Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Bugatti Type 35B


Hynol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To znaczy w sumie nic bardzo skomplikowanego. Przynajmniej nie w momencie gdy już się uzyska efekt zamierzony :). Tutaj jest teksturka którą wsadziłem do slotu bumpa, może troszke nietypowo wygląda, ale skoro działa...:

 

deskax.jpg

 

Dodatkowo włączona anizotropia odbić w osi podłużnej (głębokość) obiektu ustawiona na 0,5 ze zmianą kontową odbić o 45 stopni. Materiał to zwykły zblurowany metal.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ołtarzyk na pandemię to za mało. Nie wiem czy kapliczka wystarczy. Może jednak ze względu na wielkość tego szaleństwa, mała świątynia, cóś jak w Licheniu, no może Ciut większa.

Hynol, pokłony nad wiedzą i jakością.

Szkoda ze jest tylko 5 *.

 

Pozdrawiam. Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja piszę jak jest w Vrayu. Tam anizotropia może przyjąć wartość od -1 do 1. Dodatkowo można "skręcić" odbicia w zakresie 0- 180 stopni - ja dałem na 45 i wyszło ok. Jeżeli inny renderer nie ma takich nastawów, to można pokombinować starając się to przybliżyć. W mentalu macie w arch and design anizotropię od 0 do 10, przy czym ja bym się bawił około wartości 0,1. Rotacja przyjmuje wartość od zero do jeden - wartość 0,3-0,4 powinna być ok. Jak to będzie działać na modelu - nie mam pojęcia :).

 

A co do kapliczek, to nie pitolcie - sami robicie niesamowite modele. Zresztą odwiedzam to forum głównie po to żeby zobaczyć co Ci wariaci jeszcze tam wykombinowali ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obaw. Praktycznie do studyjnego renderu już wszystko mam. Ale jeszcze scenkę zewnętrzną muszę zbudować i troszke to zajmie, ale nie aż tak długo :).

 

A - w jeszcze jeden mi się samochód przypomniał który muszę zrobić, chociaż jak dla mnie to bardzo nowoczesny - Volvo P1800 ;)

Edytowane przez Hynol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek jest już prawie kompletny - tylko kanapę dodać. Odbicia troszke leżą bo z depth 2 renderowałem i fejkowałem odbicia przez override'a (co niestety widać).

 

Co do kierownicy i lawiny uwag która się zaraz posypie - nie to nie jest błąd teksturowania (peltem bym to w 5 min zrobił). Ta kierownica była w istocie metalową ramą okładaną czterema kawałkami drewna, którego słoje dokładnie w ten sposób szły.

 

Dodatkowo wrzucam teksturki "szumu" które można używać do brudzenia i łamania odbić metalu (ale ostrożnie!!! ;) ). Nic wielkiego, ale czasem takiego czegoś brakuje.

 

bugattikorp106.jpg

 

maskmetaldirt.jpg

 

maskmetaldirt2.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierownicy i lawiny uwag która się zaraz posypie - nie to nie jest błąd teksturowania

 

Tak się nie robi! Czeka się spokojnie na uwagi a potem miażdży oponentów merytorycznie! A ty od razu wyjaśniasz.... To jest nieprofesjonalne ;)

 

Świetna robota i dzięki za teksturki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wrzucam teksturki "szumu" które można używać do brudzenia i łamania odbić metalu (ale ostrożnie!!! ;) ). Nic wielkiego, ale czasem takiego czegoś brakuje.

Czy przez łamanie odbić masz na myśli te kąty o których mówiłeś wcześniej czy coś bardziej przyziemnego (i zrozumiałego) jak np. specular.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne Panie Hynol, świetnie jak zawsze.

 

Jeśli można o coś zapytać, czy dla każdej sceny masz taki sam model oświetlenia jeśli chodzi o testy shaderow? ja zawsze mam problem czy shadery które ustawie w jeden scenie będą grały w scenie z nieco innym oświetleniem i kiedy można uznać ze światło nadaje się do testowania shaderow hmm..

 

sorki za takie pytanie ale zawsze byleś za mnie wzorem jeśli chodzi o te sprawy :)

 

tak trzymaj, zapowiada się niezła praca!

 

serdeczności,

pionier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

peter_f - tak P11 czeka i jest następna w kolejce, bo muszę z jakimś latadłem się pobawić

kamil.ochel - jak będą jakieś dodatkowe tekstury to też wrzucę.

mrys - w sumie racja :). Jakoś się pospieszyłem.

Freedom Fighter - coś bardziej przyziemnego - specular, reflection, glosiness, diffuse (ale wiadomo - nie na 100%. Z tym że bardziej lubię użyć takie tekstury jako maski w blend materiałach nakładanych na bazowy metal - łatwiej kontrolować wtedy wygląd.

Pionier - z tym zawsze jest kłopot. Mam prostą scenkę oświetloną ufizi_probe która nieźle symuluje warunki dla oświetlenia bez mocnych świateł kierunkowych i ma dość niezłą "neutralną" kolorystykę. Dodatkowo zmodyfikowałem ją nieco żeby mieć więcej nieba a budynki były niższe. Jeżeli w planie mam tylko jeden rendering, to staram się najpierw ustawić światło (na materiałach domyślnych - 128,128,128 z lekkim odbiciem) a dopiero potem shadery. Ale tu zamierzam zrobić kilka hi-resowych renderingów. Oczywiście liczę się z tym że dla każdej sceny będzie potrzebna korekta siły odbić i procentowego wpływu warstw w blend materiałach. Oczywiście dopiero w praniu i po testowych renderach wyjdzie jak niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw skrytykuję chrom :P Za czysty. A poza tym kopara na podłodze się wala. Ten detal (pasek skórzany, śrubeczki i te panele !!!!!!!!!!!!!!!! no i geometria tych otworów w masce, nawet korbka poraża!!!!). Piękne te przetarcia i brud!!!!!!! Oj dziś dam na ofiarę coś na Twój ołtarzyk! Mistrz!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedłem popatrzyć bo dłubię coś z tego okresu, ale trochę się zniechęciłem - takiej ilości szczegułów napewno nie będzie mi się chciało. Ciekawe czy są jakieś gry z takimi oldtimerami?

 

Mafia. Można sobie pojeździć Bugatką i innymi przedwojennymi maszynami, chociaż ze względu na copyrighty inaczej się nazywają. Ale gra jest wypas.

 

Dzięki reszcie za komenty - co do chromu to może rzeczywiście dodam minimalne uszkodzenia i go troszkę potłamszę. Mam nadzieję że uda się skończyć niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nikogo nie chce zawstydzać - ja sobie po prostu hobbystycznie dłubie :).

 

Mały up. Myśłałem że będę musiał się bawić w mapowanie, ale w sumie zrobiłem skórę na mapach proceduralnych i wygląda chyba nie gorzej niż bitmapowa. W każdym razie dla mnie wystarczy taka.

 

paseku.jpg

 

P.S. - tak, tak - wiem - opona ma niskie nastawy displacementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni chyba up w WIPie. Wszystko na miejscu, zmapowane i zmateriałowane. Pozostało wyrenderować porządnie. Model w tym momencie ma 480k poly (nie tak znowu dużo - myślałem że przekroczyłem 600k).

 

Na koniec zainspirowany walką z Kopernikiem w anaglifie, ostatnie preview:

bugattikorpstereo.jpg

 

Pozdrawiam wszystkich kibiców i innych "szaleńców" którzy nie dają mi zapomnieć jak powinno się bawić z modelikami w 3D ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę załatwić sobie wreszcie te okularki bo póki co to zamiast "wow" powiem tylko "auu... moje oczy".

 

Chociaż z okularkami czy bez to mogę śmiało powiedzieć, że odwaliłeś kawał dobrej roboty i teraz czekam tylko na jakąś fajną scenkę :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności