Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ja wiem czy optymistycznie. Można z grubsza ocenić kiedy kto zjedzie do boksu. Robert od niektórych zjedzie 4-6 kółek później, to 4-6 kółek lekkim bolidem to raz. Myśle, że jest szansa na to co pisałem, czyli zrobi się z przodu mała grupka rywalizujące między sobą, wiadomo, wtedy nie pojadą tak szybko jakby mieli pusty tor. To szans dla Roberta, żeby ich się trzymał i znalazł się między nimi, po wyjeździe z PIT, tym bardziej że ci co pierwsi zjadą do boksu po wyjeździe z powrotem część z nich trafi prosto między cysterny, a Kubica będzie dalej pustym torem cisł już lekkim bolidem.

  • Odpowiedzi 442
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

baaaaardzo ogólne założenia, jak się gdzieś pomyliłem to i tak myślę że stosunek został zachowany:

 

66 kółek, jedno ok 4,7km

1 okrążenie to ok 2.5 kg paliwa

Rzut okiem na paliwo i wage i z grubsza wiadomo że do boksu zjadą po okrążeniach:

 

1. Button po 16 okrążeniach

2. Vettel po 18

3. Barrichellko po 17

4. Massa po 19

5. Webber po 18

6. Glock po 16

7. Truli po 19

8. Alonso po 16

9. Rosberg po 25

10. Kubica po 22

11. Nakajima po 28

12. Piquet po 28

i reszta .....

 

Przy pustym baku czasy tak z grubsza mogą być ok 2 sek lepsze. Więc po pierwszej zmianie Kubica według ilości paliwa zbliży się od 6 do 12 sekund w zależności do kogo. Teraz kwestia kto z nich zdoła oddalić przed pierwszym zjazdem na taki dystans. Do tego dochodzi to że niektórzy z nich wyjadą po tankowaniu wprost między cysterny czyli dodatkowe cenne sekundy dla Kubicy. Myśle, że będzie blisko, tuż za nimi, może tuż przed nimi, tak czy inaczej będzie walka na żyletki :), oczywiście mówię o grupie 4-8. Pierwsza trójka choćby skały srały, poza zasięgiem.

Napisano

Tylko jaka jest szansa, że cała ta grupa będzie na tyle zaangażowana w walkę, żeby cały czas jechać wolniejszym tempem, a nie rozciągnie się i będziemy widzieć tylko pojedycze pojedynki między dwójką zawodników, albo i tych nie będzie z związku z specyfiką tego toru i będziemy po prostu oglądać sznureczek samochodów. Z drugiej strony może się zdarzyć neutralizacja w odpowiednim momencie... tak czy siak ósma lokata brzmi bezpiecznie i imo rozsądnie.

W dodatku na plecach będzie miał samuraja ;)

 

Twoja wersja jest możliwa, ale przy założeniu że wszystko zadziała jak należy, a prawa Murphy'ego się czają za rogiem ;)

Napisano

No to pojechałeś...nie uwzględniłem Murphy'ego, 21-ego zawodnika ;) , ale tak abstrachując wiadomo różnie może być, może ktoś z czołówki pojedzie na trzy pit stopy, będzie ciekawie :) .

Napisano

ale chyba nie uwzgledniliscie wypadkow przy starcie :) i ewentualnych defektow w czasie jazdy :). Mysle ze bedzie bardzo dobrze mam taka nadzieje. :)

Napisano

GP Monako 2009 24 May

Wielka szansa dla Roberta na powalczenie z czołówką.W Monako strata do Brawna może być znacznie mniejsza niż na innych torach.W dodatku Kubica nie raz udowadniał,że potrafi znakomicie się odnaleść na torach ulicznych a ostatnie GP Monako było jednym z najlepszych wyścigów w jego wykonaniu. Już się doczekać nie mogę :D....

Napisano

Wyniki pierwszego treningu:

 

1. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:17,189

2. Felipe Massa Ferrari 1.17,499

3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1.17,578

4. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1.17,686

5. Kimi Raikkonen Ferrari 1.17,839

6. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1.18,000

7. Nico Rosberg Williams-Toyota 1.18,024

8. Jenson Button Brawn-Mercedes 1.18,080

9. Fernando Alonso Renault 1.18,283

10. Mark Webber Red Bull-Renault 1.18,348

11. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1.18,695

12. Nelson Piquet Jr. Renault 1.19,204

13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1.19,233

14. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1.19,255

15. Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1.19,534

16. Robert Kubica BMW-Sauber 1.19,560

17. Nick Heidfeld BMW-Sauber 1.19,579

18. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1.19,600

19. Timo Glock Toyota 1.19,698

20. Jarno Trulli Toyota 1.19,831

 

I planacy Robert na finish hehe nie wiadomo czy plakac czy sie smiac . Fatum go przesladuje ....

Napisano

Przyczepności przez piątek nie znajdą, więc weekend praktycznie można uznać za stracony.

Jedyna nadzieja, to safety car w najlepszym momencie dla bmw. Czyli zamiast "analizować" dane ekipa bmw powinna w piątek pójść do kościoła. ;)

Na szczęście to Monako, więc safety car najpewniej w jakimś momencie wyjedzie, a procesja będzie mniej nudna. :)

Napisano

Pomijając sprawę Kubicy, to fajna walka w ostatnich minutach i... nudne zakończenie. :(

Niech Pan Krzywik z RedBull'a znajdzie jakąś tajemną moc, bo Brawn to najnudniejszy zespół w historii z najnudniejszymi kierowcami.

Napisano
co taka cisza nikt nie skomentuje dzisiejszych treningow i kwalifikacji ^^

 

...bo mowe ludziom odjęło:D

...bo pamiętają "celem na 2009rok będzie walka o mistrzostwo świata"

...bo słyszeli tłumaczenie "odpuszczamy 2008 z myślą o 2009"

...bo 2008 narobił wszystkim smaka, a teraz tylko niestrawność :cool:

Napisano

e tam Kendzior marudzisz :) w zasadzie moze byc ciekawie w samym treningu kilku kierowcow popelnilo bledy tor jest waski i moze byc ciekawie ... mama nadzieje ze organizatorem ciekawych sytuacji nie bedzie Kubica :D

Napisano (edytowane)
...bo mowe ludziom odjęło:D

...bo pamiętają "celem na 2009rok będzie walka o mistrzostwo świata"

...bo słyszeli tłumaczenie "odpuszczamy 2008 z myślą o 2009"

...bo 2008 narobił wszystkim smaka, a teraz tylko niestrawność :cool:

 

ja bym się nie zgodził w życiu nie myślałem że BMW w tym sezonie będzie walczyć o mistrzostwo świata nie można walczyć o tytuł kiedy jeden kierowca na torze ma więcej fata niż umiejętności :) jedynym rozczarowaniem jest że BMW jest aż tak daleko.

Zmiany pana Mosleya nic nie dają kiedyś było Ferrari i Mclaren walczące na równi no i Renault z Michelinami oraz dobijającymi sie do czołówki w poprzednim sezonie BMW po zmianach mamy Brown GP i RedBulle które trochę ich gonią zamiast być ciekawiej jest nudno :) jedynie Mosley pomógł sobie bo wszyscy zapomnieli o jego ekscesach erotycznych :P

Edytowane przez mrkrzysiek
Napisano

Ja nie zapomniałem. :P

A wracając do sezonu, to on się według mnie zrobi w drugiej połowie dużo ciekawszy.

Reszta zbliży się do Brawn'a i RBR jak Raikkonen teraz i więcej będzie się działo.

Napisano
co taka cisza nikt nie skomentuje dzisiejszych treningow i kwalifikacji ^^

Bo tu z wątku 'F1 - wszystko na temat' zrobił się w sposób naturalny inny: 'Kubica i BMW - wszystko na temat' - a wczoraj i w czwartek był taki żal, że nie maczego komentować ;) Teraz mogą się tylko modlić o safety cara na 20-25 okrążeniu, a najlepiej jeszcze jeden raz później.

A wracając do sezonu, to on się według mnie zrobi w drugiej połowie dużo ciekawszy.

Reszta zbliży się do Brawn'a i RBR jak Raikkonen teraz i więcej będzie się działo.

Ferrari kilka razy musiało się skompromitować, zeby coś się ruszyło... Ale ich forma jednak z wyścigu na wyścig rośnie, maki też powolutku od dna się odbijają, ale im nie wróże nic więcej jak walka w Renaultem w środku stawki (choć tym drugim życzę wszystkiego najlepszego).

Napisano

Pozwolę sobie zacytować wypowiedzi szefów BMW..."...ogólnie rozczarowujący weekend"

No comments...

Pytam się gdzie ci panowie mają jaja? Trzeba wprost, daliśmy d..y, jest fatalnie, a tu jakieś tłumaczenia jakby spadli z 3 na 10 lokate. Rozczarowujący weekend to może mieć Kimi, który miał szanse na coś więcej. A BMW co jest bardzo zaskakujące jest jednym z najsłabszych zespołów obecnie. Za to Button, to Button. Barichello jednak słabszy, a panowie w Ferrari choć dostali przez radio wymowny komunikat "push the Button" :P , jednak nie dali rady, ale i tak Ferrari rulez !

 

Z własnego pokoju przed monitorem pisał dla Państwa wojtek który żegna się z Wami i do zobaczenia za 2 tygodnie (o zgrozo naiwnie wierząc w punkt zwrotny BMW)

Napisano

Kraków dostał mój głos. Ale pomijając to, że szanse powodzenia tej inicjatywy są praktycznie równe zeru, to chyba już za dużo będziemy mieli torów ulicznych, by dokładać kolejny. Monako, Singapur, Walencja i najpewniej w późniejszych latach Rzym. Trochę tego za dużo. Jeśli Monako musi zostać, bo to Monako, symbol jak Monza czy Spa, to reszta zupełnie nie zachwyca. Może z wyjątkiem Singapuru przez wiadomo jaki dodatkowy smaczek.

Tor w Polsce jak najbardziej tak, ale normalny, nie uliczny. I to już nie dlatego, że Kubica i bla bla bla, ale torów ci u nas niedostatek po prostu. Fajnie byłoby się czasem wybrać samochodem w niedzielę na tor i pojeździć. W Anglii i Niemczech, to całkiem normalne i potrafi przynosić jakiś tam dochód skromniejszym torom.

Napisano

Ja bym tak się nie rozpędzał, Kovalainen był wyraźnie szybszy, Hamilton pojedzie na pewno jeszcze szybciej, a Mclaren nawet sam się przyznaje, że to nie tor pod nich. Więc jak nie tor pod nich a i tak są z przodu, tzn że 3 trenning może kompletnie zmienić szyki ;)

 

@Ra - skąd takie zdjęcie masz?

Napisano (edytowane)

Skopiowane z jakiegoś forum. Ale to dość małe. Najlepiej się ogląda foty w rozdzielczości 4256 x 2832. :)

 

EDIT:

Skoro typujemy, to według mnie Kubica 8-9.

Edytowane przez RA
Napisano (edytowane)

Typowanie po kwalifikacjach to czysta loteria, bo wiadomo że treningi to jedno a kwalifikacje to drugie. Ale oczywiście rzecze Robertowi jak najlepszej pozycji do niedzielnego wyścigu.

 

6-8

Edytowane przez !Ewert
Napisano

Realnie 10-14 mimo wszystko. Ale z powodu tego, że mam jutro cały dzień zawalony z powodu wieczoru kawalerskiego kumpla, to będzie mój pierwszy wyścig w tym sezonie którego nie oglądne więc znając moje szczęście to będą punkty i sporo wyprzedzania :)

 

@RA - No foty świetne :)

@!Ewert - No loteria, ale co tam, dawaj numerek, typujemy :)

Napisano

Waga bolidów po kwalifikacjach:

 

 

Waga bolidu Ilość paliwa

1. Sebastian Vettel Red Bull 649,5 kg 44,5 kg

2. Jenson Button Brawn GP 655,5 50,5

3. Rubens Barrichello Brawn GP 652,5 47,5

4. Mark Webber Red Bull 656,0 51,0

5. Jarno Trulli Toyota 652,0 47,0

6. Kimi Raikkonen Ferrari 658,0 53,0

7. Felipe Massa Ferrari 654,0 49,0

8. Fernando Alonso Renault 644,5 39,5

9. Nico Rosberg Williams 660,0 55,0

10. Robert Kubica BMW 664,0 59,0

11. Nick Heidfeld BMW 681,5 76,5

12. Kazuki Nakajima Williams 680,4 75,4

13. Timo Glock Toyota 689,0 84,0

14. Heikki Kovalainen McLaren 665,0 60,0

15. Adrian Sutil Force India 668,5 63,5

16. Lewis Hamilton McLaren 696,5 91,5

17. Nelson Piquet Jr Renault 689,6 84,6

18. Sebastien Buemi Toro Rosso 686,5 81,5

19. Giancarlo Fisichella Force India 688,5 83,5

20. Sebastien Bourdais Toro Rosso 701,0 96,0

 

Ciekawe ktory bylby Kubica gdyby mial mniej paliwa w bolidzie. Jak jutro typujecie?

moj typ 5 miesce Heidfild cos czuje ze bedzie niespodziewanie przed Kubica.

Napisano

ja racjonalnie...startuje z 10, skończy na 10...choć liczę że choć ten jeden punkcik będzie.

Ale jest dobrze ...i myśle że teraz może juz być tylko lepiej.

Napisano

Vettel lekki, choć to nawet dobrze, bo dzięki temu przełamał hegemonie Buttona, która już się nudna robiła,

Ferrari potwierdza, że zrobili postęp - solidny występ, co cieszy.

BMW - nic więcej się nie spodziewałem, właściwie to nawet przekroczyli moje oczekiwania o jakieś 5 pozycji ;)

Renault - żal...

Mam nadzięję, na jakiś piruet Rosberga na pierwszych zakrętach, potem Alonso przegrywa w boxach i już mamy pierwszy punkcik w sezonie. Bo jakoś nie wydaje mi się, żeby cysterny mogły coś więcej zrobić, niż walczyć miedzy sobą, a reszcie też będzie ciężko zaszkodzić.

Napisano

Pozostaje jeszcze liczyć w przypadku BMW na tę samą niespodziankę jaką sobie zafundowali w wyścigu w Monako. W końcu Kubica w niektórych momentach był na prawdę szybki, Her Doktor sam wspominał, że ich to zaskoczyło.

Choć to też super o nich świadczy. Co notka po treningach itp. to najczęściej pojawiającym się słowem jest "analiza". Tyle analizy i żadnych wartościowych wniosków. ;)

 

W sumie, to nawet wolałbym gdyby Kubica od przyszłego sezonu ścigał się dla jakiegoś nowego teamu, albo przynajmniej innego niż BMW. Oni nic nie potrafią zrobić spontanicznie i szybkość reakcji mają porównywalną do leniwca.

Ferrari jest nie mniej profesjonalne od nich, a jednak potrafią reagować szybko. Poza tym w Ferrari kierowca jest półbogiem.

Ponoć Lotus ma szansę pojawić się znowu w F1. Z Gascoyn'em za sterami, a ten facet nie raz udowodnił, że potrafi dobrze kierować zespołem inżynierów.

Napisano

F1: FIA ogłosiła listę zespołów na sezon 2010.

Lista zespołów Formuły 1 na sezon 2010:

1. Ferrari

2. Toro Rosso

3. Red Bull

4. Williams

5. Force India F1

6. Campos GP

7. Manor GP

8. Team US F1

9. McLaren

10. BMW Sauber

11. Renault

12. Toyota

13. Brawn GP

Napisano

Czyli z wielkiego buntu FOTA nic nie wyszło. Ciekawe co się będzie dalej działo. Bo jakoś nie wyobrażam sobie funkcjonowania zespołów fabrycznych z limitem finansowym w wysokości 40mln. Tymbardziej, że w tym momencie ich budżety zamykają się w widełkach 300-500mln :P

 

edit:

Jednak fajnie, że będzie więcej zespołów w stawce. Chociaż 3 nowe teamy pewnie na początku głównie z Force India będą się ścigały. No chyba, że zrobią nam niespodzianke :)

Napisano (edytowane)

Zespoły od McLarena do Brawn'a są na liście prowizorycznie. Dalej się biją. Tak na prawdę jedna ze strona musi znacząco ustąpić, kompromis tutaj prawie nie istnieje. Na chwilę obecną nie wygląda to wesoło. Ponoć w piątek ostateczna decyzja.

Z tej listy powyżej wywaliłbym tylko Toyotę i Renault, bo to kompletnie nijakie zespoły i dodałbym coś nowego. Zdziwiłem się, że na tej liście nie ma Epsilon Euskadi. Mają świetne warunki. Produkują samochody do LeMans i myślę, że z limitem mogliby się w Formule 1 super wykazać.

 

EDIT:

No i brak Loli. Firma z taką historią w dziedzinie konstruowania samochodów sportowych powinna się znaleźć na tej liście.

Dziwne są te nowe teamy.

Edytowane przez RA
Napisano

A ja mam pytanko ile najwiecej zespolow bylo w f1? Tak sie zastanawialem czy zwiekszona ilosc zespolow nie wprowadzic chaosu w zawodach GP? Przy obecnej liczbie zespolow na niektorych torach jest tloczno a co jak dojda kolejne ?

Napisano

Z tego co wiem, to zdarzało się chyba więcej niż 30. Wtedy były prekwalifikacje. I słowo zakwalifikować się nabierało sensu. :)

Napisano

Dla nas to było by ciekawe, ale nie wiem czy przy dzisiejszych kosztach kogoś stać na to żeby ryzykować nawet nie wystartowanie w wyścigu. Także chyba w dzisiejszych czasach by to nie przeszło.

Napisano

Całkiem fajne kwalifikacje, Sutil 7 - super sprawa. :)

Szykuje się deszczowy wyścig, więc na pewno atrakcji nie zabraknie.

BMW - szkoda gadać. Oni jeszcze nie spisują sezonu na straty... Po co? Żeby w ostatnich 3 wyścigach z trudem stanąć na podium? To nie ma sensu, a będą tylko marnować środki na tegoroczną konstrukcję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności