Skocz do zawartości

Pytanie: Chcę zacząć... Z jakimi programami?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Chciałbym zacząć zabawę z 3d...

 

Jakimi programami sie modeluje postacie...modele... ogólnie ten cały syf do gier...

 

jakie programy będa mi najbardziej potrzebne...

 

3d max?

 

wiem tylko ze do textur jest potrzebny photo shop... mam juz go [tak myslę] niezle opracowanego wiec z tym problemow by nie bylo...

potrzebne mi sa tylko nazwy programow do modeli... dziekuje z gory

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

3dsmax, Maya, Lightwave, Silo, Modo, Wings 3d, Blender, Milkshape, Zbrush, Mudbox, XSI, C4D to chyba tyle z tych bardziej znanych, do tekstur mozna uzyc darmowego gimpa, corela albo tez wbudowanego w C4D bodypainta...

Napisano

no ok... w kazdym z tych programow moge zrobic np. postac do gry CS albo GTA SA ? czy do kazdego jest inny program... nmo i ktory jest najlatwiejszy... albo raczej... najbardziej przyjazny dla początkujących

Napisano

3dsmax - do niego znajdziesz najwiecej materialow do nauki itp itd. Wg mnie ma najlepszy interfejs, ale np Killstar Ci powie ze Maya jest najlepsza a R2D2 ze Blender. Zalezy - jak to ktos kiedys napisal, "nie liczy sie soft a skill", wg mnie na start Max jest najlepszy. W kazdym z tych programow zrobisz co Ci sie zamarzy a czy do gry wsadzisz to zalezne od formatow czy sa eksporteery itp.

 

jakies jeszcze pytania ?:D

Napisano

no dobra... to zalatwie sobie 3ds maxa... tylko teraz zasadnicze pytanie... gdzie znajde jakies mega tutki dla poczatkujących [bardzo poczatkujacych]

Napisano

Jak ja zaczynałem, nie miałem takiego ułatwienia jak całe forum + internet pełen tutoriali. Podstaw 3d nauczyłem się sam, jednak najpierw nauczyłem się wciskać klawisz F1.

 

Jeśli chcesz się zabrać za grafikę, przygotuj się na długą naukę. Wszystkiego na tacy nie dostaniesz.

Napisano

mój tutorial jak zacząć 3D na przykładzie 3d maxa........

 

-zainstaluj 3d maxa, zrob kilka "modeli" z prymitywnych figur (boxy, cylindry, stożki) bez żadnych modyfikacji.... tylko prymitywy.....

 

potem wymodeluj "łódź podwodną" z 2 cylindrów, wykorzystaj skalowanie wierzchołków.... jak czegoś nie będziesz kumał to pomoże magiczne F1...

 

potem wymodeluj zapalniczkę...butelke, szklanke, lepszą łódź podwodną.... itd

 

czytaj, przeglądaj, analizuj, podpatruj innych..... i jak do tego momentu Ci się nie znudzi modeluj dalej proste obiekty, zapomnij o lokacjach, monumentalnych budowlach... i z czasem opanujesz 3D sztukę .....

 

tak przynajmniej wyglądało to w moim przypadku.... tak w przybliżeniu.....

 

ps. a jak wymodelować ucho od dzbanka..... to pytaj tylko w googlach :)

 

powodzenia życzę....

Napisano

jak oburzony....ehhhhh

kurde poszukaj sam wpisz w google lub tutaj na forum co cie interesuje np> "jaki program" gwarantuje ze bedzie duzo tematow i nie bedziesz zadawal bezsensownych pytan......

i zapomnij na jakis rok/dwa o "robieniu modelu do gta "

Napisano

Co do programu, to musisz rozróżnić dwie rzeczy. Tworzenie modeli do gier w ogóle, lub tworzenie modeli do konkretnej gry. Jeśli chodzi Ci ogólnie o game art, musisz ściągnąć kilka dem i popróbować co bardziej Ci pasuje. Jeśli do konkretnej gry, zorientuj się jakiego programu wymaga dana gra. Dla Battlefielda 2 będzie to max, dla Call of Duty 2 z kolei Maya 6.0 i żadna inna :)

Oczywiście jest możliwość eksportu między poszczególnymi programami, ale skoro zaczynasz od zera, warto to wziąć pod uwagę.

Co do tutoriali, moim pierwszym, który obejrzałem jakoś jesienią zeszłego roku, była łąweczk Bena Mathisa pokazuje podstawowe chwyty w polymodelingu. Polecam ;) 3DSMax Beginners http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm

Napisano

a tutoriale na max3d to zle ?:D tez dobre :D i cos pokazuja tylko pewnei jak sie odpalilo 100 tutow to sie nei chcialo przegladac...

Napisano

dobra sry ze najechalem... dzieki za pomoc... postaram sie jak najszybciej nauczyc sie jak najwiecej... jak narazie musze sobie zalatwic 3ds max ;] pozdro

Napisano

Ale się wszyscy rozpisali, ciesz się ze zostałeś tak ładnie przyjęty, pytań typu Twoje (o program) było już na forum duuużo.

Powodzenia w 3dzabawia, pamiętaj, że to będzie trwało, jeśli po miesiącu się nie zniechęcisz, a po pó roku nie znudzisz to moze coś z Ciebie będzie :)

Napisano

1. nie pytałem o program ;] a tak nawiasem ;] bede go mial za 4 godziny ;|

2. Dzieki za ciepłe przywitanie ;D

3. mam nadzieje ze sie nie zniechęce... jezeli bede mniej wiecej wiedzial o co chodzi... i nie skoncze pracy na wpatrywaniu sie w monitor to bedzie looz ;]

pozdro

Napisano

Ze mną to było trochę inaczej (mimo,że dalej uważam się za początkującego). Jak zobaczyłem maxa po raz pierwszy to prawie porzuciłem myśl o grafice 3d (za dużo przycisków jak na początek) natomiast podstaw nauczyłem się w milkshape3d. Kilka prymitywów + podstawowe operacje i po 2 dniach nauki zrobiłem nóż do quaka 3 =]

Napisano

na początek jak najprostrzy program, z małą ilością narzędzi.

podstawy są wszędzie takie same, modele można tworzyć nawet w notatniku

 

nie jest ważne jakiego używasz młotka, ważne jest to że potrafisz wbijać gwoździe :P

Napisano

Rihnoceros bardzo prosty program z dużymi możliwościami modelowania.

Jak dla mnie ideałem by było połączenie XSI z Rihno.

 

Podstaw można się nauczyć w 2 dni i nieźle w tym wymiatać. Ale to narzędzie oferuje tylko modelowanie (bardzo dobrze zrobione) , ale nie ma animacji ani sensownego tekstórowania. Ale za to ma możliwość exportu do praktycznie dowolnego formatu który odczyta każdy program do 3D. Bo po to został stworzony , zrobić model a później eksport do innego formatu. Jest chyba najtańszy .

Napisano

Badzmy szczerzy. Doskonale wiemy ze nikt z poczatkujacych nie kupi full legal wersji ;)

Osobiscie uwazam ze bzdura jest uzywanie 10 programow do zrobienia jednego modelu, bo pozniej jak przyjdzie co do czego i bedzie sie mialo tylko jeden soft to nie bedzie sie potrfailo z niego skorzystac. Najlepiej opanowac jeden program pozniej przerzucic sie na drugi, a nie uzyc xsi do modellingu, maxa do high poly, zb do skulptingu, blendera do uv, photoshopa do textur, paintera do brudzenia textur, lightwave do riggu i maya do animacji. LOL

Sadze ze kolega juz wszystko wie co wiedziec powinien zostaje teraz tylko czekac na atakujace z nienakcka czajniki i cylindry z boxami. ;)

 

Od Mario ponizej - ROTFL

Gość Marioza
Napisano

Porasz zapomniałeś o Silo do low i hi poly, a zamiast blendera do uv uzyłbym wingsa albo unfolda 3d, przy scupulcie sprawadza sie dobrze rówież mudbox a do mazania textur i szwów dobry byłyb body painta lub deep painta !! Tak tylko dodałem bo te programiki są prostsze od wymienionych : ) (ogólnie to żart),

Napisano

A ja właśnie uważam, że jeśli w jakimś programie można coś zrobić lepiej, wygodniej, to, w miarę możliwości, warto to zrobić.

Oczywiście nie należy przesadzać i od razu instalować całego dostępnego oprogramowania. Większość z tych największych kombajnów (Maya, XSI, 3dsmax) ma podobne możliwości i rzeczywiście, przeskakiwanie z jednego softu do drugiego, by przesunąć jednego vertexu mija się z celem i z pewnością nie przyspiesza pracy. Dlatego należy wybrać soft, który oferuje najwygodniejsze i najpotrzebniejsze dla danego grafika narzędza, których często używa, a ewentualnie wspomagać się innymi programami w razie potrzeby. Jeśli ktoś wybierze maxa, jako primary soft, nie koniecznie musi się męczyć z teksturowaniem skomplikowanych modeli, jeśli może mieć Blendera i tam to wygodnie zrobić... Nie musi przy tym poznawać wszystkich możliwości Blendera, wystarczy, w tym wypadku, narzędzia do teksturowania.

Po co mam się męczyć scluptingiem w Maya, skoro można to wygodniej zrobić w ZBrushu?

 

Osobną sprawą są koszty takich rozwiązań, dlatego zwykle wybiera się najbardziej uniwersalne narzędzia "do wszystkiego", a do tego, w razie konieczności, 2-3 programy o bardzo wąskich, acz wysoce wyspecjalizowanych możliwościach.

 

Muminek - Rhinoceros do modelowania? Owszem, ale należałoby zaznaczyć tutaj, że tylko do NURBS'ów. Do modelowania na potrzeby gier raczej odpada...

Napisano

ludzie jak zrobic taką "geosfere" jak na tym tutku?...

http://www.max3d.pl/tut.php?id=216

wogole sa jakies tutki ktore poodstaw uczą? bo troche kapuje z tego 3ds max ale zbyt malo... np nie wiem jak zrobic "geosfere"

 

mam angielska wersje...

 

ok znalazlem to cos ;] tylko irytuje mnie jedna sprawa... jak tu te punkty przestawiac...

zaznaczylem modify i wzialem na " poly select".... mam nadzieje ze dobrze kombinuje ;p

Napisano

Poly select jak nazwa wskazuje jest do selekcji poligonow nie ich modyfikowania ( z tego co pamietam, ale moge cie mylic) Dodaj modyfikator edit(able) poly albo od razu przekonwertuj caly obeikt na editable poly ( prawy myszy na dole convert to .. -> poly).

BTW wybrales jeden z gorszych tutoriali. Juz lepiej od tego http://www.max3d.pl/tut.php?id=63 .

A najlepiej od dokaldnie stawiania boxow, texturowania ich , zabawy ze swiatlem. Jak to opanujesz zacznij stawiac poprzeczke wyzej. Zaczynanie od postaci jest conajmniej bez sensu jak sie nie zna softu. To tak jak nauka jazdy samochodem gdy sie zaczyna od wejscia do ferrari i jazdy po starowce.

Napisano

Sry ze pod moim postem...

 

szybkie pytanie... chcem polaczyc 2 edge za pomoca opcji BRIDGe...

 

tyle ze jeden edge jest jest zapisany jako jeden obiekt... a drugi ktorego chcem z nim polaczyc jako drugi... czyli jezeli mam zaznaczony jeden obiekt z pierwszym edge... to musze jakos to polaczyc z drugim obiektem aby zrobic Bridge... tylko jak... plz o szybka odp bo sie z tym mecze chyba z godzine juz...

Napisano

00:41

ok a bylbys tak mily i powiedzial jeszcze gdzie ta opcje moge znalesc?

00:42

znalazlem elo...

 

znalezienie zajęło ci minutę. mniej pytaj więcej myśl i nie pisz postów jeden pod drugim w odstępie jednej minuty

Napisano

zamykac, forum to nie szkola, masz pytanie ktorego nei znaklazles w necie, to zadaj!!

 

PS: :Jakimi programami sie modeluje postacie...modele... ogólnie ten cały syf do gier..."

twoj 1szy post, chłopcze, z takim podejsciem daleko nie zajdziesz!!

Napisano

mysle ze dalekoi ;] jestem w fazie prac nad pewnym modelem ;] niedlugo pokazę... korzystam z tutoriala ;p

 

a tak nawiasem... mam pytanie... jak mozna wstawic nowe edge... tylko za pomoca opci "connect" czy mozna jakos recznie? to tak na marginesie ;p

Napisano

Omg, gosciu, ja rozumiem kto pytan nie błądzi, i ze dzielenie sie wiedzą powinno byc czynnoscią naturalna i pożądaną na forum, w pracy itp. Ale bez przesady. Pytasz o tak podstawowe rzeczy, ktore bez problemu, znajdziesz w helpie 3ds. Wystarczą podstawy angielskiego i troszeczkę chęci. Nie chce się szukac? Trudno, nam sie chce nie odpowiadac.

Napisano

przed wstawieniem czegos na forum, pracki jakiejsc, zastanow sie czy warto zeby ktos to wogole ogladal! popatrz na siatki, poogladaj modele w galerii, pierwsze modele nigdy nie sa super! chyba ze jestes tak mega zdolny ze po pierwszym uruchomieniu maxa umiesz shreka zrobic! to ci gratuluje!

Napisano

A ja po starej wytartej mysli, nowemu koledze polecil przeczytanie najpierw ksiazke np. helionu. Po jej przewalkowaniu tutki z sieci bedziesz obrabial bez pytan. To moim zdaniem lepsza dawka wiedzy na poczatek niz odrazu przystepowanie do tutkow bez wiedzy co sam program oferuje i jak dziala.

Napisano

w sumie tak... tylko

1. gdzie takie cos znajde...

2. [jak kazdy mlody napalony dzieciak] JA CHE JUZ COS MODELOWAC ;D

3. jakos m ito idzie ;] naucze sie wszystkiego z czasem ;]

elo

Napisano

Książki helionu są w większości przyzwoitych księgarni, w empikach też. Jak nie ma to Ci ściągną zapewne.

 

Znowu moim zdaniem szkoda kaski na książki, w necie jest wystarczająca iloćś tutków step-by-step więc od nich można zaczynać.

 

Helpa przerób, mozolnie to mozolnie, ale złapiesz podstawy.

Przyłóż się koniecznie do interfejsu, żebyś wiedział co gdzie jest i gdzie czego szukać.

 

Jak nie wiesz gdzie jest dana funkcja to help->search

 

Osobiście polecam oglądać maxymalnie dużo videotutoriali, uważam, że nie ma nic lepszego do nauki softu, ktoś gada i pokazuje na jednym monitorze, a Ty na drugim starasz się za nim nadążyć;)

 

ja ta przykład nie mogę z książek bo mnie szlag trafia.

Napisano

hehe... no ja tez bardziej do tutoriali jestem przekonany...

yhm...

 

mam jeden problem... chcem przygotowac model do texturowania... musze nalozyc ta kratownice...

 

wiec wduszammaterial editor potem w diffuse wybieram checker'a... assign'uje na model i....

 

model lekko sie rozjasnia... nie ma ani Uwnrap UVW ani szachownicy na modelu...

to tekst z tutoriala:

 

Once you have the material setup, click the button in the material editor (in row of buttons along top, just under all the spheres) so that the texture will show in the view port. Then Select all of the parts of the character and click the assign button(image 2 below)to assign the material to those objects.

 

chyba wszystko dobrze zrobilem... moze mam cos w optionsach zle ustawione... help plz... juz szukalem w [faktycznie pomocnym] helpie ale nic....

Napisano

Ale trujesz... wez sie jakos ambitniej za rozwiazywanie roznych rzeczy, jak tutaj ktos powiedzial video tutoriale sa dobre, wiec radzilbym ich poszukac, chodz sam sie ucze i nie osiagnelem jeszcze statusu standardowego modelera, to szukam i znajduje.Po za tym mówisz o jakims texturowaniu a jeszcze nie pokazales tych podstawowych bryl, ktore sie znajduja w oknie create, czy jakos tak i sa tam boxy cylindry sphery i inne gowna.

Napisano

ziomek to juz opanowalem... mam juz model goscia i musze go potexturowac... tylko cos mi z ta szachownica nie wychodzi... zamiast nanosic ta bitmape to on mi lekko model rozjasnia i nie wiem o co biega...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności