Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

ELo! :) Audi zostawiłem w spokoju bo się na niego pogniewałem :) I raczej już do audicy nie wrócę ;) Robię sobie teraz nowe autko, czyli Mazde 2 :) Cały modeling określam jako "wielki speed", ponieważ chcę się przygotować do robienia zleconek ( ;) ) i muszę się wyrabiać w czasie z zachowaniem odpowiedniej jakości :D Mazde robię już ok. tydzień, a w godzinach to będzie jakieś 25-30. Proszę o zaznaczanie błędów, ale od razu mówię, że wszystkich na 100% nie będę poprawiał :) Można siedzieć pół roku nad jednym autem i zrobić je perfekcyjnie, ale to jest imo bez sensu :) Przesiadłem się też na "nową" technikę modelowania, czyli baza -> ms1 -> detale i do "starej" techniki raczej już nie wrócę, bo ta jest dla mnie 10x wygodniejsza :)

A oto moje wypociny :)

2000691649186665645_rs.jpg

 

A tak wyglądała baza gdyby ktoś chciał wiedzieć :)

 

2002177696005224870_rs.jpg

  • Odpowiedzi 50
  • Wyświetleń 6,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hehe javor zapoczątkował małą rewolucje na max3d :)

Wydaje się być bardzo przyzwoicie. Lecisz z tematem :)

 

ps: Ale jakość tych jpg'ow to nie jest za wysoka.

Napisano

jak juz stosujesz ta metode to zadbaj o to zaby baza byla prosta, bo jak na razie jest duzo miejsc krzywych... pozniej to ciezko bedzie ci poprawic po ms:/ wiem ze detale sie fajnie wycina... ale zeby przejsc do tego etapu trzeba sie troszke wczesniej nameczyc, zeby mozna bylo w czym wycinac:)

Napisano
  • Autor

Fargate - dzięki :) No jpg'i nie wyszły za ciekawie, nie wiem dlaczego :D

JohnZi - hehe, teraz do bazy na pewno nie wrócę :D Proszę zaznacz które miejsca się krzywią, bo ja mam coś z oczami :/

ReflectVision - proszę, zaznacz :)

Nie obiecuję, że wszystko poprawię, ponieważ moim zdaniem lepiej zrobię kilka(naście) autek i sam skill podrośnie, zamiast męczyć się nad jednym i dostać nerwicy, ale proszę o zaznaczanie co jest nie tak :)

Napisano

Z bazą nie podołałeś. Choćby światła - one już winne być zrobione w bazie (przynajmniej tylne).

Do bazy wypadałoby jednak wrócić, bo końcowa wersja ma błędy u zarania. :)

Na początku pokrzywiłeś i teraz większe powierzchnie i niektóre kanty wyglądają nie najlepiej.

W sumie rozsądniej będzie już zrobić coś nowego o ile zdajesz sobie sprawę z błędów jakie popełniłeś tutaj. :)

Napisano
  • Autor

RA - nom, jeszcze ciężko mi się przestawić na tą "nową" metodę modelowania i niepotrzebnie robiłem dziury na światła w bazie :/ Do bazy nie wrócę, bo zdrowie jest ważniejsze ;) Szkoda życia :D

JohnZi - nie no, myślałem, że na modelu po ms mi zaznaczysz błędy :/

Pozwoliłem sobie ponumerować to, co mi tam namaziałeś :)

2001167693763627799_rs.jpg

1. Kompletnie nie wiem o co chodzi :)

Niewyraźne 2. po lewej - wiem, krzywo :/ Po ms'ie spróbuję coś tam wykombinować

3. Nie wiem o co biega :) Po prostu światło się tam tak odbija :)

4. Tego to kompletnie nie rozumiem :/

5. OK, krzywo :/ Nie wiedziałem jak tam siatkę rozłożyć :/

6. Hm... krzywo.... ale sam nie wiem czy tak czasem nie miało być

2000878687266717069_rs.jpg

Sam nie wiem.... :/

7. z boku - Na powyższej fotce też to zaznaczyłem i chyba tak ma być... nie jestem pewien...

7. z tyłu - bug :/ Nie mam pojęcia jak go zlikwidować (pojawił się prawdopodobnie przez tą głupią linię co tak skośnie idzie :/)

8. Hehe, niepotrzebnie to zaznaczałeś :) Tylni zderzak to zupełnie inna bajka, ponieważ zrobiłem go na siatce low, a dopiero potem połączyłem z modelem po ms :)

Proszę, zaznacz błędy, ale na modelu po ms, bo wrócić do bazy to prawie samobójstwo :)

M4rcus - dokładnie :) Co w tym dziwnego? :D

qba - nadal czekam na wymazianie niezgodności :)

Napisano
qba - nadal czekam na wymazianie niezgodności :)

jak nie zrozumiales co John namazal to ciezko mi sie bedzie do tego zabrac ;p

z tego co piszesz to niekiedy "nie masz pojecia jak sobie poradzic z rozlozeniem siatki" badz "nie wiesz jak go zlikwidowac" .. mogles to robic inna metodą albo troche bardziej sie przylozyc do robienia bazy

 

 

pozwole sobie zamiescic moja mazde robioną 3-4 dni (jezeli nie chcesz zebym zasmiecal topic - mow i je usune)

 

8ba26c6cdd80914f.jpg

563c42f1c54d5f5c.jpg

a9f3f4fcc3b4c6d3.jpg

 

jak znajde czas, a Ty pojmiesz bledy ktore nabazgral John, to nabazgram swoja wersje :)

Napisano

Reflect Vision pokazał, że nawet najlepsi popełniają błędy i nie masz czym się przejmować patry;)

Napisano

ReflectVision super model,

 

Patry popraw bazę jak każą Mistrzowie i jedziesz dalej, bo nie jest źle ale powinno być trochę lepiej jednak:)

Napisano

ehh nie ma zadnych mistrzow... i nikt nie kaze tylko sam patry poprosil o zaznaczenie bledow... to co zauwazylem to zaznaczylem. Chodzi mi glownie o wglebienia w tych miejscach i zaznaczylem na bazie bo glownie o nia sie rozchodzi. A bledy popelnia kazdy, jednak ich ilosc zmniejsza sie wraz z doswiadczeniem:)

Napisano

polka :) nie mowie ze u mnie nie ma bledow :) jednak czas byl znacznie krotszy i chcialem pokazac miejsca ktore nalezaloby poprawic... patry, bez wpatrywania w fotki wiele nie zdzialasz, takze przed zaczeciem dzialania sciagaj ich gigabajty na dysk :)

Napisano

tylko żartowałem:) jak na tak krótki czas to uważam, że to świetny model qba, ale ja się nie zman!

 

patry dajesz dajesz do przodu, "a niech mnie"!

Napisano
  • Autor

ReflectVision #10 - 3-4dni... ale powiedz ile godzin? Co do tego kiedy "pojmę błędy które nabazgrał John" to raczej bez pomocy przed zaczęciem następnego auta na 99% ich nie pojmę :/ Patrzę, patrzę i pustkę mam w głowie :( Proszę namaluj swoją wersję.

polka dot #11 - hehe, no wiadomo, że chyba nikt nie popełnia błędów :) Ale się przejmuję :D

mrkrzysiek - nie no, wrócić do bazy to dla mnie byłoby niesamowite przeżycie i chyba bym nie przeżył :D

JohnZi - popełniłem błąd wrzucając bazę na forum XD Interesuje mnie poprawianie tylko modelu po ms

ReflectVision #14 - jak w poście nr. 10 - ile h? Co do refek to mam ich dokładnie 67... myślę, że wystarczy tyle... i wpatruję się w nie, żeby wychwycić jak najwięcej, ale niektórych rzeczy po prosty jeszcze nie potrafię "wychwycić", a co najgorsze nawet jeśli błąd już jest przez kogoś zaznaczony :/

polka dot #15 - heh, dzięki :) co to "a niech mnie!" miało znaczyć? :D

Napisano
  • Autor

ReflectVision #17 - no ~40h razem to raczej normalne tempo :) Czekam na bazgroły :)

Tomuś - hehehe, weź.... :) Wiek to tam nie ma znaczenia :)

Nvidia - dokładnie :D

..:: 3D CREATIVE ::.. - hehe, dzięki :) A gdzie krytyka? :P

ReflectVision #21 - nom :)

Napisano

może to że patry jest młodszi i ma więcej siły na machanie myszką niż qba :)

super model patry keep going !

Napisano

patry -> wiesz co masz robić;p

 

a Pan mr co tutaj robi?? czy ja ci ostatnio czegos nie powiedzialem??;p do robotyy;p

 

 

pozdrawiam

Napisano

Może i nie ma znaczenia, ale ReflectVision powiedz szczerze, mobilizuje Ciebie że dużo lepiej potrafi?;D

 

eee...właśnie zobaczyłem że jesteś ReflectVision moim rówieśnikiem xD

Napisano

pikna robota :-))

 

chopaki, jako ze troche wymiatacie to sie zapytam?

mozna w maxi'e w miare latwy sposob odpalic w viewporcie podglad taki jak np.: zebra w rhino? Zeby zobaczyc jak sie ukladaja plaszczyzny w bazie. Co by jakis babol nie wyskoczyl jak juz sie lutnie ms1. Probowalem z shaderami DX, ale albo nie wiem jak, albo to nie dziala jak trzeba. Moze macie swoja metode na warsztacie.

 

Pzdr

Napisano
Materiał przestawiasz na DX i wybierasz metal shader. Wkładasz w slot enviroment skyboxa i ustawiasz siłe odbicia/difuse itd.
u mnie niestety nie działa bo moja karta nie obsługuje DX8
Napisano

dzieki pecet, ladne modele trzaskasz )))

 

sprobuje w domku z DX'em. mam 8800GT to chyba ruszy...

 

pzdr

Napisano
  • Autor

Georgas - eeee, jam słaby ;P :D dzięki :)

hkropinski - e... no właśnie nie wiem :(

Tomuś - toś dowalił :D Hehe, ja chyba nigdy nie będę master :(

..:: 3D CREATIVE ::.. - noooo, i to mi się podoba! :D

Turrok - dzięki :)

 

ReflectVision - namaziasz coś w końcu czy nie? :D Bo nie chcę dalej modelować, jeśli gdzieś mam źle i cały czas czekam... :) Jak coś, to napisz czy namaziasz, bo nie wiem co robić :)

Napisano

patry koniec żartów, idzie weekend jak nie zobaczę skończonego modelu to masz negatywa masz czas do niedzieli 20:00 :P

Napisano

"patry koniec żartów, idzie weekend jak nie zobaczę skończonego modelu to masz negatywa masz czas do niedzieli 20:00 :P"

 

Przyłączam się :] Bo stać cię na wiele, bez pomocy innych. Pamiętaj, że gdyby to było zlecenie, to nikt by ci nie zaznaczał co masz źle ... więc rób dalej i się nie przejmuj ... ze coś jest o 2mm za daleko przesunięte. Ważne aby ćwiczyć, wtedy przyjdzie wprawa i już nie będzie krzywych, czy nieudanych modeli a mniej detaliczne lub bardziej ;) Pozdrawiam.

A I MASZ CZAS DO NIEDZIELI 20:00 bo wpadniemy tam z mrkzysiek i z tych Kozichgłówek zostanie popiół ;P

Napisano
  • Autor

No dlaczego nie wpadliście? Fajnie by było :D

Ufff... zawalony jestem ciągle, ale wczoraj znalazłem z 2h i udało mi się zrobić lampy i inne pierdółki :)

77563405ie1.jpg

Następny UP prawdopodobnie dopiero za tydzień :/ Jak ja chciałbym mieć tyle czasu co Wy... ;P

Napisano

Hmm nie wiem czy ten lampy sa zrobione z takiego cienkiego materialu, ale trosze rzuca sie to w oczy. Aha, masz zamiar zaokraglac rowki? przydaloby sie:)

...Jak ja chciałbym mieć tyle czasu co Wy... ;P

no to musisz poczekac do studiow:D

Napisano

pamiętam jak mówiłeś 2 tygodnie i autko będzie skończone miną ponad miesiąc od założenia tematu a końca nie widać:)

 

co do świateł odnoszę wrażenie jak by się miały zaraz rozlecieć JohnZi wie co pisze co do nich,

Napisano

po co ten bolek :( teraz rowki raczej mowia papa przy takiej siatce :)

zlikwiduj ta krawedz ze zderzaka, poza tym prawie wszystkie linie głowne samochodu masz krzywe, ale jak sie uwziales na tego boolka bez poprawiania siatki przed to teraz sie mecz :)

Napisano
  • Autor

JohnZi - hehe, faktycznie za cienkie mi to wyszło :) Tak to jest jak się modeluje wszystko na zoomie xD Rowki zaokrąglać? Po nałożeniu ms same się zaokrąglają :P

mrkrzysiek - ee.. no 2 tygodnie, ale ciągłego modelingu (co dzień) a nie tak jak teraz... :/

ReflectVision - jaki bolek? Ja tu wszystko cut'em robiłem :)

Jaka krawędź ze zderzaka? Ta na tym plastikowym czy na karoserii? Na plastiku i tak nie będzie widać jak dojdzie rejestracja, a na karoserii ma być... przynajmniej tak wynika z fotek ;)

Które linie są krzywe? Proszę, zaznacz. Nie poprawię tego prawdopodobnie, bo jak napisałeś po prostu nie mam jak, ale dobrze wiedzieć jakie błędy się robi i w następnym modelu raczej już takich rzeczy nie powtórzę :)

A tymczasem apdejt :D

 

Kółko

 

5ad1a3aebfc2569b.jpg

 

O dżizas...! Ale te japońce pokręciły tę felgę... :/ Wyszła nie bardzo, ale niestety musiałem tutaj użyć pierwszy raz boolka i się poprawić nie da :) A, te idealnie ostre krawędzie nie będę zaokrąglał na poziomie modelingu tylko renderingu więc się nie martwcie o nie :)

 

Tylne pierdółki :D

 

0c929ee3b6b59d7f.jpg

 

Zabijecie mnie, ale tu też boolkowałem xD

Napisano

Jak zrobiłeś te otwory w świetle (tyłek) ? tzn. pokaż siatkę ;)

Napisano

nie wiem czemu ale mam wrażenie że dziura na światło jakaś krzywa jest :) tak poza tym to bardzo ładnie. felga ekstra wyszła. jak znajdziesz jakiegoś fajnego sidewalla to może się podzielisz? ;> dziś też mam nadzieję że jakiś update będzie bo chyba macie wolne jak 3-gim mają egzamin ;)

 

PS. i jeszcze nadkole tylne krzywe się wydaje - w koncowce

Napisano
  • Autor

Nvidia - prawie wszystkie otwory robiłem ręcznie (cut, cut, cut itd. :D) ale pod koniec te 11 idealnie okrągłych otworków na diody(?) wyciąłem bolkiem i teraz to już nic się na tej siatce nie zobaczy :) A nie mam save'a przed bolkowaniem :/

hcpiter - hehe, dzięki :)

trosiek - gdzie konkretnie dziurka krzywa, bo coś mi się nie wydaje....? :) Nadkole w końcówce ma być raczej tak zagięte, chociaż szczerze to nie wiem :D Dzięki :)

 

No i bardzo ważny UP, ponieważ z zewnątrz już wszystko jest skończone! :D Przynajmniej mam taką nadzieję... :]

 

12a33c4df0632f6b.jpg

 

Jeszcze tylko wnętrze... będzie ostro, bo bp do tego nie ma :D

Napisano

widze że nie zmarnowałeś refek ;)

zakryj jeszcze tą dziure między maską a szybą

Napisano

patry racja, światło jest git :) popatrzyłem sobie na referki i faktycznie jest ok.

patrysh5.th.jpg

bardzo możliwe że to zwykłe czepialstwo :D poza tym to świetnie Ci idzie. bardzo ładne te pierdółki całe. jak ktoś powiedział kiedyś - screeny z viewportu to najładniejsze rendery ;)

Napisano

nie no patry sie wyrobiłeś!! :D pełen szacun ;] pamiętam twoje początki na forum i to naprawde niesamowite jakie postępy zrobiłeś. ;]

 

pozdr

Napisano
  • Autor

eLo! :D

pecet - hehe, starałem się :) dziurę zakryję :)

trosiek - to co zaznaczyłeś na tej poziomej linii mam faktycznie źle, ale poprawić się już tego raczej nie da, ponieważ siatka jest po ms'ie :) To drugie zaznaczenie jest raczej dobrze, to zależy pod jakim kątem się patrzy :) dzięki :)

QbisieQ - heh, dzięki :)

chudy - e tam niesamowite :) przesadzasz :) dzięki :)

hcpiter - thx :)

 

No to skończyłem krzywe, nieproporcjonalne, zabugowane i niezgodne z oryginałem wnętrze :D Normalnie wnętrze to chyba najgorsza rzecz do modelowania w aucie :/ Na dodatek na blueprintach nic nie ma zaznaczone :/ "Standardowo" wnętrze zrobiłem "do połowy" tzn. to co na dole nie było modelowane, bo i tak nie będzie tego widać na renderkach :)

 

1a56a92a287bca6f.jpg

 

Jeszcze tylko bolkiem wytnę to kółko na wlew paliwa i model jest SKOŃCZONY :D

I od razu mam pytanie do Was jakie studio zrobić i lakierek:

a) ciemne studio i 1) biały/srebrny lakier | 2) standardowy zielony lakier

b) jasne studio i 1) biały/srebrny lakier | 2) standardowy zielony lakier | 3) czarny lakier z wersji sportowej

ELO! :)

Napisano
  • Autor

Xiz0r - dzięki za opinię :) No i za ocenę modelu :D

Hmm... tak szczerze mówiąc, to ja planowałem zrobić biały/srebrny lakier w ciemnym studiu...

Sam już nie wiem jakie zrobić :/

Chyba zrobię ankietę :D Tylko jak...? O_o

 

edit

 

O, i jeszcze takie pytanie mam - do takich typowych studyjnych renderów lepiej jest dawać mniejszy FOV (np 20) czy "naturalny" 45?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności