Skocz do zawartości

Szybkie pytania nt. Softimage XSI


Muminek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 501
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

szczuro - tak z palca, w opcjach tego nie zrobisz, z tego co pamiętam można chyba wyedytować jakiś plik konfiguracyjny, gdzie są np. pozycje okien zapisane albo jest jakiś addon, który przy starcie wszystko przestawia. Poszukaj na xsibase, powinien być tam być cały wątek na ten temat, bo ja już nie pamiętam.

dzieki, znalazłem http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=9;action=display;threadid=1158 (10 post) z jednej strony jest to banalnie proste z drugiej trochę głupie, wystarczy zapisać gdzieś scenę z ustawieniami i ją otwierać. niestety otwieranie za pomocą 3 sposobu działa tak, że wczytuje się najpierw domyślna a potem dopiero wczytuje się ta podana przeze mnie. W miedzy czasie trzeba jeszcze kliknąć, że nie chce się tej domyślnej zapisywać, wiec użyłem drugiego sposobu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie... jak zaimportować do XSI sekwencje obj-tów ?

 

Wiem, że jednym (jedynym?) sposobem jest zanimowanie widoczności - ale przy sekwencji składającej się z np 200 obj-tów - to trochę ... niefajne rozwiązanie.

 

może ktoś ma pomysł na skrypt ?

 

znalazłem na sieci, ale nie działa:

 

for i in range(250): #Number of frames

Application.ObjImport('c:\\temp\\fluid1-%.4d.obj' %(i+1), 1, 0, 0, 0, 0, 0 )

Application.SetValue("Cube_Cube.Name", "fluid1-%d" %(i+1), "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+2), 0, "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+1), 1,"")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i), 0, "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+2), 0, "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+1), 1,"")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i), 0, "")

 

print "Finished"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://area.autodesk.com/downloads/scripts/obj_sequencer

 

Może ktoś wie... jak zaimportować do XSI sekwencje obj-tów ?

 

Wiem, że jednym (jedynym?) sposobem jest zanimowanie widoczności - ale przy sekwencji składającej się z np 200 obj-tów - to trochę ... niefajne rozwiązanie.

 

może ktoś ma pomysł na skrypt ?

 

znalazłem na sieci, ale nie działa:

 

for i in range(250): #Number of frames

Application.ObjImport('c:\\temp\\fluid1-%.4d.obj' %(i+1), 1, 0, 0, 0, 0, 0 )

Application.SetValue("Cube_Cube.Name", "fluid1-%d" %(i+1), "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+2), 0, "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+1), 1,"")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i), 0, "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+2), 0, "")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+1), 1,"")

Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i), 0, "")

 

print "Finished"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość i-riss

Czy wiecie jak zrobić by shapemanager w xsi fnd 6.02 32bit, działał i zapisywał modyfikacje siatki w trybie SECONDARY shape mode? jest to bardzo ważne, bo czasem trudno wprowadzić "morphy" np na zrigowanym i zgiętym łokciu. w normalnym trybie, wierzchołki "wariują" (przesuwam je w lewo a te idą do góry etc.) w secondary shape nie ma tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może, jak eksportować shapey (np morphy twarzy) do innej sceny z tą samą postacią? export całej postaci na tym etapie odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 9g9man

Jak przy włączonym Symmetry Mode zrobić tak by takie operacje jak dodawanie polygonów, subdivide czy chociażby bevel było wykonywane po obydwóch stronach osi symetrii bez ręcznego zaznaczania po obydwóch stronach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wie ktoś dlaczego podczas przedłużania surface do krzywej owa powierzchnia nieco się skręca? Da się temu jakos zapobiec?

Jak się nieco skręca to w porządku, po prostu masz inaczej rozłożoną gęstość punktów. Jakby się przekręcało bardzo to inny kierunek krzywej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielkim skrócie : Tworzę sobie obiekt Text, jako solid mesh, wpisuję sobie jakiś wyraz.

Następnie duplikuję obiekt, ileśtam razy, ale tak, żebym mógł w każdym z obiektów móc zmieniać tekst. No i tu pojawia się problem, bo gdy próbuję zmienić tekst w dowolnym obiekcie, zmienia się on we wszystkich. A chcę to sobie móc zrobić lokalnie, oddzielnie dla każdego obiektu. Próbowałem już różnych opcji duplikacji, ale za każdym razem to samo...pomocy...w sieci nic o tym nie znalazłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Text składa się z dwóch elementów - samego tekstu i meshera, który tworzy nam obiekt 3d, ty kopiując tekst kopiowałeś tylko meshera, który odwołuje się do pierwotnego tekstu.

 

Rozwiązanie: przed kopiowaniem musisz zaznaczyć oba obiekty, np. klikając w explorerze MMB na obiekt i wtedy duplikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michalx

Jako że dopiero zaczynam tworzyć animacje w XSI, a muszę zrobić filmik na zajęcia więc mam kilka krótkich pytań.

Chcę zrobić startujący helikopter. Zrobiłem trawę z włosów i chciałbym żeby się ruszała od pędu powietrza. Dałem hair->create->dynamics tak jak pisało w helpie i dodałem Forces-> Fan, ale nie ma on żadnego wpływu na trawę, która się nie rusza w ogóle. Co jeszcze trzeba zrobić aby to zadziałało?

Jeśli wrzucę Fan jako Children helikoptera, to on zacznie za nim podążać. Czy zmieni się też charakterystyka sił działających na trawę i czy da się zrobić?

 

2 pytanie: chcę zrobić wystrzeliwaną rakietę. Robię to z create->explosion, ogień podąża za rakietą i jestem zadowolony z efektu. Tylko jak zrobić żeby ogień nie startował razem z pierwszą klatką a zaczynał się od określonej klatki (wtedy co odpalana jest rakieta). Jak później zrobić żeby przy konkretnej klatce animacji, nastąpił wybuch (rozpoczęła się symulacja drugiej eksplozji) i żeby zarówno rakieta jak i obłok ognia zniknęły?

 

3 pytanie: motion blur. Chciałbym żeby wirnik był bardziej rozmazany. W render scene options zwiekszyłem speed motion blura, ale nie za bardzo to działa. Czy powinienem dać jeszcze większą prędkość obrotową wirnika (teraz mam jeden obrót na kilka klatek), tak aby wykonywany był jeden obrót na klatkę? Jak zadziała ponad jeden obrót na klatkę? Bo jak dam np. 1.1 obrótu na klatkę to otrzymam efekt porównywalny z 0.1 obrotem na klatkę. Czy właśnie w takim przypadku jak coś porusza się szybciej niż można to uchwycić na klatkach zostanie zastosowany motion blur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym zapytac o opcje extrude, bo mam przyzwyczajenia z Silo i jakos ciezko mi jest na sercu. Jesli zaznacze do okola sfery polygon loopa i zrobie extrude to w Silo poligony extruduja sie we wszystkich kierunkach tworzac jak gdyby kopie tego loopa oddalona od sfery. W XSI jest o tyle dziwnie ze musze wybrac konkretna os, a ja chcialbym zeby mi sie to rozeszlo proporcjonalnie we wszystkich kierunkach :/

 

ad: w sumie mozna wylaczyc os extrudowania np. Y i samemu to zeskalowac... ale przyzwyczajenie pozostalo... ehh

 

ad2: jakby co, poradzilem sobie przez duplicate... zaznaczam loopa, duplicate, COG, scale...

 

zamieszczam obrazek z Silo - o to mi chodzi.

cubeh.jpg

Edytowane przez Chrupek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że dopiero zaczynam tworzyć animacje w XSI, a muszę zrobić filmik na zajęcia więc mam kilka krótkich pytań.

Chcę zrobić startujący helikopter. Zrobiłem trawę z włosów i chciałbym żeby się ruszała od pędu powietrza. Dałem hair->create->dynamics tak jak pisało w helpie i dodałem Forces-> Fan, ale nie ma on żadnego wpływu na trawę, która się nie rusza w ogóle. Co jeszcze trzeba zrobić aby to zadziałało?

Jeśli wrzucę Fan jako Children helikoptera, to on zacznie za nim podążać. Czy zmieni się też charakterystyka sił działających na trawę i czy da się zrobić?

 

Sprawdzilem. Tworzysz sobie plejna tam gdzie ma byc, na zakladce hair ofk, hair->from selection (plane zaznaczony), dodajesz dynamics na buttonie nizej, potem wstawiasz forca, np fun, zaznaczasz wlosy (wlosy, nie boxa) i apply force na fanie + ppm. potem zabawa ustawieniami. alt+enter na wlosach i masz tam zakladke dynamic i na dole Fan, ustawienia.

 

Tylko kurde mi cos te wlosy zwiewalo. No i to 3 minuty test w przerwie :P

 

2 pytanie: chcę zrobić wystrzeliwaną rakietę. Robię to z create->explosion, ogień podąża za rakietą i jestem zadowolony z efektu. Tylko jak zrobić żeby ogień nie startował razem z pierwszą klatką a zaczynał się od określonej klatki (wtedy co odpalana jest rakieta). Jak później zrobić żeby przy konkretnej klatce animacji, nastąpił wybuch (rozpoczęła się symulacja drugiej eksplozji) i żeby zarówno rakieta jak i obłok ognia zniknęły?

Kazdym parametrem w opcjach konfiguracji symulacji itp itp mozesz sterowac na kluczach. np velocity w pierwszej klatce dac na zero, a np 150 klatce odpalic na 5000 (przyklad ofk), byc moze to jest naokolo, ale powinno zadzialac.

 

3 pytanie: motion blur. Chciałbym żeby wirnik był bardziej rozmazany. W render scene options zwiekszyłem speed motion blura, ale nie za bardzo to działa. Czy powinienem dać jeszcze większą prędkość obrotową wirnika (teraz mam jeden obrót na kilka klatek), tak aby wykonywany był jeden obrót na klatkę? Jak zadziała ponad jeden obrót na klatkę? Bo jak dam np. 1.1 obrótu na klatkę to otrzymam efekt porównywalny z 0.1 obrotem na klatkę. Czy właśnie w takim przypadku jak coś porusza się szybciej niż można to uchwycić na klatkach zostanie zastosowany motion blur?

a tu niestety nie pomoge :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie instancjowac czasteczki ICE z dwóch róznych grup modeli? Jak podlączam jedna grupę przez Set Instance Geometry i chce powtórzyć tą operację dla innej grupy przez podlączenie do drugiego Execute on Emit, wypuszcza mi tylko modele z jednej grupy :(

Jest jakiś sposób na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja streaker, dzieki, ale kolejna zmienna się pojawiła, jak regulować velocity/speed dla innej grupy instancji? Mam dwa nody Emit in Place i Emit from Position podlaczone do Ice Tree, kazdy z nich ma instancjonowana inna grupę modeli pojawiajacych sie w innym miejscu biegnących po powierzchni obiektu, chciałbym niezależnie regulować ich velocity/speed. Zrobiłem sobie innego point clouda, ale to rozwiązanie połowiczne, muszę uważać żeby cząsteczki się nie mieszały bo włażą na siebie.

Edytowane przez miras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majsterzy iksesiaja, problem

 

wiec tak. odpalam xsi tworze boksa (w wireframe) widac siatke. zaznaczam face'a , ctrl+d (ciagle jest ok ) , i uzywam translacji i znika mi wsjo. w shaded nic nie widac, nic sie nie wyswietla. A kolejne, w explorerze obiekty widac. wtf ?

 

pojawillo mi sie to z xsi 7.01 bodaj. najlepsze ze przed pojawieniem sie tego dwa dni wczesniej dzialalo ok. 'samo sie zrobilo'. wyjerzucilem 7.01 i instalnalem 2010 i sie nic nie zmienilo. nowe stery z ati pobralem i lipa, dalej tak samo. any idea? procz reainstalu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majsterzy iksesiaja, problem

 

wiec tak. odpalam xsi tworze boksa (w wireframe) widac siatke. zaznaczam face'a , ctrl+d (ciagle jest ok ) , i uzywam translacji i znika mi wsjo. w shaded nic nie widac, nic sie nie wyswietla. A kolejne, w explorerze obiekty widac. wtf ?

 

pojawillo mi sie to z xsi 7.01 bodaj. najlepsze ze przed pojawieniem sie tego dwa dni wczesniej dzialalo ok. 'samo sie zrobilo'. wyjerzucilem 7.01 i instalnalem 2010 i sie nic nie zmienilo. nowe stery z ati pobralem i lipa, dalej tak samo. any idea? procz reainstalu ?

1)Może uruchomiłeś fast manipulation w display

2)Karty Ati miały (około xsi 4.0 problem z tzw. podwójnym buforowaniem a właściwie go nie miały przez co był problem z selekcją komponentów bo wyświetlanie siedziało w tym samym buforze co selekcja i klikanie w raycastcie powodowało znikanie ale z tego co mówisz to chyba odpada)

3)Czy to możliwe że ustawiłeś sobie backface culling w Display>performance?

4)Grałeś w jakąś nową grę ostatnio co ściągneła nowego directx (sterowniki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem początkujący w softimage i natrafiłem na taki problem :

np. tworze cube z polygon mesh wymiary nie są istotne pointy i edge moge zaznaczyć bez problemu lecz jak chce zaznaczyć jednego polygona nie można, dopiero jak wezmę większe zaznaczenie np. 4 naraz to coś się zaznacza tak jak by był jakiś bug. mam softimage 2010,gf gts 250, windows 7 może ktoś miał taki problem. Dlaczego nie mogę zaznaczać pojedynczych poligonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie wiem że select floop wybiera się przez naciśniecie alta lecz mam problem chciałbym lopem zaznaczać np. wszystkie dookoła edges, mając zaznaczone edge później alt i następne edge i zzaznacza mi się tylko od .. do a nie cały ring nawet jak najpierw wcisnę alt zaznaczę edge i następne edge to i tak mam od ...do a nie cały okrąg. Zastanawiam się czy czasem w Preferences nie trzeba czegoś ustawić ?? Dziękuje z góry za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności