Jump to content
Muminek

Szybkie pytania nt. Softimage XSI

Recommended Posts

Mam sobie otwarty obiekt. Jego obwód przekształciłem w krzywe (extract edges as curves) i teraz pytanie. Jak nadać im grubość i przekonwertować z powrotem do poly?

 

Color correction u mnie jest w nodes -> Image processing (xsi 6 adv)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok popiołem wszystko jak miało być i już wyświetla się mi normal mapa.Ale dalej jak dodam teksturę nie ma normalmapy :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wizz - musisz zaznaczyć całe drzewo by usunąć bipeda. Naciskasz prawym przyciskiem na parenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób wypalić normalmap w XSI ?

 

Dorwałem się do tutka ale do wersji 3 w 5 w helpie nie mogę znaleźć opcji wymienionych w tutku .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest w iksesaju jakieś narzędzie, bądź plugin do szybkiego mapowania, na zasadzie, ze pokazuje mu gdzie mają być krawędzie mapy i on to ładnie rozkłada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

road kill - dość ładnie połączony z xsi skryptem albo contour stretch UVs (z tym, że polecam pierwszą opcję)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzieki streaker - tez skorzystam. O ile dojde do tego czemu tak dziwacznie mi sie renderuje wszystko :(

 

Pytanko jeszcze takie. Chce zrobic taki element interfejsu oznaczajacy obracanie. W tym celu chce znieksztalcic obiekt ("krzyzyk" ze strzalkami na kazdym ramieniu) aby "obejmowal" niewidoczna kule. Jak najlepiej to zrobic - probuje wrapem na razie ale moze ktos ma inny pomysl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi- nie kumam

jak chcesz zrobic kontrolera no to stworz nulla, wcisnij enter zeby opcje wyskoczyly i tam masz rozne tryby wyswietlania - np krzyzyk, okrag, cube, strzalki, kula ze strzalkami itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

flesz_gordon - tu chyba chodzi nie o kontroler w interface, ale modeling (przynajmniej tak ja to zrozumiałem) - jeśli tak to deform -> shrink wrap bardzo dobrze się spisuje. zrobiłem sobie nawet małego testa, plane na kuli:

http://img98.imageshack.us/img98/9210/24356665pg7.jpg

a jeśli nie chcesz wrapa, to zawsze pozostaje lattice (taki 3x3x1 powieniem wystarczyć)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki wielkie. Tak - chodzilo o modeling - jako ze nie jestem za dobry w tlumaczeniu to moglo to brzmiec niejasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak usunąć niepotrzebne projekcje tekstur ?

Mam ich dokładnie 3 a potrzebuję sie pozbyć 2 bo prawdopodobnie jakoś chrzanią eksport modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie znajduje się funkcja która przypisuje szkielet danemu modelowi?(szkielet już stworzylem ale nie wiem jak zrobić aby model poruszą sie wraz z nim)

Share this post


Link to post
Share on other sites

animation -> deform -> envelope -> set envelope -> w szkielecie pokazujemy envelope_group

Share this post


Link to post
Share on other sites
Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ?

 

modify/poly mesh/ weld point tool - zbinduj sobie najlepiej to taki maxowy target weld

a masowe łączenie puntkow to modify/poly mesh/ filter points

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować.

 

 

texture support to składowe texture projection prawdopodobnie.

Nadal nie mogę wykasować niepotrzebnych projekcji. Wszystkie texture suport odnoszą się do tej dobrej projekcji :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja już nie rozumie, czy ty chcesz wywalić uv'ke czy te helpery z projekcji ? Opja jeden nie ma dla mnie sensu, jeśli opcja druga, to zfreeze'uj obiekt i wtedy możesz spokojnie wywalić te helpery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba będzie przeba na raty robić:

zaznacz obiekt i

Pass -> edit -> new pass -> white matte a potem jeszcze shadow

i to wszystko razem w ps'ie złożyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nałożyć na to pass diffuse i ustawić w ps'ie w difference, scalić, do grayscali i odwrócić... choć za jakość takiego rozwiązania nie ręczę

 

...:::edit:::...

moje pytanie: czy da się do menu get -> material dołożyć dodatkowe pozysje (np. car paint, arch mat.), bo nie chce mi sie za każdym razem grzebać po katalogach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy