Napisano 8 Czerwiec 20222 l Autor blender mi się bardzo podoba, jestem w trakcie kursu, i dużo z niego wyciągam, miło wrócić do 3de po dłuuugiej przerwie
Napisano 8 Czerwiec 20222 l Świetnie to wygląda 🙂 Chata Vikingów (?) mega dobrze się zapowiada. A z ciekawości, co to za kurs? 🙂
Napisano 9 Czerwiec 20222 l Autor W dniu 8.06.2022 o 16:35, blazejbobek napisał: Świetnie to wygląda 🙂 Chata Vikingów (?) mega dobrze się zapowiada. A z ciekawości, co to za kurs? 🙂 Kurs fenomenarium, akurat blok związany z wykorzystaniem blendera i ogólnie 3d przy konceptowaniu, obrazki stqanowia bardziej baze do działania dalszego i umożliwiają szybkie ustawienie kadru i światła.
Napisano 14 Czerwiec 20222 l Nie chce ci psuć radości bashowania wiec napisze tak 🙂 Za dużo detalu za mało formy - przynajmniej tak mi się wydaje. Posłuchaj tego pana jak "budować" formy miłe i ciekawe dla widza. Pozdr 🙂 i happy bashing !
Napisano 14 Czerwiec 20222 l Autor W dniu 14.06.2022 o 06:29, Mortom napisał: Nie chce ci psuć radości bashowania wiec napisze tak 🙂 Za dużo detalu za mało formy - przynajmniej tak mi się wydaje. Posłuchaj tego pana jak "budować" formy miłe i ciekawe dla widza. Pozdr 🙂 i happy bashing ! Dzięki za rady, na razie bawię się podstawowymi funkcjami, te obrazki szczególnie ten ostatni to wykorzystanie 1 modelu w różnych pozycjach z wykorzystaniem symmetry i array, więc wrażenie jak najbardziej słuszne. Teksturki też raczej przypadkowo nałożone, ale powolutku cos tam zaczynam rozumieć
Napisano 27 Czerwiec 20222 l A uszy? 😞 Nie pozwól, żeby twarz odróciła Twoją uwagę od całokształtu głowy. Mózgoczaszkę zrobiłeś za małą w stosunku do twarzy, no chyba że to jakiś mutant/jaskiniowiec. Gałki oczne polecam sobie zrobić jako osobne obiekty (kulki), dać je w prawidłowej skali (około 24 mm średnicy), umieścić je w prawidłowej odległości od siebie i powieki itp rzeźbić sobie dookoła nich nie martwiąc się że zgubisz ich sferyczność miętoląc glinę wkoło oka. Edytowane 27 Czerwiec 20222 l przez EthicallyChallenged
Napisano 27 Czerwiec 20222 l @yarosh Po primo - widać że to człowiek, wiec na plus 🙂 Dobrze że zaczynasz od ludzi a nie jak większość od mutantów, potworów itd. Uwagi od Ethi'ego 😉 weź sobie do serca. Chłopisko wie co mówi/pisze 🙂 Nom ale ogólnie idź dalej, jak by to powiedzieli starożytni: repetitio est mater studiorum 🙂 Nie będę ci słodził, czeka cię frustracja, wielokrotne wątpliwości w własne możliwości i kawał pracy do wykonania. Dobrze że masz podstawy w rysunku i to widać 🙂 Tak więc, ciśnij dalej brachu!
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Autor Dzięki chłopaki za rady, są bezcenne lepiej je już przetwarzam niż te 10 lat temu, przerwa kilkuletnia trochę pomogła przetrawić różne rzeczy. Z sculptowych glutów i prób w różnych programach sculptrisie i zbrush i jakichś innych, to najbardziej przyzwoite do pokazania. Jeszcze muszę powalczyć z tym jak brushe działają, bo wiem czasem co chcę zrobić, ale jeszcze narzędzie nie pozwalają. Następnym razem spróbuje bardziej z refką podziałać jakąś może będzie łatwiej się skupić na prawidłowej formie.
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Autor W dniu 27.06.2022 o 07:43, EthicallyChallenged napisał: Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki. Racja, szczególnie, że przy tworzeniu i tak to na tym polega by cały czas coś poprawiać i przestawiać. o kulkach myślałem, żeby wrzucić, ale nie zdążyłem jeszcze xD. Popracuję w takim razie nad tym ziomkiem i za jakiś czas wrzucę efekty.
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Autor a tutaj staaare próby ze sculptrisa, trochę budyniowe, za szybko ciagnie człowieka do dłubaniny xD
Napisano 27 Czerwiec 20222 l W dniu 27.06.2022 o 07:43, EthicallyChallenged napisał: Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki. Ale łatwo też wpaść w pułapkę wiecznego poprawiania i stagnacji w rozwoju. Wydaje mi się, że najważniejsze to wyłapywać błędy, być ich świadomym i starać się ich nie powielać przy kolejnych pracach. Ogólnie jestem zdania, że lepiej zrobić 10 szybszych prac, przy których konsekwentnie wyłapujemy błędy, niż wydziubdziać i wymęczyć jedną pracę. Przede wszystkim pozwoli to też uniknąć znużenia patrząc ciągle na tę samą pracę. Skończone lepsze niż doskonałe, czy jakoś tak 😛
Napisano 27 Czerwiec 20222 l @blood_brotherno tak, oczywiście że trzeba mieć to na uwadze żeby nie popaść w skrajności, ale obstaję przy tym, że w przypadku tej konkretnej rzeźby dodanie uszu i poprawa proporcji czaszki lepiej by autorowi zrobiło, niż zaczynanie następnej, zwłaszcza, gdy dwie poprzednie też nie mają uszu, więc arobienie czwartej, piątej i szóstej znów bez uszu to też trochę wpadanie w pułapkę. Nic tak nie pomaga w staraniu się nie powielaniu błedów, jak doświadczenie w tym, ile czasu jest potrzebne na ich poprawienie. Po kilku takich poprawieniach człowiekowi się zapala lampka ostrzegawcza zanim je znów popełni, co prowadzi do nie powielania ich.
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Muszę się z Tobą zgodzić. Po prostu odniosłeś się bezpośrednio do tego przypadku, a ja odebrałem to jako uogólnienie 🙂
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Autor Posiedziałem jeszcze trochę niestety coś z symetrią się skaszaniło przez co kilka niezamierzonych artefaktów wyszło. Pozdrawiam
Napisano 28 Czerwiec 20222 l Autor W dniu 27.06.2022 o 07:43, EthicallyChallenged napisał: Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki. hejka jakbyś mógł wskazać czy coś w miarę udało mi się porawić w nowszej wrzutce to byłbym wdzięczny, wydaje mi się że za bardzo balon z głowy mi juz wyszedł, musiałem przesunać niechcący środek obiektu i pewnie dlatego symetria poleciała, ale dało mi to pomysł, na ciekawe deformacje.
Napisano 28 Czerwiec 20222 l No wydaje mi się, i mam nadzieję że się ze mną zgodzisz, że uszy dużo wnoszą ;] Jeśli chodzi o rozmiar czaszki, to wydaje mi się że być może jest trochę za duża, ale w granicach wiarygodności. W portrecie często jest tak, że patrzsz na jakiś element i wydaje Ci się że jest zjebany, ale on jest ok tylko jakiś sąsiadujący element jest nie tak i zakłóca wrażenie całości, no i w tym przypadku wydaje mi się, że tak właśnie jest z tą mózgoczaszką. Wydaje się napompowana, szczególnie z tyłu, bo to szyja jest wysunięta za bardzo do przodu, co sprawia wrażenie, że tył czaszki za daleko wysuwa się do tyłu. Zobacz, prawie mózgoczaszki nie zmieniłem, za to szyję bardzo: i mi się wydaje, że tak jest lepiej. Z innych rzeczy to uspokoiłbym trochę te powierzchowne małe wgłębienia i wypustki na twarzy bo zaczynają przeważać nad o wiele ważniejszymi elementami, na przykład worki pod oczami są bardzo wyraziście zaznaczone, a kość oczodołu w porównaniu z nimi nie jest, a jest ważniejsza. Problem jest taki że dostrzegasz te wszystkie górki i dolinki i je za bardzo wyolbrzymiasz, popatrz na kości brwi, bruzdy wkoło ust i tym podobne i sprawdź, czy faktycznie powinny być te cechy tak głębokie/wypukłe, żeby nie było, że widzisz małą zmianę płaszczyzny typu to: a przedstawiasz to jako to: Zaznaczam że ekspertem od portretów nie jestem, a od rzeźby tym bardziej, ale myślę, że mam rację :] Może ktoś kto się lepiej zna przyjdzie i potwierdzi albo zademonstruje, że się mylę. Ale w stosunku do poprzedniej wrzuty myślę, że jest lepiej i mam nadzieję że posiedzenie nad tym dłużej coś Ci dało. Możnaby jedną rzeźbę ciągnąć o wiele dalej i dużo z niej wycisnąć, więc polecam pokombinować jeszcze. Pomocna strona jeśli chodzi o proporcje i najważniejsze kształty: https://ecorche.anatomy4sculptors.com/head-and-neck/male-head-block-out Jeśli chodzi o środek obiektu babrający w symetrii, to przesuń go tak na oko na środek rzeźby zaznaczając opcję 'Affect Only Origins' a potem w Sculpt Mode puść po modelu Symmetrize, zdecydowawszy która strona jest lepsza, lewa czy prawa:
Napisano 28 Czerwiec 20222 l Autor dzięki uszy dodają dużo, a rady jeszcze więcej 🙂 żeby nie było to wrzucam mutanta xD
Napisano 24 Sierpień 20222 l O to już święta idą, jak w kosmosie śnieg pada 😉 👍🎅 Naprawdę... coraz wcześniej się ten sezon świąteczny zaczyna... 😉 P.S. MA kto patent jak odpalić Substance Designera 2018 na win 11? Bo idiota zemnie i zainstalowałem 11tkę i z godziny na godzine coraz bardziej żałuję 😐
Napisano 2 Wrzesień 20222 l Autor może mi ktoś podpowie czemu w blenderze przy używaniu kitops free jak zapiszę przestaje mi to działać i daje odnośnik do kitops pro ? Ostatnio mi tak się stało wcześniej działało bez zarzutu.
Napisano 2 Wrzesień 20222 l Autor W dniu 2.09.2022 o 10:32, yarosh napisał: może mi ktoś podpowie czemu w blenderze przy używaniu kitops free jak zapiszę przestaje mi to działać i daje odnośnik do kitops pro ? Ostatnio mi tak się stało wcześniej działało bez zarzutu. już wiem, próbowałem zapisać plik w master folderze z insertami i kitops odbierał to jako próbe zapisu nowego modelu inserta i dlatego kierował do wersji pro 🙂
Napisano 8 Wrzesień 20222 l O przedtem śnieg w kosmosie, teraz kosmiczne sanie świętego mikołaja... ktoś tu tęskni za świętami? 😉
Napisano 9 Wrzesień 20222 l Autor W dniu 8.09.2022 o 12:37, Mortom napisał: O przedtem śnieg w kosmosie, teraz kosmiczne sanie świętego mikołaja... ktoś tu tęskni za świętami? 😉 Jeszcze choinka w drodze xD
Napisano 9 Wrzesień 20222 l I święta cyber-space-punk gotowe! Jeszcze ciasteczka, jakaś wigilnia i masz setting do animacji / gry 🙂 👍 Np. Świety mikołaj wybijający nekromorfy cukierkami-maszynowymi, albo mini-cuksami! No puść wodze fantazji 😄 Potencjał jest! 🙂 Tytuł: Killer SantaGun in Space! - tytuł roboczy... sie dopracuje 😉 Edytowane 9 Wrzesień 20222 l przez Mortom
Napisano 9 Wrzesień 20222 l Autor W dniu 9.09.2022 o 06:21, Mortom napisał: I święta cyber-space-punk gotowe! Jeszcze ciasteczka, jakaś wigilnia i masz setting do animacji / gry 🙂 👍 Np. Świety mikołaj wybijający nekromorfy cukierkami-maszynowymi, albo mini-cuksami! No puść wodze fantazji 😄 Potencjał jest! 🙂 Tytuł: Killer SantaGun in Space! - tytuł roboczy... sie dopracuje 😉 Fantazja jest tylko wodze sklejenia tego w działająca całość niestety większe 🙂 plus niedobory czasowe. ale moze jakiś shooterek w unity by można było w ramach nauki spróbowac zdzialać
Napisano 28 Wrzesień 20222 l Autor Dzięki chłopaki mili jesteście 😅, Wiem że sporo brakuje, ale baza do dalszych prac jest.
Napisano 28 Wrzesień 20222 l @yarosh No to assety na święta Bożego Narodzenia masz gotowe - to nic że w kosmosie... w sumie to coś innego niż wszyscy - znaleźć swoja nisze to sztuka więc good job! 😉 Ryso-malunki świetne dawaj więcej! 🙂 P.S. Przydała by się jeszcze jakaś fem version Świetego Mikołaja - ale tak tylko mówię 😜
Napisano 1 Październik 20222 l Autor W dniu 30.09.2022 o 20:29, Destroyer napisał: Te ostatnie to jakiejś gierki match3? 🙂 Pionki do planszówki miała być na iOS
Napisano 21 Czerwiec 20231 r Autor W dniu 21.06.2023 o 14:55, Destroyer napisał: Fajne te rysunki 🙂 zbierają się w szufladzie, bedę miał co przeglądać na emeryturze xD a może i wnuki popatrzą jak nie przepadną gdzieś 😄
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto