Skocz do zawartości

Scena 3D: Miłość To Chemia / Seks To Fizyka


Rekomendowane odpowiedzi

2724700201_801c665844_b.jpg

 

Witam Wszystkich po długiej przerwie.

 

Scenka - typowe "makro zdjęcie" znane z filmów przyrodniczych... wyraźne modele - rozmyte tło...

 

Scena "technicznie" prezentuje się następująco :

- podstawowe siatki stworzyłem w Maksie i wyeksportowałem do ZBrusha

- Sculpting przeprowadziłem w ZBrushu - mówię tu rzecz jasna o "zwykłym chrząszczu" i liściach

- każdy model miał zastraszająco dużo poly - więc po sculptingu zmniejszyłem liczbę poly i z powrotem wyeksportowałem do Maksa

- do naturalnych "obiektów" mapy rysowałem ręcznie

- do "mechanicznego chrząszcza" mapę wziąłem ze skanu jakiejś blachy, kilku zdjęć etc - połączonych w PSie

- render wykonałem przy użyciu VRaya w kilku warstwach połysk, kolor/cień/światła , jasność (luminosity) i połączyłem w PSie

 

Miłego oglądania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

fajny temat i modele, ale przegiąłeś ze specularem/glossem - wszystko świeci jak psu... trzeba było rzucić okiem na prawdziwe fotki robali np tutaj :http://www.photomacrography.net/forum/

i tutaj http://bugguide.net/node/view/15740 no i jakiś dziwny efekt dałeś, coś w stylu gradientu zależnego od kąta kamery do powierzchni? że na krawędziach nóżek się bardziej świeci? gdyby to był lightwave to bym powiedział że gradient na incidence angle ale w vrayu to nie mam pojęcia :) w każdym razie niepotrzebnie...

Edytowane przez marcin wuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie pracka wymiata!;) Co z tego, że się błyszczy, nie musi być przecież jak real, w realu robo chrząszcz nie posuwałby prawdziwego;)) A liść? Przecież nie wiemy jakiej rośliny, może faktycznie ma taki deseń.

Dla mnie bomba;)

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenka dość przyjemna koncepcyjnie i modelowo (aczkolwiek ja bym te owady dał odwrotnie ;) ). Ale co do reszty to nie jest rewelacyjnie - jest ok, ale nic więcej. Co ja bym poprawił?

 

-DOF nienaturalny dla macro. Powinien już blurować na owadach lekko.

-Glossy niedobre - miejscami trzeba to osłabić i bardziej rozproszyć odbicia.

-Światło - prawie nie widać GI. Przy takiej skali sceny GI powinny być wzmocnione. Poza tym liście są dość mocno translucentne - można ustawić im lekką emisje światła żeby nie bawić się z env i przepuszczaniem światła przez liście.

-Materiał liścia - do wymiany. Bump jakiś i zmiana tej procedury. Przy dobrym DOFie nawet zdjęcie wytrzyma tą wielkość rendera.

-Przydałoby się dodać troszke detali biedronce - na poziomie materiałów. Warto zobaczyc sobie zdjęcia owadów jak wygląda chityna, odnóża, owłosienie...

-Troszke pracy nad materiałem robocika podniosłoby ogólne wrażenia estetyczne.

 

W sumie tyle. Gratuluje skończonej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uaahahahahahaaaa:D:D:D:D

 

Spodziewałem sie po tutule jakiejś poezji na ekranie, a tu ...fizyka....

i jeszcze te minki bez wyrazu..hahaha

 

Nad walorami technicznymi nie będę kręcił nosem bo nie o to w zyciu chodzi, rozbawiło mnie to i to jest gites :D Bardzo mi przypadło do gustu.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o rety ile komentarzy :))

3 dni mnie nie było i tyle czytania ;)

 

Warsztatowo pracka nie jest najwyższych lotów przyznaję :)

 

Inspiracje "techniczne" czerpałem z 195/95 by plastic - stąd drobne przesadzenie z glossem;)

 

Na "liście" dodałem efekt luminosity (mapa fallof w maxie) - tak ten algorytm jest określany przez kąt patrzenia kamery

 

napisałem "liście" bo w sumie na początku to miały być liście ale jak tak siedziałem i debatowałem nad tym "co tu jeszcze zmienić"... to ojciec powiedział że "super podkład - bo taki "nieziemski" ";) i został taki nieziemski liść ;)

 

wielkim problemem był render (mam słaby komp i po prostu ułożenie jednego odnóża zajmowało godziny) - wydawało mi się, że model dotyka wszystkimi odnóżami "liścia" - natomiast na renderze widać że przednie łapki lewitują - zgadzam się - ale raczej już ich nie poprawię)...

 

kolejny problem - VRay nie wspomaga lighttracera w skylighcie w maxie :/ musiałem zrobić kilka świateł dookoła a one się nie odbijały na chrząszczach bo miałem te mapy vrayowe - a one dziwne są nieco - przynajmniej dla mnie - maniaka mapy Architectural ;)

 

i tu najważniejsze - debata - co jest istotniejsze jednolitość artystyczna czy zachowanie fotorealizmu(czy też foto-poprawności) - wybrałem pierwsze.

 

Ciesze się że idea się wam podoba :)

 

:) nie będę poprawiał obrazka - teraz jest dobry - jak zacznę kombinować to możliwe że więcej zepsuję niż naprawię ale za wszystkie uwagi (szczególnie za te krytyczne bardzo dziękuję - wezmę je sobie do serca)

 

nie będę poprawiał obrazka - zrewanżuję się następnym ;):)

 

co do chrząszczy:

szkic prezentuje się następująco:

2738729273_721827289f_o.jpg

metalowy:

2719351141_a774c29648_b.jpg

 

i zwykły

2704111958_f340b0a066_o.jpg

 

każdy element (ze względu na słaby komp) robiłem oddzielnie - a finalnie nawet tło było renderowane na osobnych warstwach :/

 

ciężko to było połączyć - render zawierający kolor cień - jest płaski - chrząszcz normalny wydaje się na nim strasznie płaski - żeby tego uniknąć musiałem dać nieco "highlight" więc wzmocniłem odbicie/połysk i dodałem kule udające żarówki - upodabniając tym samym technicznie pracę do "195/95" :)

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemne dla oka, ale jednak czegoś tu brak. Koncepcyjnie widziałbym to tak jak Hynol - ten mechaniczny na dole;) I mogłoby to tylko przypominać owada - czyli żywy chrząszcz się fatalnie pomylił.

Te błyszczące materiały zdecydowanie mi nie leżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności