Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

2724700201_801c665844_b.jpg

 

Witam Wszystkich po długiej przerwie.

 

Scenka - typowe "makro zdjęcie" znane z filmów przyrodniczych... wyraźne modele - rozmyte tło...

 

Scena "technicznie" prezentuje się następująco :

- podstawowe siatki stworzyłem w Maksie i wyeksportowałem do ZBrusha

- Sculpting przeprowadziłem w ZBrushu - mówię tu rzecz jasna o "zwykłym chrząszczu" i liściach

- każdy model miał zastraszająco dużo poly - więc po sculptingu zmniejszyłem liczbę poly i z powrotem wyeksportowałem do Maksa

- do naturalnych "obiektów" mapy rysowałem ręcznie

- do "mechanicznego chrząszcza" mapę wziąłem ze skanu jakiejś blachy, kilku zdjęć etc - połączonych w PSie

- render wykonałem przy użyciu VRaya w kilku warstwach połysk, kolor/cień/światła , jasność (luminosity) i połączyłem w PSie

 

Miłego oglądania!

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

fajny temat i modele, ale przegiąłeś ze specularem/glossem - wszystko świeci jak psu... trzeba było rzucić okiem na prawdziwe fotki robali np tutaj :http://www.photomacrography.net/forum/

i tutaj http://bugguide.net/node/view/15740 no i jakiś dziwny efekt dałeś, coś w stylu gradientu zależnego od kąta kamery do powierzchni? że na krawędziach nóżek się bardziej świeci? gdyby to był lightwave to bym powiedział że gradient na incidence angle ale w vrayu to nie mam pojęcia :) w każdym razie niepotrzebnie...

Edytowane przez marcin wuu
Napisano

Jak dla mnie pracka wymiata!;) Co z tego, że się błyszczy, nie musi być przecież jak real, w realu robo chrząszcz nie posuwałby prawdziwego;)) A liść? Przecież nie wiemy jakiej rośliny, może faktycznie ma taki deseń.

Dla mnie bomba;)

  • Confused 1
Napisano

pomysł jest bardzo fajny, praca też mi się podoba, ale wydaje mi się, że można by z niej jeszcze coś wyciągnąć, te błyszczenie trochę mi nie pasuje, ale itak bardzo dobra robota.

Napisano

Mi pasuje! Może faktycznie wszystko za bardzo "wypolerowane" ale zupełnie nie przeszkadza. Robal mechaniczny bardzo fajny. "Ryjek" przypomina mi stary aparat fotograficzny... świetne!

Napisano

MEEEEEEEGA :D Nie pasuje mi tylko to że przednie.... eee "odnóża" owada lewitują. A tak naprawdę spoko :)

Napisano

Scenka dość przyjemna koncepcyjnie i modelowo (aczkolwiek ja bym te owady dał odwrotnie ;) ). Ale co do reszty to nie jest rewelacyjnie - jest ok, ale nic więcej. Co ja bym poprawił?

 

-DOF nienaturalny dla macro. Powinien już blurować na owadach lekko.

-Glossy niedobre - miejscami trzeba to osłabić i bardziej rozproszyć odbicia.

-Światło - prawie nie widać GI. Przy takiej skali sceny GI powinny być wzmocnione. Poza tym liście są dość mocno translucentne - można ustawić im lekką emisje światła żeby nie bawić się z env i przepuszczaniem światła przez liście.

-Materiał liścia - do wymiany. Bump jakiś i zmiana tej procedury. Przy dobrym DOFie nawet zdjęcie wytrzyma tą wielkość rendera.

-Przydałoby się dodać troszke detali biedronce - na poziomie materiałów. Warto zobaczyc sobie zdjęcia owadów jak wygląda chityna, odnóża, owłosienie...

-Troszke pracy nad materiałem robocika podniosłoby ogólne wrażenia estetyczne.

 

W sumie tyle. Gratuluje skończonej pracy.

Napisano

uaahahahahahaaaa:D:D:D:D

 

Spodziewałem sie po tutule jakiejś poezji na ekranie, a tu ...fizyka....

i jeszcze te minki bez wyrazu..hahaha

 

Nad walorami technicznymi nie będę kręcił nosem bo nie o to w zyciu chodzi, rozbawiło mnie to i to jest gites :D Bardzo mi przypadło do gustu.

 

Pozdro

Napisano

Cztery starsy za ten obrazeczek;)

Choć technicznie są braki i zestawienie kolorów trochę kłuje w oczy, pracka wygląda jednak bardzo symtycznie.

 

pozdrawiam!

Napisano

o rety ile komentarzy :))

3 dni mnie nie było i tyle czytania ;)

 

Warsztatowo pracka nie jest najwyższych lotów przyznaję :)

 

Inspiracje "techniczne" czerpałem z 195/95 by plastic - stąd drobne przesadzenie z glossem;)

 

Na "liście" dodałem efekt luminosity (mapa fallof w maxie) - tak ten algorytm jest określany przez kąt patrzenia kamery

 

napisałem "liście" bo w sumie na początku to miały być liście ale jak tak siedziałem i debatowałem nad tym "co tu jeszcze zmienić"... to ojciec powiedział że "super podkład - bo taki "nieziemski" ";) i został taki nieziemski liść ;)

 

wielkim problemem był render (mam słaby komp i po prostu ułożenie jednego odnóża zajmowało godziny) - wydawało mi się, że model dotyka wszystkimi odnóżami "liścia" - natomiast na renderze widać że przednie łapki lewitują - zgadzam się - ale raczej już ich nie poprawię)...

 

kolejny problem - VRay nie wspomaga lighttracera w skylighcie w maxie :/ musiałem zrobić kilka świateł dookoła a one się nie odbijały na chrząszczach bo miałem te mapy vrayowe - a one dziwne są nieco - przynajmniej dla mnie - maniaka mapy Architectural ;)

 

i tu najważniejsze - debata - co jest istotniejsze jednolitość artystyczna czy zachowanie fotorealizmu(czy też foto-poprawności) - wybrałem pierwsze.

 

Ciesze się że idea się wam podoba :)

 

:) nie będę poprawiał obrazka - teraz jest dobry - jak zacznę kombinować to możliwe że więcej zepsuję niż naprawię ale za wszystkie uwagi (szczególnie za te krytyczne bardzo dziękuję - wezmę je sobie do serca)

 

nie będę poprawiał obrazka - zrewanżuję się następnym ;):)

 

co do chrząszczy:

szkic prezentuje się następująco:

2738729273_721827289f_o.jpg

metalowy:

2719351141_a774c29648_b.jpg

 

i zwykły

2704111958_f340b0a066_o.jpg

 

każdy element (ze względu na słaby komp) robiłem oddzielnie - a finalnie nawet tło było renderowane na osobnych warstwach :/

 

ciężko to było połączyć - render zawierający kolor cień - jest płaski - chrząszcz normalny wydaje się na nim strasznie płaski - żeby tego uniknąć musiałem dać nieco "highlight" więc wzmocniłem odbicie/połysk i dodałem kule udające żarówki - upodabniając tym samym technicznie pracę do "195/95" :)

 

Pozdrawiam !

Napisano

Przyjemne dla oka, ale jednak czegoś tu brak. Koncepcyjnie widziałbym to tak jak Hynol - ten mechaniczny na dole;) I mogłoby to tylko przypominać owada - czyli żywy chrząszcz się fatalnie pomylił.

Te błyszczące materiały zdecydowanie mi nie leżą.

Napisano

Super pomysl, jednak do samego wykonania sie przyczepie, w zasadzie mam te same zastrzezenia co wiekszosc, czyli zaminielbym to pare miejscami i za mocno sie to wszystko swieci. Szikc podoba sie ;)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności