ETA Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Ekhm ekhm... idąc za aktualną modą, postanowiłem udokumentować swoje poczynania na DW III na tym zacnym forum :P.... Na początek concept: Wszelakie komentarze mile widziane :)
ETA Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 Thx, to zapewne przez małe doświadczenie w rysowaniu, zawsze miałem problem z postaciami ;)
Kruku Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Koncept nie musi być idealny ;] jedynie żeby ukazywał ogólny zarys postaci. Rozumiem że to jest pierwsza wersja bez wcześniejszych szkiców?
ETA Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 W sumie był jeden wcześniejczy szkic, ten zrobiłem dzisiaj tak troszek na szybko, żeby jakoś zanotować pomysły które mi przyszły do głowy Tutaj wcześniejsza, w sumie to nie ma dużych różnic...
soda Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 A ja bym w Photoshopie zrobil podklad z referencji czlowieka i naciagnal proporcje i by bylo po zabiegu:]
Udytzkey Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Ciekawy concept, ale imo ten pierwszy byl ciekawszy zwlaszcza ta kosa :) Czekam na 3D i zycze powodzenia.
Kuba Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 Koncept z pierwszego posta bardziej mi się podoba, tyle że przy modelowaniu trzeba będzie uważać, żeby nie wyszedł z tego jakiś kaleka :) Wiem że ciężko poradzić sobie z konceptem, jeśli nie robi się tego regularnie, może więc wystarczy,tak jak pisał Kruku, ogólny zarys figury. Bez większego wdawania się szczegóły. Powodzenia.
ETA Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Co do konceptu, to dla mnie jest to bardziej coś poglądowego, i tak modeluje ze zwykłej referki człowieka, więc puki co ten koncept puki co styknie ;) Jak narazie zacząłem modelować model low, jak w między czasie coś przyjdzie do głowy to dorysuje jakieś koncepty ;), bo w sumie przydało by się troche detalu...
Levus Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 no... jedziesz jedziesz:) zapewne Ci lepiej pójdzie z modelem niż z konceptem.
Gość Marioza Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 a koncpet to nie musi byc przypadkiem w min 6 odcieniach? zanim sie zabierzeszza modelowanie opracuje sobie dobrze koncept, naprawde zaoszczedzi pozniej kupe czasu
ETA Napisano 24 Luty 2008 Autor Napisano 24 Luty 2008 Lewus - zawsze wole modelować :P, aż się boję pomyśłeć co będzie jak będe musiał zrobić tekstury... :O donMario - co masz na myśli z tymi odcieniami?? (cieniowany czy cuś??), koncept będzie jeszcze dorabiany, ale na początek chciałem mieć ogólną bryłę postaci Mały up:
Levus Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Mario, oblukałem, musi być w 6 odcieniach ale w kategorii 2D. Więc nas to nie dotyczy. ETA: tu Ci napiszę bo mi się klawiatura połamie jak zacznę po angielsku:p Zrobiłbyś jakiegoś detalu trochę więcej, jakieś pasy wiszące do tej szaty, jakieś opancerzenie na rękach (tylko lekkie, jak na magikowatego przystało), może jakieś łańcuchy. Wyrenderuj sobie od frontu i maluj po modelu, zawsze to łatwiej trochę koncepcić. Możesz mu zrobić taki duży szal a'la "legacy of kain". Całkiem spoczko wyszła Ci ta gęba na ramieniu, tak samo ręce, dłonie niczego sobie. Popracuj jeszcze nad formą.
Kuba Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Zaczynasz fajnie, ale nie spiesz się zbytnio. Czasu jest pod dostatkiem, więc warto posiedzieć i przemyśleć każdą rzecz trzy razy. Poszperać w necie, podpatrzeć, i dopiero wtedy lecieć dalej :)
ETA Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Lewus - co racja to racja, troche detalu trzeba dorobić, z tym frontowym renderem dobry pomysł, thx ;) co do szala, to jakiś tam będzie, ale już na twarz nie będzie zachodził, od tego jest ta część zbroi wysunięta do góry. Kuba - co do zaczynania... to zastanawiam się czy to był dobry pomysł, żeby zacząć od low... jak myślicie jak low będzie gotowy to co potem?? color map, hi-poly czy rig?? Czasu trochę jednak jest, będzie trzeba pooglądać jakieś fajne concepty, może cosik wymyśle ;)
Kuba Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 To znaczy tak, trzeba powiedzieć otwarcie, DW to nie źródło modeli nadających się do produkcji. Wiele modeli jest tak zrobionych, żeby prezentować się świetnie na finałowym renderze. To, czy będzie się dobrze zginał, to już nie jest w tym przypadku takie istotne, jeśli siatka będzie wyglądała ok, a model będzie dawał radę. Może rób sobie elementy modelu w high, dopasuj potem low do high i wypal normal mapy, potem malowanie i na koniec prosty rig żeby ustawić pozę.
ETA Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Hmmm... będe musiał to przemyśleć, swoją drogą trza sprawdzić czy dużym problemem będzie przerobienie tego co już mam no high, kurcze game art to ciężki kawałek chleba XD. A tak przy okazji wpadłem na pomysł żeby dodać mu na plecy takie o ustrojstwo: Co o tym myślicie??
Levus Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Ustrojstwo możesz dać zawsze to coś fajnego:) No i zaczynać od high to raczej dobre rozwiązanie.
ETA Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Czyli myślisz to co mam przerobić odrazu na high?? czy z tego co mam to dorobić hi i powypalać normale, a reszte na odwrot??
Levus Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Jeśli czujesz się na siłach to zrób model high z tego co masz.. pózniej zrobisz low i wypalisz normale.
soda Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 ETA moim zdaniem za szybko przeszedles z konceptu do modelowania. W koncepcie brak wizji, detalu. Modelujesz i juz robisz dodatkowe koncepciki. Te dodatkowe koncepciki maja jedna wade, ze przy calosci wcale nie musza dobrze wygladac. Popracuj nad konceptem to bedzie sie to trzymac kupy. Modelowac mozesz zaczac od czego chcesz, mozesz robic HI lub mid lub LO poly. Przy czym Mid to taki podklad do Zbrusha. Ja zaczynam od Mid lub LO poly i wrzucam do ZB i dodaje detal. Wierze, ze sobie poradzisz, ale nie odpuszczaj sobie istotnych rzeczy jaka jest koncepcja postaci. W tej bitwie wazne jest zeby zrobic postac na MAX swoich mozliwosci i czegos sie nauczyc.
ETA Napisano 27 Luty 2008 Autor Napisano 27 Luty 2008 Dzięki soda ;), chyba pojde za twoją radą i pobawie się jeszcze z konceptem. Dzisiaj trafiłem do gipsu więc mam dużo czasu żeby siedzieć i nad nim myśleć :P Narazie tyle wymyśliłem :P:
ETA Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 Trochę zmian w koncepcie :P No i zacząlem robić model hi poly (potem low pojdzie :P) jak narazie lewy naramiennik: Wszelakie komentarze m ile widziane :)
soda Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 ETA jest spoko, masz braki anatomiczne troszke ale jest wpozo, jedziesz dalej.:]
ETA Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 Soda, wiem wiem dla ,mnie organika to ciężki kawał chleba... jak narazie przerobiłem trochę ten naramiennik: co o tym myślicie?? Tak btw. ten modle ma już 1mln poli, więc nie chce sobie wyobrażać ilę beędzie miał cały model.... podczas wypalania normal map da się jakoś częściowo robić?? tzn żeby model podzielić a nie cały odrazu??
Kuba Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Teraz wygląda bardzo fajnie. Co do wypalania, pewnie że możesz sobie dzielić, np wypalić osobno ten naramiennik, a potem w photoshopie sobie wszystko posklejać.
soda Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 No i gra gitara. Galki oczne troszke zdeformowale, ale ogolnie jest ok. Jedziesz dalej:]
ETA Napisano 6 Marzec 2008 Autor Napisano 6 Marzec 2008 Dzięki za wsparcie chłopacy ;), co do gałki ocznej to dopiero teraz na to uwage zwróciłem, trzeba to na modelu odrazu poprawić, czy będzie można w GIMPie po wypaleniu normalek?? A tu kolejny mału up, wziąłem się za prawy naramiennik:
Levus Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 Ja bym tam wklesłości zrobił, a jako gałki wstawił sphery. Lepiej to poprawić na modelu, wyjdzie poprawniej zapewne niż malowane na normalce. Naramienniki bardzo fajnie wyglądają!
soda Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Dokladnie lepiej spherki wrzucic zamiast oczu, to i prawidlowy ksztalt obwodek oczu wyjdzie sam. Co do normali nie przejmuj sie ze to bedzie wazylo 6 mil poligonow. Model mozna pociac wypalic normale i w Photoshopie poskladac. Jedziesz dalej:]
ETA Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 Co do tych oczu to pewnei zrobie jak mówicie tzn. dam sphery... tylko boje się, że troche mi to zepsuje zamysł bo chciałem troszke rozciągnąć tą twarz... ale zobaczymy jak się wezme za poprawianie. Tymczasem kolejny mały up prawego naramiennika:
soda Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Fajne:] O wiele lepiej idzie Ci modelowanie niz rysowanie^^
ledyr Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 podoba mi sie, trochę za okrągłe gdzieniegdzie jak na kawał zbroi ale fajne
ETA Napisano 9 Marzec 2008 Autor Napisano 9 Marzec 2008 Thx;) Soda, daaaawno już nic nie rysowałem, na ogół modeluje z głowy lub z gotowych konceptów ;) ledyr- mógłbyś rozwinąć myśl?? tzn. gdzie za okrągłe?? I up tyłu... zostawić/wywalić/zmienić??
zdeno Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Fajowo to wygląda. Faktycznie lepiej z modelowaniem jak rysowaniem. Może wymodeluj sobie koncept ? a tak na marginesie to nie powinno być:Grim Reaper ? czy to że zielony to jakoś wynika z regulaminu bitwy ?
ETA Napisano 10 Marzec 2008 Autor Napisano 10 Marzec 2008 zdeno - Nie wiem czy miało by sens modelowanie konceptu, tzn jak już bym miał model to po co mi koncept?? :) Co do nazwy to w regulaminie jest, że postać powinna mieć kolory i logo forum... jako, że startuje z polycount to są to zielony i czarny :), stąd green a nie grim :)
Konras Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Ja tylko sprostuje a raczej moze sie zapyytam. Z tego co czytalem na wymaganiach na polycount to nie obraniczaja oni prac do konkretnej palety kolorow a jedynym warunkiem jest u nich umieszczenie loga, ktore rowniez nie musi byc zielone z tego co zrozumialem...?
ETA Napisano 10 Marzec 2008 Autor Napisano 10 Marzec 2008 Insignia and Colors:Your character must possess your team's colors and/or your team's insignia (if your team has one). If you don't have the colors or the insignia located somewhere on your character, your entry will not make it into the top 50. Please represent your team properly. This is a team event so make your team proud! A na stronie dominance war jest z polycount logo i kolory zielony i czarny, i tym właśnie się kieruje.
plutko Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Na stronie z zasadami polycounta: http://boards.polycount.net/showflat.php?Cat=0&Number=270321&an=0&page=0#Post270321 hawken napisał: "We don't care what colours you use, however the logo must be recognisable." i dalej: "logo can be any colour you like". Ale skoro bierzesz tylko kolorystykę, to cię to nie dotyczy chyba ;)
ETA Napisano 11 Marzec 2008 Autor Napisano 11 Marzec 2008 Kolejny mały up zbroi, coś mi się wydaje, że niezbyt to wygląda:P wszelaka krytyka mile widziana:)
Levus Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Odjechany Ci ten armor wychodzi. Domodeluj zgrubsza ciąg dalszy to może się coś o proporcjach porozważa zanim wysculptujesz. Dawaj dawaj:p
Por@szek Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Nie mam nic do warsztatu, fajnie to wszystko idzie. Calkiem spoko hajek, fajnie wyprowadzony meszyk hajka. Ale tak osobiscie to jakos nudza mnie juz designy gdzie postac ma 10 oczu, 4 glowy, 15 rak, macki, kolce trzyma w reku jakies ochlapy ciala albo male dziecko, swieci jak choinka na boze narodzenie i blyszczy jak psu jajca. Nie wiem, brakuje mi swiezosci w tych wszystkich rzeczach co ostatnio ogladam. odnosze wrazenie ze jakies takie kopiowanie kalki przez ksero nastepuje. Nie dotyczy to tylko twojego modelu, ale ogolnie, aczkolwiek twoj mnie sprowokowal. Ech no nic. Jedziesz dalej ;)
Ardeni Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Poraszek -> Cięzko jest być w tych czasach oryginalnym, a to właśnie takie prace są najlepsze ;)
ETA Napisano 12 Marzec 2008 Autor Napisano 12 Marzec 2008 Dzieki za komentarze, motywuje to człowieka:) Co do konceptu to zawsze lubiałem warhammera, i poszedłem w tym kierunku. Tak pozatem to na takich koksach fajnie się ćwiczy modelowanie:P Chociaż model waży 220 mb i ma ok 2,5 mln poly, a blender powoli zaczyna zmulać (szczególnie w czasie zapisu i chwile po :D ). Następnym razme jak będe modelował jakąs postać pod game art to spróbuje wymysleć coś świerzszego :P, albo wymodeluje swój autoportret, swoją drogą ciekawe jak to jest szczelać do samego siebie.....
DiO Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 fakt - warhemmerem 40 zalatuje mi to (przypomina Kultyste) ale jak dla mnie bomba - bardzo lubie ten klimat :D co do modelu to cos zrobil bym z ta okragla glowka z wywalonym jezorem na lewym naramienniku - stylem mi jakos nie pasuje do calej reszty ;) takto fajnie idzie ,powodzenia i pozdro
ETA Napisano 13 Marzec 2008 Autor Napisano 13 Marzec 2008 Thx, kumpel twierdzi, że przypomina akolite z Warcraft :P, a tą główkę raczej zostawię, ona ma symbolizować logo polycount pokazujące jęzor wszystkim wrogom :D I mały up, ciałko sie zrobiło, swoją drogą szkoda, że blender nie wykorzystuje podczas edycji 2 rdzeni albo nie umi utrzymać więcej poly :/ jak narazie 3 117 248 poly i model juz ciagnie 1,2 GB ramu ciekawe czy moje 2GB utrzyma cały model :P Obiektywna krytyka mile widziana ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się