Jump to content

Postać 3D: paniena


Recommended Posts

czesc

ostatnio widzialem w game arcie powalajace pracki wiec wrzuce cos swojego moze nie tak powalajacego jak modele donMario czy Blooddragona ale mam nadzieje ze tez bedzie nienajgozej :/

... narazie tylko hipoly, teoretycznie wstepnie skonczony ale oczuwiscie wszelkie uwagi mile widziane, jak bedzie trzeba bede poprawial do bolu :-) teraz zajme sie lowpoly a pozniej cialem i wlosami w zb bo narazie to jeszcze tylko fakjkowo :D

 

fb696e71e58f34ae.jpg

a i jeszcze detale i inne ujecia.

850f4da6aa3b8eaa.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

fajnie ze pani ma zróżnicowany pancerz - to sie chwali :D

z tą stopą (a raczej butem sie zgodzę z wcześniejszą wypowiedzią).

i włosy jak dla mnie zbytnio ulizane - no, ale co kto lubi :)

Mimo wszystko jest git - czekam z niecierpliwością na low-poly :D

Link to post
Share on other sites

No rewelacja!! Ja nie potrafie takich rzeczy modelować wogóle:) narazie w innej epoce siedzę;)

Wiec poprzyczepiam się do organiki;)

- ucho nieanatomicznie ułożone, powinno być rozpięte pomiędzy dolną krawędzią nosa a dolną linią brwi - jak na załaczonym obrazku

- słabo zarysowane brwi, zbyt obłe

- brak pępka

- grube paluszki

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Tomala dzieki :-) samego modlelowania bylo troche, kilka nocek po godzinach. Pierwszy zarys poszedl szybko zamieszczalem go w watku "nad czym teraz pracujecie" i to bylo jakies 2 wieczorki a pozniej sie zaczela masakra bo trzeba bylo dobrac odpowiednio proporcje i narobic detalu pozaostrzac krawedzie itp.... hmm w sumie sie zastanwailem nad ta noga czy bedzie sie zginac :D takze dzieki jeszcze to sprawdze i cos zaplanuje jak to ma sie animowac ;-)

 

giorgione thx fajnie ze Ci sie podaba, mam nadzieje ze reszta pojdzie szybciej.

 

ledyr dzieki mistrzu :-)

 

Creator hehe :-) wiem te cycki tez mi sie srednio widza ale jak probiowalem cos znimi zrobic to mialem tylko ochote przerobic polowe panceza :/ dlatego zostawilem tak jak teraz, co do buciorkow to rzeczywiscie sa troszke za masywne szczegolnie z tylu i sie zastanawiam czy tego nie zmienic :/ jeszcze pomysle dzieki :-)

 

donMario dla mnie jestes mistrzem na skale swiatowa i naprawde nie masz mi czego pozazdroscic ;-) jeszcze musze sie wiele rzeczy nauczyc ...

pancerz hmm trudno powiedziec raczej free styl na poczatku nabazgralem tylko bardzo biedny koncept (to wyglada mniej wiecej tak jakbys dal 2 letniemu dziecku kretki ) a pozniej zaczolem modleowac z mysla o tym ze bede sobie robil ovepainty ale kupa z tego wyszla bo szybciej mi bylo cos wymodelowac nawet jakos oglednie i juz widzilem czy cos sie sprawdzi czy nie, a jak chcialem cos naszkicowac to mi mijala 1-2h a i tak z tego nic nie bylo. w sumie przerobilem kilka wariantow kazdego elementu wiec bylo w tym wszystkim wiecej zmieniania niz odwzorywania takze chyba totalny freestyl

nie sadze ze jest czym sie tu chwalic, najchetniej bym odwozorowal jakis koncept ale raz to zrobilem i zostalem zjechany ze bania mala bo robilem overpaita na czyjes pracce i nie napisalem wyraznie ze to overpaint i zanim zdazylem sie wytlumaczyc juz bylo po sliwkach, od tamtego czasu staram sie sam wszytko wymyslac oczywiscie sugerujac innymi prackami.

 

Blooddragon dzieki stary ;-) ja tam wlasnie uwielnbiam robic takie futurysteczne rzeczy :D zawsze bylem fanem ut loilem jak gupi

dzieki za uwagi napewno je uwzgledie i zmienie ;-) z ta anatomia to zawsze robie na oko :/ i pozniej gupio mi ze takie proste sprawy mi umykaja jak ktos mi je wytyka ale to dobrze moze nastepnym razem sie czegos wreszcie naucze :D samo cialo jeszce bede exportowal do zb narazie go nie ruszlaem bo chce zbudowac lp i z niego jechac juz hp w zb zeby nie miec problemow z projekcja, takze tutaj chyba troche odstapie od tego midpoly i zrobie to tradycyjnie :-) lp->hp

z palcami to wlasnie liczylem na wasza pomoc bo sam juz nie wiem czy robic jakies rekawiczy czy zostwaic gole dlonie czy moze zrobic jakies masywne metalowe rekawice hmm sam nie wiem naprawde, nie chce zeby miala tkaie babskie dlonie jak to laski na rozkladowkach bo ona ma troche wymiatac z broni wiekszych od niej takze przydal by sie jej jakis pozadny chwyt :-) ale jeszcze zobacze co z tym zrobic, chyba nede mogl sobie to zmieniac do samego konca bo planuje zrobic 2 texturki 2048 jedna na cialo a druga na glowe i dlonie, plus jeszcze osobna na guna jak bede mial jeszce sile :-)

 

a zem sie rozpisal :/ az siebie nie poznaje ale to chyba z tego podekscytowania ze wam sie podoba :-)

Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

skoro free stylowa to fajnie Ci to idze, tym bardziej ze nie jest to chaos jakis tylko konkret zbroja i w dodatku mimo ze oglnie to s-f to jednak ma taki troche fantasy posmak, co do łapek to faktycznie przydalby jej sie w takim razie jakies rekawice mozeliwe ze bloby by fajniej w cyckach nie widze nic zlego jedynie co to mogly by miec troche inny ksztal od góry ,taki specyficzny jaki mają cycki umieszczone w gorsecie a ucho to jej pociagnij w dół w zb tweakiem i ju pępki i inne bajery to pewnie bedzie zb takze nie ma sie co tego czepiac jest git ! fajnie ze jestes fanem ut tez w niego łoje z przerwami od cżesci pierwszej i z niecierpliwoscia czekam na ut3 : )

Link to post
Share on other sites
No rewelacja!! Ja nie potrafie takich rzeczy modelować wogóle:) narazie w innej epoce siedzę;)

Wiec poprzyczepiam się do organiki;)

- ucho nieanatomicznie ułożone, powinno być rozpięte pomiędzy dolną krawędzią nosa a dolną linią brwi - jak na załaczonym obrazku

- słabo zarysowane brwi, zbyt obłe

- brak pępka

- grube paluszki

 

pozdrawiam

 

A mi sie wydaję że ucho jest właśnie w dobrym miejscu, zobacz że widzisz model od dołu i to zapewne jest spowodowane perspektywą.

 

Model ładnie wyszedł, a ochraniacze na poślady r e w e l k a.

Link to post
Share on other sites

Matys - Perfekcjonistycznie ta postac zrobiles.

Ile ta pani ma teraz tri, dlatego ze czym wiecej tri tym lepiej bedzie sie prezentowac w Viewerze np. z normal shader; robisz normalke?

Co mi sie rzuca w oczy to tylko symetrycznosc nog, przydala by sie troche jakas odmiana na jednej z nich, tak jak zrobiles to z glowa, ale to tylko moje imo, ogolnie super.

Link to post
Share on other sites
Guest User190

Ale to "podium" to już mogło mieć trochę więcej poly :P

Modelik mocny, tylko ten kawałek materiału między nogami wygląda trochę jak z metalu :) Ale ogólnie 5+ :P

Link to post
Share on other sites

po pierwsze wilkie dzieki za mile slowa i tak duzy odzew :-)

 

przez ostaniweekend ! meczylme sie z lowpoly :o nie przypuszczalem ze mi sie tyle zejdzie :/ ale w miare udalo mi sie ogarnac, tzn lowpoly ma narazie okolo 13k :D w sumie trudno to nazwac lowpoly , zakladalem sobie ze max na ten model to 10k i teraz nie wiem co zrobic, wiem ze musze optymizowac ale pousowalem zbedne wierzcholki i generalnie nie ma juz na czym zaoszczedzic bo jak zaczne dalej usowac to bede mial problem z wypalaniem dobrych normali, i teraz sie zastanawialm czy lepiej przeprawaic hipolowy model pod low poly (czyli kulka zastepowac kwadratami, i usowac zbedene zaokreaglenia) czy moze lapiej wypalic tak jak jest a pozniej jak bede mial wypalone zoptymalizowac co myslicie ? bo sam juz nie wiem :/ nie chce spedzic nastepnych 2 nocy na szukaniu 2 trisow ktore mozna zaoszczedzic :/

sorry ze tak bez screeena ale narazie jeszcze sie wstrzymam :-)

Link to post
Share on other sites

Matys a nie orientujesz się z ilu trisów składają się postacie do najnowszych gier czy to na PC czy na konsole bo ja też mam w planach zrobienie postaci i nie wiem ile trisów użyć. A co do Twojego pytania to rób tak żeby jak najlepiej oddać ten detal na gotowym low poly modelu choćby miał on mieć te 13k tri.

Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

ja bym na Twoim miejscu najpierw pootymalizował bo jak wypalisz normala i zaczniesz kombinowac z optyamizacją to Ci sie popsuje ten normal, tzn moze na renderze będzi i gut ale w rzeczywsitosci czyli np we wjuporcie z shaderm czy tez np w grze te miejsca będą nie za dobrze wyglądały, niestety z normalami nie mozna robić takich manian jak z old schoolami, przynajmniej ja mam takie doswiadczenia, poza tym sam wiesz ze taki dum miał postacie z niewielu trisów i normale jakos tam byly wypalone , tazke musisz podjac trudna decyzję , mnie zawsze boli jak mam chlastac swój model ;)

Link to post
Share on other sites

eee no a gdzie screen tego lp ? ;) oj Matys Matys :) tak czy inaczej musibyc super

 

BTW. Mario ma jak zawsze racje, wystarczy export objt, z obroconym facem i normal bedzie sie krzywo wyswietlal, trzeba na to bardzo uwazac

Link to post
Share on other sites

:-)

Tomala dzieki za wsparcie :D

donMario wielkie dzieki bede go w takim razie optymalizowal :-) najwyzej zostawie go z wieksza iloscia poly :/ podobno do UT3 ziomki mialy po 12k POLY takrze chyba nie jest tak jeszcze beznadziejnie przy tego typu postaci :-)

Klicek screeny beda jak tylko skoncze jakis etap bo nie chce rozwalonych rzeczy postowac :p sam powiedzieles kiedys ze nie ma co postowac byle g :-)

a TY prawie zawsze masz racje a jak nie masz to sie sluchasz Mario :D i tez Ci jakos wychodzi

Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

Matys odwrotnite to ja sie kupe rzeczy nauczylem od Klicka wczesniej nie mialem pojęcia o normalch, hi poly itd to on mi otworzył oczka na to i pokazał\podpowiedzial\pomógł co i jak i czym, takze Klicek nie musi się niekogo słuchać a juz najpewniej nie mnie :)

co do modelu to dawaj skrina obradzimy czy jest co chlastac i na ile to wpłynie na efekt koncowy :)

Link to post
Share on other sites

[email protected] dzieki :-) caly czas pracuje nad postaciami, moze i robie slabe ale i tak 100 razy berdziej mi sprawiaja przyjemnosc niz envireo mam nadzieje ze kiedys sobie bede je dlubal i dla kaski.

 

Cruzh3r thx, :D dobrze ze nie widziales co bylo na poczatki Klicek myslal ze mu jakies porno przeslalem :D

 

donMario hehe true :-) Klicek to jednak koles, najgorsze to jest to ze mimo tego ze robi na tym forum syzyfowa prace to i tak jeszcze czasami znajduja sie ludzie ktorym zawsze sie cos niepodoba i go krytykuja za taka czy inna inicjatywe :/ to chyba mniej wiecej to co sie teraz dziealo w 2D z ta ich bitwa, ehh szkoda gadac.

 

dobra dosc tych sentymentow i pier...dzenia, zapodaje siatke ale ostrzegam ze mimo tego ze wyglada dziwnie to wiele z tych krawedzi musi poprostu tam byc. generalnie mam hipolowy obiekt i dzialalem sobie na snapach takrze wszelkie wystajace krawedzie czy cos w tym stylu chcialem zachowac :-) ten bais mam w tej chwili 9500 cala glowa z wlosami ma niecale 3k ale to jeszcze raz przejdzie przez optymalizacje bo ma za duzo nad dloniami caly czas sie zastanawaim :/

7a215bc8d366a743.jpg

jutro po pracy bede mial nareszcie czas zeby sie nia zajac :D i generalnie nie moge sie doczekac.

pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za zainteresowanie.

Link to post
Share on other sites

Napracowałeś się Matys jestem bardzo ciekaw efektu końcowego mam nadzieję że wyjdzie tak jak byś sobie tego życzył. Siatka wygląda na nieźle zoptymalizowaną ale wszystkie ważniejsze szczegóły zostały oddane więc chyba normalka będzie ładnie leżeć. Modelik dosyć skomplikowany nie chciałbym go mapować na moim obecnym poziomie umiejętności;)

Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

o siata gęsta ale cos sie dziwic przy tym polycouncie, wydaje mi sie ze jesli chcesz ja zjechac do 10k to do sie to zrobić, zakreslac na obrazku nie ma sensu bo to nie typowe low poly, ale wydaje mi sie ze najlepjej zaczac od miejsc gdzie jest gęsto, tzn normalnie weldowac , ja robie tak ze na ogól odkrywam sobie wszsytkie krawedzie na tym etapie i wtedy jakos tak lepjej widac gdzie jest za duzo co mozna zredukwac bez starat , czasem to az kłuje w oczy, a finlanie jak mi sie jakies miejsca "zapadną" do srodka dopiero naciagam na hipoly, w kadzym razie tego typu postac nie ma co ukrywac wymaga sporo pracy aby efkty był dobry , bo to nie jakis banalny hipek ,

ciekaw jestem jeszcze jak wyglada siata głowy

 

edit\ dodam jeszcze ze dobrze jest optymalizowac modele na luzie, najlepjej podejsc do tego : "a mam chwilke pobawie sie optyamlizacja pochlastam bez zalu na probe zawsze moge przerwac i nie musze tego zapsiywac itp", po czasie na ogół tez jest tak ze sie mysli a po grzyba ja sie patyczkowalem trza bylo jechac bez zalu tu tu i tu : D

Link to post
Share on other sites

Tomala :-) no w sumie uczciwie moge powiedziec ze sie troche nad ta postacia napracowalem a jeszcze mnie pewnie czeka o wile wiecej :/ to co teraz robie jest chyba najgorsze czyli robienie lowpoly na podstawie hipoly i mapowanie ale jak juz przez to przebrene to bedzie juz sama przyjemnosc :D

 

donMario, pomeczylem jeszcze ten model i zagarnolem te kilkaset poly, mimo wszystko jednak postanowilem ze zamkne sie w 12k :/ zszedlem ponizej 9k dla samej zbrojki bez rak i glowy, takrze na luzie powinno sie to udac, postuje jeszcz glowke obecnie ma 2700tri napewno jeszcze ja poprzycinam.

f6ee6fd921238b41.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy