Napisano 9 Marzec 200817 l ELo! :) Audi zostawiłem w spokoju bo się na niego pogniewałem :) I raczej już do audicy nie wrócę ;) Robię sobie teraz nowe autko, czyli Mazde 2 :) Cały modeling określam jako "wielki speed", ponieważ chcę się przygotować do robienia zleconek ( ;) ) i muszę się wyrabiać w czasie z zachowaniem odpowiedniej jakości :D Mazde robię już ok. tydzień, a w godzinach to będzie jakieś 25-30. Proszę o zaznaczanie błędów, ale od razu mówię, że wszystkich na 100% nie będę poprawiał :) Można siedzieć pół roku nad jednym autem i zrobić je perfekcyjnie, ale to jest imo bez sensu :) Przesiadłem się też na "nową" technikę modelowania, czyli baza -> ms1 -> detale i do "starej" techniki raczej już nie wrócę, bo ta jest dla mnie 10x wygodniejsza :) A oto moje wypociny :) A tak wyglądała baza gdyby ktoś chciał wiedzieć :)
Napisano 9 Marzec 200817 l Hehe javor zapoczątkował małą rewolucje na max3d :) Wydaje się być bardzo przyzwoicie. Lecisz z tematem :) ps: Ale jakość tych jpg'ow to nie jest za wysoka.
Napisano 9 Marzec 200817 l jak juz stosujesz ta metode to zadbaj o to zaby baza byla prosta, bo jak na razie jest duzo miejsc krzywych... pozniej to ciezko bedzie ci poprawic po ms:/ wiem ze detale sie fajnie wycina... ale zeby przejsc do tego etapu trzeba sie troszke wczesniej nameczyc, zeby mozna bylo w czym wycinac:)
Napisano 9 Marzec 200817 l Autor Fargate - dzięki :) No jpg'i nie wyszły za ciekawie, nie wiem dlaczego :D JohnZi - hehe, teraz do bazy na pewno nie wrócę :D Proszę zaznacz które miejsca się krzywią, bo ja mam coś z oczami :/ ReflectVision - proszę, zaznacz :) Nie obiecuję, że wszystko poprawię, ponieważ moim zdaniem lepiej zrobię kilka(naście) autek i sam skill podrośnie, zamiast męczyć się nad jednym i dostać nerwicy, ale proszę o zaznaczanie co jest nie tak :)
Napisano 9 Marzec 200817 l Z bazą nie podołałeś. Choćby światła - one już winne być zrobione w bazie (przynajmniej tylne). Do bazy wypadałoby jednak wrócić, bo końcowa wersja ma błędy u zarania. :) Na początku pokrzywiłeś i teraz większe powierzchnie i niektóre kanty wyglądają nie najlepiej. W sumie rozsądniej będzie już zrobić coś nowego o ile zdajesz sobie sprawę z błędów jakie popełniłeś tutaj. :)
Napisano 9 Marzec 200817 l Autor RA - nom, jeszcze ciężko mi się przestawić na tą "nową" metodę modelowania i niepotrzebnie robiłem dziury na światła w bazie :/ Do bazy nie wrócę, bo zdrowie jest ważniejsze ;) Szkoda życia :D JohnZi - nie no, myślałem, że na modelu po ms mi zaznaczysz błędy :/ Pozwoliłem sobie ponumerować to, co mi tam namaziałeś :) 1. Kompletnie nie wiem o co chodzi :) Niewyraźne 2. po lewej - wiem, krzywo :/ Po ms'ie spróbuję coś tam wykombinować 3. Nie wiem o co biega :) Po prostu światło się tam tak odbija :) 4. Tego to kompletnie nie rozumiem :/ 5. OK, krzywo :/ Nie wiedziałem jak tam siatkę rozłożyć :/ 6. Hm... krzywo.... ale sam nie wiem czy tak czasem nie miało być Sam nie wiem.... :/ 7. z boku - Na powyższej fotce też to zaznaczyłem i chyba tak ma być... nie jestem pewien... 7. z tyłu - bug :/ Nie mam pojęcia jak go zlikwidować (pojawił się prawdopodobnie przez tą głupią linię co tak skośnie idzie :/) 8. Hehe, niepotrzebnie to zaznaczałeś :) Tylni zderzak to zupełnie inna bajka, ponieważ zrobiłem go na siatce low, a dopiero potem połączyłem z modelem po ms :) Proszę, zaznacz błędy, ale na modelu po ms, bo wrócić do bazy to prawie samobójstwo :) M4rcus - dokładnie :) Co w tym dziwnego? :D qba - nadal czekam na wymazianie niezgodności :)
Napisano 9 Marzec 200817 l qba - nadal czekam na wymazianie niezgodności :) jak nie zrozumiales co John namazal to ciezko mi sie bedzie do tego zabrac ;p z tego co piszesz to niekiedy "nie masz pojecia jak sobie poradzic z rozlozeniem siatki" badz "nie wiesz jak go zlikwidowac" .. mogles to robic inna metodą albo troche bardziej sie przylozyc do robienia bazy pozwole sobie zamiescic moja mazde robioną 3-4 dni (jezeli nie chcesz zebym zasmiecal topic - mow i je usune) jak znajde czas, a Ty pojmiesz bledy ktore nabazgral John, to nabazgram swoja wersje :)
Napisano 9 Marzec 200817 l Reflect Vision pokazał, że nawet najlepsi popełniają błędy i nie masz czym się przejmować patry;)
Napisano 9 Marzec 200817 l ReflectVision super model, Patry popraw bazę jak każą Mistrzowie i jedziesz dalej, bo nie jest źle ale powinno być trochę lepiej jednak:)
Napisano 9 Marzec 200817 l ehh nie ma zadnych mistrzow... i nikt nie kaze tylko sam patry poprosil o zaznaczenie bledow... to co zauwazylem to zaznaczylem. Chodzi mi glownie o wglebienia w tych miejscach i zaznaczylem na bazie bo glownie o nia sie rozchodzi. A bledy popelnia kazdy, jednak ich ilosc zmniejsza sie wraz z doswiadczeniem:)
Napisano 9 Marzec 200817 l polka :) nie mowie ze u mnie nie ma bledow :) jednak czas byl znacznie krotszy i chcialem pokazac miejsca ktore nalezaloby poprawic... patry, bez wpatrywania w fotki wiele nie zdzialasz, takze przed zaczeciem dzialania sciagaj ich gigabajty na dysk :)
Napisano 9 Marzec 200817 l tylko żartowałem:) jak na tak krótki czas to uważam, że to świetny model qba, ale ja się nie zman! patry dajesz dajesz do przodu, "a niech mnie"!
Napisano 9 Marzec 200817 l Autor ReflectVision #10 - 3-4dni... ale powiedz ile godzin? Co do tego kiedy "pojmę błędy które nabazgrał John" to raczej bez pomocy przed zaczęciem następnego auta na 99% ich nie pojmę :/ Patrzę, patrzę i pustkę mam w głowie :( Proszę namaluj swoją wersję. polka dot #11 - hehe, no wiadomo, że chyba nikt nie popełnia błędów :) Ale się przejmuję :D mrkrzysiek - nie no, wrócić do bazy to dla mnie byłoby niesamowite przeżycie i chyba bym nie przeżył :D JohnZi - popełniłem błąd wrzucając bazę na forum XD Interesuje mnie poprawianie tylko modelu po ms ReflectVision #14 - jak w poście nr. 10 - ile h? Co do refek to mam ich dokładnie 67... myślę, że wystarczy tyle... i wpatruję się w nie, żeby wychwycić jak najwięcej, ale niektórych rzeczy po prosty jeszcze nie potrafię "wychwycić", a co najgorsze nawet jeśli błąd już jest przez kogoś zaznaczony :/ polka dot #15 - heh, dzięki :) co to "a niech mnie!" miało znaczyć? :D
Napisano 10 Marzec 200817 l BArdzo ladnie wymodelowane - technika pasuje to rob nia bo efekty naprawde sa na wysokim poziomie
Napisano 10 Marzec 200817 l No dobra a ile lat ma ReflectVision a ile patry ? nie wiem z czym to ma zwiazek :)
Napisano 10 Marzec 200817 l Autor ReflectVision #17 - no ~40h razem to raczej normalne tempo :) Czekam na bazgroły :) Tomuś - hehehe, weź.... :) Wiek to tam nie ma znaczenia :) Nvidia - dokładnie :D ..:: 3D CREATIVE ::.. - hehe, dzięki :) A gdzie krytyka? :P ReflectVision #21 - nom :)
Napisano 10 Marzec 200817 l może to że patry jest młodszi i ma więcej siły na machanie myszką niż qba :) super model patry keep going !
Napisano 10 Marzec 200817 l patry -> wiesz co masz robić;p a Pan mr co tutaj robi?? czy ja ci ostatnio czegos nie powiedzialem??;p do robotyy;p pozdrawiam
Napisano 11 Marzec 200817 l Może i nie ma znaczenia, ale ReflectVision powiedz szczerze, mobilizuje Ciebie że dużo lepiej potrafi?;D eee...właśnie zobaczyłem że jesteś ReflectVision moim rówieśnikiem xD
Napisano 11 Marzec 200817 l patry, jaka tam krytyka. Idziesz dobra droga. - nie krytykowac nalezy lecz motywowac :D
Napisano 11 Marzec 200817 l pikna robota :-)) chopaki, jako ze troche wymiatacie to sie zapytam? mozna w maxi'e w miare latwy sposob odpalic w viewporcie podglad taki jak np.: zebra w rhino? Zeby zobaczyc jak sie ukladaja plaszczyzny w bazie. Co by jakis babol nie wyskoczyl jak juz sie lutnie ms1. Probowalem z shaderami DX, ale albo nie wiem jak, albo to nie dziala jak trzeba. Moze macie swoja metode na warsztacie. Pzdr
Napisano 11 Marzec 200817 l Materiał przestawiasz na DX i wybierasz metal shader. Wkładasz w slot enviroment skyboxa i ustawiasz siłe odbicia/difuse itd. u mnie niestety nie działa bo moja karta nie obsługuje DX8
Napisano 11 Marzec 200817 l dzieki pecet, ladne modele trzaskasz ))) sprobuje w domku z DX'em. mam 8800GT to chyba ruszy... pzdr
Napisano 11 Marzec 200817 l Autor Georgas - eeee, jam słaby ;P :D dzięki :) hkropinski - e... no właśnie nie wiem :( Tomuś - toś dowalił :D Hehe, ja chyba nigdy nie będę master :( ..:: 3D CREATIVE ::.. - noooo, i to mi się podoba! :D Turrok - dzięki :) ReflectVision - namaziasz coś w końcu czy nie? :D Bo nie chcę dalej modelować, jeśli gdzieś mam źle i cały czas czekam... :) Jak coś, to napisz czy namaziasz, bo nie wiem co robić :)
Napisano 13 Marzec 200817 l patry koniec żartów, idzie weekend jak nie zobaczę skończonego modelu to masz negatywa masz czas do niedzieli 20:00 :P
Napisano 13 Marzec 200817 l "patry koniec żartów, idzie weekend jak nie zobaczę skończonego modelu to masz negatywa masz czas do niedzieli 20:00 :P" Przyłączam się :] Bo stać cię na wiele, bez pomocy innych. Pamiętaj, że gdyby to było zlecenie, to nikt by ci nie zaznaczał co masz źle ... więc rób dalej i się nie przejmuj ... ze coś jest o 2mm za daleko przesunięte. Ważne aby ćwiczyć, wtedy przyjdzie wprawa i już nie będzie krzywych, czy nieudanych modeli a mniej detaliczne lub bardziej ;) Pozdrawiam. A I MASZ CZAS DO NIEDZIELI 20:00 bo wpadniemy tam z mrkzysiek i z tych Kozichgłówek zostanie popiół ;P
Napisano 13 Kwiecień 200817 l Autor No dlaczego nie wpadliście? Fajnie by było :D Ufff... zawalony jestem ciągle, ale wczoraj znalazłem z 2h i udało mi się zrobić lampy i inne pierdółki :) Następny UP prawdopodobnie dopiero za tydzień :/ Jak ja chciałbym mieć tyle czasu co Wy... ;P
Napisano 13 Kwiecień 200817 l Hmm nie wiem czy ten lampy sa zrobione z takiego cienkiego materialu, ale trosze rzuca sie to w oczy. Aha, masz zamiar zaokraglac rowki? przydaloby sie:) ...Jak ja chciałbym mieć tyle czasu co Wy... ;P no to musisz poczekac do studiow:D
Napisano 13 Kwiecień 200817 l pamiętam jak mówiłeś 2 tygodnie i autko będzie skończone miną ponad miesiąc od założenia tematu a końca nie widać:) co do świateł odnoszę wrażenie jak by się miały zaraz rozlecieć JohnZi wie co pisze co do nich,
Napisano 14 Kwiecień 200817 l po co ten bolek :( teraz rowki raczej mowia papa przy takiej siatce :) zlikwiduj ta krawedz ze zderzaka, poza tym prawie wszystkie linie głowne samochodu masz krzywe, ale jak sie uwziales na tego boolka bez poprawiania siatki przed to teraz sie mecz :)
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor JohnZi - hehe, faktycznie za cienkie mi to wyszło :) Tak to jest jak się modeluje wszystko na zoomie xD Rowki zaokrąglać? Po nałożeniu ms same się zaokrąglają :P mrkrzysiek - ee.. no 2 tygodnie, ale ciągłego modelingu (co dzień) a nie tak jak teraz... :/ ReflectVision - jaki bolek? Ja tu wszystko cut'em robiłem :) Jaka krawędź ze zderzaka? Ta na tym plastikowym czy na karoserii? Na plastiku i tak nie będzie widać jak dojdzie rejestracja, a na karoserii ma być... przynajmniej tak wynika z fotek ;) Które linie są krzywe? Proszę, zaznacz. Nie poprawię tego prawdopodobnie, bo jak napisałeś po prostu nie mam jak, ale dobrze wiedzieć jakie błędy się robi i w następnym modelu raczej już takich rzeczy nie powtórzę :) A tymczasem apdejt :D Kółko O dżizas...! Ale te japońce pokręciły tę felgę... :/ Wyszła nie bardzo, ale niestety musiałem tutaj użyć pierwszy raz boolka i się poprawić nie da :) A, te idealnie ostre krawędzie nie będę zaokrąglał na poziomie modelingu tylko renderingu więc się nie martwcie o nie :) Tylne pierdółki :D Zabijecie mnie, ale tu też boolkowałem xD
Napisano 22 Kwiecień 200816 l nie wiem czemu ale mam wrażenie że dziura na światło jakaś krzywa jest :) tak poza tym to bardzo ładnie. felga ekstra wyszła. jak znajdziesz jakiegoś fajnego sidewalla to może się podzielisz? ;> dziś też mam nadzieję że jakiś update będzie bo chyba macie wolne jak 3-gim mają egzamin ;) PS. i jeszcze nadkole tylne krzywe się wydaje - w koncowce
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Autor Nvidia - prawie wszystkie otwory robiłem ręcznie (cut, cut, cut itd. :D) ale pod koniec te 11 idealnie okrągłych otworków na diody(?) wyciąłem bolkiem i teraz to już nic się na tej siatce nie zobaczy :) A nie mam save'a przed bolkowaniem :/ hcpiter - hehe, dzięki :) trosiek - gdzie konkretnie dziurka krzywa, bo coś mi się nie wydaje....? :) Nadkole w końcówce ma być raczej tak zagięte, chociaż szczerze to nie wiem :D Dzięki :) No i bardzo ważny UP, ponieważ z zewnątrz już wszystko jest skończone! :D Przynajmniej mam taką nadzieję... :] Jeszcze tylko wnętrze... będzie ostro, bo bp do tego nie ma :D
Napisano 24 Kwiecień 200816 l widze że nie zmarnowałeś refek ;) zakryj jeszcze tą dziure między maską a szybą
Napisano 24 Kwiecień 200816 l patry racja, światło jest git :) popatrzyłem sobie na referki i faktycznie jest ok. bardzo możliwe że to zwykłe czepialstwo :D poza tym to świetnie Ci idzie. bardzo ładne te pierdółki całe. jak ktoś powiedział kiedyś - screeny z viewportu to najładniejsze rendery ;)
Napisano 24 Kwiecień 200816 l nie no patry sie wyrobiłeś!! :D pełen szacun ;] pamiętam twoje początki na forum i to naprawde niesamowite jakie postępy zrobiłeś. ;] pozdr
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Autor eLo! :D pecet - hehe, starałem się :) dziurę zakryję :) trosiek - to co zaznaczyłeś na tej poziomej linii mam faktycznie źle, ale poprawić się już tego raczej nie da, ponieważ siatka jest po ms'ie :) To drugie zaznaczenie jest raczej dobrze, to zależy pod jakim kątem się patrzy :) dzięki :) QbisieQ - heh, dzięki :) chudy - e tam niesamowite :) przesadzasz :) dzięki :) hcpiter - thx :) No to skończyłem krzywe, nieproporcjonalne, zabugowane i niezgodne z oryginałem wnętrze :D Normalnie wnętrze to chyba najgorsza rzecz do modelowania w aucie :/ Na dodatek na blueprintach nic nie ma zaznaczone :/ "Standardowo" wnętrze zrobiłem "do połowy" tzn. to co na dole nie było modelowane, bo i tak nie będzie tego widać na renderkach :) Jeszcze tylko bolkiem wytnę to kółko na wlew paliwa i model jest SKOŃCZONY :D I od razu mam pytanie do Was jakie studio zrobić i lakierek: a) ciemne studio i 1) biały/srebrny lakier | 2) standardowy zielony lakier b) jasne studio i 1) biały/srebrny lakier | 2) standardowy zielony lakier | 3) czarny lakier z wersji sportowej ELO! :)
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Autor Xiz0r - dzięki za opinię :) No i za ocenę modelu :D Hmm... tak szczerze mówiąc, to ja planowałem zrobić biały/srebrny lakier w ciemnym studiu... Sam już nie wiem jakie zrobić :/ Chyba zrobię ankietę :D Tylko jak...? O_o edit O, i jeszcze takie pytanie mam - do takich typowych studyjnych renderów lepiej jest dawać mniejszy FOV (np 20) czy "naturalny" 45?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto