TigerHellmake Napisano 3 Marzec 2009 Napisano 3 Marzec 2009 (edytowane) Alt i plusik na klawiaturze numerycznej ? Co to ma dać bo u mnie nic się nie dzieje. Na forum XSI poradzono mi użyć maski. Niestety nie wiem jak to zrobić , w helpie jest opisana maska ale nie napisano gdzie ta opcja jest i jak ją włączyć :/ > Z innej beczki jak się robi przezroczystość w XSI ? Wygenerowałem sobie mapkę deph na podstawie modelu HP. Teraz chcę ja podłączyć do materiału jako transparency ale do nie wygląda dobrze > to jakby była szybka z naklejoną na nią siatką. Edytowane 3 Marzec 2009 przez TigerHellmake
miras Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 Jestem nowy w xsi i mam do zrobienia symulację - obiekty wysypujące się z kufra ciężarówki Da się jakoś powiązać active rigid z ruchomym passive, bo niestety po przesunięciu passive (ja\da samochodu), active lądują w dole? passive ma sie poruszać i w odpowiednim czasie przechylić, uaktywniająć ruch active? Może jakiś parametr "stick" istnieje albo coś banalnego, o czym nie mam pojęcia. dzieki z góry za wskazówkę
TigerHellmake Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 W opcjach fizyki powinno byc mute. Wybierasz pierwszą klatkę animacji i zafajkowujesz okienko przy mute , klikasz na zielona ikonkę przy mute. U góry ramki fizyki powinien pojawić sie czerwony kluczyk czyli że wszystko zostało zapisane.
miras Napisano 7 Marzec 2009 Napisano 7 Marzec 2009 Dzięki, poszperałem trochę w opcjach, mute robi swoje, pare innych rzeczy też ale niestety nie mogę poradzić sobie z podstawowym problemem - zarówno active rigid jak równiez instancje w ICE przelatuja mi przez geometrię passive lub obstacles (ice). Zmieniałem prędkość, masę, friction, collide precision, zmieniałem parametry w environment i kurcze nic. Jak ciężarówa przyspiesza lub skręca, active wypada przez ścianki passive :( Myslałem ze może kufer jest zbyt skomplikowany, zrobiłem go z boxów i nic. No padaka
TigerHellmake Napisano 8 Marzec 2009 Napisano 8 Marzec 2009 Boxy to dobry pomysł. Zrób je jako niewidzialny element i to będzie świetne uproszczenie fizyki na renderach. Przelatują wszystkie obiekty czy tylko niektóre ? Są tam jeszcze opcje z dokładnością fizyki można wybrać przerwę na kawę :P czyli najwyższa , ale nawet super komp na tym muli.
TigerHellmake Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Cześć. Teraz ja z pewnym małym problemem. Czy jest jakaś funkcja która wyskaluje siatkę obiektu ? Mam rozłożoną UV obiekt składa się z kilku elementów i one mają różna skalę na siatce , chciałbym aby wszystkie elementy zostały odpowiednio przeskalowane.
Muminek Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 Cześć. Mam problem z naniesieniem loga na obiekt. Próbowałem zrobić jak tutaj ale mi nie wychodzi. http://www.edharriss.com/tutorials/tutorial_applying_masked_decals/applying_masked_decals.htm Koleś dał za małe obrazki i nic nie widać :/ Chce nanieść logo na stopkę taj kamery http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=61935&d=1236987408 Logo mam ze strony producenta , materiał jest zrobiony tylko jak zrobić srebrny napis na tym obiekcie ?
streaker Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Przecież to mix2colors, jest pare linijek niżej... możesz też layersów użyć.
Muminek Napisano 15 Marzec 2009 Autor Napisano 15 Marzec 2009 (edytowane) Jak używam mixa obiekt robi się niebieski , nie wiem dlaczego nie ma nic niebieskiego wpiętego. Jak zrobić layers ? Dorzuciłem nową warstwę do materiału dałem białego phonga jako kolor i teksturę czarno białą jako maskę , jest uv. Nic się nie dzieje nadal nie ma wyświetlonego napisu :/ Inny problem. W włączonej kamerce żarzy się obwódka w diodach. Jest to dosyć charakterystyczny efekt i nie wiem jak go uzyskać. Najpierw zrobiłem cylinder z odpowiednią szparą na froncie i włożyłem do niego punkt światła. Na sucho było ok po włożeniu do diody okrąg wcale nie świecił , za to reszta otoczenia była podświetlona na czerwono tak jakby światło przebijało się przez ściany obiektu ! Drugie podejście to glow. Dałem na obręcz sam obiekt świeci ok. Po włożeniu do diody nie świeci. Po ukryciu przezroczystej osłony świeci kiepsko albo wcale. Wniosek glow jest do kitu. Edytowane 15 Marzec 2009 przez Muminek
streaker Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 A zajrzałeś chociaż do tego mixa ? Albo do helpa, żeby upewnić się jak działa ? Base kolor robisz przezroczysty, mix layer color wrzucasz texture logo a w weight mape opacity. I nie ma bata, żeby nie działało. Layersy też są proste jak budowa cepa - po lewej warstwy ułożone jak w ps'ie a po prawej ich wpływ na poszczególne kanały (ppm na nazwe kanału, żeby włączyć inny niż ambient i diffuse) glow - podobno nie działa, gdy obiekt jest przesłonięty (choćby to był obiekt z materiałem z refraction na 1), nie wiem czy da się to jakoś obejść, bo uważam dokładanie takich efektów bezpośrednio w renderze za dziwny pomysł i proponuje zająć się tym w post'cie.
Muminek Napisano 15 Marzec 2009 Autor Napisano 15 Marzec 2009 1. Ok nie podpiąłem weight. 2. O jakie Layersy dokładnie chodzi :D Myślałem że o te przy materiale , są jeszcze dla obiektów pod 6. Jaka jest tego dokładna nazwa. 3. Glow nie działa zbyt dobrze nawet jak nie jest przysłonięty jeśli obok niego znajdują się inne obiekty to dziwnie działa :/
streaker Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 O te przy materiale (material layers) oczywiście mi chodziło, tylko włącz sobie texture layer editor (shift + 7 bodajże), o oprócz scene layers (te do obiektów) masz jeszcze animation layers :)
czajna666 Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Jak odwrócić weight mape? Widzę tam jakieś opcje (invert weights, negate weights) ale nie działają one w ten sposób, jaki jest mi potrzebny.
Muminek Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 Nodes>imageprocesing>invert może pomoże :D Mam taki problemik , wymodelowałem siatkę(sieć) i teraz muszę nadać jej kształt obiektu. Da się to jakość zrobić ? Wiem że jest latice ale to chyba nie tędy droga. Potrzebuję żeby sieć przybrała kształt półkuli , jak nic innego się nie znajdzie spróbuje symulacji materiału /
streaker Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Shrink wrap kolego, shrink wrap :) (model -> modify -> deform)
Muminek Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 (edytowane) Obiekt został spłaszczony :P Prawie od 3h próbuję coś zrobić z tym obiektem i jadę na crashach XSI :/ Z 3 razy zrobiłem od nowa ehh. Rozgryzione :D > Ustawić obiekt do deformacji za płaszczyzną deformująca > Shrink > opcja na samym dole Closest Surface > Invert polygon Edytowane 17 Marzec 2009 przez Muminek
streaker Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Co zrobić, żeby móc pozbyć sie texture supportów, ale nie freezować obiektu (obiekt to subdiv z low-resowego modelu i chce zachować te linkowanie) ?
Muminek Napisano 19 Marzec 2009 Autor Napisano 19 Marzec 2009 Wot zagwozdka. Taka dziwna sytuacja kiedy coś się robi i następuje autosave.
Muminek Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 Da się jakoś eksportować modele dla starszego XSI ? Zrobiłem kilka modelu na 7 wyeksportowałem jako model i nie chcą się teraz wczytać to starszego XSI .
Muminek Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 (edytowane) Cześć. Jest coś zamiast boolean co by mi wycięło bryłę bez dodawania krawędzi ? Zrobiłem sobie cylinder i gwint. Cylinder i gwint powstały z tego samego rodzica tak więc ułożenie siatki jest identyczne a głupi boolean dodaje jakieś niepotrzebne edgesy które robią pełno śmiecia. Chce się pozbyć edges zaznaczonych na czerwono. W widoku z góry widzę wszystkie niepotrzebne edgesy Jaj je teraz zaznaczyć , naraz mogę zaznaczyć tylko jedną krawędź następne pod nią się nie zaznaczają (narzędzie z oczkiem , zaznaczenie obszaru zaznaczy tez potrzebne edgesy). Moge jakoś zaznaczyć wszystko z góry na dół ? Edytowane 23 Marzec 2009 przez Muminek
wizz Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 A ja mam takie pytanko. Czy te proceduralne tex dzałają jakos w viewporcie bo u mnie cos nie widac :) Chciałbym nałożyć checkerboarda niekozystajac z zadnego pliku z obrazkiem. Będe wdzięczny za informacje na ten temat :)
streaker Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 No to jest właśnie jeden z większych felerów, bo nie działają...
a3stract Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 (edytowane) Muminek eksportuj plik jako dotXSI, wtedy beda sie wczytywac modele SMD pozdr.. Edytowane 9 Styczeń 2013 przez a3stract
Sisay Napisano 13 Kwiecień 2009 Napisano 13 Kwiecień 2009 Witam, może mi ktoś powiedzieć na czym stanął ten cały bajzel z autodeskiem? Miały być konta przeniesione do autodesku, do dziś nic od nich nie dostałem. Musze przeinstalować windowsa, a ktoś na angielskim forum pisał ze aktywacja licencji(stary sposób) nie działa. Jest gdzieś do pobrania wersja 7,01 z nowym system licencji(autodesk). ??
Muminek Napisano 14 Kwiecień 2009 Autor Napisano 14 Kwiecień 2009 Ot i kolejny problem. Nie wiem dlaczego centrum ucieka. Któryś raz już mi się to zdarza. Jak chcę zmienić jego położenie to strzałeczki się w innym miejscu wyświetlają. Nie wiem od czego to się robi.
wizz Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 To takie pytanie jeszcze mam :) Nie da sie gdzies Picture Ratio ustawic tak zeby sie automatycznie ustawialo jakos ? :P Chodzi mi o to zeby mi w perspektywie znikneły te ograniczniki. Albo jakis sposób zeby sie ich pozbyc bo za kazdym razem nie chce mi sie zmieniac picture ratio :)
wizz Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 ale tam nie ma perspektywy takiej , a zmieniac za kazdym razem ustawienia to powórt do punktu wyjscia xD
Sisay Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie? :(
streaker Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Wystarczy tylko w camera properties ustawić FOV na 53 (horizontal) Możesz do tego zrobić np. skrypt, który przy starcie będzie się wykonywał i zmieniał tą wartość (a o tym info możesz znaleźć np na SI|NET) Poza tym wartość ta jest zapisywana w pliku, więc musisz ją zmienić tylko raz dla każdej sceny :) ...:::EDIT:::... Sisay - miałem odpisać wcześniej, ale jakoś z głowy mi wypadło ;) . Oczywiście kmiotki z AD nie mogą cię odciąć od programu, który sobie legalnie kupiłeś i nie byłeś chętny na gniotowaty update 7.5 z falernym systemem licencjonowania (piszą o tym na SI|NET). Nie mogli cię również zostawić z dużo bardziej liberalnym systemem licencjonowania, bo wtedy więcej ludzi olałoby 7.5 ze względu właśnie na niego. Z tego co się orientuje (moja licencja cały czas jest na jednym komputerze, więc na własnej skórze nie testowałem) to musisz po prostu zachować się tak jakbyś nie miał dostępu do internetu na tym komputerze, czyli tworzysz sobie plik w manage licencse i wysyłasz go mailem na [email protected] razem z wszystkimi potrzebnymi danymi i w odpowiedzi dostajesz plik z licencją, który instalujesz. A wie ktoś wogóle gdzie na stronie AD można się zalogować do jakiegoś odpowiednika customer portal (zaznaczam, że nie mam subskrypcji i portal subskrypcji nie rozpoznaje moich danych) ? Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez streaker
Gość numnah Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 Potrzebuję wyanimować proces extrudowania obiektu wzdłuż krzywej. Znalazłam do tej pory tylko posty w tej sprawie: http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=10;action=display;threadid=39524 ale to nie wydaje się zdatne. Znacie rozwiązanie problemu?
streaker Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Nie wiem czemu tylko ja tutaj odpisuje... :/ Możesz polygon do extrudowania skopiować, wyextrudować do żadanej długości (mniej więcej) i potem użyć Animate -> Deform -> Deform -> by Curve i animować 'Scaling along Curve' i 'Translation along Curve'
streaker Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 No to ode mnie pytanie: ma ktoś doświadczenie z portowaniem shaderów do xsi (mam shadery pisane pod maya - .dll i.mi - i musze do tego .spdl utworzyć) ?
kuki64 Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 (edytowane) witam, ostatnio przysiadłem do XSI i chciałem się pobawić ICE'm. No i jest problem, gdyż w prostym przykładzie wrzucam simulate Rigid Bodies i jak uruchamiam podgląd animacji zawsze mi się wywala! występuje błąd z nxphysics.dll Czy to wina słabej karty graficznej (geforce 7300gt)? pozdro ------ Dobra jak na razie rozwiązałem problem, w preferences zmieniłem z PhysX na ODE (gdyż jak się dowiedziałem, geforce 8xxx wzwysz obsługują PhysX). przy okazji wgrałem nowe ODE ;] LOL Edytowane 28 Maj 2009 przez kuki64
Sisay Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Streaker moze to ci w czyms pomoze http://forum.lamrug.org/viewtopic.php?t=418
wizz Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Siema, mam takie pytanie czy da sie jakos uzyskać miekkie cienie nie uzywajac shadow map ? Wogóle jakies te swiatla w xsi dziwne :/ np w maya to dało sie zwykły direct light i mozna miękkie raytrace shadow uzyskać a tu jak ? :)
streaker Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Dokładnie tak samo, dokładnie... przecież raytracowe cienie to te fizycznie poprawne, a skoro światło jest punktowe, to i cienie muszą byś ostre jak żyleta. A jeśli chcesz mieć miękkie cienie, to musisz włączyć światła powierzchniowe. PS. W mayi chyba było jeszcze coś takiego jak ustalanie średnicy fotonu ? W każdym razie w xsi tego nie ma i trzeba użyć area light (efekt jest identyczny, pewnie dla silnika będzie to to samo, tylko kwestia implementacji tego w interfejs) PS2. Sisay - dzięki za linka, próbowałem stowrzyć spdl'a do jakiegoś shadera z mymentalray - jak na razie to ładnie mi xsi do windowsa wywala ;) Więc wgryzam się w help, żeby zrozumieć dokładnie składnię, a nie na czuja robić, tylko ta cholerna zbliżająca się sesja mnie męczy i nie ma czasu na ważne rzeczy...
wizz Napisano 4 Czerwiec 2009 Napisano 4 Czerwiec 2009 Moze sie powtarzam ale ciagle nie rozwiazalem tego problemu :) Czym zastapic taki shader jak w maya "use background". Chodzi o to ze mam głowe na niej wlosy, nachodza one na nia z przodu i wystaja z tylu. przydało by sie na glowe wlasnie taki shader wrzucic use background zeby mi wycieło ja z kanału alpha bo inaczej to nie mam pojecia jak to potem poskaladać na osobnych passach :) ( wylonczenie primary visibility dla głowy nie zalatwia sprawy co zreszta bardziej ogarniający wiedzą ). Mam nadzieje ze ktos cos wie :D bede wdzieczny za pomoc :)
streaker Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 No wyłączenie primary visibility, to zły pomysł, bo będzie widać normalnie przysłonięte włosy z tyłu, ja bym natomiast rzucił na tło i na samą głowę czarnego constanta i na warstwie ustawił tryb mieszanie na multiply. Albo alternatywnie użył pluga (darmowy) unmult dla AE, i unmultiply dla PS'a. Jak używasz czegoś innego - to te plugi działają tak jak tryb mieszanie multiply, tylko na jednej warstwie.
kuki64 Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 witam, myśle nad zakupem tutoriala z cmiVFX - Softimage ICE for Production. Słyszałem, że jest to godne swojej ceny, natomiast mam pytanie, na jakiej zasadzie wygląda zakup tego tuta? Czy po wpłaceniu są na necie dostępne Video czy przesyłają Ci DVD?I jak sie ma sprawa z płatnością? (sorry nie wiedziałem gdzie to napisać, a w sumie jest to krótkie pytanie związane z Softimage). Pozdrawiam
SYmek Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 cmiVFX nie sprzedaje swoich tutoriali na DVD. Możesz je oglądać wyłącznie w playerze będąc zalogowanym na ich stronie.
Gość nikos Napisano 11 Czerwiec 2009 Napisano 11 Czerwiec 2009 Mam pytanko w jaki sposób podłączyć Biped do modelu? Czy należy łączyć np ręce w grupy lub obiekty czy pozostawic je osobno?
wizz Napisano 13 Czerwiec 2009 Napisano 13 Czerwiec 2009 Ja z innym pytaniem :) Importuje do xsi model postaci, uvka ciała jest w zakrezie od 0 do 1 a uvka głowy jest obok czyli od 1 do 2 , jest jakby osobno zebym mógł zapiac inny materiał ( texturke ) do głowy i ciała ale przy tym ze model jest jeden ( cały ) No i wlasnie przy imporcie takiego modelu xsi robi mi z tej postaci dwa osobne meshe :| przy opcjach importu niestety nie zauważam nic czym mogłbym to naprawić. Moge oczywiscie zmergować glowe z tym ciałem na nowo ale zależy mi na tym aby ten model importowal sie w całosci od razu. Jak zwykle jak ktos coś wie to będe wdzięczny za informacje :) pozdrawiam
Artur Paprocki Napisano 29 Czerwiec 2009 Napisano 29 Czerwiec 2009 Mam pytanko w jaki sposób podłączyć Biped do modelu? Czy należy łączyć np ręce w grupy lub obiekty czy pozostawic je osobno? JAk możesz to doprecyzuj pytanie. Łączyć Biped do modelu może oznaczać wiele rzeczy. Czy chodzi Ci jak "skinować\envelopować" czyli przypisywać kości do polymeshowej siatki ciała czy chcesz rozbudować biped Rig o dodatkowe elementy (kolejna para rąk itp) Ja z innym pytaniem :) Importuje do xsi model postaci, uvka ciała jest w zakrezie od 0 do 1 a uvka głowy jest obok czyli od 1 do 2 , jest jakby osobno zebym mógł zapiac inny materiał ( texturke ) do głowy i ciała ale przy tym ze model jest jeden ( cały ) No i wlasnie przy imporcie takiego modelu xsi robi mi z tej postaci dwa osobne meshe :| przy opcjach importu niestety nie zauważam nic czym mogłbym to naprawić. Moge oczywiscie zmergować glowe z tym ciałem na nowo ale zależy mi na tym aby ten model importowal sie w całosci od razu. Jak zwykle jak ktos coś wie to będe wdzięczny za informacje :) pozdrawiam Zakładam że to robisz obj? Jeśli tak to zmień na np fbx
wizz Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 Witam was, mam takie pytanie odnośnie włosów. Jak zrobić tak żeby wlosy przejeły jakby color textury która jest nałożona na obiekt na którym te wlosy sie znajdują ? :) Pamietam ze widzialem kiedys tutorial jak gość zrobil tak wlosy dla łasiczki czy czegos podobnego ale nie moge znaleźć juz tego tuta. Licze na waszą pomoc :) pozdrawiam!
Muminek Napisano 31 Lipiec 2009 Autor Napisano 31 Lipiec 2009 Cześć. Mały problemi z opcajmi zaznaczania. Jak jestem w widoku z widocznymi teksturami to nie moge zaznaczyć wszystkich punktów poly edges. Zaznaczę tylko to co widać np w widoku front wszystkie punkty z tyłu nie są zaznaczane co jest upierdliwe przy modelowaniu z referek. Jak na rysunku punkty w cylindrze zaznaczałem z widoku front , w userview widac ze sie tylko połowa zaznaczyła.
a3stract Napisano 15 Sierpień 2009 Napisano 15 Sierpień 2009 (edytowane) gdzie w xsi jest odpowiednik maxowego projector map shadow w ustawieniach swiatla? pozdr.. Edytowane 9 Styczeń 2013 przez a3stract
streaker Napisano 15 Sierpień 2009 Napisano 15 Sierpień 2009 camera projection w render tree dla światła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się