Jump to content
Muminek

Szybkie pytania nt. Softimage XSI

Recommended Posts

1. Jak połączyć 2 obiekty w jeden? Taki ekwiwalent attach. Bo jak zaznaczam 2 poligony z boxa i cylindra i daje bridge to się nic nie dzieje :>

 

2. Mam zaznaczone 2 równoległe krawędzie obok siebie, jak stworzyć krawędź przechodzącą przez zaznaczone krawędzie? Taki odpowiednik C w Wingsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Merge? Model -> Create -> Poly. Mesh -> Merge

 

2. Jeżeli dobrze rozumiem to subdivide edges. PPM na obiekcie, gdy masz zaznaczone krawędzie które chcesz przeciąć. To tworzy dokładnie na środku. Jeżeli chcesz bardziej dowolnie to zostaje cut, czy jak to tam się nazywa, poprzez naciśnięcie "\".

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dalej nie wiem dlaczego w animacji przelotu kamery przez pomieszczenie fotony mi sie roznie na roznych klatkach licza i wszystko radosnie miga...

Czy moze to byc wina:

- zbyt malej ilosci fotonow?

- tego ze pomieszczenie nie ma "grubosci" scian

- tego ze pomiszczenie jest pociete (np sufit jest osobno, zebym sobie go mogl wylaczyc podczas pracy w srodku pomieszczenia, sciany sa przeciete na wysokosci lamperii - kazda sciana to 2 obiekty.

Probowalem z reemisja fotonow przy kazdej klatce i bez - zawsze cos tam pomiguje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem jakiś czas temu, że w nowej wersji vraya lub brazila wyeliminowano efekt migotania przy renderowaniu animacji. Być może w mentalu ten błąd funkcjonuje nadal? Ale to tylko domysł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. no ok, ale sorki wielkie nie wiem gdzie to się zapisuje :P

Save as, export itp nie ma takich opcji zeby zapisac w rozszerzeniu np PSD. Prosiłbym o wytłumaczenie jak mam trafić do tego zapisu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

render>regions>region tool>save as - czarny trójkąt

poczytaj w helpie o renderingu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy próbował ktoś pisać własne shadery ? Chodzi mi głównie o podpinanie shaderów (o pisaniu własnych nawet nie myśle na razie ;) ) np. z mymentalray, tworzenie do nich spdl itd. czytałem troche dokumentacji i jest to dla mnie niejasne... jeśli jest ktoś obeznany w tych tematach, to założymy osobny wątek dla tego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Są dwie strony polygonu jedna jest "front" widoczna i oświetlana a druga back niedoświetlana. Jak zrobić aby polygon był "dwustronny" .

 

Przykład bryła w środku niej podłoga i źródło światła . Podłoga jako inny obiekt jest ładnie doświetlona ścianki choć mają kolor biały wyglądają na czarny :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defaultowo obie strony są widoczne, oświetlane, cieniowane itd, a jak tak nie masz to visibility obiektu, zakładka rendering i na samym dole geometry; jeszcze w opcjach rendera na zakładce optimize grupa geometry

Share this post


Link to post
Share on other sites

streaker - jak to obie strony defaultowo? A nie przypadkim zaleznie od normali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie defaultowo działa jak double-sided w maxie

box z usuniętą jedną ścianką, w środku grid i point light (area, żeby był widoczny):

xsigi6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki streaker - zastanawiajace ze defaultowo to mam tylko jedna strone...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ustawić rozmycie cieni.

W opcjach render nic takiego nie zauważyłem prze świetle także .Mogę tylko regulować intensywność cieni.

 

>>>Kurde mam jakiś większy problem z cieniami. Na podglądzie (q) wszystko ok . Jak robie render wszystko się sypie.

 

Jest taka opcja raytraced jak mam none brak cieni , cokolwiek innego cienie paskudne :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam przy sobie teraz iksesaja, ale w opcjach swiatlach powinna byc zakladka area light, czy area shadow, na pewno cos z area.

 

A jak przeniesiesz ustawienia z region tool'a do normalnego rendera to tez sie sypie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Jak kilku obiektom przypisać ten sam materiał ? Albo inaczej jak zrobić własny materiał (z teksturą itp.) i dodać go do biblioteki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedną z metod nadania tego samego materiału na inny obiekt jest:

 

Zakładam, że na jednym obiekcie masz już materiał, który chcesz skopiować. Zaznaczasz obiekt na którym jeszcze nie ma tego materiału, wybierasz z menu material "assign material" i klikasz na obiekt na którym masz już materiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu jak dodaję volume fog to przestaje być widać na renderze physical sky, a właściwie każde tło staje się czarne? Nawet gdy ustawię przezroczystość na 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy