Napisano 31 Lipiec 200816 l tak jakiś miesiąc temu (moze wiecej) gdy poraz pierwszy zobaczyłem ten bolid na necie i w czasopismach od razu sie w nim zakochałem! to jest najpiękniejszy wóz na świecie, musze go wymodelować! no i jak powiedziałem tak zrobiłem ^^. akurat tak sie złozyło ze zacząłem ja przed samym wyjazdem i nie miałem stałego dostepu do neta zeby pokazywać update'y (bo robiłem na laptopie ojca) wóz juz na zdjęciach wydaje sie być bardzo skaplikowany do wymodelowania i taki jest, a co gorsza nie ma blueprintów. a wiec robilem go z fot. nad samą karoserią siedzialem chyba ze 3 tygodnie (tera jest juz prawie gotowa). no i co moge wiecej powiedzieć? napewno go nie polecam ludziom o słabej sile woli i dla uczących sie modelować. ^^ a tera screeny: a tu taki render testowy (cwiczyłem światło i materiały) i 3 rendery z progressu Edytowane 4 Listopad 200816 l przez Stachu
Napisano 1 Sierpień 200816 l Nooo... autko zakręcone jak słoik na zime... Ale fajnie wyszlo - ladnie wymodelowany!
Napisano 1 Sierpień 200816 l No, stachu, a ja mówiłem że ty nic nie robisz. Osobiście nie mam pojęcia, czy to autko to istny demon modelarski, czy co w nim nie w porządku, aczkolwiek widać troszkę braki. Zwróć uwagę na wielki dynamizm: http://image.motortrend.com/f/future/concept_cars/9463051/112_0712_05z+mazda_furai_concept+front_three_quarter_view.jpg bijący z tego auta. Wygląda jak rakieta, jest ostry, u ciebie wydaje się szeroki i... normalniejszy? Rozumiem, że to twoja interpretacja tego wozu, a nie super-wierne odwzorowanie jego rzeczywistych rozmiarów, jeżeli tak - genialna robota. Planujesz model low poly do jakiejś gierki? :) BTW. wymodelowane naprawdę w mistrzowski sposób, wystarczy spojrzeć na tego sharka. Przyznaję się bez bicia że ja bym na pewno tak nie odwzorował :) . Modelowałeś z blueprintów?
Napisano 1 Sierpień 200816 l ładna robota, teraz texturki i czekamy na renderki :D pozdro PS. Bielo jak sam Stachu napisał w swoim poście nie ma blueprintów tego wozu a przynajmniej on modelował z fot :)
Napisano 1 Sierpień 200816 l Autor dzieki za komentarze :) bielo-> mysle ze z tym dynamizmem to wydaje ci się bo blueprintów nie miałem ale wspierałem sie fotkami z boku, z przodu i tyłu. a więc kształt bryły raczej rzeczywisty a szczegóły typu te zawijasy to juz robilem tak "na oko"
Napisano 14 Sierpień 200816 l Autor no. update. poprawiłem przód (tera jets bliższy orginalowi) zrobiłem pseudownetrze i dodałem te małe dziurki trójkaciki na dachu. no i taka zabawa światłem. jeszcze trochę poprawek zostało. m. in. dzwi są jakies pogiete, i te niebieskie lampki krzywo są na tym wlocie na boku. no i oczywiście textury jeszcze mi zostaly.
Napisano 14 Sierpień 200816 l jestes chyba najlepszym przykladem na tym forum ze Chcieć znaczy Móc!! modelik fajny
Napisano 14 Sierpień 200816 l Stachu...wg mnie miałeś zle zdjęcia ... ten samochód jest w rzeczywistości dłuższy, lub bardziej spłaszczony. To nie są te proporcje, jedno ze zdjęć miałeś zniekształcone..modeling gooood:D
Napisano 14 Sierpień 200816 l Nieeeee no modelik spoko, ale nieźle ktoś pojechał żeby takie autko wymyśleć :D
Napisano 14 Sierpień 200816 l Autor hehe dzieki za komenty ;* nie no mi sie wlasnie wydawało ze moj model jest bardziej spłaszczony niz w realu. bo w ogole ta karoseria moze wydaje sie łatwa ale do modelowania jest cholernie trudna. juz chyba 4 tydzien nad nia spedziłem zeby była jak najblizsza orginałowi i ciagle wydaje mi sie ze jets cos nie tak :P
Napisano 14 Sierpień 200816 l sliczny model, widać, że kupa roboty :) trzeba mieć nieliche umiejętności i jaja z tytanu żeby temu podołać :)
Napisano 14 Sierpień 200816 l ...ladnie idzie praca- winszuje zaangazowania :) - jednak jak juz ktos wspomnial widac roznice z oryginalem- zwlaszcza przod wydaje sie byc mocno nie taki jak trzeba -najwyzej biegnaca linia wyznaczajaca nadkole powinna opadac delikatnie zmierzajac z przodu do najwyzszego punktu nad kolem- krzywizna "dziobu" jest chyba niezbyt dobra co widac po znaku mazdy - strasznie wycigniety jest do przodu...jakis inny charakter ma twoj przod - nie wiem- moze to wina tego "rybiego oka" http://www.webridestv.com/photos/2008-mazda-furai-concept-42346/1 Edytowane 14 Sierpień 200816 l przez eco
Napisano 15 Sierpień 200816 l mocno nie tak, ale gdybym nie widzial orginalnego konceptu to bym powiedzial ze bdb
Napisano 15 Sierpień 200816 l Autor dzieki za rady. spróbuje jeszcze posiedziec nad tym przodem bo szkoda bybyło juz zostawiać taki
Napisano 15 Sierpień 200816 l Autor update. i jak myslice czy tera juz jest jak nalezy? bo te robienie na oko jest dosyc ciekie i tera wy musicie mi pomoc boja juz sie tak napatrzyłem na ten model ze az sam juz niewiem czy jets dobrze czy nie
Napisano 15 Sierpień 200816 l przedewszzstkim patrzac na tamte refki to jeszcze bok jest inny....u cibei idize płynnie a tam jest kat
Napisano 16 Sierpień 200816 l ...drugi raz wpisuje text bo powalony mechanizm forum wywalil moje logowanie i stracilem uprzednio wpisana wiadomosc- grrrrr zwroc uwage na zaznaczone miejsca: -nadkole- linia dolna (nad kolem) oraz gorna (zaznaczona na odbrazku) maja u ciebie w najwyzszym punkcie stala odleglosc od siebie i stala krzywizne prostopadla do lukow- w rzeczywistosci w kazdym miejscu jest zmienna odleglosc i/lub krzywizna prostopadla -dziob- luk pod znakiem mazdy jest dosc lagodny - a odcinek pod lukiem jest dosc krotki - krotszy niz u ciebie -linia "przechodzaca" z nadkola do przodu- idac od nadkola zagiecie lini jest umijscowione wyzej, a linia jest cofnieta wzgledem "swiecacych linii"- gdy zmierza ku dziobowi "odgina sie" dopiero dosc blisko nich i zamyka dziob z minimalna gruboscia wciaz bedac cofnieta w szyku z innymi liniami
Napisano 18 Sierpień 200816 l Autor ok dzieki. mysle ze udało juz mi sie poprawić to co pokazałeś. oceńcie: bo musze wiedziec czy przód juz jest ok bo juz zostały mi tylko textury
Napisano 18 Sierpień 200816 l Stary, on powinien być dłuższy. Poza tym, zdziwię się jeżeli nie dostaniesz fronta za finalna prace.
Napisano 18 Sierpień 200816 l Autor ale przód czy całosc? bo jesli chodzi o całosc to jets ok bo sie podpierałem fotka z boku.
Napisano 18 Sierpień 200816 l Dalej minimalnie różni się od oryginału, jak na moje oko. B. dobre referki podrzucił eco , przypatrz się... chyba, że już Ci się nie chce :-P Trudny i przepiękny model wybrałeś. Świetny projekt strzelili goście z mazdy... A TU masz prezencik ode mnie - mówiłeś, że będziesz teksturował, więc może się przyda. Pozdr.
Napisano 18 Sierpień 200816 l Autor bardzo dziekuje za prezencik. na 100% sie przyda i juz mam spore ułatwienie ale co do tego przodu to nie jest tak ze mi si enie chce tylko jakos niewiem patrze sie na to i na to i kurde nie moge tej róznicy dostrzec xP ehh
Napisano 18 Sierpień 200816 l jeśli modelujesz ze zdjęć to pamiętaj że na nich przód i tył jest krótszy niż by był na blueprincie...zresztą porównaj (spróbuj nałożyć na siebie) zdjęcie boczne i bp jakieś auta to zobaczysz o co chodzi :)
Napisano 18 Sierpień 200816 l Autor wiem wiem, niestety modelowanie ze zdjęc ma taką wade ze mają one perspektywe ;/ ale niestety to było jedyne czym mogłem sie podpierac wiec moj model nigdy nie bedzie 100% dokładny, wiec próbuje co w mojej mocy zeby był chociaz zblizony. zeby ludzie ktorzy widzili prawdziwe furai katem oka 2 razy na filmiku zeby moj moedel pomylili z tym prawdziwym xD ahh sie juz rozmarzyłem ^^
Napisano 18 Sierpień 200816 l jezeli mozesz to zamiesc widoki - nie tylko perspektywy - widok z boku z przodu itd- watpie by komus udalo sie znalezc typowe blueprinty...ale moze :)
Napisano 18 Sierpień 200816 l Stachu tak jak piszesz nie da się w 100% odwzorować modelu. Twój jest odwzorowany b. dobrze, więc za bardzo się nie przejmuj. Tak tylko marudziłem :) TU znajdziesz drobiazgi, które przykuły moją uwagę... Powodzenia przy teksturach, cieszę się, że się przydałem :-D
Napisano 18 Sierpień 200816 l Autor hehe jak widze niektore modele wymiataczy to wygladaja one lepiej niz w realu :D ale dzieki. tutaj rzuty modelu (jak jest jakis cwaniak to se moze nawet uzyc tego jako printy ale nie polecam ^^ ) Edytowane 18 Sierpień 200816 l przez Stachu
Napisano 19 Sierpień 200816 l Stachu szkoda, że wcześniej nie miałem neta, a później czasu... bo znalazłem dobre referki dla tej Mazdy. Za późno, ale może jeszcze powalczysz. TU masz małe co nieco. Pozdr!
Napisano 19 Sierpień 200816 l ja nie mam sily na taki model jeszcze a nie bende marudzil bo zes w cholere roboty wlozyl a inni ci benda gadac ze zawsze za malo... nie wchodź w kompleksy i czekam na final render
Napisano 19 Sierpień 200816 l Model piękny, brakuje tylko "pięknego" Rendera :) mam nadzieję że się doczekamy!
Napisano 19 Sierpień 200816 l Autor heh dzieki bardzo za rady i komenty tylko załuje ze homa dopiero tak pozno podesłałes te idealne blueprinty :
Napisano 19 Sierpień 200816 l Boczne 55 i BP powinny schodzić aż do bocznej krawędzi - poza tym gra i buczy :) Powodzenia życzę i kciuki wielkie trzymam!!! Keep goin'
Napisano 20 Sierpień 200816 l Autor nom. zrobiłem juz hires textury ale mam nowy problem. jak zrobic taki sprytny materiał zeby lakier był taki jaki jest (półmatowy) a naklejki zeby były błyszczące? domyslam sie ze jakis multi sub object ale nie bardzo sie znam na tym. umiem robic tylko w standardzie i vraymapie
Napisano 20 Sierpień 200816 l composite, a nie multi sub object ;] 1 warstwa. lakier matowy. 2 warstwa naklejki z mapą przeźroczystości ;]
Napisano 20 Sierpień 200816 l ...ja bym raczej polecal materialy typu Blend - wszystko oparte na maskach - najwieksza kontrola nad kazdym elementem- tylko moze nieco trzeba sie "namaskowac" :)
Napisano 21 Sierpień 200816 l Autor słuchajcie. tera przeszedłem na swiatła. mam problem. jakiego materiału uzyc zeby one były takie ładnie swiecące? chodzi mi bardziej o te paski, neony. ja uzywąłem dotąd vraylight mtl ale cos zle chyba bo ten materiał nie ma aa i nie robi takiej fajnej poświaty
Napisano 21 Sierpień 200816 l można też pokombinować z volumetric light, sam nigdy nie próbowałem, ale może efekt Cię zadowoli jak się pobawisz: http://www.sektor-41.com/forum/showthread.php?t=741 :)
Napisano 22 Sierpień 200816 l ...mam taka mala uwagę - twoje tekstury sa nieco porozmywane - nie wiem w sumie jak je tworzyles ale warto by bylo przerysowac je w krzywych i zrobic maski w dosc wysokiej rozdzialce - zeby byl ostry jak zyleta sznyt na renderze :) co do glow - to tu znajdziesz cos w tym temacie - m.in vray light - ale nie tylko - a co do poswiaty to chyba i tak najlepiej wyjdzie w postprodukcji - choc mozesz dodac w output renderu efekt glow http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=591019 Edytowane 22 Sierpień 200816 l przez eco
Napisano 22 Sierpień 200816 l Autor no więc tak. chyba finisz, jak myslicie. przenosciś do finiszów czy jeszcze cos? p.s. sorry eco ale juz troche za późno, jake są takie są, niewiem. a co do tych świateł to juz w następnym projekcie. na furai juz chyba przyszedł czas... wkoncu to cale wakacje mi zajęło :P
Napisano 22 Sierpień 200816 l Pamiętaj, nie liczy się ilość tylko jakość. Tyle się nameczyłeś przy modelowaniu i chcesz to zostawić z takimi badziewnymi renderami i teksturami, na których widać piksele? Jeśli chodzi o moje zdanie, proponuje popracować aż efekt będzie zadowalający, bo nie sztuka zawalać FW wieloma niedopracowanymi renderami, lepiej jak dasz jeden i pożądny :)
Napisano 22 Sierpień 200816 l W 100% zgadzam się z pecetem!!! Model jest dobry - dopracuj render, poświęć mu troszkę więcej czasu (wakacje się jeszcze nie skończyły!!!). Na pewno jesteś w stanie więcej z niego wyciągnąć! Wiem, że jak już widać koniec, takie światełko w tunelu to się nie chce - ale naprawdę warto, bo dopracowany final sprawia o wiele więcej radości!
Napisano 22 Sierpień 200816 l Autor aaah a jednak. dzieki pecet za ten ochrzan :D nie no mi własnie tez cos nie pasowało w tym studiu, swiatło jakieś mdłe i te kolory. muszę jeszcze posiedzieć nad tym. macie jakieś rady dot. studia?
Napisano 22 Sierpień 200816 l Pobaw się z oświetleniem - to napewno. Może zmniejsz intensywność, żeby bardziej wyeksponować czaderskie lampy. Posiedź nad materiałami bo nie wyglądają najlepiej!
Napisano 23 Sierpień 200816 l No teksturki takie niektore wyblakle, niektore przesycone.. dziwnie jakos. Ale tak jak koledzy powyzej wspomnieli warto sie pobawic z tym jeszcze bo szkoda modelu. Teksturki tez troszke chyba za mala maja rozdzielczosc co wowoduje straszne kontrasty - "mazy" sa ok ale np logo BP to isntna "pixeloza" - chyba ze efekt by zamierzony. Walcz dalej!
Napisano 23 Sierpień 200816 l do final gallery przeniesc ? nie dam ! :D masz to dopicowac, materialy.. sam widzisz, szczegolnie textury
Napisano 23 Sierpień 200816 l Autor dobra dobra zartowałem :D co do tej pixelozy to ja to zrobilem a ine render xD bo texy wyszły za jasne i w fotoszopie je chciałem sciemnic dlatego taka kupka wyszłe xD dzisiaj rano sie tak bawiłem studiem. co myslicie o tym?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto