Napisano 22 Luty 200817 l Ekhm ekhm... idąc za aktualną modą, postanowiłem udokumentować swoje poczynania na DW III na tym zacnym forum :P.... Na początek concept: Wszelakie komentarze mile widziane :)
Napisano 22 Luty 200817 l Autor Thx, to zapewne przez małe doświadczenie w rysowaniu, zawsze miałem problem z postaciami ;)
Napisano 22 Luty 200817 l Koncept nie musi być idealny ;] jedynie żeby ukazywał ogólny zarys postaci. Rozumiem że to jest pierwsza wersja bez wcześniejszych szkiców?
Napisano 22 Luty 200817 l Autor W sumie był jeden wcześniejczy szkic, ten zrobiłem dzisiaj tak troszek na szybko, żeby jakoś zanotować pomysły które mi przyszły do głowy Tutaj wcześniejsza, w sumie to nie ma dużych różnic...
Napisano 22 Luty 200817 l A ja bym w Photoshopie zrobil podklad z referencji czlowieka i naciagnal proporcje i by bylo po zabiegu:]
Napisano 22 Luty 200817 l Ciekawy concept, ale imo ten pierwszy byl ciekawszy zwlaszcza ta kosa :) Czekam na 3D i zycze powodzenia.
Napisano 23 Luty 200817 l Koncept z pierwszego posta bardziej mi się podoba, tyle że przy modelowaniu trzeba będzie uważać, żeby nie wyszedł z tego jakiś kaleka :) Wiem że ciężko poradzić sobie z konceptem, jeśli nie robi się tego regularnie, może więc wystarczy,tak jak pisał Kruku, ogólny zarys figury. Bez większego wdawania się szczegóły. Powodzenia.
Napisano 23 Luty 200817 l Autor Co do konceptu, to dla mnie jest to bardziej coś poglądowego, i tak modeluje ze zwykłej referki człowieka, więc puki co ten koncept puki co styknie ;) Jak narazie zacząłem modelować model low, jak w między czasie coś przyjdzie do głowy to dorysuje jakieś koncepty ;), bo w sumie przydało by się troche detalu...
Napisano 23 Luty 200817 l no... jedziesz jedziesz:) zapewne Ci lepiej pójdzie z modelem niż z konceptem.
Napisano 24 Luty 200817 l a koncpet to nie musi byc przypadkiem w min 6 odcieniach? zanim sie zabierzeszza modelowanie opracuje sobie dobrze koncept, naprawde zaoszczedzi pozniej kupe czasu
Napisano 24 Luty 200817 l Autor Lewus - zawsze wole modelować :P, aż się boję pomyśłeć co będzie jak będe musiał zrobić tekstury... :O donMario - co masz na myśli z tymi odcieniami?? (cieniowany czy cuś??), koncept będzie jeszcze dorabiany, ale na początek chciałem mieć ogólną bryłę postaci Mały up:
Napisano 25 Luty 200817 l Mario, oblukałem, musi być w 6 odcieniach ale w kategorii 2D. Więc nas to nie dotyczy. ETA: tu Ci napiszę bo mi się klawiatura połamie jak zacznę po angielsku:p Zrobiłbyś jakiegoś detalu trochę więcej, jakieś pasy wiszące do tej szaty, jakieś opancerzenie na rękach (tylko lekkie, jak na magikowatego przystało), może jakieś łańcuchy. Wyrenderuj sobie od frontu i maluj po modelu, zawsze to łatwiej trochę koncepcić. Możesz mu zrobić taki duży szal a'la "legacy of kain". Całkiem spoczko wyszła Ci ta gęba na ramieniu, tak samo ręce, dłonie niczego sobie. Popracuj jeszcze nad formą.
Napisano 25 Luty 200817 l Zaczynasz fajnie, ale nie spiesz się zbytnio. Czasu jest pod dostatkiem, więc warto posiedzieć i przemyśleć każdą rzecz trzy razy. Poszperać w necie, podpatrzeć, i dopiero wtedy lecieć dalej :)
Napisano 25 Luty 200817 l Autor Lewus - co racja to racja, troche detalu trzeba dorobić, z tym frontowym renderem dobry pomysł, thx ;) co do szala, to jakiś tam będzie, ale już na twarz nie będzie zachodził, od tego jest ta część zbroi wysunięta do góry. Kuba - co do zaczynania... to zastanawiam się czy to był dobry pomysł, żeby zacząć od low... jak myślicie jak low będzie gotowy to co potem?? color map, hi-poly czy rig?? Czasu trochę jednak jest, będzie trzeba pooglądać jakieś fajne concepty, może cosik wymyśle ;)
Napisano 25 Luty 200817 l To znaczy tak, trzeba powiedzieć otwarcie, DW to nie źródło modeli nadających się do produkcji. Wiele modeli jest tak zrobionych, żeby prezentować się świetnie na finałowym renderze. To, czy będzie się dobrze zginał, to już nie jest w tym przypadku takie istotne, jeśli siatka będzie wyglądała ok, a model będzie dawał radę. Może rób sobie elementy modelu w high, dopasuj potem low do high i wypal normal mapy, potem malowanie i na koniec prosty rig żeby ustawić pozę.
Napisano 25 Luty 200817 l Autor Hmmm... będe musiał to przemyśleć, swoją drogą trza sprawdzić czy dużym problemem będzie przerobienie tego co już mam no high, kurcze game art to ciężki kawałek chleba XD. A tak przy okazji wpadłem na pomysł żeby dodać mu na plecy takie o ustrojstwo: Co o tym myślicie??
Napisano 25 Luty 200817 l Ustrojstwo możesz dać zawsze to coś fajnego:) No i zaczynać od high to raczej dobre rozwiązanie.
Napisano 25 Luty 200817 l Autor Czyli myślisz to co mam przerobić odrazu na high?? czy z tego co mam to dorobić hi i powypalać normale, a reszte na odwrot??
Napisano 25 Luty 200817 l Jeśli czujesz się na siłach to zrób model high z tego co masz.. pózniej zrobisz low i wypalisz normale.
Napisano 27 Luty 200817 l ETA moim zdaniem za szybko przeszedles z konceptu do modelowania. W koncepcie brak wizji, detalu. Modelujesz i juz robisz dodatkowe koncepciki. Te dodatkowe koncepciki maja jedna wade, ze przy calosci wcale nie musza dobrze wygladac. Popracuj nad konceptem to bedzie sie to trzymac kupy. Modelowac mozesz zaczac od czego chcesz, mozesz robic HI lub mid lub LO poly. Przy czym Mid to taki podklad do Zbrusha. Ja zaczynam od Mid lub LO poly i wrzucam do ZB i dodaje detal. Wierze, ze sobie poradzisz, ale nie odpuszczaj sobie istotnych rzeczy jaka jest koncepcja postaci. W tej bitwie wazne jest zeby zrobic postac na MAX swoich mozliwosci i czegos sie nauczyc.
Napisano 27 Luty 200817 l Autor Dzięki soda ;), chyba pojde za twoją radą i pobawie się jeszcze z konceptem. Dzisiaj trafiłem do gipsu więc mam dużo czasu żeby siedzieć i nad nim myśleć :P Narazie tyle wymyśliłem :P:
Napisano 29 Luty 200817 l Autor Trochę zmian w koncepcie :P No i zacząlem robić model hi poly (potem low pojdzie :P) jak narazie lewy naramiennik: Wszelakie komentarze m ile widziane :)
Napisano 2 Marzec 200817 l ETA jest spoko, masz braki anatomiczne troszke ale jest wpozo, jedziesz dalej.:]
Napisano 4 Marzec 200817 l Autor Soda, wiem wiem dla ,mnie organika to ciężki kawał chleba... jak narazie przerobiłem trochę ten naramiennik: co o tym myślicie?? Tak btw. ten modle ma już 1mln poli, więc nie chce sobie wyobrażać ilę beędzie miał cały model.... podczas wypalania normal map da się jakoś częściowo robić?? tzn żeby model podzielić a nie cały odrazu??
Napisano 4 Marzec 200817 l Teraz wygląda bardzo fajnie. Co do wypalania, pewnie że możesz sobie dzielić, np wypalić osobno ten naramiennik, a potem w photoshopie sobie wszystko posklejać.
Napisano 4 Marzec 200817 l No i gra gitara. Galki oczne troszke zdeformowale, ale ogolnie jest ok. Jedziesz dalej:]
Napisano 6 Marzec 200817 l Autor Dzięki za wsparcie chłopacy ;), co do gałki ocznej to dopiero teraz na to uwage zwróciłem, trzeba to na modelu odrazu poprawić, czy będzie można w GIMPie po wypaleniu normalek?? A tu kolejny mału up, wziąłem się za prawy naramiennik:
Napisano 6 Marzec 200817 l Ja bym tam wklesłości zrobił, a jako gałki wstawił sphery. Lepiej to poprawić na modelu, wyjdzie poprawniej zapewne niż malowane na normalce. Naramienniki bardzo fajnie wyglądają!
Napisano 7 Marzec 200817 l Dokladnie lepiej spherki wrzucic zamiast oczu, to i prawidlowy ksztalt obwodek oczu wyjdzie sam. Co do normali nie przejmuj sie ze to bedzie wazylo 6 mil poligonow. Model mozna pociac wypalic normale i w Photoshopie poskladac. Jedziesz dalej:]
Napisano 7 Marzec 200817 l Autor Co do tych oczu to pewnei zrobie jak mówicie tzn. dam sphery... tylko boje się, że troche mi to zepsuje zamysł bo chciałem troszke rozciągnąć tą twarz... ale zobaczymy jak się wezme za poprawianie. Tymczasem kolejny mały up prawego naramiennika:
Napisano 8 Marzec 200817 l podoba mi sie, trochę za okrągłe gdzieniegdzie jak na kawał zbroi ale fajne
Napisano 9 Marzec 200817 l Autor Thx;) Soda, daaaawno już nic nie rysowałem, na ogół modeluje z głowy lub z gotowych konceptów ;) ledyr- mógłbyś rozwinąć myśl?? tzn. gdzie za okrągłe?? I up tyłu... zostawić/wywalić/zmienić??
Napisano 10 Marzec 200817 l Fajowo to wygląda. Faktycznie lepiej z modelowaniem jak rysowaniem. Może wymodeluj sobie koncept ? a tak na marginesie to nie powinno być:Grim Reaper ? czy to że zielony to jakoś wynika z regulaminu bitwy ?
Napisano 10 Marzec 200817 l Autor zdeno - Nie wiem czy miało by sens modelowanie konceptu, tzn jak już bym miał model to po co mi koncept?? :) Co do nazwy to w regulaminie jest, że postać powinna mieć kolory i logo forum... jako, że startuje z polycount to są to zielony i czarny :), stąd green a nie grim :)
Napisano 10 Marzec 200817 l Ja tylko sprostuje a raczej moze sie zapyytam. Z tego co czytalem na wymaganiach na polycount to nie obraniczaja oni prac do konkretnej palety kolorow a jedynym warunkiem jest u nich umieszczenie loga, ktore rowniez nie musi byc zielone z tego co zrozumialem...?
Napisano 10 Marzec 200817 l Autor Insignia and Colors:Your character must possess your team's colors and/or your team's insignia (if your team has one). If you don't have the colors or the insignia located somewhere on your character, your entry will not make it into the top 50. Please represent your team properly. This is a team event so make your team proud! A na stronie dominance war jest z polycount logo i kolory zielony i czarny, i tym właśnie się kieruje.
Napisano 10 Marzec 200817 l Na stronie z zasadami polycounta: http://boards.polycount.net/showflat.php?Cat=0&Number=270321&an=0&page=0#Post270321 hawken napisał: "We don't care what colours you use, however the logo must be recognisable." i dalej: "logo can be any colour you like". Ale skoro bierzesz tylko kolorystykę, to cię to nie dotyczy chyba ;)
Napisano 11 Marzec 200817 l Autor Kolejny mały up zbroi, coś mi się wydaje, że niezbyt to wygląda:P wszelaka krytyka mile widziana:)
Napisano 11 Marzec 200817 l Odjechany Ci ten armor wychodzi. Domodeluj zgrubsza ciąg dalszy to może się coś o proporcjach porozważa zanim wysculptujesz. Dawaj dawaj:p
Napisano 11 Marzec 200817 l Nie mam nic do warsztatu, fajnie to wszystko idzie. Calkiem spoko hajek, fajnie wyprowadzony meszyk hajka. Ale tak osobiscie to jakos nudza mnie juz designy gdzie postac ma 10 oczu, 4 glowy, 15 rak, macki, kolce trzyma w reku jakies ochlapy ciala albo male dziecko, swieci jak choinka na boze narodzenie i blyszczy jak psu jajca. Nie wiem, brakuje mi swiezosci w tych wszystkich rzeczach co ostatnio ogladam. odnosze wrazenie ze jakies takie kopiowanie kalki przez ksero nastepuje. Nie dotyczy to tylko twojego modelu, ale ogolnie, aczkolwiek twoj mnie sprowokowal. Ech no nic. Jedziesz dalej ;)
Napisano 11 Marzec 200817 l Poraszek -> Cięzko jest być w tych czasach oryginalnym, a to właśnie takie prace są najlepsze ;)
Napisano 12 Marzec 200816 l Autor Dzieki za komentarze, motywuje to człowieka:) Co do konceptu to zawsze lubiałem warhammera, i poszedłem w tym kierunku. Tak pozatem to na takich koksach fajnie się ćwiczy modelowanie:P Chociaż model waży 220 mb i ma ok 2,5 mln poly, a blender powoli zaczyna zmulać (szczególnie w czasie zapisu i chwile po :D ). Następnym razme jak będe modelował jakąs postać pod game art to spróbuje wymysleć coś świerzszego :P, albo wymodeluje swój autoportret, swoją drogą ciekawe jak to jest szczelać do samego siebie.....
Napisano 12 Marzec 200816 l fakt - warhemmerem 40 zalatuje mi to (przypomina Kultyste) ale jak dla mnie bomba - bardzo lubie ten klimat :D co do modelu to cos zrobil bym z ta okragla glowka z wywalonym jezorem na lewym naramienniku - stylem mi jakos nie pasuje do calej reszty ;) takto fajnie idzie ,powodzenia i pozdro
Napisano 13 Marzec 200816 l Autor Thx, kumpel twierdzi, że przypomina akolite z Warcraft :P, a tą główkę raczej zostawię, ona ma symbolizować logo polycount pokazujące jęzor wszystkim wrogom :D I mały up, ciałko sie zrobiło, swoją drogą szkoda, że blender nie wykorzystuje podczas edycji 2 rdzeni albo nie umi utrzymać więcej poly :/ jak narazie 3 117 248 poly i model juz ciagnie 1,2 GB ramu ciekawe czy moje 2GB utrzyma cały model :P Obiektywna krytyka mile widziana ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto