Mironeczek Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Witam Wszystkich po długiej przerwie. Scenka - typowe "makro zdjęcie" znane z filmów przyrodniczych... wyraźne modele - rozmyte tło... Scena "technicznie" prezentuje się następująco : - podstawowe siatki stworzyłem w Maksie i wyeksportowałem do ZBrusha - Sculpting przeprowadziłem w ZBrushu - mówię tu rzecz jasna o "zwykłym chrząszczu" i liściach - każdy model miał zastraszająco dużo poly - więc po sculptingu zmniejszyłem liczbę poly i z powrotem wyeksportowałem do Maksa - do naturalnych "obiektów" mapy rysowałem ręcznie - do "mechanicznego chrząszcza" mapę wziąłem ze skanu jakiejś blachy, kilku zdjęć etc - połączonych w PSie - render wykonałem przy użyciu VRaya w kilku warstwach połysk, kolor/cień/światła , jasność (luminosity) i połączyłem w PSie Miłego oglądania!
Master Kiełbaster Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 trzebało było wyrenderować prawdziwy dof. materiał liści (?) też z całkowicie zły
marcin wuu Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 (edytowane) fajny temat i modele, ale przegiąłeś ze specularem/glossem - wszystko świeci jak psu... trzeba było rzucić okiem na prawdziwe fotki robali np tutaj :http://www.photomacrography.net/forum/ i tutaj http://bugguide.net/node/view/15740 no i jakiś dziwny efekt dałeś, coś w stylu gradientu zależnego od kąta kamery do powierzchni? że na krawędziach nóżek się bardziej świeci? gdyby to był lightwave to bym powiedział że gradient na incidence angle ale w vrayu to nie mam pojęcia :) w każdym razie niepotrzebnie... Edytowane 3 Sierpień 2008 przez marcin wuu
Tomala Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 liść jest nienaturalny jakiś, błyszczy się za bardzo i jest płaski. Reszta bardzo fajna.
Touch Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Jak dla mnie pracka wymiata!;) Co z tego, że się błyszczy, nie musi być przecież jak real, w realu robo chrząszcz nie posuwałby prawdziwego;)) A liść? Przecież nie wiemy jakiej rośliny, może faktycznie ma taki deseń. Dla mnie bomba;) 1
Kimmi Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 pomysł jest bardzo fajny, praca też mi się podoba, ale wydaje mi się, że można by z niej jeszcze coś wyciągnąć, te błyszczenie trochę mi nie pasuje, ale itak bardzo dobra robota.
Robertus Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Mi sie bardzo podoba, jest tak jak powinno byc. Po co szukac fotorealizmu w abstrakcyjnej scenie :)
Belus Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Mi pasuje! Może faktycznie wszystko za bardzo "wypolerowane" ale zupełnie nie przeszkadza. Robal mechaniczny bardzo fajny. "Ryjek" przypomina mi stary aparat fotograficzny... świetne!
Pussik Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Mechaniczny owad dużo lepszy od organicznego. Materiały nie pasują, aczkolwiek nadają fajny klimat. Na +, że sam je malowałeś.
Gość AT7 Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 MEEEEEEEGA :D Nie pasuje mi tylko to że przednie.... eee "odnóża" owada lewitują. A tak naprawdę spoko :)
Hynol Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Scenka dość przyjemna koncepcyjnie i modelowo (aczkolwiek ja bym te owady dał odwrotnie ;) ). Ale co do reszty to nie jest rewelacyjnie - jest ok, ale nic więcej. Co ja bym poprawił? -DOF nienaturalny dla macro. Powinien już blurować na owadach lekko. -Glossy niedobre - miejscami trzeba to osłabić i bardziej rozproszyć odbicia. -Światło - prawie nie widać GI. Przy takiej skali sceny GI powinny być wzmocnione. Poza tym liście są dość mocno translucentne - można ustawić im lekką emisje światła żeby nie bawić się z env i przepuszczaniem światła przez liście. -Materiał liścia - do wymiany. Bump jakiś i zmiana tej procedury. Przy dobrym DOFie nawet zdjęcie wytrzyma tą wielkość rendera. -Przydałoby się dodać troszke detali biedronce - na poziomie materiałów. Warto zobaczyc sobie zdjęcia owadów jak wygląda chityna, odnóża, owłosienie... -Troszke pracy nad materiałem robocika podniosłoby ogólne wrażenia estetyczne. W sumie tyle. Gratuluje skończonej pracy.
JmTm00 Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 uaahahahahahaaaa:D:D:D:D Spodziewałem sie po tutule jakiejś poezji na ekranie, a tu ...fizyka.... i jeszcze te minki bez wyrazu..hahaha Nad walorami technicznymi nie będę kręcił nosem bo nie o to w zyciu chodzi, rozbawiło mnie to i to jest gites :D Bardzo mi przypadło do gustu. Pozdro
Levus Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 Cztery starsy za ten obrazeczek;) Choć technicznie są braki i zestawienie kolorów trochę kłuje w oczy, pracka wygląda jednak bardzo symtycznie. pozdrawiam!
Mironeczek Napisano 6 Sierpień 2008 Autor Napisano 6 Sierpień 2008 o rety ile komentarzy :)) 3 dni mnie nie było i tyle czytania ;) Warsztatowo pracka nie jest najwyższych lotów przyznaję :) Inspiracje "techniczne" czerpałem z 195/95 by plastic - stąd drobne przesadzenie z glossem;) Na "liście" dodałem efekt luminosity (mapa fallof w maxie) - tak ten algorytm jest określany przez kąt patrzenia kamery napisałem "liście" bo w sumie na początku to miały być liście ale jak tak siedziałem i debatowałem nad tym "co tu jeszcze zmienić"... to ojciec powiedział że "super podkład - bo taki "nieziemski" ";) i został taki nieziemski liść ;) wielkim problemem był render (mam słaby komp i po prostu ułożenie jednego odnóża zajmowało godziny) - wydawało mi się, że model dotyka wszystkimi odnóżami "liścia" - natomiast na renderze widać że przednie łapki lewitują - zgadzam się - ale raczej już ich nie poprawię)... kolejny problem - VRay nie wspomaga lighttracera w skylighcie w maxie :/ musiałem zrobić kilka świateł dookoła a one się nie odbijały na chrząszczach bo miałem te mapy vrayowe - a one dziwne są nieco - przynajmniej dla mnie - maniaka mapy Architectural ;) i tu najważniejsze - debata - co jest istotniejsze jednolitość artystyczna czy zachowanie fotorealizmu(czy też foto-poprawności) - wybrałem pierwsze. Ciesze się że idea się wam podoba :) :) nie będę poprawiał obrazka - teraz jest dobry - jak zacznę kombinować to możliwe że więcej zepsuję niż naprawię ale za wszystkie uwagi (szczególnie za te krytyczne bardzo dziękuję - wezmę je sobie do serca) nie będę poprawiał obrazka - zrewanżuję się następnym ;):) co do chrząszczy: szkic prezentuje się następująco: metalowy: i zwykły każdy element (ze względu na słaby komp) robiłem oddzielnie - a finalnie nawet tło było renderowane na osobnych warstwach :/ ciężko to było połączyć - render zawierający kolor cień - jest płaski - chrząszcz normalny wydaje się na nim strasznie płaski - żeby tego uniknąć musiałem dać nieco "highlight" więc wzmocniłem odbicie/połysk i dodałem kule udające żarówki - upodabniając tym samym technicznie pracę do "195/95" :) Pozdrawiam !
Mironeczek Napisano 7 Sierpień 2008 Autor Napisano 7 Sierpień 2008 IT'S ART Magazine umieścił moją pracę w CG Gallery Selection http://www.itsartmag.com/index.html zapraszam :)
Faun Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 Przyjemne dla oka, ale jednak czegoś tu brak. Koncepcyjnie widziałbym to tak jak Hynol - ten mechaniczny na dole;) I mogłoby to tylko przypominać owada - czyli żywy chrząszcz się fatalnie pomylił. Te błyszczące materiały zdecydowanie mi nie leżą.
Mironeczek Napisano 7 Sierpień 2008 Autor Napisano 7 Sierpień 2008 a jak się wam podoba kolorystyka/wykonanie szkicu?.? w zasadzie tam tylko był kolor/walor a brak połysku i poświaty:]
Pawelkos Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 Super pomysl, jednak do samego wykonania sie przyczepie, w zasadzie mam te same zastrzezenia co wiekszosc, czyli zaminielbym to pare miejscami i za mocno sie to wszystko swieci. Szikc podoba sie ;)
Rekomendowane odpowiedzi