Jump to content
Muminek

Szybkie pytania nt. Softimage XSI

Recommended Posts

loftem na przykład, jak jak nie będzie robił dostatecznie dokładnych wyników, to skopiuj mu ten profil jeszcze pare razy (ze snapem idzie bez problemów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ przesiadam sie z Blendera na XSI Foundation i czekam na dostawę programu zainstalowałem sobie tymczasem wersję trial i mam takie pytanie:

 

Gdzie w XSI jest odpowiednik Maxowego "Collapse mesh", czyli komenda, która zamienia mesha low-poly z nadanym subsurfem na "zwykłego", czyli hi-poly bez subsurfa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie: Czy są w xsi jakieś obiekty do mierzenia odległości między obiektami (coś jak maxowy taper) ? Nic takiego nie udało mi się znaleźć, a wydaje mi się to dość podstawowym narzędziem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie: Czy są w xsi jakieś obiekty do mierzenia odległości między obiektami (coś jak maxowy taper) ? Nic takiego nie udało mi się znaleźć, a wydaje mi się to dość podstawowym narzędziem.

nie można mieć wszystkiego – byłoby za pięknie :P

Co prawda gotowca nie ma ale może ten topic Ci trochę pomoże:

http://www.xsibase.com/netview_forum/index.php?board=16;action=display;threadid=19448

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam dwa skrypty:

"meDistance.js" i "Meangle.js"

 

Mogę wrzucic jak ktoś chce. Zapomniałem że serwera nie mam :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje mnie futerko w foundation..

Deafultowo nie ma, może jest jakaś darmowa, rozsądna alternatywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam dwa skrypty:

"meDistance.js" i "Meangle.js"

 

Mogę wrzucic jak ktoś chce. Zapomniałem że serwera nie mam :(

 

Gordy - bardzo bym prosił. Co do serwera, to zawsze możesz do forumowych załączników wrzucić :)

 

andy_a - dzięki za linka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamienic z .txt na .js

nie pamiętam czy z tego korzystałem, więc musicie sobie poradzić z manualem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

właściwie to zrobiłbym złożenie dwóch (albo więcej w zależności od ubodobania) emiterów, jeden do dużych particli (bilboard z radial gradient w opacity złożony z fractal noisem, na diffuse też fractal noise) + drugi emiter na małe particle (sphere)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby ktoś się kiedyś bawił physical sky'em i chciał uzyskać zaniebieszczenie atmosfery to wystarczy do kamery dodać jeszcze physical sky i tam bawić się visibility distance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy istnieje możliwość ignorowania alphy z pliku, tj. mam plik z alphą i po nałożeniu na obiekt robni mi go przezroczystym zgodnie z alphą zapisaną w pliku, a chcę, żeby był jednolity ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

channels -> ostatni channel (5) to alpha -> delete (photoshop)

Dziwne, bo mi zawsze robi problemy z alphą. Może masz kliknięte Alpha w materiale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi :)

Wiem, że moge w ps'ie usunąć alphe, ale zastanawiałem się, czy nie można byłoby tego zrobić bez konieczności skakania co chwilę do ps, jakaś opcja albo nod

 

Może masz kliknięte Alpha w materiale?

Szczerze mówiąc, nie wiem o co chodzi... Możesz jaśniej ?

 

To troche szczególny przypadek, bo chodzi mi o testurowanie particli, tak jak na obrazku poniżej(bilboard), albo z użyciem sprite'a (wychodzi tak samo, jeśli chodzi o alphe), jeśli chodzi o standardowe materiały, to ok, bo mam dodatkowy kanał na transparency (kopiuje nod image i zaznaczam copy alpha to rbg i to wpinam to transparency), a w particlach od razu mi ją dokłada z automatu

 

o tutaj przykład:

particlean2.jpg

 

ps. zauważyliście buga w render managerze, nie można przechodzić w hierarchi niżej, tj. mam materiał particle cloud a nie mogę przejść do particle type (w render tree jest ok)

Share this post


Link to post
Share on other sites

blood - specjalnie dla ciebie napisałem ;)

dodałem też komenty, żeby każdy się połapał

aha, jakby ktoś nie wiedział, to trzeba język w prefsach zmienić na jscript

 

 

SKRYPT DO LOSOWEGO ROZMIESZCZANIA OBIEKTÓW W SCENIE:

var nazwa = "cylinder"; //tu kopiujemy nazwe rozmieszczanego elementu
var ilosc = 4 // tutaj wpisujemy ilosc kopiowanych obiektow
var i = 1;
var myObject = nazwa;
//----------------------------------------------------------
Duplicate(myObject, ilosc, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); //ta linijke wykonuje tylko raz, potem jak chcemy zmieniac lozowe polozenie obiektow, to komentujemy ja uzywajac "//" na poczatku linijki
for (i; i{
myObject = nazwa + i;
selectObj (myObject, null, true);
var random_number1= Math.random(); // defaultowo math.random genetuje wartosci pomiedzy 0 i 1,
var random_number2= Math.random(); // wiec zeby dostac oczekiwany rzad wartosci nalezy
var random_number3= Math.random(); // na koncu pomnozyc wartosc przez liczbe np "*0.5" (uwaga na "." i ",")
Translate(null, random_number1, random_number2, random_number3, siAbsolute, siPivot, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); // jak nie chcemy zmieniac polozenia w konkretnej plaszczyznie, to zamiast random_number1,2,3 dajemy 0 (odpowiednio X,Y,Z oczywiscie)
}

 

 

...:::EDIT:::...

dziś na drodze do kościoła dotarło do mnie, że powyższy skrypt jest bez sensu, bo raz, że można tylko w jednej płaszczyźnie obiekt rozmieścić (a nie na innym obiekcie), dwa, że przy dużej ilości robi się to dość wolne (ale jako, że jest to mój pierwszy działający skrypt dla xsi, to i tak jestem dumny ;) ).

Ale można wykorzystać particle (ktoś pamięta mój tutek do maxa o robieniu dywanu ?), dowolny obiekt jako emiter, dowolny jako instance, particle follow velocity (bodajże w opcjach emisji) i będzie gitara ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Mam dość poważny problem z modelowaniem.

Otóż okazało się że niektóre części mają za dużo polygonów .

 

Normalnie na zaznaczeniu jest widoczne 6 poly ale XSI informuje ze tam jest 12 poly :/ Jest jakieś narzędzie do ponaprawiania tego ?

Próbowałem redukcje poly ale nie działa poprawnie .

 

Przydało by się coś co łączy punkty o tych samych współrzędnych.

 

>Texturowanie

Co nalezy zrobić aby rozkłady siatek były w jednej skali . Używam np Planar Subprojec do rozłozenia płaskiej powierzchni obiektu , oraz innej opcji do innych powierzchnie. Teraz siatki nie są równe :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Streaker: repik dla Cię:)

 

Muminek: Odnośnie texturowania to wydaje mi się, że trzebaby skalować projekcje, albo od początku do końca ręcznie mapować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy