Skocz do zawartości

SCENA 3D : Kamienica (postać dziadka)


Batou

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Tym razem moim tematem będzie scenka 3d przedstawiająca podwórko w jakiejś zapadłej dziurze w Warszawie. W około stać będą stare przedwojenne budynki podziurawione kulami. Ogólnie bardzo przygnębiający, i jednocześnie swojski, jesienny klimat. To będzie moje tło.

Na pierwszym planie siedzieć będzie na zniszczonej ławeczce zamyślony dziadek przyglądający się bawiącym się dzieciom...

[ edit :] ]

 

Temat ten wybrałem z kilku powodów. Po pierwsze będzie to ciekawa odmiana po dynamicznej scenie z mustangiem. Po drugie chciałbym przećwiczyć modelowanie obiektów organicznych. Chodzi mi tu jedynie o dziadka i o stare uschnięte drzewo stojące gdzieś za nim. Modele dzieci wezmę pewnie z posera gdyż chciałbym zrobić je mocno zblurowane (mój ulubiony motionblur :mad: ), tak aby wyglądały niemalże jak duchy. Po trzecie mam zamiar użyć GI, co będzie dla mnie zupełną nowością. Rendering najpewniej w mental ray`u. Po czwarte chciałbym nauczyć się teksturować nieco bardziej skomplikowane obiekty aniżeli droga, czy kamienie na poboczu. No i wreszcie po piąte pomysł wydaje mi się ciekawy, ale to już pozostawiam do waszej oceny.

 

Updaty będą bardzo rzadkie :(. Mam jeszcze na głowie wizualizację, także pracy mi nie brakuje. Wszelkie rady będą bardzo mile widziane.

Mam jedynie nadzieję, że wystarczy mi umiejętności i mocy obliczeniowej.

 

Już niedługo umieszczę jakieś szkice i pierwsze próby w modelowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Szybki szkic. Tak w bardzo dużym przybliżeniu sobie tą pracę wyobrażam. Nie umiem za dobrze rysować dlatego szkic ten nie odzwierciedla nawet w połowie mojej \"wizji\". Niema tu dzieci, budynki są prowizoryczne, ale kompozycja będzie mniej więcej taka.

Modelowanie zacznę najpewniej od dzidka, a raczej jego twarzy. Na szkicu jest trochę to źle narysowane, ale dziadek będzie znacznie bliżej kamery. Kiedy skończę robić dziadka zabiorę się za drzewko.

Potem będzie już z górki :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie robię nic. Mam zamiar wykonać tą pracę w softimage XSI i na razie przypominam sobie jak się w nim poruszać. Pora pożegnać się z 3dsmax.

Mogę ci jedynie powiedzieć, że na 95% w maxsie zrobiłbym to przy pomocy editable poly.

 

Ps. Jutro coś wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier.ole ! Ledwo zacząłem sie bawic maxem myśląc że to jest włąśnie ten NAJLEPSZY Z NAJLEPSZYCH (w połączeniu z Brazillem) a tutaj czytam takie jaja!!!!

 

Koledzy, czy ja w ogóle robie dobrze bawiąc się \"czymś takim prosty i amatorskim jak 3DS MAX\"???? :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giegu: liczy się przede wszystkim człowiek. Jak ktoś umie to i w paincie zrobi taką pracę, że szczęka odpada ;).

 

Maks jest doskonałym narzędziem, a jak jeszcze się go uzbroi w odpowiednie pluginy to wymiata na \"maxa\" :). Mimo to, jeśli zaczynasz dopiero zabawę z grafiką 3d to radziłbym ci się skusić albo na Mayę 4 albo na Softimage XSI. W Lightwave się jeszcze nie bawiłem także nie wiem jak z nim sprawa stoi.

Ja się przesiadam na XSI, ponieważ zakochałem się w tym programie od pierwszego wejrzenia. Jest niesamowicie intuicyjny i ma ogromne możliwości.

 

Sorry za brak updatów, ale mam małe problemy techniczne (problemy z selekcją poligonów :o ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe temat sie sprowadza do tego jakim narzedziem komu wygodniej ise poslugiwac, osobisice probowalem maye wiem ze ma duze mozliwosci.. no ale zostane przy maxie.. ma tak samo duze mozliwosci ;) a wdl mnie bardzo wygodny ma modeling max, wszystko robi sie szybko i w miare precyzyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec offtopic`owania. Pora na update.

Na początek parę fotek, które wykonałem parę dni temu. Na tym będę wzorował się w dalszej pracy nad scenką.

A tak swoją drogą to bardzo miła okolica.

[boje się] [boks] [dresik]

 

referencje.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dopiero początek. Będą obtłuczenia i inne detale. Mimo to większość będę się starał zrobić teksturami. Co do renderingu to jest to sam Final Gathering z Softimag`owego mental ray`a.

 

Ps. Trochę wyrozumiałości. To moje pierwsze poczynania w Softimage ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz same zdjecia bylyby niezle gdyby nie te proporcje:) no i scena swietnie sie zapowiada. Ach stare zniszczone kamienice z cuchnacymi brudnymi podworkami... Lubie sie zapuszczac w takie klimaty z aparatem, dlatego bede z przyjemnoscia obserwowal kontynuacje Twojego \"podworka\".

 

Pozdrawiam

Marek

 

Na deser dolaczam podobny obrazek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozioo, spox, nie widzisz że chłopak wymiata że szczena opada (zobacz jego inne prace jak nie widziales). Batou, mysle że sobie poradzisz ze wszystkim bez wiekszych problemow, juz nie mowiac o oczywistych odpryskach na scianach, podworko jak dla mnie bardzo miłe nie jest, ale takie miejsca nadaja sie wlasnie najlepiej na projekt 3d.

 

Od oceny sie powstrzymam poniewaz praca na razie jest dopiero w poczatkowym stadium a znam cie mniej wiecej i wiem na co cie stac, Batou, prosilbym jednak o mala rade: jak wykonales okna w scianie albo raczej jakbys to zrobil w Maxiku booleanami, odkszatłceniami czy czyms innym?? Podobne pytanie dotyczy przewodów i rynien podwieszonych na scianie.

 

dzieki, narx, odezwe sie za jakis czas jak raca bedzie bardziej zaawansowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności