bapi23 Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 (edytowane) - Tato, tato poczytaj mi bajkę na dobranoc. - Nie widzisz, że oglądam mecz, czekałem na niego cały tydzień, muszę go oglądnąć, nie zawracaj mi głowy, nie mam czasu. //W telewizorze zaczyna śnierzyć ekran. Cholera widzisz, przez ciebie zepsół się telewizor, wyjdz i nie zawracaj mi głowy, muszę to naprawić, albo pójdę do sąsiada, on ma lepszy telewizor od tego naszego grata. //dziecko z płaczam wychodzi z pokoju W mojej pracy chcę przedstawić to, że często poświęcamy więcej czasu rzeczom materialnym (tutaj telewizor) niż ludziom. Telewizor w tym momencie jest czymś ważniejszym od dziecka. Może w tej pracy jest to wyolbrzymione ale chciałem to właśnie dobitnie podkreślić. W scenie przedstawię, ojca jedną ręką trzymającego telewizor, a drugą wskazująca wyjście dziecku. Dziecko będzie właśni wychodzić z płaczem z pokoju, w jednej ręce trzymając pluszowego misia, a drugą wyciarać będzie spadające łzy. Edytowane 21 Sierpień 2008 przez bapi23
Tomala Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Może lepiej niech to będzie kawałek szkła z kineskopu po wybuchu telewizora, pilota ciężko wbić w brzuch ;) powodzenia
Leru Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Tomala -> cytując forumowego kolegę: "i spodnie można włożyć przez narty" :] powodzenia bapi23
Gomez Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Tomala ale tak bedzie bardziej bolalo :D bapi23 powodzenia.
bapi23 Napisano 12 Lipiec 2008 Autor Napisano 12 Lipiec 2008 (edytowane) Mała zmiana,a jakże istotna, facet z wbitym pilotem będzie żył(pilot wbity w serce), obok będzie stało płaczące dziecko, on będzie spokojnie jak to mówił kolega "fajczył szluga" i oglądał TV,a na rękach i nogach będzie miał niewidzialne łańcuchy:D PS. a pamiętacie motyw z telewizorem w filmie Requiem? heheh Edytowane 12 Lipiec 2008 przez bapi23
Destroyer Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 a jak pokażesz niewidzialne łańcuchy? ;) myślę że ostatnia wersja jest lepsza :) powodzenia
Ex3 Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Ja chyba zmienię temat pokażę niewidzialną pracę :)
Destroyer Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Ex3 dobrze kombinujesz, mniej do modelowania będzie :D
bapi23 Napisano 12 Lipiec 2008 Autor Napisano 12 Lipiec 2008 Wiedziałem, że zaraz ktoś napisze coś w stylu "jak to, niewidzialny łańcuch?". Tak niewidzialny, zrobię przezroczysty, taki, że ledwo co ale go widać;p
Innos Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Hehe no to nie do końca niewidzialny ale pomysł całkiem całkiem tylko ciut za poważny i brutalny ale to tylko moje zdanie.
Tomala Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Siedzi kolo przed telewizorem z pilotem wbitym w serce i sobie spokojnie pali szluga, i do tego niewidzialne łańcuchy. Aha.
bapi23 Napisano 12 Lipiec 2008 Autor Napisano 12 Lipiec 2008 O to mi chodziło, a nazwę tematu chyba zmienię na equalibrium(jak to się pisze?;p), co o tym myślicie. telewizor będzie tu takim czynnikiem powodującym brak uczuć.
bapi23 Napisano 12 Lipiec 2008 Autor Napisano 12 Lipiec 2008 (edytowane) Tomala chyba nie rozumie symboliki;p Ostateczna wersja ( chyba;p). Facet siedzący przed telewizorem w jego serce wbity jest pilot obrastający już skórą , który żyje razem z nim, właśnie trwa długo oczekiwany mecz, a do pokoju wchodzi dziecko, które chce aby tatuś poczytał mu bajkę, w tym momencie obraz zaczyna śnieżyć, tato, wkurza się i wygania swoją córkę z pokoju, mówiąc że nie ma czasu. Chce przedstawić moment kiedy ojciec rozkłada ręce, lub jest wkurzony na TV, a córka wychodzi z płaczem przez drzwi, trzymając pluszowego misia. Edytowane 13 Lipiec 2008 przez bapi23
bapi23 Napisano 13 Lipiec 2008 Autor Napisano 13 Lipiec 2008 (edytowane) Na początek zajmę się chyba organiką, bo z tego cienki jestem strasznie (hmmm.. zastanawiam się z czego dobry i nic mi nie przychodzi do głowy;p). Wrzucam na razie twarz "ojca" dzisiaj dopiero znalazłem refki takiego grubasa, na której będę się wzorował, w dalszej części modelu. Edytowane 14 Lipiec 2008 przez bapi23
Destroyer Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 cienki z organiki he? :) siatka wygląda ok jak i sam model ale sutki ma za spiczaste ale może jest mu zimno bo taki goły stoi i mu stwardniały to Cię rozgrzeszam :D
bapi23 Napisano 1 Sierpień 2008 Autor Napisano 1 Sierpień 2008 "mały" up. Tak pozatym to 3ds max doprowadza mnie już do furii, zaczyna mi to przypominać corac bardziej windowsa Viste i cały zasrany Microsoft, a może to ci sami panowie?;p. 3ds max 2009 ma jakieś starszne problemy w zaządzaniu pamięcia i mowie tutaj o sp1. Mam scene 420k poly i co drugi render wywala mi 3ds maxa, nawet jak renderuje jeden element ze sceny powiedzmy 100k poly dalej to samo, wrzucam to co udalo mi sie wyrenderowac. rendering w mental ray-u Scena:
muody Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 ojciec OK, tylko mało wnerwiony. raczej zaspany... a co do Maxa - kto ci kazał ściągać najnowszą wersję? czy też używać 3DSa w ogóle
bapi23 Napisano 1 Sierpień 2008 Autor Napisano 1 Sierpień 2008 (edytowane) kolejny render, tym racem córcia, tam gdzie jest otwarta dłoń, będzie właśnie upuszczała jakiegoś pluszowego misia Dzięki Moudy za komenty, popracuje jeszcze nad mimiką ojca, będzie tak wnerwiony jak ja wtedy gdy max pyta sie czy wysłać raport o błędzie;p, będę musiał popracować tez conieco nad tą smutna dziewczynką, ale narazie chce miec taki ogólny zarys wszystkiego:). Może ktoś napisze, co sądzi o scenie, bo nie miałem zupełnie konceptu, co pewnie widać;/. Może inny kadr, lub całkiem inny pokój i ciągle zastanawiam się nad tym czy scena będzie nocna, bo nigdy nie renderowałem takowej:D, może ktos ma jakiś tutorial dla scen nocnych do MR?? Jak ustawic światło, jak zrobic aby to jakoś wyglądało? Z góry serdeczne dzięki! Edytowane 1 Sierpień 2008 przez bapi23
Roszondas Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Myślę że nocna scena jak najbardziej pasuję :) Ale ja się na oświetleniu kompletnie nie znam. Co do sceny to może przerób te mieszanie na jakąś spelune ? Kadr prostopadły do ściany chyba nie jest najlepszy :)
bapi23 Napisano 2 Sierpień 2008 Autor Napisano 2 Sierpień 2008 Dalsze problemy z 3ds maxem czyli "co się stalo że się zesrało". Czym wieksza cyferka przed 3ds(hit) max tym bardziej gowniany produkt, czym więcej elementów w scenie tym więcej błędów;p. Ostatnio wyskakuje mi błąd z alokacją pamięci i jak zmieniam na mr prim w efektach (hair and fur) to jakos idzie, ale efekt jest duuuuzo gorszy od ustawienia na buffer. Moje pytanie: czy ktoś renderował włosy w MR te standardowe z 3ds maxa? I jak ustawiał w efektach mr prim (jak jest opisane w manualu) czy buffer, bo moj udział w tym konkursie może niedługo dobiec konca przez ten program. ps ze tez niechcialo mi sie przeinstalowac 9;p A moze mozna jakos szybko wrzucic plik z 2009 do wczesniejszej wersji?
Zufik Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 A moze mozna jakos szybko wrzucic plik z 2009 do wczesniejszej wersji? Jedyne, co przychodzi mi na myśl i jest w miarę kompatybilne to pliki Autodesk *.FBX, ale musiał być do max 9 i 2009 poszukać tej samej wersji pluginu FBX. Powodzenia
bapi23 Napisano 4 Sierpień 2008 Autor Napisano 4 Sierpień 2008 Przeniosłem całą scenę do 3ds max 9 a tutaj ten sam błąd: Jeśli nikt mi nie pomoże, to będę musial chyba zakończyć ten konkurs;/ Szkoda tylko że tyle czasu już w to włorzyłem...
Master Kiełbaster Napisano 4 Sierpień 2008 Napisano 4 Sierpień 2008 Dalsze problemy z 3ds maxem czyli "co się stalo że się zesrało". Czym wieksza cyferka przed 3ds(hit) max tym bardziej gowniany produkt, czym więcej elementów w scenie tym więcej błędów;p. Ostatnio wyskakuje mi błąd z alokacją pamięci i jak zmieniam na mr prim w efektach (hair and fur) to jakos idzie, ale efekt jest duuuuzo gorszy od ustawienia na buffer. Moje pytanie: czy ktoś renderował włosy w MR te standardowe z 3ds maxa? I jak ustawiał w efektach mr prim (jak jest opisane w manualu) czy buffer, bo moj udział w tym konkursie może niedługo dobiec konca przez ten program. ps ze tez niechcialo mi sie przeinstalowac 9;p A moze mozna jakos szybko wrzucic plik z 2009 do wczesniejszej wersji? ja renderuje na mr prim + shader muh hair. jak zmienisz na mr prim to przestaw voxelization na 1 by szybciej liczył co do zwisów to może masz padnięty ram/ albo za mało że ciągle błędy wyłażą?
Levus Napisano 4 Sierpień 2008 Napisano 4 Sierpień 2008 Jakość włosków możesz poprawić zwiększając parametr hair passes w menu haira. Im więcej passów tym dłużej będzie liczyć oczywiście. Te błędy to wina braku pamięci, tylko nie wiem jakiej:p Możesz renderować w paskach backburnerem, tak się robi przy większych scenkach.
bapi23 Napisano 4 Sierpień 2008 Autor Napisano 4 Sierpień 2008 Mam 1Gb ramu ddr 2 kupione jakiś rok temu, spróbuje jeszcze na mr prim. Skąd wziąść ten shader muh hair?
Master Kiełbaster Napisano 4 Sierpień 2008 Napisano 4 Sierpień 2008 1 gb to zdecydowanie za skromnie. muhhair for U :* http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/10828/
Gomez Napisano 4 Sierpień 2008 Napisano 4 Sierpień 2008 hair and fur renderuj scanlinem, jak dasz kilka swiatel to bedzie ok. Wlochy z maxa powinny bez problemu dzialac z mentalem. Nie myslales o wlosach na planeach?
bapi23 Napisano 4 Sierpień 2008 Autor Napisano 4 Sierpień 2008 Ściągnąłem tego Muh hair, ale nie wiem jak to dziadostwo zainstalować;p. Tak jak pisałem mam maxa 9, wgrywam wszystkie pliki jakie znalazłem w tym ściągnietym pliczku do /stdplugs, /plugins, mental/standardshader i jeszcze jakiegos z shaderami w folderze mentala, ale max tych plików nie widzi;/. Nawet w plugins nie ma tych plków widocznych, tak samo jak nie ma muh hair w shaderach;/. TO JEDNO DRUGIE : Z tym buffer chodzi mi o to ze przy ustawieniu na buffer wywala mi blad, natomiast przy ustawieniu na mr prime idzie wszystko ok, lecz buffer jest duzo duzo szybszy i daje lepszy efekt, tzn wlosy sa duzo bardziej realistyczne przy standardowych passes ustawieniach nawet, natomiast Mr prim jest duuuuzo razy wolniejszy i daje byle jaki efekt przy ustawieniach standardowych, i tutaj jest "pies pogrzebany", wydaje mi się, że przy ustawieniu na mr prim rendering zuzywa mniej pamieci i dlatego wtedy nie wywala mi bledu. Więc chyba nie pozostaje mi zaden wybor i bede musial renderowac w mr prim i zadowolic sie takim efektem jaki otrzymam (chyba ze ten muh hair okaze sie dobrym shaderem). TRZECIE: Planeow nie probowalem, bo uwazam ze daja gorszy efekt niz hair, a moze nie umiem tego dobrze zrobic (tutaj prosze o tutorial)
bapi23 Napisano 4 Sierpień 2008 Autor Napisano 4 Sierpień 2008 Może ktos jeszcze napisze, jak renderowac tym backburnerem złorzone sceny, bo wiem tylko jak renderowac przez sieć?
Master Kiełbaster Napisano 4 Sierpień 2008 Napisano 4 Sierpień 2008 tutorial for you :p http://www.mnmug.com/index_muHair_by_Ben_OConnor.htm
bapi23 Napisano 5 Sierpień 2008 Autor Napisano 5 Sierpień 2008 Problem zazegnany, musiałem tylko zwiększyc max memory z 650 na 1k i poszlo
bapi23 Napisano 7 Sierpień 2008 Autor Napisano 7 Sierpień 2008 Błąd nie wyskakuje, ale podczas renderingu zostawia puste, niewyrenderowane czarne pola, chyba dalej problem z pamięcią, bo 3ds max podczas renderingu zajmuje ponad 800mb pamięci fizycznej. Czy ktoś może mi powiedzieć jak ustawić backburnera, żeby renderował w paskach, lub jakąś cząść obrazu a później drugą, lub dzielił na kilka części? Może jakiś mini tutorial, byłbym wdzięczny!
mateusz_s Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 hej, moze pomoge no z tym backburnerem to mniej wiecej tak o ile dorbze pamietam: 1. trzeba urochomic managera (poczekac chwile), potem serwer (znowu poczekac chwile) a potem monitor. monitor sluzy do podgladania stanu wiec jak go uruchomisz trzeba kliknac na connect. 2. w maxie w panelu render->common zaznaczac net render i klikasz render. 3. pojawi sie okno z opcjami, zeby robil paski trzeba zazanczyc SliptScanLines, dac Connect a potem Submit i powinno sie liczyc. z co do tych wlosow, to moze sprobuj je wyrenderowac w scanlinie z alfa i potem zrobic kompozycja w afterze albo fotoszopie. nie bawilem sie jakos specjalnie we wsiory maxowe, ale pamietam ze lepszy efekt i szybciej renderowalo sie ze scanlina. mozesz tez sprobowac np. z hairfx - ornatrix, ale wtedy bys musial uzyc innego renderea np. finalrender albo vray, bo mental nie wyrenderuje tego, zreszta mental rzadko renderuje jakies zewnetrze pluginy...
bapi23 Napisano 7 Sierpień 2008 Autor Napisano 7 Sierpień 2008 Tak włosy renderuje w scaneline (czyli buffer), ale z tym backburnerem to tak, zrobiłem wszystko tak jak znalazłem w pewnym tutorilu, właczam menagera, odpalam server, wszystko ok, wyskakuje ze client accepted, w backburner queue monitor tez mi sie laczy, ale jak w maxie odpalam net render i daje connect ( z maska 255 standard) to wyskakuje ze nie znalazł serwera, a jak wpisuje tam nazwe serwera to wszystko sie zwiesza, a na samym dole tego okienka wyskakuje napis %missing message% (cos takiego), wi może ktoś co jest nei tak?
mateusz_s Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 prawdopodobnie Twoj firewall blokuje dostep, sprobowalem u siebie i tez przy polaczeniu nie mogl znalesc managera, gdy wylaczylem moj firewall ZoneAlarm zrobilo sie OK.
bapi23 Napisano 8 Sierpień 2008 Autor Napisano 8 Sierpień 2008 Nie mialem włączonego firewolla, a problem jest nadal. Włączam render, zaznaczam ze chce wpisac nazwe lub ip serwera (nie maskę) - wpisuje 127.0.0.1 klikam na connect i zwiech 3ds maxa. Poniżej screen
mateusz_s Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 hmm.. ja zostawiam domysle wartosci przy wlaczeniu managera, serwera i rendera w maxie, nic nie zmieniam i jest ok, powinienno raczej Ci dzialac przy standardowych ustawieniach, ja zaczalem cos kombinowac z nazwami itp tak jak Ty i cos zaczelo mi sie kaszanic, przy renderze nie chcial znalesc managera ale sie nie zawieszalo, zeby to naprawic odlaczylem sie od neta i wylaczylem firewalla, render nie znajdywal managera gdy mialem wlaczonego neta albo firewalla, sprawdz czy maszy wylaczeonego windowsowego firewalla i odlacz sie od neta i wtedy sprobuj. moze przeinstaluj backburnera.. nie wiem juz...
bapi23 Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Napisano 9 Sierpień 2008 Dzieki wielkie Mateusz! Przeinstalowanie backburnera przyniosło pozytywny efekt, wszstko ok...ale teraz wyskakuje mi, ze nie może znaleźć bitmap jakiś, i do tego niby znajduja się w folderze scene asset, czy jakoś tak, a o ile dobrze pamiętam to tam nic nie ma i nigdy nie podawałem ściezki takiej:/. O co chodzi?
mateusz_s Napisano 9 Sierpień 2008 Napisano 9 Sierpień 2008 Spoko. W tym okienku ktory sie pojawia jak klikasz Render, sprobuj zaznaczyc Include Maps, jak nie pomoze to wejdz File->AssetTracking i sprawdz czy statusy sa ok, tzn czy nie gubi mapek i ewwntulanie popraw. na razie nic mi innego do glowy nie przychodzi.
bapi23 Napisano 10 Sierpień 2008 Autor Napisano 10 Sierpień 2008 (edytowane) Już jest wszystko ok, tylko kolejny problem, bo backburner nie renderuje włosów ae scaneline;/. Tzn jak ustawione mam hair na buffer to dostaje tylko czarne placki na czołach;p. Jest jakis sposób, aby renderować backburnerem, lub chociaż regionem i renderowało włosy (przy ustawieniu na buffer, bo z mr prim nie ma problemów, ale mr prim daje gorszy efekt). Proźba do Master Kiełbaster.. mógłbyś pokrótce omówić jak wgrać tego sahdera, bo mam zbyt wolnego neta, żeby obejrzeć to co mi dałeś w linku;p. Edytowane 10 Sierpień 2008 przez bapi23
bapi23 Napisano 20 Sierpień 2008 Autor Napisano 20 Sierpień 2008 (edytowane) Pierwszy testowy render: Oczywiście jest kilka błędów, które żucaja się w oczy, takie jak brew córki, której zapomniałem zmienić kolor na ciemniejszy:D, czy też jakieś paski pozostałe po pracy backburnera. Proszę o jakieś uwagi, wiem że praca ma masę błedów, ale ja ich tak dobrze nie widzę;p Edytowane 21 Sierpień 2008 przez bapi23
bapi23 Napisano 23 Sierpień 2008 Autor Napisano 23 Sierpień 2008 Kolejny Update. Nie wiem czy będzie sens renderowania sceny w przpisowej rozdzielczości, bo widze, że koncept nieciekawy, wykonanie pozostawia dużo do życzenia więc szanse marne;p.
happy-angel Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 Masz jeszcze sporo czasu zeby poprawic wykonanie albo nawet zmienic koncept tak aby wykozystac juz gotowe modele. PS: Pamietaj do puki walczysz jestes zwyciezca :)
prrrszalony Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 Nie ma się co poddawać, zawsze będziesz miał już jakąś skończona pracę na koncie :)
bapi23 Napisano 24 Sierpień 2008 Autor Napisano 24 Sierpień 2008 Problem polega na tym, że nie wiem co tutaj moge zmienić, żeby to jakos wyglądało, i nikt chyba się nie kwapi zeby mi podpowiedzieć. Prawda jest taka, że na pomoc mogą liczyć tylko ci, którzy mają ciekawy temat i duże umiejętności;p
SzyQ Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 Problem polega na tym, że nie wiem co tutaj moge zmienić, żeby to jakos wyglądało, i nikt chyba się nie kwapi zeby mi podpowiedzieć. Prawda jest taka, że na pomoc mogą liczyć tylko ci, którzy mają ciekawy temat i duże umiejętności;p Jakby nie patrzeć, to jesteś jedną z osób, która otrzymała najwięcej pomocy w tej bitwie. Zamiast marudzić, to poczytaj jakieś tutki. np ten: http://www.floze.org/2008/07/six-tuts-on-light-and-shade-part-iv.html
bapi23 Napisano 24 Sierpień 2008 Autor Napisano 24 Sierpień 2008 Hmmm.. dalej musze marudzić;p Tutki do Mayki ja uzywam 3ds maxa i za dużo z nich nie wyniose, oprócz teorii
Rekomendowane odpowiedzi