Posted February 25, 200817 yr Jako że zrezygnowałem już całkowicie z zabawy z modelami do sklejania, to obecnie, hobbystycznie dłubie sobie w wolnych chwilach jakieś pierdułki ;). Jako że SSKLa już zrobiłem, przejdę do drugiej maszyny na liście czyli Bugatti T35B - maszyny o największej liczbie zwycięstw w zawodach grand prix w historii. Jest to starsza wersja samochodu który robi Freedom Fighter i sporo w nich różnic. Z powodu tragicznej jakości blueprintów (które na dodatek kompletnie się nie zgadzają ze sobą, modeling będzie robiony głównie w oparciu o zdjęcia. Start może nietypowy, ale te felgi ze zintegrowanymi bębnami hamulcowymi zawsze mi się bardzo podobały :). Edited October 15, 200816 yr by Hynol
February 25, 200817 yr To może ja skończe mojego i je jakoś ładnie zrenderzysz razem bo ja nie umiem:P Powodzenia!
February 25, 200817 yr Author To nie było aluminium tylko jakiś odlew stopowy - jaki, nie wiem. Niemniej jednak fakt że jak na owe czasy był to bajer. Szczególnie w połączeniu z hamulcami uruchamianymi ręcznie przez... cięgna :) Maszyna będzie w wersji sportowej a nie rajdowej - czyli błotniki + światła i inne drobne różnice. Freedom Fighter - jasne - tylko moja maszyna nie wiem czy uciągnie takie dwa potwory :) - coś wymyślimy.
October 8, 200816 yr Author Miałem chwilkę czasu, więc coś tam pogrzebałem przy przednim zawieszeniu i karoserii. Błędów jeszcze sporo, ale bryła i wymiary już są chyba ok. Czyli najgorsze za mną ;). W sumie dopiero po zabawie z siatką widzę jak z niezgrabnego i dosyć grubawego korpusu zrobiono naprawdę śliczne autko. P.S. Swoją drogą portal powinien ustanowić nagrodę dla osoby której uda się PRAWIDŁOWO wymodelować skrzela na takiej maszynie ;). Edited October 8, 200816 yr by Hynol
October 8, 200816 yr o super ze dalej go robisz :) czekam na wiekszy upek a jak narazie jest fajnie i mam nadzieje ze uda Ci sie go skonczyc :)
October 8, 200816 yr Za sam fakt, że to nie Gallardo należy się duuuży plus:) Ale za samą robotę oczywiście też. Obyś miał więcej wolnego czasu:)
October 8, 200816 yr ale się cieszę że dalej to ciągniesz :) bo to piękne autko jest, ładnie idzie jak na razie
October 8, 200816 yr I w takich chwilach żaluje se nie skończyłem swojego Bugatti, ale jeszcze nic straconego:) Powodzenia.
October 9, 200816 yr Author Dzięki za słowa otuchy ;). Skończyć, skończę na pewno, tylko Bóg jeden wie kiedy. Malutki up. Freedom Fighter pokazywał wlew paliwa z 59ki, to ja pokaże z 35ki :)
October 10, 200816 yr Author Toć przecież pokazuje cały czas :). Mały up. domontowane koła, amortyzatory cierne, pare śrubek....
October 12, 200816 yr Author A tam prawdziwe. Nie stać mnie na takie które by mnie bawiło :). Mały update. Dodatkowe detale na froncie: zaczepy lamp, korekta wielkości amortyzatora, linka hamulcowa, chłodnica i dodatkowa "rajdowa" osłona, korek chłodnicy, skrzela frontowej osłony. Karoseria juz spasowana - blachy dopasowane i podgięte w odpowiednich miejscach, dodana kanapa i spasowana deska rozdzielcza (bez zegarów). Shader lakieru kolorem bliski oryginałowi, dodatkowa warstwa brudu na "noisie i dercie".
October 13, 200816 yr ładnie idzie kliment woroszyłow kilka fotek dla Ciebie http://www.lotustalk.com/forums/f152/amazing-bugatti-52362/ Hynol zrób zabrudzenia jak na tych fotkach z pierwszego postu :)
October 13, 200816 yr Author Dzięki za fotki. To co prawda typ 37 który miał węższą chłodnicę i parę innych rzeczy zmienionych, ale większość detali pozostała taka sama. Brud teksturowy to będę dorzucał juz do konkretnej scenki. Na razie tylko procedury - nie mam siły w tym momencie brać się za ładne mapowania.
October 15, 200816 yr Author Przód w zasadzie skończony. Teoretycznie brakuje już tylko lamp i ewentualnie błotników (które były rzadko widywane na tym autku). Blachy na swoim miejscu. środek zaczęty - rama, rurki łączące, płyty między przedziałami silnika i kierowcy oraz deski rozdzielczej. Tylne zawieszenie raczej będzie proste. render w zasadzie bez AA więc widać "zębów" sporo.
October 15, 200816 yr Author Nie. Displacement :). Żeby zrobić je poprawnie (tak jak powinny być zrobione) to za dużo czasu.. Wygląda treraz źle bo nastawy mam niskie, ale testowałem w wysokich i jest glancyk.
October 15, 200816 yr heh, nie moge sie przekonac do wytłaczanych, ale przyznaje ze daja rade, az za dobrze;)
October 15, 200816 yr Author Tycia, tycia :). Tylko jeszcze jest draftowo. Nie ma zmodyfikowanych odbić na "przezroczystości" więc na powierzchni pojawiają się artefakty. Znaczy jak siądę do shadera to go zrobię ok, ale na razie w nim nie grzebie.
October 20, 200816 yr Author Mówisz - masz ;). Nie za wiele zrobiłem. Miałem spore problemy z don=braniem wielkości elementów w środku. Na razie główne zrobiłem. Przód zawieszenia finalny już jest - nawet kółka skrzywione na boki (z ytm że na razie wywalone bo są dość ciężkawe).
October 20, 200816 yr fajne materiały a to jeszcze nie finalne rendery Miejmy nadzieję, ze w finale coś skopie :P
August 24, 200915 yr Author Witam po dość długiej przerwie, w której nawet nie zaglądałem na portal, dlatego przepraszam za wszystkie PMy bez odpowiedzi... Postaram sie nadrobić zaległości. Jako że kryzys, troszkę czasu było, więc zabrałem się do kończenia modelu. Obecnie to jakieś 95% modelowania. Zostały drobne detale głównie. No i poprawienie małych bugow - jak ta kupa mała na osłonie skrzyni biegów. Acha - model jest mój, ale prymitywy z których jest zrobiony, nie moje tylko maxowe ;). To tak na marginesie bo widze że tutaj w końcu ktoś zabrał się za porządkowanie prac "miszczów" Poserowych. I dobrze :D Edited August 24, 200915 yr by Hynol
August 24, 200915 yr Brak slow! Dla mnie bomba! Wbrew pozorom autko proste nie jest dlatego gratuluje dobrej solidnej na wysokim poziomie pracy :)
August 24, 200915 yr To sie nazywa powrót! modelik z gatunku zrywających papucie:) Jesli fianał będzie taki jak z mercedesikiem to juz gratuluje :)
August 24, 200915 yr Author To znaczy autko nie jest najbardziej skomplikowane, ale brak referek daje ostro w kość - szczególnie w przypadku wnętrza. Na dodatek ilość replik, gdzie wszystko jest inaczej niż być powinno również nie ułatwia sprawy. Jakby ktoś kiedyś potrzebował referek to uzbierałem spory stosik ;). Co do finału, to mam nadzieję że sprostam :D.
August 24, 200915 yr Tym razem wymodelowałeś skrzela:) Super wygląda, szkoda ze swojego bugatti nie skończyłem.
August 24, 200915 yr Author No i właśnie nie :). Tylko dobrze displacement ustawiłem :D. A jak nie widzać różnicy, to po co przepłacac.
August 24, 200915 yr No i właśnie nie :). Tylko dobrze displacement ustawiłem :D. A jak nie widzać różnicy, to po co przepłacac. Uuu, to słabo, zawiodłem sie:] Ja byłem taki dumny ze udało mi sie wymodelować te skrzela a tu jakis byle disp daje taki sam efekt.
August 26, 200915 yr Author Pododawałem resztę detali. Czas się zabrać za teksturki/shadery. Troszkę może od dupy strony, bo od środka, ale tak jakoś mi się uwidziało. Blachy wewnętrzne, niemalowane. Troszkę zabawy było z z tą mechanicznie szlifowaną deską, bo chciałem jak najbliżej oryginalnego efektu być (więc kolorowanki po difuse raczej odpadały). No i z zegarami również miałem ciężki przejścia, bo je w PSie malowałem :). Zakładam że shadery mogą podlegać jeszcze pewnym przeróbką, bo wiadomo jak to ze światłem bywa. A mam zamiar w kilku wersjach oświetlenia renderować, więc wolę w neutralnym (ufiziprobe) ustawić.
Create an account or sign in to comment