie ma ja też się teraz biorę do roboty :D pokaż siatencje
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Pokazesz siatke po ostatnim update'ie ? - chce zobaczyc jak sobie poradziles z tymi otworami na zderzaku ;) narazie bardzo ladnie Pozdrawiam
Napisano 28 Czerwiec 200717 l HK i Kr3tz.. zostawcie chlopaka w spokoju, poprosil o pomoc i ja uzyskal od dobrych ludzi, po to jest wlasnie WIP. Przypomnijcie sobie Wasze poczatki, czy nie potrzebowaliscie pomocy niekiedy? I lepiej nie zaczynajcie bezpodstawnych pyskówek miedzy sobą bo nie ma sensu.
Napisano 28 Czerwiec 200717 l no dobra kolego fajnie jest, ale dawaj renderki tez w clay'u :) Bo od tego lakieru to mozna dostac "pomrocznosci jasnej" ;P Co do modelingu to sie mi po-do-ba !! Zmierzaj wytrwale do celu :) Bede obserwowal twoje poczynani a jak nie skonczysz tego to Cie znajdziemy... a pozniej wiesz co sie bedzie dzialo... :D
Napisano 28 Czerwiec 200717 l no wyrabiasz się jest coraz lepiej, ale tak masz kilka błędów, popraw te wloty na masce są stanowczo za wysokie, przedni kant maski jest zbyt ostry, i te wypustki ze zderzaka przy światłach maja inny kształt, jak coś jeszcze znajdę to poinformuję. Powodzenia w dalszej pracy.
Napisano 28 Czerwiec 200717 l nie poprawiles tego chamfera gdzie ci ktos tam wczesniej zaznaczyl na zderzaku:) tam na dole zaraz kolo wlotu, nie powinno go byc:) tak to ladnie:)
Napisano 29 Czerwiec 200717 l Autor Dawcio_m, Thunder, tymko, Pinki - dzięki :) ..:: 3D XTREME ::.. - hhehe, thx :) mrkrzysiek - no tak, ty to wszystko znajdziesz :D Co do wlotów na masce, to zgadzają mi się z bp, a nawet są troszkę niższe: Kant na masce, ok, mój błąd :) Wypustki... e... nie łapie o co biega :) Weź zaznacz czy cuś :) Thx :) JohnZi - poprawiłem go, bo go zmiękczyłem :) A czy nie powinno go być? No niewiem... mnie się wydaje, że raczej tam powinien być: Thx :) No to teraz clay: I siatka:
Napisano 29 Czerwiec 200717 l A ja się pytam po co modolewać mechy w poly, poly jest przeznaczone do organiki, wszystkie problemy właśnie z tego się biorą. PATRY zacznij robić mechy w NURBS (np. Rhinoceros). Używaj narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem - tylko nie dotykaj się do NURBS w MAX to pomyłka. Przejdź na tym forum do działu Rhino NURBS i zobacz jak sie robi autka w Rhino... kopara wylata...
Napisano 29 Czerwiec 200717 l A ja się pytam po co modolewać mechy w poly, poly jest przeznaczone do organiki, wszystkie problemy właśnie z tego się biorą. PATRY zacznij robić mechy w NURBS (np. Rhinoceros). Używaj narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem - tylko nie dotykaj się do NURBS w MAX to pomyłka. Przejdź na tym forum do działu Rhino NURBS i zobacz jak sie robi autka w Rhino... kopara wylata... hmmmm a super samochodow w poly nie widziales ? jak nie to malo widziales...
Napisano 29 Czerwiec 200717 l evarcha co Ty wiesz o polymodelingu samochodów ;) zobacz choćby prace Qby, 3DXTREME, Loozaca, JohnegoZi czy innych wymiataczy (sory że nie wszystkich wymieniłem ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto