Jump to content
Muminek

Szybkie pytania nt. Softimage XSI

Recommended Posts

Witam. Chciałbym aby ktoś przylepił ten topic.

Zakładam go w celu zadawania króciutkich pytań aby nie śmiecić i nie robić nowych tematów.

 

Mam obiekt a w nim obiekt a w nim następny obiekt etc.

 

Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta.

Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. wątek przyklejony. faktycznie czasami warto zadawać pytanka w jednym wątku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta.

Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę.

 

Używaj prawego przycisku myszy do zaznaczania ew masz do tego schematic view

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolejny problem tym razem z teksturą.

Jak zrobić inna teksturę po jednej stronie polygona a inną po drugiej.

Klikam na obiekcie 7 i dodaje nodsa z teksturą potem grzebałem tam po wszystkich opcjach ale "jednostronnej" tekstury nie było.

 

Inny problem to to że XSI chyba rozmywa tekstury (antyaliasing?) mam w bmp żółtą linie w XSI jest gruba żółto zielonkawa na krawędziach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Front back działa ale nadal nie wiem jak to połączyć razem z obiektem jako

surfuace

.

Oddzielnie

podłączane

działają ale nie mogę ich razem połączyć.

Jest jakiś

node

który by je zmiksował ?

 

Difuse

nie działa chyba że je coś źle robie.

 

Kurde przypadkiem zrobiłem :P

Dwa

nody

z image trzeba

podpiąc

do tego

switcha

:D

Na

renderkach

wszystko ok tylko w podglądzie widać tylko 1

texturę

. Kurde nie mogę się przyzwyczaić że w podglądzie jest uproszczony wygląd obiektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok wszystko gra tylko pojawił się problem.

Część wewnętrzną i zewnętrzną chce umieścić na jednej teksturze.

 

I tak ustawię projekcje tekstury na część zewnętrzną to jak mam zrobić środek?

 

Próbowałem zaznaczyć noda z teksturą do środka i zrobić nową projekcje .

Ale wtedy projekcja zewnętrzna się zmienia :(

 

Dla uproszczenia dałem dwie tekstury czarną i brązową.

Jak teraz przełączyć się na edycję "czarnej" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne fajne pytanko :D

 

Mam rozłożoną siatkę 3 obiektów skrzydło ogonowe ster wysokości i trymer.

 

Wszystko poustawiałem sobie a teraz potrzebuję to na raz przeskalować/przesunąć etc.

Problem jest taki że na raz mogę mieć zaznaczoną projekcje tekstury tylko jednego obiektu.

 

Jak zaznaczyć kilka na raz ?

 

I jak zwiększyć dokładność muszki podczas skalowania , obecnie przeskakuje mi o zbyt duże wartości (teksturowanie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam odpowiedzi na powyzsze pytania Muminka - mam za to ... swoje pytanie. Dziwne moze troche :D

Przygotowuje sobie ambient occlusion pass. Normalnie wystarczy polaczyc noda "XSIAmbientOcclusion" do "surface" i wszystko gra. Jednak kiedy mam w scenie swiatlo emitujace fotony to musze dodatkowo dolaczyc material (w moim przypadku constant) do "photon".

Pytanie czy jest to jedyny sposob? W Tutorialach z DigitalTutors nie musieli tego robic, wystarczyl sam node xsiambientocclusion polaczony z surface (jesli nie dodaje materialu do "photons" to pojawia sie error "no photons stored after emitting").

Pytanie drugie - czy mozna ustawic tak dodatkowy pass zeby swiatlo tylko w nim nie emitowalo fotonow a w innych tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak chce sobie policzyć AO w scenie ze światłem to robię sobie materiał dla całej sceny, który wygląda mniej więcej tak:

 

Phong -> AO(bright) -> surface

 

i wszystko mi ładnie liczy.

 

Aczkolwiek nie włączałem nigdy photonów, a przynajmniej tak mi się wydaję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka , zrobiłem sobie ten biped quide , potem z biped quide zrobilem Rig from biped quide :) tylko nie moge teraz usunać biped quide , ani rig quide nie wiem czemu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć :>

 

ja tu widzę, że to XSi przygotowane do renderownia w kliku pass'ach. No to pytanie: jest jakiś soft do compositingu rekomendowany przez softimage do składania tego stuffu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wizz - wybacz stary ze tak dlugo ale mecze sie z wizka pod XSI..

 

Co do twojego problemu - mnie wychodzi na to ze z explorera (hit "8" ;)) mozna to po prostu zaznaczyc i skasowac (po tym jak masz juz sworzony rig)...

 

@obywatel - jak masz cos powyzej wersji "foundation" to masz wbudowany "FX tree" [ z menu wybierz view/layouts/compositing] a jak nie to After Effects, Shake, Fusion - co tam chcesz w zasadzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Czy spotkaliście się z problemem obiektu nazwijmy to ducha.

 

Jest mogę go wyświetlić ale wszelkie próby modyfikacji usunięcia freeze kończą się wywaleniem XSI.

Obiekt nie jest skomplikowany to trochę spłaszczony cylinder.

Próbowałem już nawet merage sceny ale też nie pomogło problem przeszedł na nową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podeslij scenke to moze sie spotkam ;) Dotad XSI nie wywalilo mi sie ani razu (czego np maxowi nie moge zarzucic :D:D:D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi - o jej :D myslisz ze na to nie wpadłem :) problem w tym ze sie nie da tak usunąć.. wogóle sie nie da :| ale juz ok wciepalem to na osobna warstwe i ukrylem zeby nie wadziło .. pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

wizz - to byla taka rada z mojej strony jak te z infolinii: "a czy ma pan wlaczony komputer?" :D:D

 

wybacz - nie znam jeszcze tego softu az tak dobrze - walcze z syflex'em teraz :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra zmeczylem cala scenke, zmeczylem AOpass, zmeczylem symulacje tkaniny i sobie renderuje od 6-7 godzin. I co sie okazuje - kazda klatka animacji ma odrobine inne oswietlenie (inna ekspozycje calosci tez bo raz jest ciemniej raz jasniej) :/ Wylaczylem zeby za kazda klatka odnawial obliczanie fotonow ale nie pomoglo. A moze wlasnie powinno to byc wlaczone (w scenie porusza sie kamera i 4 obiekty wiec raczej wlaczone...)? Co moze byc tego przyczyna? Raz jasniej, raz ciemniej - dziwaczne... Pomocy - deadline minal dawno temu :D

 

Eny ajdijas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam .

 

Mam problem z doczepieniem normalmapy.

 

Na obiek jest nałożony defultowy phong dodaje do niego noramal mape podłączoną pod bumpa. Nic obiekt znika z renderów.

 

Taka sama sytuacja ale zamiast normala podpinam BumpmapGenerator z teksturą z normalami. Nie ma problemu normale pojawiają się na obiekcie.

Ale jeden zgryz po podpięciu tekstury znikają :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd wytrzasnąć color correction?

 

Nazwy węzłów z menu różnią się od tego co się na drzewku pojawia :/

 

Niestety dalej nie działa .

 

12423567453542364564363fa7.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy