Destroyer Napisano 17 Luty 2008 Autor Napisano 17 Luty 2008 Luksa pomysł całkiem fajny ale chyba zbyt wyszukany i nie będzie dla każdego jasny, szukam czegoś prostego i chwytliwego Maykel tak bump za buży i jescze odwrócony tak na jedym kontenerze jak i na drugim, już wczoraj to zauważyłem i poprawiłem a co do Lolity to książki nie czytałem ale oglądałem ekranizacje z 97 i z tego co pamiętam bardzo mi się podobała :) DraB spokojnie disp będzie albo nawet geometria tylko jeszcze nie teraz bo testuje tylko ;) Gomez zrobiłem testy wyciągania displacementu i chyba będzie troche tych poly 2mln+ może masz jakieś rady żeby ładnie wyszło i było w miare ekonowmiczne? co do formaty mentalray frendly to .map nie ładuje całej mapki do pamięci tylko tą część którą potrzebuje, renderuje się szybciej itd. tutaj na samym dole masz plik .bat wystarczy że przciągniesz i upuściasz texturkę na plik bat i on już przekonwertuje ją na format .map klik i malutki upek przy okazji :) poprawiłem kosz i zrobiłem materaiły dla broni, do deseert eagla muszę jeszcze doświetlić i jakieś fejkowe tło dorobić bo nie ma czego odbijać, panienka zmapowana ale chyba jeszcze raz zmapuje wiązania żeby użyć seemlessowej texturki
Gość yon Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 hejka. z oswietleniem i cieniami ja bym kombinowal tak. Swiatlo ksiezyca gdzies od tylu. oswietla (slabo) na niebiesko laske i budynek. Koles oswietlony przez jakies sztuczne, cieple swiatlo. Cien w glab sceny. Trzebaby zakombinowac zeby nie bylo zbyt duzo cienia laski na kolesiu. NA lasce delikatny 'obrys' z jasnego swiatla. mniej swiatla od neonu. Dac mu kolorowe swiatlo i glowa. teraz jest to obrazek o neonie + malo widocznych elementach z laska i kolesiem lezacym na ziemi) Nie twierdze ze ta opcja jest najlepsza, nie twierdze nawet ze jest dobra. Po prostu tak bym probowal robic ;)
Maykel Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 zrob sobie to w ZBrushu, bruszem Displace, albo czym tam uwazasz. Wgraj ten swoj obrazek kostki jako Alpha i sie pobaw :-) albo popros kogos kto jest obcykany w Bruszaku to Ci to zrobi w 5 sekund... na mnie nie patrz, ja sie ucze dopiero :-) Chyba juz wiem co mi sie nie podoba w tym smietniku... jest za okragly, okantuj go troche, nauczysz sie kantowac przy okazji ;P ps. ksiazka duuuuuzo lepsza - w przekladzie Stiller'a
Gomez Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Maykel dobrze mowi. Wrzucasz tex do ZB, zamieniasz tam dispa na geometrie, eksportujesz z ktoregos sdiva - max ile ci pociagnie swobodnie w majce i dodajesz do tego normala. Jak ci wychodzi ponad 2mln to powinienes miec po ZB jakies 500tys plus normal i bedzie cacy :) Rozumiem ze jak zamienie w ten sposob tex na .map to bedzie dzialac w kazdym sofcie, nie tylko w mayi?
peteRlo Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Heh. Księżyc wogóle mnie nie przekonuje, wygląda jak wielki balon na dachu. Strona zacieniona powinna raczej bardziej wtapiać się w kolor nieba. A w ogóle to jaka to jest faza księżyca? Znawcą astronomii nie jestem, ale coś mi się wydaje, że w takim przypadku raczej mielibyśmy jeszcze dzień. No i kończ waść... Offtopic. .map Fikołek mayka już sama to robi, preferences -> rendering Gomez raczej mogiła (chyba, że mat. editor to łyka), natomiast zdaje mi się, że w opcjach translatora jest coś takiego jak use map translator. Ale zdaje mi się także, że max nie casch(uje) tekstur i za każdym razem konwertuje w locie jak potrzebuje mapy, w maya tylko raz. Ale w problemie powinno pomóc. Maykel: już myślałem, że tylko ja mam tego rodzaju skojarzenia. Prawda jest taka, że fikołek tak naprawdę nie wie co czyni, i wogóle się nie zna. Łahahaha. Ale niech mu będzie wybaczone. Pozdr.
KoMic Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Swietnie wygladaja te materialy, kosza i broni, calosc hehe jak z zdjecia: ]
Destroyer Napisano 21 Luty 2008 Autor Napisano 21 Luty 2008 bump haha ;) yon dzięki za rady z kilku skorzystałem tzn próbowałem :) Maykel brusha Displace w Zbrushu nie znalazłem ale dałem maskę na geometrie i deformation->inflat 5s to nie było ale jakieś 9 ;) ale ostatecznie i tak zrobiłem normalnie mapką disp bez geometrii Gomez robiłem podobnie ale nie podobało mi się ;) tzn nie lubie cięższą geometrią obracać, zresztą to co w zbrushu wygenerowałem było troche postrzępione i przydałoby się dać smootha na to (czego też spróbowałem) ;) ta kosta ma dużo tych kostek :) mimo że nie wygląda, wyciąłem tylko kawałek ulicy która jest w kadrze a zakonczyłem kawałeczek za bandziorem gdzie już nie ma znaczenia czy jest disp czy nie ale troche ponad 400k to za mało żeby każda kosteczka była odzielnie i troche się zlewały w Z, ostatecznie dałem zwykły disp z mapki to samo w AO i jestem zadowolony z efektu i z czasu :) może troszkę postrzępione za bardzo ale whatever :-) smoother "robim co możem" :D peteRlo na prevkach księżyc wyglądał nieźle ale na hi resie to kaszanka :) i wygląda jak balon na dachu bo jest balonem na dachu,( gdyby tam jakiś dach był) :D Fikołek mayka już sama to robi, preferences -> rendering fajnie się dowiedzieć po pół roku że taka opcja już jest :D ale i tak się specjalnie nie namęczyłem bo używałem skrypciora TOI Texture Tools ze stronki którą zresztą też Ty poleciłeś w wątku Maykela :) KoMic a tam przesadzasz ;) akurat te materiały podejrzanie łatwo mi wyszły prawie za pierwszym podejściem :) -------------------------- przydałoby się już kończyć powoli :D choć jeszcze kupa czasu do ostatecznego terminu :D zgodnie z prawem Merfiego (czy jak tam mu było :)) wszystko co mogło zawieść zawiodło a nawet więcej, aż witki opadają :) ale jakoś w wielkich mękach udało mi się coś wicisnąć co można pod finalną prace podciągnąć :D p[rzez kilka ostatnich dni to walczyłem tylko z błędami które możą się jak króliki :D ostatnie pytanie czy goły render czy z takim naciąganym dofem? jak widzicie coś co wali po oczach a da się to naprawić w comp to też piszcie do samego rendera/ sceny już się nie dotykam no way! :)
Ania Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Bez dofa. Jeśli się jeszcze da to rozjaśnij trochę panienkę, i zmień kolor jej bluzy bo wygląda trochę jakby tej bluzy nie było. (nie jestem do końca pewna czy jest bluza, jeśli miała być bez bluzy to sory)
Gomez Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Jak dla mnie panna nie potrzebuje rozjasnienia ale sprobowac nie zaszkodzi.
Maykel Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 popros Kieraja to Ci zrobi DOF hehehe a powaznie, to bez DOF'a lepiej. ja zauwazylem powazny, niewybaczalny blad... mianowicie, nie widze koloru majtek :D ps. no zaszalales z ta kostkOM... na tych szpilach to by daleko nie zaszla ;)
peteRlo Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Fikołek Ania dobrze prawi. DOF jest dobry pod warunkiem, że go przekonująco zrobisz, fotorealistycznie, bo do tego jesteśmy przyzwyczajeni. Lepiej bez dofa, a estetycznie, niż takie 'mazie' jak masz teraz. Ewentualnie sprawdź efekt na 'lekuchnych maziach', bo faktycznie lekki, dobry dof podkreśliłby główny motyw. Ale fakt jest też taki, że robisz grafike, a nie fotografię czy film, dlatego myślę, że brak dofa nic nie ujmuje wiarygodności opowiadanej historii. Disp jakiś taki..., wymodeluj lepiej te kostki. Hehehe, joke. Edit: Maykel też nielicho prawi, w sprawie majtek też...hehe.
Jonasz_Real Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Faktycznie masz dylemat, nawet ja miałem...cóż z dofem oko skupia się najpierw na panienkę, potem faceta, a potem otoczenie. I to jest dobre... jesli jest jakas kolejnnosc...bez dofa, troszke oko wariuje :) Wiec wybór nalezy do siebie. Ja napisałem ja to widzę, wiec nie mówię, co i jaki masz obrazek wybrac ;) ;) :) Jesli wybierzesz z dofem, nie rozmazuj tak zabardzo. Rozmaz tak w połowie, a będzie git.
pecet Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 jak dla mnie, to z dofem ma lepszy klimat ...to Ci namieszaliśmy ;)
OmeN2501 Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Nie rzucaj - wywal dofa ;] Z nim bedzie to wygladalo jakby miniaturki ze soba walczyly, bo dof sie najczescie pojawia z zdjeciach makro. Bez dofa spokojnie daje rade ;]
ttaaddeekk Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 zdecydowanie bez dofa, lekki deszczyk by mi tutaj pasowal i sprawial ze obiekty w oddali sa nie calkiem widoczne:) ewentualnie taki bajer moglbys sprobowac, http://www.dofpro.com/ mozesz tez zmniejszyc saturacje obiektow w tle i rozjasnic panienke
snooo Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 fikołek ładnie Ci to wyszło, jeszcze nie koniec ale bardzo mi się podoba. Ja jestem za wersją bez DOFa. : ) świetna scena, będe dzisiaj zaglądał i wypatrywał finishu : ) świetnie!
Destroyer Napisano 21 Luty 2008 Autor Napisano 21 Luty 2008 dzięki wszystkim ;) namieszaliście ostro :D ostatecznie bez dofa zmniejszyłem tylko delikatnie sutaracje tła i troszkę rozjaśniłem dziewczynę ;) i KONIEC! uff co za ulga :D Jeszcze raz Wielkie dzięki wszystkim za grad komentarzy które dawały mi chęć do pracy, bez nich porzuciłbym to już dawno ;) a tak to powracałem i jakoś udało się skończyć :D dzięki! hi res w pierszym poscie PS, dla tych co zastanawiają się jaki kolor majtek ma dziewczyna to różowy nauturalnie :D
Orangegraphics Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 wyszlo nadspodziewanie cartoonowo. jak z komiksu. swiatlo pozostalo troche nienaturalne. podoba mi sie tak czy tak. powodzenia. pozdrawiam
OmeN2501 Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 No i fajnie wyszlo :] Doszlifowal bym metarialy tu i ówdzie ale szczerze mowiac jest lepiej niz poczatkowo myslalem ze bedzie :P
Ania Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Świetnie wyszło, bardzo mi się podoba. Może bruk trochę dziwny, jak jakaś skała wulkaniczna, ale oprócz tego materiały fajne, detale cieszą oko.
Maykel Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 fajnie Ci te kolory wyszly, ale ja nadal nie widze koloru podstawowego >:) Troche spaprales te kostke, ale ze kobitka calkiem sexi, nie bede juz narzekal :D Moglbys troche to przyciac, bo trzeba przegladare przewijac.
adrian2608 Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Pięknie, mógłbym też tak umrzeć ;)Ale nogi:D ,dobra robota.
KoMic Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Gratuluje kawal solidnej roboty, choc jak dla mnie ciut za ciemno, nie widac mnustwa pracy wlozonej w ta scene. pozdro i powodzenia
snooo Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Napracowałeś się! : ) najwyżej oceniana przeze mnie praca tej bitwy : ) pięknie! Gdybym miał jednak coś wskazać, to przyczepiłbym się do tego bruku, poprawiłbym bo zbyt niedokładna, jak na tą odległość od kamery, no i antena, wymodelowałbym dokładniej i dużo cieńszą : ) świetny klimat, właściwie trudno mi zaklasyfikować styl, taki pośredni realno-komiksowy, dlatego tak mi się podoba ;) Pozdrawiam fikołek. Do zobaczenia w następnej bitwie ;)
Destroyer Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 uporałem się z wszystkimi sprawami więc mogę teraz trochę pospamować ;) wyszlo nadspodziewanie cartoonowo. jak z komiksu. swiatlo pozostalo troche nienaturalne. podoba mi sie tak czy tak. powodzenia. pozdrawiam wszystko jest tak jak miało być :) i tej wersji będe się trzymał :D i dzięki :) No i fajnie wyszlo :] Doszlifowal bym metarialy tu i ówdzie ale szczerze mowiac jest lepiej niz poczatkowo myslalem ze bedzie :P haha pewnie nikt[ze mną na czele] za wiele się nie spodziewał po pierwszych upach :D fakt że troche pracy jeszcze by się przydało :) thx! Świetnie wyszło, bardzo mi się podoba. Może bruk trochę dziwny, jak jakaś skała wulkaniczna, ale oprócz tego materiały fajne, detale cieszą oko. dzięki! bruk miałem porawić ale po walkach z różnymi błędami nie miałem zbyt dużo czasu ani ochoty ;) fajnie Ci te kolory wyszly, ale ja nadal nie widze koloru podstawowego >:) Troche spaprales te kostke, ale ze kobitka calkiem sexi, nie bede juz narzekal :D Moglbys troche to przyciac, bo trzeba przegladare przewijac. dzięki ;), render przyciąłem wcześniej, chyba jest lepiej :) Gratulejszyn. Fajnie wyszlo :) dzięki! mow mi synu :D dzięki synu :D :D Pięknie, mógłbym też tak umrzeć ;)Ale nogi:D ,dobra robota. hehe dziękować ;) Gratuluje kawal solidnej roboty, choc jak dla mnie ciut za ciemno, nie widac mnustwa pracy wlozonej w ta scene. pozdro i powodzenia dzięki! z tymi kolorami to ciężka sprawa dwa dni przed końcem bitwy odkryłem, że mój lewy monitor jest ciemniejszy od prawego! O_O przy jednym bardzo ciemnym renderze na lewym całkowita ciemność a na prawym było widać co tam jest, dodatkowo na monitorze CRT brata który zawsze uważałem za spalonego, zbyt jasnego starocia jest jeszcze jaśniej i pracka wygląda jakby był dzień, więc pojęcia nie mam jak to ustawiać skoro na każdym inaczej wygląda :/ Noo elegancka praca ! Gratki gratki ! pozdro ! dzięki! gratulacje ! bardzo fajnie wyszło dzięki! ;) Napracowałeś się! : ) najwyżej oceniana przeze mnie praca tej bitwy : ) pięknie! Gdybym miał jednak coś wskazać, to przyczepiłbym się do tego bruku, poprawiłbym bo zbyt niedokładna, jak na tą odległość od kamery, no i antena, wymodelowałbym dokładniej i dużo cieńszą : ) świetny klimat, właściwie trudno mi zaklasyfikować styl, taki pośredni realno-komiksowy, dlatego tak mi się podoba ;) Pozdrawiam fikołek. Do zobaczenia w następnej bitwie ;) wielkie dzięki! choć chyba troche przesadzasz :) mi tam moja pracka się nie podoba ;) co do bruku masz racje, trzeba było mi go wymodelować ;) i antena jak teraz patrze to troche gigant wyszedł ;) modelowałem ją z samych boxów, minuta roboty ale to chyba widać :D w następnej bitwie jak nie będzie zbyt szybko to pewnie wystartuje, pierwszą bitwę zakonczyłem na conceptach :), drugą porzuciłem gdy było już bliżej niż dalej, tą jakoś zakończyłem mam nadzieję że następną zakończe tak jak chcę ;) i dzięki raz jeszcze ! Jeszcze raz dzięki wszystkim za miłe słowa, komentarze, krytykę, pomoc i everything :) :*
Tomala Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 I ja się dołączam do gratulacji, późno bo późno ale wcześniej nie mogłem.
Solo Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 Ja także :) Bo jest czego gratulować .. świetna praca :) Miałbym ale do dymiących łusek :P z tym, że to jest taki szczególik .. prawie niezauważalny :) Super jest i tyle ^^ Pozdrawiam, Solo
Rekomendowane odpowiedzi