marcin wuu Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 (edytowane) No własnie - truespace 7.6 jest od dzisiaj za darmo. dziwne ale prawdziwe. Nigdy nie mogłem przejść nad tym pogiętym interfacem (nawet bardziej pogiętym od zbrusza jeśli to w ogóle możliwe) ale jak jest za darmo to jakaś dodatkowa motywacja żeby spróbować: link LOL dopiero teraz doczytałem: At a time when other companies are removing their low cost products to make it even tougher to get started in 3D, it gives us great pleasure to enable all artists regardless of age or income to create 3D in whatever field they dream of. We hope you enjoy your copy of trueSpace7.6.Strzał w Softimage'a w związku z usunięciem foundation - :D Trochę nie ta półka panowie... Edytowane 24 Lipiec 2008 przez marcin wuu
Gość Gosc Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 To co napisal Roman Ormandy to oczywiscie belkot. Prawda jest tak ze wykupil ich Microsoft, dorobili pluginy do Virtual Earth... no co, no coz, no coz - wydaje im sie ze zrobia konkurencje dla SketchUp (google). Tak czy inaczej musieli cos zrobic do edycji poligonow pod VirtualEarth, dlatego wykupili podupadajaca firme. A ten stek bzdur ktory jest wypisywany na roznych forach i kpiny z poziomu softu - nie wiem skad sie biora. Soft jest juz leciwy, interfejs ma "kitajski" ale da sie uzywac i wyglada na to ze MS go teraz troche podrasuje i troche zepsuje.
Destroyer Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 wow to to jeszcze żyje ;) jak zaczynałem z 3d to i na TrueSpace'a niestety się naciąłem ;)
marcin wuu Napisano 24 Lipiec 2008 Autor Napisano 24 Lipiec 2008 Truspace nie jest aż taki zły - porównanie do softimage to oczywiście słaby żart ale nie jest aż tak źle. Cena w tym momencie jest poważnym argumentem, gdyby nie ten niesamowity interface... troszkę jak z blenderem mam wrażenie... Oczywiście to microsoft tak naprawdę uwalnia Truespace'a ale może coś z tego będzie w tym momencie... Microsoft nie jest może jakiś fajny ale w porównaniu na przykład z autodeskiem albo adobe i tak są wporzo...
La R Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Słaby żart...szkoda że tak się to kończy pierwszy program 3d, który uruchomiłem i cokolwiek w nim dłubnąłem to był właśnie Truespace 1- jestem sentymentalny :). A MS wcale w porządku nie jest ;).
Destroyer Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 A MS wcale w porządku nie jest ;) może i nie ale są i gorsi :) np Apple :)
La R Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Nom niestety. Tym tokiem to dojdziemy wreszcie do punktu, w którym to my jesteśmy najgorsi, a raczej że nas za takich mają znaczy, że mamy najgorzej - tudzież cała jełropa.
polka dot Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 profesor Caligari? TEN profesor Caligari? jego znajomy sprzedaje teleskopy, które złożone mieszczą się w kieszeni..
_michal Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Przyczepię się... Wypuścili za darmo, ale nie uwolnili...
Iker Eastern Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Zobaczymy co to za "tani" program :) . Ale z tego co piszecie to niema się czego spodziewać .
Temporal Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 to chociaz jest na poziomie blendera czy sto lat za murzynami? dobra darmowe programy zawsze sa milewidziane
Iker Eastern Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Sciągnąłem to i przykro mi się zrobiło z powodu Microsofta . Do SketchUp-a nie dorasta . Raczej to jest przytulne ale dużo na tym nie zdziała .
Creator Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 wiecie może na razie nie dorasta, ale jest konkurencja, a konkurencja nakręca wszystko, więc myślę że można się spodziewać dwóch dobrych softów :)
Gość Gosc Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Iker Eastern, nie wiem jak patrzyles i na co, ale powiedz czy darmowa wersja SketchUp posiada rigowanie, nieliniowa animacje, edytor materialow oparty o node'y, kinematyke, soft bodies, eksporty do flash, rendering warstw do PSD. Kazdy parametr obiektu, materialu mozna spiac wyrazeniem, zaleznoscia, wzorem. Interakcje opisac przy pomocy eventow. Interfejs jest nardzo dziwny, uzywam tego softu od wersji 1.0 i nadal mnie zadziwia - ale to kwestia tego ze jestem wypaczony 3dsmaxem. Chcesz powiedziec ze siadles, wciagnales lewa dziurka od nosa cala aplikacje i juz wiesz ze jest lepsza czy gorsza od innej? Geniusz...
Nezumi Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Sciągnąłem to i przykro mi się zrobiło z powodu Microsofta . Do SketchUp-a nie dorasta . Raczej to jest przytulne ale dużo na tym nie zdziała . LOL - cos jak Word nie dorasta do notepada. Przykro to mi sie z powodu takich pierdół robi jak je czytam.
piotrek Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Jest gdzieś napisane, pod jaką platformę to jest (chociaż jak Microsoft to wypuścił, to chyba znam odpowiedź)? Jeśli prawdą jest to, co pisze tjvicking o jego możliwościach, nie pozostaje nic innego, jak tylko się przyglądać temu programowi. Nie wiem jak ze stabilnością ani wygodą obsługi, ale tymi bajerkami to nawet maxa przebija.
n-pigeon Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Z tego co wiem jest tylko na winde. Każde narzędzie jest dobre w rękach odpowiedniej osoby, że tak zacytuje, ale nie pamiętam kogo. Ciekawe jak dalej losy tego programu się potoczą, choć po MS na wiele bym nie liczył.
skocu Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 (...) eksporty do flash, rendering warstw do PSD. Kazdy parametr obiektu, materialu mozna spiac wyrazeniem, zaleznoscia, wzorem. No to już poważna sprawa. Podobnie jest w C4D ale nie za darmo. Muszę to obejrzeć.
Iker Eastern Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 No faktycznie nie miałem racji . Głupio napisałem . Faktycznie ten program nie jest taki zły . Wystarczy go troche obczaić.
Gość e=mc^2 Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 sciagnalem, zainstalowalem, odpalilem na 5 minut i tyle, nie bede sie wglebial dalej w ten program, interfejs ma delikatnie mowiac straszny, skutecznie odrzuca uzytkownika
n-pigeon Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 Rozumiem przeczytałeś dokumentacje i nauczyłeś się interfejsu, a nawet go przetestowałeś w ciągu 5 min? Dlatego wiesz że interfejs jest straszny. o_O jesteś gość, szacun.
marcin wuu Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 Hm n-pigeon jakby nie było z możliwościami programu, jego interfejs jest naprawdę, hm... przytłaczający. Pierwsze uruchomienie to był dla mnie szok - nie mówię że to program zły czy program dobry - lista featuresów jest imponująca - ale człowiek siedzący przed ekranem używa tych featuresów za pomocą interfejsu właśnie i fajnie jest kiedy ten interfejs jest jakiś taki ludzki. Kiedy po otwarciu programu dostaję po gałach milionem odpustowych ikonek we wszystkich kolorach tęczy, rozsianych po całym ekranie na pierwszy rzut oka bez ładu i składu to jakoś ochota na wgłębianie się w tajniki programu lekko mi się osłabia. Ja rozumiem że ten chaos jest pozorny i tkwi za nim jakaś tam logika (to znaczy mam taką nadzieję) ale jednak pierwsze wrażenie jest ważne, a w tym przypadku jest ono zdecydowanie negatywne.
n-pigeon Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 Aż tak źle? :D Ok wieże ci. Może trochę przereagowałem ale już tyle razy słyszałem a to nie jest jak PS a to nie jest jak Max, wiec naturalną siłą rzeczy przyjąłem to za taki przypadek. Chciałem ściągnąć ten program i go przejrzeć, ale teraz się boje xD
Kamiś90 Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 Tempolar, nie wiem co znaczą słowa "To chociaż jest na poziomie Blendera...", ale nie brzmiało zbyt dobrze. Uważam że Blender to bardzo dobry program do 3D, choć jak już wcześniej wspomniano ma dość ciężki do opanowania interfejs. Jak to ma się do TrueSpace? Otóż tak, że warto dać temu programowi szansę, nie zwracając uwagi na jego interfejs, czy inne elementy, które wyróżniają go na tle konkurencyjnych programów (jak np. XSI czy Max) . Na stronie http://www.caligari.com/products/trueSpace/ts5/Courses/WorkspaceOrganicModeling1.asp?Cate=Training&Subcate=Fundamental znaleźć można dość obszerną pomoc do obsługi programu, więc czego nam więcej trzeba? Wystarczy poświęcić temu 3-4 dni i przekonać się, czy program jest aż tak zły, jak nie którzy z was mówią.
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 Nie wspomne o tym, ze mozna go uzywac ZA DARMO a przy tym LEGALNIE. Nie oszukujmy sie - ilu "fachowcow maxowych" ma oryginaly? To temat tabu ale wszyscy - lacznie z Autodeskiem wiedza jak sie ma sytuacja. Dotychczas jedynie Blender oferowal szeroka game mozliwosci za free. Teraz doszedl i ten program. Co do lewego interfejsu - Zbrush ma totalnie wykrecony a jest uzywany i popularny doslownie WSZEDZIE. Ja bym jednak stawial na mozliwosci nie interface - ten jest do przeskoczenia (choc do Blendera podchodze juz ktorystam raz i mecze bezskutecznie ;) Ale to po prostu moje problemy adaptacyjne ;)
Gość Gosc Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Tak, interfejs aplikacji jest bardzo wazny. Ale w praktyce okazuje sie ze nabywamy przyzwyczajen do jakis rozwiazan i wtedy inne rozwiazania sa dla nas nieakceptowalne. Najtrudniej jest przestawic klapki w glowie. A co do odpustowych ikon to sie zgadzam, z tym ze po 2 miesiacach siedzenia w plikacji przestaja juz one byc odpustowe i zaczyna sie widziec w nich jakas logike - na pierwszy rzut niezauwazalna. Zreszta, jest opcja ktora pozwala zmienic interfejs po swojemu, zmienic ikonki na opisy albo doac opisy do ikonek. Caly zabieg z malymi odpustowymi ikonkami jest tylko po to zeby nie zabieraly miejsca przeznaczonego na faktyczna prace nad modelem czy animacja. Interfejs jest troche upodobniony do Blendera, w ktorym wszystko mozna schowac, wysunac, przesunac w pasujace nam miejsce. Takie konfiguracje mozna zapisywac jako "Workspace" i w kazdej chwili mozna przestawic interfejs na cos co sobie skrzetnie poukladalismy.
Nezumi Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 tjviking - widze ze znasz TrueSpace'a nie od dzis - zapytanko z ciekawosci - jak tam z renderem w TS? Szybki czy nie bardzo, skazani na internal czy jakies zewnetrzne moze tez sa, moze eksport jakis?
marcin wuu Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 jest vray - ale trzeba kupić, chyba że ktoś już ma do maxa to może też używać z ts.
Kamiś90 Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Wydaje mi się, że V-Ray'a z Maxa, w tym nie użyjesz, choć nie jestem pewien i może się mylę. Wygląda to na V-Ray'a dostosowanego specjalnie do TS.
Gość Gosc Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Raytracer silnika LightWorks jest bardzo szybki, nawet jak jest sporo odbic. Ale ma tez swoje mankamanty np. AreLights renderuja sie bez znanej wszystkim "kaszki" i niezbyt dobrze wygladaja. Ja pod TS uzywam renderera 3D VirtuaLight, Vray nie jest Maxowy, jest to kompilacja wywodzaca sie z Vray Standalone i dziala tylko pod TS. Ma wszystkie opcje Vraya i dziala tak samo szybko jak odpowiednik Maxowy... wiec nie bede tutaj bil piany ze to najlepsze rozwiazanie w polaczeniu z trueSpacem.
Killass Napisano 19 Kwiecień 2009 Napisano 19 Kwiecień 2009 Powiem tak Vray z Maksa nie działa dla TS 7,6 jest jeszcze jeden renderer za 35$ do niego to w sumie nie dużo. Jak za program który się lepiej prezentuje niż Blender 3d. Łatwiej się modeluje cokolwiek.renderer to dribble. Jak dla mnie te rendery są spoko: http://sebastiano-p.w.interia.pl/S%20SEBA/ANIMAX.html są zrobione we wcześniejszych wersjach TS'a[dokładniej mówiąc w 6] tego płatnego,który miał mniej możliwość - wykonał je mój kumpel. Teraz właśnie testuję TS i moge powiedzieć tylko tyle że wiele jego opcji jest ukrytych
Killass Napisano 19 Kwiecień 2009 Napisano 19 Kwiecień 2009 Aha jak się pobiera V-ray ze stronki głównej Jest dokładnie określone dla jakiego programu jest przeznaczony: czy jest to Maya 3DS czy inny. Z tego co się orientuję TS jest również darmowy do zastosowań komercyjnych, a jeżeli o Open Source i otwieranie kodu [info dla empeck] Jest dostępny pakiet SDK tylko trzeba poszperać na stronce, własnie wczoraj go gdzieś widziałem.A kumpel twierdzi że go ma.
Killass Napisano 19 Kwiecień 2009 Napisano 19 Kwiecień 2009 Na każdym uchwycie typu Handle do ikonek są minusy po kliknięciu pojawia się minus, może się pokazać cała gama ikonek z wszystkimi dostępnymi opcjami w panelu ikon, lub można zminimalizować całe uchwyty do maleńkich kwadracików po których najechaniu pojawiają się na nowo ikonki, dobre rozwiązanie, to jeżeli chodzi o odpustowe ikonki W Blenderze tego nie ma niestety a do Maksa mu cholernie daleko jezeli chodzi o przejrzystość interfejsu. Staram się szukać alternatywnych programów dla 3ds które są za free i bardzo polecam TS inne się umywają jak na razie[chodzi o wykorzystanie komercyjne]dlatego nie wspominam o Mai bardziej chodzi o ilość funkcji w oprogramowaniu Open Source. Również pod względem ilości obsługiwanych formatów raczej wyprzedza inne oprogramowanie[O.S.]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się