Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

blender mi się bardzo podoba, jestem w trakcie kursu, i dużo z niego wyciągam, miło wrócić do 3de po dłuuugiej przerwie

ludwigaa-1.png

Wklejona_warstwa_3.png

Wklejona_warstwa_1.png

rend34g-1.jpg

21untitled-1.jpg

  • Odpowiedzi 590
  • Wyświetleń 97k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Napisano
  • Autor
  W dniu 8.06.2022 o 16:35, blazejbobek napisał:

Świetnie to wygląda 🙂 Chata Vikingów (?) mega dobrze się zapowiada. A z ciekawości, co to za kurs? 🙂

Kurs fenomenarium, akurat blok związany z wykorzystaniem blendera i ogólnie 3d przy konceptowaniu,

obrazki stqanowia bardziej baze do działania dalszego i umożliwiają szybkie ustawienie kadru  i światła.

 

Napisano

Nie chce ci psuć radości bashowania wiec napisze tak 🙂 

Za dużo detalu za mało formy - przynajmniej tak mi się wydaje. Posłuchaj tego pana jak "budować" formy miłe i ciekawe dla widza.

Pozdr 🙂 i happy bashing ! 

 

 

Napisano
  • Autor
  W dniu 14.06.2022 o 06:29, Mortom napisał:

Nie chce ci psuć radości bashowania wiec napisze tak 🙂 

Za dużo detalu za mało formy - przynajmniej tak mi się wydaje. Posłuchaj tego pana jak "budować" formy miłe i ciekawe dla widza.

Pozdr 🙂 i happy bashing ! 

Dzięki za rady, na razie bawię się podstawowymi funkcjami, te obrazki szczególnie ten ostatni to wykorzystanie 1 modelu w różnych pozycjach z wykorzystaniem symmetry i array, więc wrażenie jak najbardziej słuszne. Teksturki też raczej przypadkowo nałożone, ale powolutku cos tam zaczynam rozumieć

Napisano

A uszy? 😞

Nie pozwól, żeby twarz odróciła Twoją uwagę od całokształtu głowy. Mózgoczaszkę zrobiłeś za małą w stosunku do twarzy, no chyba że to jakiś mutant/jaskiniowiec. Gałki oczne polecam sobie zrobić jako osobne obiekty (kulki), dać je w prawidłowej skali (około 24 mm średnicy), umieścić je w prawidłowej odległości od siebie i powieki itp rzeźbić sobie dookoła nich nie martwiąc się że zgubisz ich sferyczność miętoląc glinę wkoło oka. 

Edytowane przez EthicallyChallenged

Napisano

@yarosh Po primo - widać że to człowiek, wiec na plus 🙂 Dobrze że zaczynasz od ludzi a nie jak większość od mutantów, potworów itd.

Uwagi od Ethi'ego 😉 weź sobie do serca. Chłopisko wie co mówi/pisze 🙂 

Nom ale ogólnie idź dalej, jak by to powiedzieli starożytni: repetitio est mater studiorum  🙂 
Nie będę ci słodził, czeka cię frustracja, wielokrotne wątpliwości w własne możliwości i kawał pracy do wykonania. Dobrze że masz podstawy w rysunku i to widać 🙂 Tak więc, ciśnij dalej brachu! 

 

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki za rady, są bezcenne  lepiej je już przetwarzam niż te 10 lat temu, przerwa kilkuletnia trochę pomogła przetrawić różne rzeczy.

Z sculptowych glutów i prób w różnych programach sculptrisie i zbrush i jakichś innych,  to najbardziej przyzwoite do pokazania. Jeszcze muszę powalczyć z tym jak brushe działają, bo wiem czasem co chcę zrobić, ale jeszcze narzędzie nie pozwalają.

Następnym razem spróbuje bardziej z refką podziałać jakąś może będzie łatwiej się skupić na prawidłowej formie.

Napisano
  • Autor
  W dniu 27.06.2022 o 07:43, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.

Racja, szczególnie, że przy tworzeniu i tak to na tym polega by cały czas coś poprawiać i przestawiać.

o kulkach myślałem, żeby wrzucić, ale nie zdążyłem jeszcze xD. Popracuję w takim razie nad tym ziomkiem i za jakiś czas wrzucę efekty.

Napisano
  • Autor

a tutaj staaare próby ze sculptrisa, trochę budyniowe, za szybko ciagnie człowieka do dłubaniny xD

demon_wip_by_yarosh_d38m8n3-fullview.jpg

head_by_yarosh_d38rbai-fullview.jpg

Napisano
  W dniu 27.06.2022 o 07:43, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.

Ale łatwo też wpaść w pułapkę wiecznego poprawiania i stagnacji w rozwoju. Wydaje mi się, że najważniejsze to wyłapywać błędy, być ich świadomym i starać się ich nie powielać przy kolejnych pracach.

Ogólnie  jestem zdania, że lepiej zrobić 10 szybszych prac, przy których konsekwentnie wyłapujemy błędy, niż wydziubdziać i wymęczyć jedną pracę. Przede wszystkim pozwoli to też uniknąć znużenia patrząc ciągle na tę samą pracę.

Skończone lepsze niż doskonałe, czy jakoś tak 😛

Napisano

@blood_brotherno tak, oczywiście że trzeba mieć to na uwadze żeby nie popaść w skrajności, ale obstaję przy tym, że w przypadku tej konkretnej rzeźby dodanie uszu i poprawa proporcji czaszki lepiej by autorowi zrobiło, niż zaczynanie następnej, zwłaszcza, gdy dwie poprzednie też nie mają uszu, więc arobienie czwartej, piątej i szóstej znów bez uszu to też trochę wpadanie w pułapkę. Nic tak nie pomaga w staraniu się nie powielaniu błedów, jak doświadczenie w tym, ile czasu jest potrzebne na ich poprawienie. Po kilku takich poprawieniach człowiekowi się zapala lampka ostrzegawcza zanim je znów popełni, co prowadzi do nie powielania ich.

Napisano

Muszę się z Tobą zgodzić. Po prostu odniosłeś się bezpośrednio do tego przypadku, a ja odebrałem to jako uogólnienie 🙂

Napisano
  • Autor

Posiedziałem  jeszcze trochę niestety coś z symetrią się skaszaniło przez co kilka niezamierzonych artefaktów wyszło. Pozdrawiam

untitle1.jpg

untitled.jpg

untitleA1.jpg

Napisano
  • Autor
  W dniu 27.06.2022 o 07:43, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.

hejka jakbyś mógł wskazać czy coś w miarę udało mi się porawić w nowszej wrzutce to byłbym wdzięczny, wydaje mi się że za bardzo balon z głowy mi juz wyszedł, musiałem przesunać niechcący środek obiektu i pewnie dlatego symetria poleciała, ale dało mi to pomysł, na ciekawe deformacje.

Napisano

No wydaje mi się, i mam nadzieję że się ze mną zgodzisz, że uszy dużo wnoszą ;]

Jeśli chodzi o rozmiar czaszki, to wydaje mi się że być może jest trochę za duża, ale w granicach wiarygodności. W portrecie często jest tak, że patrzsz na jakiś element i wydaje Ci się że jest zjebany, ale on jest ok tylko jakiś sąsiadujący element jest nie tak i zakłóca wrażenie całości, no i w tym przypadku wydaje mi się, że tak właśnie jest z tą mózgoczaszką. Wydaje się napompowana, szczególnie z tyłu, bo to szyja jest wysunięta za bardzo do przodu, co sprawia wrażenie, że tył czaszki za daleko wysuwa się do tyłu. Zobacz, prawie mózgoczaszki nie zmieniłem, za to szyję bardzo:

Yarosh_overpaint_001.thumb.jpg.55ca36f9fe7a2955219ba49ad48e8683.jpg

i mi się wydaje, że tak jest lepiej.

Z innych rzeczy to uspokoiłbym trochę te powierzchowne małe wgłębienia i wypustki na twarzy bo zaczynają przeważać nad o wiele ważniejszymi elementami, na przykład worki pod oczami są bardzo wyraziście zaznaczone, a kość oczodołu w porównaniu z nimi nie jest, a jest ważniejsza. Problem jest taki że dostrzegasz te wszystkie górki i dolinki i je za bardzo wyolbrzymiasz, popatrz na kości brwi, bruzdy wkoło ust i tym podobne i sprawdź, czy faktycznie powinny być te cechy tak głębokie/wypukłe, żeby nie było, że widzisz małą zmianę płaszczyzny typu to:

image.png.83dbd2e7a981d6d5085cd9a979f2130d.png

a przedstawiasz to jako to:

image.png.a1b4f48f983df9a9852ff0622b9bd909.png

Zaznaczam że ekspertem od portretów nie jestem, a od rzeźby tym bardziej, ale myślę, że mam rację :] Może ktoś kto się lepiej zna przyjdzie i potwierdzi albo zademonstruje, że się mylę.

Ale w stosunku do poprzedniej wrzuty myślę, że jest lepiej i mam nadzieję że posiedzenie nad tym dłużej coś Ci dało. Możnaby jedną rzeźbę ciągnąć o wiele dalej i dużo z niej wycisnąć, więc polecam pokombinować jeszcze. Pomocna strona jeśli chodzi o proporcje i najważniejsze kształty:

https://ecorche.anatomy4sculptors.com/head-and-neck/male-head-block-out

Jeśli chodzi o środek obiektu babrający w symetrii, to przesuń go tak na oko na środek rzeźby zaznaczając opcję 'Affect Only Origins' a potem w Sculpt Mode puść po modelu Symmetrize, zdecydowawszy która strona jest lepsza, lewa czy prawa:

image.png.6fb7ceea6db8779eb54870f985b2208d.png

Napisano
  • Autor

dzięki uszy dodają dużo, a rady jeszcze więcej 🙂

żeby nie było to wrzucam mutanta xD

 

POTWORE.png

unłootitled.png

Napisano

O to już święta idą, jak w kosmosie śnieg pada 😉 👍🎅

Naprawdę... coraz wcześniej się ten sezon świąteczny zaczyna... 😉 

P.S.
MA kto patent jak odpalić Substance Designera 2018 na win 11? Bo idiota zemnie i zainstalowałem 11tkę i z godziny na godzine coraz bardziej żałuję 😐 

Napisano
  • Autor

może mi ktoś podpowie czemu w blenderze przy używaniu kitops free jak zapiszę przestaje mi to działać i  daje odnośnik do kitops pro ? Ostatnio mi tak się stało wcześniej działało bez zarzutu.

Napisano
  • Autor
  W dniu 2.09.2022 o 10:32, yarosh napisał:

może mi ktoś podpowie czemu w blenderze przy używaniu kitops free jak zapiszę przestaje mi to działać i  daje odnośnik do kitops pro ? Ostatnio mi tak się stało wcześniej działało bez zarzutu.

już wiem, próbowałem zapisać plik w master folderze z insertami i kitops odbierał to jako próbe zapisu nowego modelu inserta i dlatego kierował do wersji pro 🙂

Napisano

O przedtem śnieg w kosmosie, teraz kosmiczne sanie świętego mikołaja... ktoś tu tęskni za świętami? 😉 

Napisano
  • Autor
  W dniu 8.09.2022 o 12:37, Mortom napisał:

O przedtem śnieg w kosmosie, teraz kosmiczne sanie świętego mikołaja... ktoś tu tęskni za świętami? 😉 

Jeszcze choinka w drodze xD

received_483063326695089.jpeg.54badf836a18e8e40184fe2c4142ea1a.jpeg

Napisano

I święta cyber-space-punk gotowe! Jeszcze ciasteczka, jakaś wigilnia i masz setting do animacji / gry 🙂 👍

Np. Świety mikołaj wybijający nekromorfy cukierkami-maszynowymi, albo mini-cuksami! No puść wodze fantazji 😄 Potencjał jest! 🙂 Tytuł: Killer SantaGun in Space! - tytuł roboczy... sie dopracuje 😉 

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor
  W dniu 9.09.2022 o 06:21, Mortom napisał:

I święta cyber-space-punk gotowe! Jeszcze ciasteczka, jakaś wigilnia i masz setting do animacji / gry 🙂 👍

Np. Świety mikołaj wybijający nekromorfy cukierkami-maszynowymi, albo mini-cuksami! No puść wodze fantazji 😄 Potencjał jest! 🙂 Tytuł: Killer SantaGun in Space! - tytuł roboczy... sie dopracuje 😉 

Fantazja jest tylko wodze sklejenia tego w działająca całość niestety większe 🙂 plus niedobory czasowe. ale moze jakiś shooterek w unity by można było w ramach nauki spróbowac zdzialać

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki mili jesteście 😅, Wiem że sporo brakuje, ale baza do dalszych prac jest.

Napisano

@yarosh No to assety na święta Bożego Narodzenia masz gotowe - to nic że w kosmosie... w sumie to coś innego niż wszyscy - znaleźć swoja nisze to sztuka więc good job! 😉 

Ryso-malunki świetne dawaj więcej! 🙂 

P.S.
Przydała by się jeszcze jakaś fem version Świetego Mikołaja - ale tak tylko mówię 😜 

Napisano
  • Autor
  W dniu 30.09.2022 o 20:29, Destroyer napisał:

Te ostatnie to jakiejś gierki match3? 🙂

Pionki do planszówki miała być na iOS 

Napisano
  • Autor

ciśniem dalej

Bez nazwyCV.jpg

Bez nazwySSS.jpg

Bez nazwyVD.png

 

 

 

Edytowane przez yarosh

Napisano
  • Autor
  W dniu 21.06.2023 o 14:55, Destroyer napisał:

Fajne te rysunki 🙂 

zbierają się w szufladzie, bedę miał co przeglądać na emeryturze xD a może i wnuki popatrzą jak nie przepadną gdzieś 😄

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności