Posted August 3, 200816 yr Witam Wszystkich po długiej przerwie. Scenka - typowe "makro zdjęcie" znane z filmów przyrodniczych... wyraźne modele - rozmyte tło... Scena "technicznie" prezentuje się następująco : - podstawowe siatki stworzyłem w Maksie i wyeksportowałem do ZBrusha - Sculpting przeprowadziłem w ZBrushu - mówię tu rzecz jasna o "zwykłym chrząszczu" i liściach - każdy model miał zastraszająco dużo poly - więc po sculptingu zmniejszyłem liczbę poly i z powrotem wyeksportowałem do Maksa - do naturalnych "obiektów" mapy rysowałem ręcznie - do "mechanicznego chrząszcza" mapę wziąłem ze skanu jakiejś blachy, kilku zdjęć etc - połączonych w PSie - render wykonałem przy użyciu VRaya w kilku warstwach połysk, kolor/cień/światła , jasność (luminosity) i połączyłem w PSie Miłego oglądania!
August 3, 200816 yr trzebało było wyrenderować prawdziwy dof. materiał liści (?) też z całkowicie zły
August 3, 200816 yr fajny temat i modele, ale przegiąłeś ze specularem/glossem - wszystko świeci jak psu... trzeba było rzucić okiem na prawdziwe fotki robali np tutaj :http://www.photomacrography.net/forum/ i tutaj http://bugguide.net/node/view/15740 no i jakiś dziwny efekt dałeś, coś w stylu gradientu zależnego od kąta kamery do powierzchni? że na krawędziach nóżek się bardziej świeci? gdyby to był lightwave to bym powiedział że gradient na incidence angle ale w vrayu to nie mam pojęcia :) w każdym razie niepotrzebnie... Edited August 3, 200816 yr by marcin wuu
August 3, 200816 yr liść jest nienaturalny jakiś, błyszczy się za bardzo i jest płaski. Reszta bardzo fajna.
August 3, 200816 yr Jak dla mnie pracka wymiata!;) Co z tego, że się błyszczy, nie musi być przecież jak real, w realu robo chrząszcz nie posuwałby prawdziwego;)) A liść? Przecież nie wiemy jakiej rośliny, może faktycznie ma taki deseń. Dla mnie bomba;)
August 3, 200816 yr pomysł jest bardzo fajny, praca też mi się podoba, ale wydaje mi się, że można by z niej jeszcze coś wyciągnąć, te błyszczenie trochę mi nie pasuje, ale itak bardzo dobra robota.
August 3, 200816 yr Mi sie bardzo podoba, jest tak jak powinno byc. Po co szukac fotorealizmu w abstrakcyjnej scenie :)
August 3, 200816 yr Mi pasuje! Może faktycznie wszystko za bardzo "wypolerowane" ale zupełnie nie przeszkadza. Robal mechaniczny bardzo fajny. "Ryjek" przypomina mi stary aparat fotograficzny... świetne!
August 3, 200816 yr Mechaniczny owad dużo lepszy od organicznego. Materiały nie pasują, aczkolwiek nadają fajny klimat. Na +, że sam je malowałeś.
August 3, 200816 yr MEEEEEEEGA :D Nie pasuje mi tylko to że przednie.... eee "odnóża" owada lewitują. A tak naprawdę spoko :)
August 3, 200816 yr Scenka dość przyjemna koncepcyjnie i modelowo (aczkolwiek ja bym te owady dał odwrotnie ;) ). Ale co do reszty to nie jest rewelacyjnie - jest ok, ale nic więcej. Co ja bym poprawił? -DOF nienaturalny dla macro. Powinien już blurować na owadach lekko. -Glossy niedobre - miejscami trzeba to osłabić i bardziej rozproszyć odbicia. -Światło - prawie nie widać GI. Przy takiej skali sceny GI powinny być wzmocnione. Poza tym liście są dość mocno translucentne - można ustawić im lekką emisje światła żeby nie bawić się z env i przepuszczaniem światła przez liście. -Materiał liścia - do wymiany. Bump jakiś i zmiana tej procedury. Przy dobrym DOFie nawet zdjęcie wytrzyma tą wielkość rendera. -Przydałoby się dodać troszke detali biedronce - na poziomie materiałów. Warto zobaczyc sobie zdjęcia owadów jak wygląda chityna, odnóża, owłosienie... -Troszke pracy nad materiałem robocika podniosłoby ogólne wrażenia estetyczne. W sumie tyle. Gratuluje skończonej pracy.
August 5, 200816 yr uaahahahahahaaaa:D:D:D:D Spodziewałem sie po tutule jakiejś poezji na ekranie, a tu ...fizyka.... i jeszcze te minki bez wyrazu..hahaha Nad walorami technicznymi nie będę kręcił nosem bo nie o to w zyciu chodzi, rozbawiło mnie to i to jest gites :D Bardzo mi przypadło do gustu. Pozdro
August 5, 200816 yr Cztery starsy za ten obrazeczek;) Choć technicznie są braki i zestawienie kolorów trochę kłuje w oczy, pracka wygląda jednak bardzo symtycznie. pozdrawiam!
August 6, 200816 yr Author o rety ile komentarzy :)) 3 dni mnie nie było i tyle czytania ;) Warsztatowo pracka nie jest najwyższych lotów przyznaję :) Inspiracje "techniczne" czerpałem z 195/95 by plastic - stąd drobne przesadzenie z glossem;) Na "liście" dodałem efekt luminosity (mapa fallof w maxie) - tak ten algorytm jest określany przez kąt patrzenia kamery napisałem "liście" bo w sumie na początku to miały być liście ale jak tak siedziałem i debatowałem nad tym "co tu jeszcze zmienić"... to ojciec powiedział że "super podkład - bo taki "nieziemski" ";) i został taki nieziemski liść ;) wielkim problemem był render (mam słaby komp i po prostu ułożenie jednego odnóża zajmowało godziny) - wydawało mi się, że model dotyka wszystkimi odnóżami "liścia" - natomiast na renderze widać że przednie łapki lewitują - zgadzam się - ale raczej już ich nie poprawię)... kolejny problem - VRay nie wspomaga lighttracera w skylighcie w maxie :/ musiałem zrobić kilka świateł dookoła a one się nie odbijały na chrząszczach bo miałem te mapy vrayowe - a one dziwne są nieco - przynajmniej dla mnie - maniaka mapy Architectural ;) i tu najważniejsze - debata - co jest istotniejsze jednolitość artystyczna czy zachowanie fotorealizmu(czy też foto-poprawności) - wybrałem pierwsze. Ciesze się że idea się wam podoba :) :) nie będę poprawiał obrazka - teraz jest dobry - jak zacznę kombinować to możliwe że więcej zepsuję niż naprawię ale za wszystkie uwagi (szczególnie za te krytyczne bardzo dziękuję - wezmę je sobie do serca) nie będę poprawiał obrazka - zrewanżuję się następnym ;):) co do chrząszczy: szkic prezentuje się następująco: metalowy: i zwykły każdy element (ze względu na słaby komp) robiłem oddzielnie - a finalnie nawet tło było renderowane na osobnych warstwach :/ ciężko to było połączyć - render zawierający kolor cień - jest płaski - chrząszcz normalny wydaje się na nim strasznie płaski - żeby tego uniknąć musiałem dać nieco "highlight" więc wzmocniłem odbicie/połysk i dodałem kule udające żarówki - upodabniając tym samym technicznie pracę do "195/95" :) Pozdrawiam !
August 7, 200816 yr Author IT'S ART Magazine umieścił moją pracę w CG Gallery Selection http://www.itsartmag.com/index.html zapraszam :)
August 7, 200816 yr Przyjemne dla oka, ale jednak czegoś tu brak. Koncepcyjnie widziałbym to tak jak Hynol - ten mechaniczny na dole;) I mogłoby to tylko przypominać owada - czyli żywy chrząszcz się fatalnie pomylił. Te błyszczące materiały zdecydowanie mi nie leżą.
August 7, 200816 yr Author a jak się wam podoba kolorystyka/wykonanie szkicu?.? w zasadzie tam tylko był kolor/walor a brak połysku i poświaty:]
August 7, 200816 yr Super pomysl, jednak do samego wykonania sie przyczepie, w zasadzie mam te same zastrzezenia co wiekszosc, czyli zaminielbym to pare miejscami i za mocno sie to wszystko swieci. Szikc podoba sie ;)