Napisano 16 Grudzień 200321 l Witam. Tym razem moim tematem będzie scenka 3d przedstawiająca podwórko w jakiejś zapadłej dziurze w Warszawie. W około stać będą stare przedwojenne budynki podziurawione kulami. Ogólnie bardzo przygnębiający, i jednocześnie swojski, jesienny klimat. To będzie moje tło. Na pierwszym planie siedzieć będzie na zniszczonej ławeczce zamyślony dziadek przyglądający się bawiącym się dzieciom... [ edit :] ] Temat ten wybrałem z kilku powodów. Po pierwsze będzie to ciekawa odmiana po dynamicznej scenie z mustangiem. Po drugie chciałbym przećwiczyć modelowanie obiektów organicznych. Chodzi mi tu jedynie o dziadka i o stare uschnięte drzewo stojące gdzieś za nim. Modele dzieci wezmę pewnie z posera gdyż chciałbym zrobić je mocno zblurowane (mój ulubiony motionblur :mad: ), tak aby wyglądały niemalże jak duchy. Po trzecie mam zamiar użyć GI, co będzie dla mnie zupełną nowością. Rendering najpewniej w mental ray`u. Po czwarte chciałbym nauczyć się teksturować nieco bardziej skomplikowane obiekty aniżeli droga, czy kamienie na poboczu. No i wreszcie po piąte pomysł wydaje mi się ciekawy, ale to już pozostawiam do waszej oceny. Updaty będą bardzo rzadkie :(. Mam jeszcze na głowie wizualizację, także pracy mi nie brakuje. Wszelkie rady będą bardzo mile widziane. Mam jedynie nadzieję, że wystarczy mi umiejętności i mocy obliczeniowej. Już niedługo umieszczę jakieś szkice i pierwsze próby w modelowaniu.
Napisano 16 Grudzień 200321 l Czekam z niecierpliwoscia tym bardziej po wielokrotnym obejrzeniu mustanga:)
Napisano 17 Grudzień 200321 l no no czyzby znowu zapowiadala sie piekna pracka ?? nie zawiedz Batou wiemy co potrafisz :)
Napisano 17 Grudzień 200321 l \"Wszelkie rady będą bardzo mile widziane.\" To raczej Twoje opisy i rady bedą mile widziane ;) no to czekam [piwo]
Napisano 19 Grudzień 200321 l Autor Szybki szkic. Tak w bardzo dużym przybliżeniu sobie tą pracę wyobrażam. Nie umiem za dobrze rysować dlatego szkic ten nie odzwierciedla nawet w połowie mojej \"wizji\". Niema tu dzieci, budynki są prowizoryczne, ale kompozycja będzie mniej więcej taka. Modelowanie zacznę najpewniej od dzidka, a raczej jego twarzy. Na szkicu jest trochę to źle narysowane, ale dziadek będzie znacznie bliżej kamery. Kiedy skończę robić dziadka zabiorę się za drzewko. Potem będzie już z górki :].
Napisano 19 Grudzień 200321 l Już jestem ciekawy co z tego wyjdzie. Po obejrzeniu Twojego mustanga śmiem przypuszczać, że i ta praca będzie bardzo dobra. Czekamy na pierwsze rendery.
Napisano 20 Grudzień 200321 l Oj... czekam zniecierpliwiony... ta pracka będzie piekna, pomysl jest naprawde ładny... tylko czekac na zakończenie prac :D
Napisano 20 Grudzień 200321 l Od razu napisz jak robisz drzewo, bo ja też się przymierzam (do drzewa!), najlepiej załącz wireframe pozdr.
Napisano 20 Grudzień 200321 l Autor Na razie nie robię nic. Mam zamiar wykonać tą pracę w softimage XSI i na razie przypominam sobie jak się w nim poruszać. Pora pożegnać się z 3dsmax. Mogę ci jedynie powiedzieć, że na 95% w maxsie zrobiłbym to przy pomocy editable poly. Ps. Jutro coś wrzucę.
Napisano 20 Grudzień 200321 l Autor Bo XSI to najwspanialszy program do grafiki 3d pod słońcem. Po prostu cudo. Polecam!
Napisano 20 Grudzień 200321 l hehe...widze ze max zaczyna u niektorych odchodzic w kat:D ...jedni do xsi inni do mayi jak ja...ciekawe czy ktos kiedys przejdzie z maxa do truespace\'a[lol2]
Napisano 21 Grudzień 200321 l Chciałbyś nauczyć się modelować trudniejsze obiekty :)))))) , po tym co widziałem to niezły z Ciebie żartowniś . Szkic podoba mi się , widzę oczami wyobraźni , że znowu namieszasz na forum . POWODZENIA.
Napisano 22 Grudzień 200321 l hmm no szkic jest swietny klimatyczny i interesujacy. oj bede czekal na to
Napisano 22 Grudzień 200321 l Ja pier.ole ! Ledwo zacząłem sie bawic maxem myśląc że to jest włąśnie ten NAJLEPSZY Z NAJLEPSZYCH (w połączeniu z Brazillem) a tutaj czytam takie jaja!!!! Koledzy, czy ja w ogóle robie dobrze bawiąc się \"czymś takim prosty i amatorskim jak 3DS MAX\"???? :[
Napisano 22 Grudzień 200321 l Autor Giegu: liczy się przede wszystkim człowiek. Jak ktoś umie to i w paincie zrobi taką pracę, że szczęka odpada ;). Maks jest doskonałym narzędziem, a jak jeszcze się go uzbroi w odpowiednie pluginy to wymiata na \"maxa\" :). Mimo to, jeśli zaczynasz dopiero zabawę z grafiką 3d to radziłbym ci się skusić albo na Mayę 4 albo na Softimage XSI. W Lightwave się jeszcze nie bawiłem także nie wiem jak z nim sprawa stoi. Ja się przesiadam na XSI, ponieważ zakochałem się w tym programie od pierwszego wejrzenia. Jest niesamowicie intuicyjny i ma ogromne możliwości. Sorry za brak updatów, ale mam małe problemy techniczne (problemy z selekcją poligonów :o ).
Napisano 22 Grudzień 200321 l To ja dodam jeszcze komentarz offtopic: maya podobno jest najtrudniejsza ze wszystkich profesjonalnych progsow 3d ale tak naprawde jak umiesz robic w maxie czy xsi to bedziesz umial (oczywiscie nie z dnia na dzien) we wszystkich innych.
Napisano 23 Grudzień 200321 l hehe temat sie sprowadza do tego jakim narzedziem komu wygodniej ise poslugiwac, osobisice probowalem maye wiem ze ma duze mozliwosci.. no ale zostane przy maxie.. ma tak samo duze mozliwosci ;) a wdl mnie bardzo wygodny ma modeling max, wszystko robi sie szybko i w miare precyzyjnie
Napisano 24 Grudzień 200321 l OKI, my tu gadu gadu a święta już za pasem, zamiast się sprzeczać który program jest NAJLEPSIEJSZY ZE WSZYSTKICH PROGRAMOW NA SWIECIE, to ja wolę życzyć wszytkim SMAŻONEGO KARPIA, DUUUUUZO PREZETOW POD CHOINKE .....i
Napisano 24 Grudzień 200321 l ..(komp mi sie zwiesil :) )...WIELE RADOŚCI ZE ZBLIZAJACYCH SIE SWIAT B.N. :]
Napisano 24 Grudzień 200321 l Autor Koniec offtopic`owania. Pora na update. Na początek parę fotek, które wykonałem parę dni temu. Na tym będę wzorował się w dalszej pracy nad scenką. A tak swoją drogą to bardzo miła okolica. [boje się] [boks] [dresik]
Napisano 24 Grudzień 200321 l Autor Pierwsze efekty. Sorry za fatalną jakość renderingów, ale na razie skupiam się na kompozycji i modelowaniu.
Napisano 24 Grudzień 200321 l Wygląda całkiem porządnie. Tylko dodaj jeszcze jakieś ukruszenia na rogach i kantach, bo tego się texturką nie załatwi. Chyba:D Całkiem fajne oświetlenie. Tym razem juz chyba z GI?? A nie ze scanlinem...
Napisano 24 Grudzień 200321 l Autor To dopiero początek. Będą obtłuczenia i inne detale. Mimo to większość będę się starał zrobić teksturami. Co do renderingu to jest to sam Final Gathering z Softimag`owego mental ray`a. Ps. Trochę wyrozumiałości. To moje pierwsze poczynania w Softimage ;).
Napisano 24 Grudzień 200321 l Batou ! no to niezle jak na pierwsze poczynania w SI :) naprawde...czekam na wiecej..no i oczywiscie na teksturki :) pozdr
Napisano 26 Grudzień 200321 l no nieźle :) teraz zrób sporo badziewia porozwalanego pod ścianami i nie tylko :D ps: wiem że niebyło tego w koncepcji ale jakiegoś starego gruchota można by tu upchnąć :) np. zardzewiały i zdemolowany wrak syrenki :)
Napisano 26 Grudzień 200321 l Jak narazie fajnie to wyglada ... napewno z czasem bedziejeszcze lepiej :) Czekam co bedzie dalej
Napisano 27 Grudzień 200321 l Nie bez syrenki bedzie lepiej tak mi sie wydaje, nie bedzie mozna dokladnie okreeslic czasow mi sie narazie troche kojarzy z okresem miedzywojennym (gdyby nie te fot :))
Napisano 28 Grudzień 200321 l Juz same zdjecia bylyby niezle gdyby nie te proporcje:) no i scena swietnie sie zapowiada. Ach stare zniszczone kamienice z cuchnacymi brudnymi podworkami... Lubie sie zapuszczac w takie klimaty z aparatem, dlatego bede z przyjemnoscia obserwowal kontynuacje Twojego \"podworka\". Pozdrawiam Marek Na deser dolaczam podobny obrazek:)
Napisano 28 Grudzień 200321 l łał Marek , to zdjecie jest super ! niezle, jedank natura jest najlepszym artysta. Batou. koniecznie musisz uchwycic kawalek podloza.
Napisano 28 Grudzień 200321 l Batou: Najlepiej to już nic nie zmieniaj i rób to według pierwszego pomysłu. Według szkicu, który zamieściłeś. Tam można było już wyczuć fajny klimat. Czekam na kolejne updejty. :)
Napisano 31 Grudzień 200321 l Autor Dzisiaj zrobiłem wstępną wersję tekstur oraz dodałem trochę detali.
Napisano 1 Styczeń 200421 l a dało by sie troche wiecej swiatła dac? tzn widze ze pochmurna pogoda jest ale mało widac strasznie:)
Napisano 2 Styczeń 200421 l genialnie... mam tylko 1 chyba troszke dziwne pytanie: -czy we weszystkich oknach bedzie ciemno??
Napisano 2 Styczeń 200421 l Kozioo, spox, nie widzisz że chłopak wymiata że szczena opada (zobacz jego inne prace jak nie widziales). Batou, mysle że sobie poradzisz ze wszystkim bez wiekszych problemow, juz nie mowiac o oczywistych odpryskach na scianach, podworko jak dla mnie bardzo miłe nie jest, ale takie miejsca nadaja sie wlasnie najlepiej na projekt 3d. Od oceny sie powstrzymam poniewaz praca na razie jest dopiero w poczatkowym stadium a znam cie mniej wiecej i wiem na co cie stac, Batou, prosilbym jednak o mala rade: jak wykonales okna w scianie albo raczej jakbys to zrobil w Maxiku booleanami, odkszatłceniami czy czyms innym?? Podobne pytanie dotyczy przewodów i rynien podwieszonych na scianie. dzieki, narx, odezwe sie za jakis czas jak raca bedzie bardziej zaawansowana.
Napisano 2 Styczeń 200421 l No no :D Podoba mi się :D Bloki te przypominają mi scenke z filmu Chłopaki nie płaczą :))) A może się mylę?
Napisano 2 Styczeń 200421 l Autor Trochę nowsza wersja. Poprawiona perspektywa, tekstury (chyba na gorsze), oraz trochę detali. Już niedługo dorobię jakieś detale w oknach.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto