Skocz do zawartości

Modele 3d: Innos Low Poly modeling


Innos

Rekomendowane odpowiedzi

No więc. Założyłem ten temat ponieważ zdecydowałem się na zbudowanie portfolio (w większości LP ale rowniez HP) więc aby nie zakladać większej ilosci tematow niz to potrzebne zaloze jeden wiekszy.

ogreuo9.jpg

 

Na początek taki ogre narazie sama baza chce zeby model byl next gen (normalki i dosc duza ilosc poly).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hehe no bedzie jakas bron ale pewnie jakaś maczuga. Poly tak okolo 8 k z uzbrojeniem (wiem ze skromnie ale chce jakos ograniczac bo jakos mam do mmorpg zapedy a wiadomo ze w nich poly tez duzo nie ma)... Tex bedzie oczywiscie.

 

narazie model ma ok. 1800 poly

 

ogrebu8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Może być fajnie całkiem, ale mi się nie podoba kilka rzeczy jak na razie:

-nadgarstek

-brak tricepsu, co strasznie psuje efekt, gdyż ręce wyglądają jak przyczepione

-to samo z bicepsem, pooglądaj refki anatomiczne jak zbudowane są mięśnie ramion i rąk, zapewniam, że warto będzie

-bardziej krępe palce, niech będą nie tylko długie jak teraz, ale też bardziej mięsiste

 

Osobista sugesia, to widziałbym szerszą żuchwę, taką bardziej kanciastą, i wydatniejsze kości policzkowe, no, ale w końcu your model, your choice..

 

Mały paintover za który sorki, ale nie mogłem się powstrzymać bo mi się modelik spodobał, może Ci jakieś pomysły podsunie;)

 

Jedziesz dalej, nie zapominaj o proporcjach, które muszą być pojechane;)

pozdro!

a33562a83c6d3179.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Next gen?? Playstation 4 i xBox720?? Teraz to już się powinno nazywać curent_gen...

 

A co do modelu to dziwne ma "łapska" widze że mają być wielkie ale chyba troszke przesadziłeś, i z nadgarstkiem jest chyba coś nie tak....

 

Wiesz Tony, jeśliby nogi byłyby równie wielkie, wielkie stopy i malutka głowka, mogłoby dać fajny efekt.

Ale masz rację, nie można przesadzić i trzeba dobrze zapanować nad proporcjami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dzieki za wskazowki napewno sie do nich dostosuje. Co do zuchwy to celowo jest tak splycona i lekko oplywowa bo tam bedzie broda (taki zarost wlosy znaczy sie :D) no jako ze to lp to raczej miesni uwydatnic narazie nie ma co bo poly trzeba oszczedzac choc sprobuje cos z tym zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palce! Palce leżą i to zarówno u stóp jak i dłoni... Palce muszą mieć kości i stawy a twoje wyglądają trochę jak gumowa rękawiczka ;) W postaci najważniejsze są dłonie i twarz - to na to zwraca się zawsze szczególną uwagę, więc warto nad tym popracować.

 

Proporcje imo nie przemyślane - górna część ciała wskazywała by na krępą postać, tymczasem nogi zrobiłeś długie...

 

Jednak radziłbym wrócić do modelu low poly - bo na razie to niestety nie ma "powera".

 

Podobają mi się klata, ręce (poza dłońmi) i twarz - popraw resztę i będzie naprawdę spox :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ucz się ucz, nawet jeśli nie masz cierpliwości do męczenia długo jednego modelu...

 

ważne żebyś przy następnych modelach wyciągał wnioski...

 

mutant, nie mutant, czy to hybryda czy inne dziwadło, zawsze trzeba się trzymać zasad anatomii...

 

przeglądaj referki i siateczki...

 

ktoś ostatnio zapodał wątek o anatomii, oblukaj jak wygląda kościec, mięśnie itp.

 

nie da się tego przeskoczyć, trzeba się tego nauczyć...

 

może zacznij od stosowania blueprintów...

 

a co do ostatniej postaci to za duże stopy, palce u rąk za długie - tak jak w pierwszej postać...

 

wyciągaj wnioski...

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że styl ala Fable wiec mogłes się chociaż postarać obejrzec screena :D Tam są proporcje odjechane więc tak i tu jest . Palce faktycznie za dlugie wiec je poprawie ale chyba tylko to zle bo reszta taka wlasnie miala byc.

 

Screen z Fable.

 

Untitled-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malowanie texturek to najbardziej pracochłonne...

 

nie wiem czemu jest też mało przykładów o robieniu texturek dla postaci... :(

 

ale stopniowo można się nauczyć, tylko ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć...

 

Co do proporcji postaci to wydaje mi się to wersja komiksowa jeśli chodzi o sylwetkę jaka tam jest na screenie.

 

Wiec jest inaczej niż w realu, jednak mimo wszystko ma swoje proporcje.

 

czytałem w książce że trzeba się nauczyć najpierw rysować postacie naturalne, a później przejść do modyfikacji na inny styl, czy to komiks, czy manga, czy inny...

 

z modelowaniem jest tak samo...

 

no cóż jedziesz dalej z modelami, zobaczymy jak wyjdzie texturka...

 

p.s.

 

jak można to pokazuj modelik z front i perspective

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proporcje sa dojechane ale to nie znaczy ze ten Twoj jest dobry, popatrz ze tamte postacie maja dosc harakterystyczne proprcje, barki, nogi, dlonie sa rzeczywiscie wielkie ale przescia miedzy nimi sa glatkie i przemyslane, u Ciebie mam wrazenie ze postac ma powiekszone stopy i przestalowane dlonie. Pozatym tak jak powiedzial M@Ti bardzo wiele temu modelowi z Fable daja texturki takze pracuj pracuj ;-) i nie przejmuj sie za bardzo tym co piszemy tylko staraj sie od czasu do czasu na tym zastanowic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można proporcje pojechać, ale to nie znaczy że anatomię można sobie odpuścić :D

 

wiesz, postać na screenie który pokazałeś niby jest pojechana, ale jak patrze na nią to wydaje mi się prawdopodobna - ma jakiś tam szkielet, jestem wstanie wyobrazić sobie jak pracuje miednica w czasie ruchu, jak się zginają kolana, mięśnie, choć przeskalowane są ciągle anatomiczne - pod kapturem wyobrażam sobie barki i mięśnie pleców, a niżej klatkę piersiową i mięśnie brzucha. Całość, dzięki zachowaniu anatomii (choć pojechanej) wydaje się być logiczną całością, wiarygodną.

 

Zabawa z proporcjami to wyższa szkoła jazdy, żeby dobrze to robić trzeba naprawdę nieźle mieć opanowane zwyczajne proporcje i anatomię człowieka - stawiam dolary przeciw orzeszkom że koleś który wymodelował tą postać mógłby ci wymodelować też perfekt wykonaną realistyczną postać.

 

Stylizacją nie można zasłaniać braków w wiedzy, za stylizację można się brać przy bardzo dobrej znajomości realizmu.

 

Dobra, to chyba trochę offtop, ale sam zaczełeś ;P powodzenia dalej - czekamy na updaty :D I tak jak pisano rób jak ci wygodnie, ale bądź świadomy swoich braków :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadze ze najpierw powinienes sie zanzjamic z podstawami anatomii pozniej karykaturzyc.

Mnie sie podoba, ale ma mase bledow anatomicznych. Postacie z fable byly przerysowane ale zgodne z anatomia. To czego moze nie widzisz co bylo glownie przerysowane to odziez, buty, rekawice itd. Male dziecko w wielkich rekawicach, wielki wojownik w jeszcze wiekszej zbroi. Moze pograj troche w fable porob rzeczy zgodne z anatomia i wtedy szykaj swojego stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Porasz napisał, zgłębiaj anatomię. Gdyby nie błędy, postać byłaby naprawdę super.

Ale i tak jest fajna, jednak bardziej przednia część cieszy oko, zadek jest niezgrabny i klockowato wygląda.

 

Normal wyglucony, tex rozmyty. Sierść nie wygląda na sierść, można się jedynie domyślać, że jest kudłaty, sierść wymaga subtelności..

 

Generalnie mi się podoba, da się wyczuć character postaci, więc jest dobrze;)

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innos popracuj nad anatomią dłoni, bo palce są dość nietypowe... Zanim zaczniesz kończyć model dopracuj go, bo dobry pomysł to 50%, liczy się również wykonanie które daje pełny odbiór...

 

nie łam się i dawaj dalej!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć Innos, ta postać wygląda naprawdę o niebo lepiej od poprzedniej, ma charakter, ma naprawdę spory potencjał :)

 

Jednak znowu górna część ciała (tors, ręce i twarz) jest dużo lepsza od reszty. Myślę, że warto żebyś popracował nad anatomią konia, bo różni się ona dość znacznie od tego co zrobiłeś na modelu ;)

 

Wysyłąm szybką podmalówkę, żebyś wiedział o co chodzi - mam nadzieję że nie obrazisz się za mnie za mazanie po twoim modelu.

 

overpaintns6.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na pierwszy rzut oka wygląda imo na tłustego kowala.

Widziałbym wypasioną zbroję z naramiennikami i wielką klata.

I wypadało by jakoś ciekawiej to zadisajnować bo teraz nie wygląda najzgrabniej.

I może długie włosy?

 

I pytanie: Ile to ma trisów? O ile siatka twarzy jest znośna dość, może troche optymalizacji by się zdało w niektórych miejscach, to siata ciała chyba przekombinowana, bez optymalizacji nie przejdzie:p Szczególnie nogi, klatka piersiowa.

 

Postać wygląda fajnie, spory jinx to brak uda, na tym ostatnim screenie bez zbroi.

Zobacz jak to wygląda na szkicu ziomusia.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innos looknij na postacie komiksowe, tam często zmienia się proporcje ciała... tyle że to wygląda na płynne przejście...

 

Pracuj nad anatomią i proporcjami i będzie dobrze, tylko trzeba dużo dużo ćwiczyć...

 

wiem, bo sam tak mam...

 

P.s.

zdaje się że na siateczce masz kilka błędów... pokaż ją to będzie wiadomo co i jak...

 

powodzenia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności