Jump to content
Ex3

Mini-Bitwa 19: Hełm nurka

Recommended Posts

Chciał bym zaproponować taką mini bitewkę dla gameartowców.

Taki oto oldskoolowy hełm do nurkowania.

http://www.sheilaomalley.com/archives/happyplace7.jpg

 

REFERENCJE

 

Co do ograniczeń to proponuję 1000tris ów

i teksturki 1024.

Diffuse, specular i normal

Czyli standard.

 

Później wrzucę jakieś moje pierwsze wypociny :)

 

P.s. mam nadzieję że się ktoś zgłosi bo mi będzie głupio troszkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie ze sie cos rusza wreszcie. Ajm in

Ale!

1 musi byc konkretnie ten hełm?

2 opacity by sie tez przydalo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi być konkretnie ten hełm :) ale musi być konkretnie stary hełm w tym stylu.

Opacity ofkors też :)

Buster niekoniecznie :) ale możesz tam wsadzić kogo chcesz :)

ALE bitwa będzie ( oby ;) ) oceniana na podstawie hełmu a nie głowy w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bioshock?:D

 

Dajecie chłopaki, trzeba walczyć z leniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levus - jak to dajecie?

Dajemy i Ty też tu powinieneś być ;)

 

Edit: Refki w pierwszym poście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levus ma wazniejszą bitwę na głowie :) a ja juz zacząłem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Levus ma wazniejszą bitwę na głowie :) a ja juz zacząłem :D

Oby tylko bitwe:/

Next time postartuje z Wami, teraz będę oglądał i marudził:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny modelik wykombinowałeś :)

Ja się jeszcze ze swoim męczę.

 

Jak proponujecie zrobić do tego Hi-poly?

Tzn. każdy element jak np. okienko, ramki, blacha jako oddzielne elementy czy też wykminić jakąś topologię sensowną i robić z jednego basemesha ?

Ja się bardziej skłaniam do pierwszego rozwiązania ale jeszcze tak nie robiłem i nie wiem czy nie będzie jakichś problemów przy wypalaniu normala.

 

helm01eu6.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja aktualnie mapuje swój , jak wytrzezwieje to wrzuce update'a :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SoAd - musiałeś ostro popić skoro jeszcze update`a nie ma :)

 

Lo-poly modelik już w zasadzie gotowy

994 trójkąty

f6b6ca83e1890202.jpg

i rozłożone uvki

2b50a3dafe5ff1fa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz w życiu robię model pod grę (GA), więc pewnie jest kaszana, ale co tam!

 

Najpierw wyrzeźbiłem coś takiego:

nurek1dy7.jpg

(ale to jest 702 face'y / 1404 tri)

 

Pierwsza próba optymalizacji zakończyła się czymś takim:

nureko3nq3.jpg

(474 faces / 946 tris)

 

Będę się bawił w optymalizację od początku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie że jeszcze się ktoś przyłączył :)

Sebastian - przednie okienko zrób "na płasko" tzn teraz szybka jest półokrągła a takich szybek zdaje się że wtedy nie robili :) a już na pewno nie w tych hełmach.

 

Jeżeli nie zamierzasz z tego rzeźbić potem hi-poly to spokojnie możesz używać trójkątów i nie trzymać się na siłę polygonów bo i tak to później jest liczone w trójkątach.

Nie wszystkie elementy muszą też "wynikać z sąsiadującej siatki" :)

Przykład kratka na okienku bocznym. Użyłeś bardzo dużo dodatkowych polygonów na to żeby sobie extrudować tą kratę. Ok, ale po extrudowaniu wystarczy zaznaczyć kratkę, dać jej detach i połączyć "ramkę" pod spodem żeby nie było dodatkowych, niepotrzebnych polygonów.

Staraj się również rozdzielać poly w miarę równo, szczególnie przednie okienko odstaje, Na boczne okienka użyłeś 16 edgów, a na przednie tylko 6. Imho bylo by lepiej gdybyś rozłożył te poly na odwrót, Na przodzie dużo poly ( no wiadomo, przód czyli główny element obiektu ), a po bokach już mniej.

 

No i ostatnia rzecz :)

Staraj się trzymać conceptu ;)

W paczce z fotkami którą wkleiłem na górze jest jeden z blueprintem, na pewno sie przyda ;)

 

Mam nadzieję że Cię nie zniechęcę tymi uwagami.

Keep up bo widzę potencjał w tym modelu ;)

No i witam w bitwie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

walcze z mapowankiem i po nim jszcze pare rzeczy bede kopiował itd.

Seba- w game arcie nie boimy się trójkątów :), a rozsądne nimi gospodarowanie to podstawa.

Exekutor - super :)

70a81d6f21e5482a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!!

 

Przyłączam się do bitwy, tak dal rozgrzewki :)

 

Zrobiłem hełm Miller-Dunn No.3 (czy któryś podobny), tak dla odmiany bo każdy robi kule hehe :) Mniej Bioshockowo ale mam nadzieje że też fajnie :P

Ze szwajcarską precyzją równe 1000 trisów :D

 

helm_nurka_01.jpg

 

aaa co mi tam, UVkę też wrzucę:

uv_01.jpg

 

Modelu już nie będe poprawiał jakby co, ale komentarze i tak mile widziane. Ma(ł)powanie prawie gotowe.

 

Mam pytanie, co myślicie o tym, by wybrać jeden viewer/silnik i w nim prezentować modele? :)

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey!!

Mam pytanie, co myślicie o tym, by wybrać jeden viewer/silnik i w nim prezentować modele? :)

 

Świetny pomysł

Zaproponujcie jakiś silnik, najlepiej viewer bo nie każdy będzie miał Unreala 3 ;)

 

Pokaż refkę do tego hełmu bo nie wiem czy się czepiać ;) czy tak jest na refce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tych korzystałem (sorry za jakość, ale to są gify):

miller_dunn.gifmiller_dunn_side.gifmiller_dun_back.gif

 

A tu jeszcze inne większe.

DIVINHD334RTVW005.JPGDIVINHOD334LFTBAK008.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezle idzie creator, ja jak skoncze do sobie w source pooglądam :)

na dzis przerwa skrinszot z wjuportu

1645b6fd2b07a6ca.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ex3 - dobry pomysł z bitwą, sam nie wystartuje, bo czasu brak :/ Wpadasz na zlot do Gliwic? Jestem Ci jeszcze piwo winny :P (nie wiem czy pamiętasz :P).

Creator - pomyśl nad smoothgroupami.

SoAd - jest bardzo fajnie, gdyby miedź potopić w wodzie aż zostałaby takich zacieków to nie byłaby tak wypolerowana :P jest git.

Sebastian Ozga - Ex3 dobrze prawi :)

 

Pozdrawiam

Ardeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ex3 zapodaj objtem bo mi sie nie chce modelować, a teksturke chętnie bym trzasnął :D proooooszę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Creator - pomyśl nad smoothgroupami.

 

Staram się jak mogę, niestety Błęder nie ma czegoś takiego jak smoothing groups i trzeba kombinować. Jest trik z użyciem splita, ale to tylko psucie modelu :P

 

Ok diff, narazie bez szybek:

text_01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy