Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Mig-29A Fulcrum


Lucas

Rekomendowane odpowiedzi

Yeah, koniec semestru i sesji, nareszcie mogę w nocy spać a wieczorami robić coś innego niż projekty na studia:)

 

Jakiś czas temu uznałem, że modelowanie samolotów/samochodów i innych rzeczy, które można sfotografować, ale ponieważ ostatnie kilka miesięcy były wyjątkowo stresujące, uznałem, że trzeba się wyluzować i na poprawienie humoru wymodelować kolejne latadło:D.

 

Tym razem pod kursor idzie rosyjska suszarka Mig 29 (9-12A). Przewidywane malowanie 1 Eskadry Lotnictwa Taktycznego "Warszawa".

 

Narazie skromnie - początkowo samolot będzie powstawał metodą 'od ogółu do szczegółu', zrobiłem tak, żeby w miarę dokładnie wymodelować kadłub z siatki splajnów na bazie kilku przekrojów które miałem do dyspozycji. Teraz będzie już poly modelling.

 

01gd8.jpg

 

02fv0.jpg

Edytowane przez Lucas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No właśnie specjalnie ten trójkąt dodałem żeby odpowiednio róg ukształtować nie robiąc jednocześnie podziału po całości:). Mało elegancko i jak sam zauważyłeś robi się minimalny cień więc pewnie jakoś inaczej to rozwiążę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze wypociny, prawie skończone usterzenie, niestety robione trochę w pośpiechu więc sporo muszę wyprostować, do dodania jeszcze kilka elementów przy stateczniku pionowym i pivotach stateczników poziomych.

 

12dl2.jpg

w1024.png

 

13xk4.jpg

 

14ir8.jpg

w1024.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorobiłem wspomniane wcześniej elementy oraz dysze. Pewnie będę jeszcze uszczegóławiał ale teraz prawdopodobnie wezmę się za podwozie.

 

Edit: zapomniałem, teraz to muszę zrobić hamulec aerodynamiczny:)

 

15qr3.jpg

 

16wf4.jpg

 

17ju2.jpg

Edytowane przez Lucas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem pewnie wygląda trochę plastelinowo i będę poprawiał - szczególnie stery o których mówił Freedom Fighter, generalnie były robione na szybko więc stąd to raczej kiepskie wykonanie.

 

Materiał materiałem, ale myślę, że na taki wygląd wpływa również brak podziałów, które oczywiście dodam na etapie textury i wtedy myślę, że całość nabierze "ostrości":)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm Lucas popełniasz bardzo poważny błąd. Jak już coś robisz to zamykaj dany rozdział do skończony. Jeżeli będziesz sobie mówią ... a dopracuje to przy okazji np. ustawiana materiałów... to wpadasz w bardzo niebezpieczną pułapkę nigdy nie dopracowany prac - to tak na przyszłość.

 

Trzeba się przed tym bardzo bronić bo można zajmować się 3D 15 lat i mieć wiecznie nie skończone prace (... już takich znam;) wszystko umiejących )

 

Jak już robisz to raz a dobrze :)

Powodzenia z modelem, oczywiście render i może jakaś animacją - bo stilie to nie przyszłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja jednak wyznaję inne podejście i raczej nie mam problemów z zabraniem się do dokończenia czegoś później - myślę, że nie warto zamykać jakiegoś etapu ponieważ zawsze może się okazać, że da się jeszcze poprawić. No i niedokończone prace to trochę inna skala niż niedokończone elementy modelu który dopiero będzie kończony.

 

Swoją drogą ja wcale nie powiedziałem, że poprawienie tych sterów zostawiam na później:)

 

No i jeszcze still vs animacja - "bo to nie przyszłość" - 3D zacząłem już traktować bardziej jako hobby i ze względu na niewielką ilość czasu nie widzę powodu by na siłę robić animacje (oczywiście to nie wyklucza, że jakieś animacje będę robił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeah, w końcu jakoś udało mi się wpaść w rytm więc szanse na skończenie modelu się zwiększają:)

 

Zrobiłem hamulec aerodynamiczny i te wloty na nasadach skrzydeł. Podobnych wgłębień w kadłubie chyba jest jeszcze kilka ale daruję je sobie tak samo jak podziały poszycia. Jak już wspominałem - wolę to załatwić teksturami.

 

95026409.jpg

 

36736019.jpg

 

38775101.jpg

 

70577110.jpg

 

Kolejnym krokiem byłoby podwozie, zastanawiam się tylko czy na pewno je robić - wygląda na dość trudne a końcowy render i tak przewiduję w locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zaczętego detalu podwozia - oczywiście nie zamierzam modelować wszystkiego dokładnie (nie jestem pluginem jak Kliment;) ) ale zrobię tyle, żeby wyglądało jakoś sensownie. Nie wykluczam jakiejś krótkiej animacji po skończeniu modelu i sceny więc od razu zriggowałem te wszystkie dźwigienki od klap coby później łatwo się animowało:)

 

90531599.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do modelowania, chciałbym w końcu skończyć ten model bo to już ponad rok trwa.

 

Skończyłem główne podwozie (mógłbym bardziej szczegółowo ale bez przesady, pozwolę jeszcze Klimkowi pozostać przez chwilę mistrzem detalu ;). Do zrobienia przednia część podwozia, zaczepy pod broń (i broń) oraz jakieś rozmaite drobiazgi na kadłubie. Już zaczynam się bać mapowania...

 

91975782.jpg

 

18171219.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapowanie tegoż daje w kość. Właśnie jestem w trakcie teksturowania dwumiejscowego MiGa i mię drażni :)

 

A co do modelu, to nie podobają mi się krawędzie wlotów powietrza do silników. Dziwnie szerokie i płaskie są.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za zwrócenie uwagi i za zdjęcia (niestety eco narazie nie mogę dać ci repa). Co prawda jeszcze tego nie poprawiłem ale za to skończyłem podwozie :)

 

Muszę tylko coś dopasować, bo mimo iż w miarę zgadzają się z blueprintami, to narazie nie da się schować przedniego golenia - a skoro już bawię się w szczegóły to warto sprawić by działało, kto wie, może w przyszłości jakąś animację zrobię.

 

58244573.jpg

 

80487979.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie zapomnij o lekkim speccularze bo lubie, nie zrób tak jak dziadek mrys ( choc juz sto razy powtarzał ze one sie nie świecą, ale kto mu w to uwierzy) :D

 

Taaa, Klimek wie najlepiej co się świeci a co nie. Ostatnio u siebie w mieście analizował psie "cojones", czy się świecą jak w przysłowiu. Nie wiem, jak szeroko te badania były zakrojone, ale podzielił się ze mną wynikami. Według Klimka mają mały specular, podobnie jak kocie, które też badał. Strach go z domu wypuścić normalnie :)

 

A model fajny i czekamy na scenkę. Specular daj - bo wszystko się trochę błyszczy, ale bez przesady. Tyle, ile trzeba, żeby fajnie wyglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, Klimek wie najlepiej co się świeci a co nie. Ostatnio u siebie w mieście analizował psie "cojones", czy się świecą jak w przysłowiu. Nie wiem, jak szeroko te badania były zakrojone, ale podzielił się ze mną wynikami. Według Klimka mają mały specular, podobnie jak kocie, które też badał. Strach go z domu wypuścić normalnie :)

 

A model fajny i czekamy na scenkę. Specular daj - bo wszystko się trochę błyszczy, ale bez przesady. Tyle, ile trzeba, żeby fajnie wyglądał :)

 

Spiesze dowyjaśnić ze faktycznie sie przyglądałem kilku pieskom, i jednemu kotkowi( własnemu) moje badania miały charakter czysto naukowy i powiązane były z grafiką 3d. często na forum czytam ze " cos się swieci jak psu jajca". i chciałem to sprawdzić. Stwierdzam z całą stanowczościa ze to przesąd swiatło ćmiący! NIE świeca sie!

I zeby nie było, tylko sie przyglądałem! poza tym ja jestem hetero wiec prosze bez głupich uwag! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności