Skocz do zawartości

Yarosh


yarosh

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, blazejbobek napisał:

Świetnie to wygląda 🙂 Chata Vikingów (?) mega dobrze się zapowiada. A z ciekawości, co to za kurs? 🙂

Kurs fenomenarium, akurat blok związany z wykorzystaniem blendera i ogólnie 3d przy konceptowaniu,

obrazki stqanowia bardziej baze do działania dalszego i umożliwiają szybkie ustawienie kadru  i światła.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce ci psuć radości bashowania wiec napisze tak 🙂 

Za dużo detalu za mało formy - przynajmniej tak mi się wydaje. Posłuchaj tego pana jak "budować" formy miłe i ciekawe dla widza.

Pozdr 🙂 i happy bashing ! 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mortom napisał:

Nie chce ci psuć radości bashowania wiec napisze tak 🙂 

Za dużo detalu za mało formy - przynajmniej tak mi się wydaje. Posłuchaj tego pana jak "budować" formy miłe i ciekawe dla widza.

Pozdr 🙂 i happy bashing ! 

Dzięki za rady, na razie bawię się podstawowymi funkcjami, te obrazki szczególnie ten ostatni to wykorzystanie 1 modelu w różnych pozycjach z wykorzystaniem symmetry i array, więc wrażenie jak najbardziej słuszne. Teksturki też raczej przypadkowo nałożone, ale powolutku cos tam zaczynam rozumieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uszy? 😞

Nie pozwól, żeby twarz odróciła Twoją uwagę od całokształtu głowy. Mózgoczaszkę zrobiłeś za małą w stosunku do twarzy, no chyba że to jakiś mutant/jaskiniowiec. Gałki oczne polecam sobie zrobić jako osobne obiekty (kulki), dać je w prawidłowej skali (około 24 mm średnicy), umieścić je w prawidłowej odległości od siebie i powieki itp rzeźbić sobie dookoła nich nie martwiąc się że zgubisz ich sferyczność miętoląc glinę wkoło oka. 

Edytowane przez EthicallyChallenged
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yarosh Po primo - widać że to człowiek, wiec na plus 🙂 Dobrze że zaczynasz od ludzi a nie jak większość od mutantów, potworów itd.

Uwagi od Ethi'ego 😉 weź sobie do serca. Chłopisko wie co mówi/pisze 🙂 

Nom ale ogólnie idź dalej, jak by to powiedzieli starożytni: repetitio est mater studiorum  🙂 
Nie będę ci słodził, czeka cię frustracja, wielokrotne wątpliwości w własne możliwości i kawał pracy do wykonania. Dobrze że masz podstawy w rysunku i to widać 🙂 Tak więc, ciśnij dalej brachu! 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za rady, są bezcenne  lepiej je już przetwarzam niż te 10 lat temu, przerwa kilkuletnia trochę pomogła przetrawić różne rzeczy.

Z sculptowych glutów i prób w różnych programach sculptrisie i zbrush i jakichś innych,  to najbardziej przyzwoite do pokazania. Jeszcze muszę powalczyć z tym jak brushe działają, bo wiem czasem co chcę zrobić, ale jeszcze narzędzie nie pozwalają.

Następnym razem spróbuje bardziej z refką podziałać jakąś może będzie łatwiej się skupić na prawidłowej formie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.

Racja, szczególnie, że przy tworzeniu i tak to na tym polega by cały czas coś poprawiać i przestawiać.

o kulkach myślałem, żeby wrzucić, ale nie zdążyłem jeszcze xD. Popracuję w takim razie nad tym ziomkiem i za jakiś czas wrzucę efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.

Ale łatwo też wpaść w pułapkę wiecznego poprawiania i stagnacji w rozwoju. Wydaje mi się, że najważniejsze to wyłapywać błędy, być ich świadomym i starać się ich nie powielać przy kolejnych pracach.

Ogólnie  jestem zdania, że lepiej zrobić 10 szybszych prac, przy których konsekwentnie wyłapujemy błędy, niż wydziubdziać i wymęczyć jedną pracę. Przede wszystkim pozwoli to też uniknąć znużenia patrząc ciągle na tę samą pracę.

Skończone lepsze niż doskonałe, czy jakoś tak 😛

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blood_brotherno tak, oczywiście że trzeba mieć to na uwadze żeby nie popaść w skrajności, ale obstaję przy tym, że w przypadku tej konkretnej rzeźby dodanie uszu i poprawa proporcji czaszki lepiej by autorowi zrobiło, niż zaczynanie następnej, zwłaszcza, gdy dwie poprzednie też nie mają uszu, więc arobienie czwartej, piątej i szóstej znów bez uszu to też trochę wpadanie w pułapkę. Nic tak nie pomaga w staraniu się nie powielaniu błedów, jak doświadczenie w tym, ile czasu jest potrzebne na ich poprawienie. Po kilku takich poprawieniach człowiekowi się zapala lampka ostrzegawcza zanim je znów popełni, co prowadzi do nie powielania ich.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2022 o 09:43, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym poprawił to co masz, najwiecej sie nauczysz popełniając i poprawiając błędy. Porzucanie pracy w której są znane Ci błędy i zaczynanie następnej bez poprawienia ich to trochę marnowanie czasu i okazji do nauki.

hejka jakbyś mógł wskazać czy coś w miarę udało mi się porawić w nowszej wrzutce to byłbym wdzięczny, wydaje mi się że za bardzo balon z głowy mi juz wyszedł, musiałem przesunać niechcący środek obiektu i pewnie dlatego symetria poleciała, ale dało mi to pomysł, na ciekawe deformacje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wydaje mi się, i mam nadzieję że się ze mną zgodzisz, że uszy dużo wnoszą ;]

Jeśli chodzi o rozmiar czaszki, to wydaje mi się że być może jest trochę za duża, ale w granicach wiarygodności. W portrecie często jest tak, że patrzsz na jakiś element i wydaje Ci się że jest zjebany, ale on jest ok tylko jakiś sąsiadujący element jest nie tak i zakłóca wrażenie całości, no i w tym przypadku wydaje mi się, że tak właśnie jest z tą mózgoczaszką. Wydaje się napompowana, szczególnie z tyłu, bo to szyja jest wysunięta za bardzo do przodu, co sprawia wrażenie, że tył czaszki za daleko wysuwa się do tyłu. Zobacz, prawie mózgoczaszki nie zmieniłem, za to szyję bardzo:

Yarosh_overpaint_001.thumb.jpg.55ca36f9fe7a2955219ba49ad48e8683.jpg

i mi się wydaje, że tak jest lepiej.

Z innych rzeczy to uspokoiłbym trochę te powierzchowne małe wgłębienia i wypustki na twarzy bo zaczynają przeważać nad o wiele ważniejszymi elementami, na przykład worki pod oczami są bardzo wyraziście zaznaczone, a kość oczodołu w porównaniu z nimi nie jest, a jest ważniejsza. Problem jest taki że dostrzegasz te wszystkie górki i dolinki i je za bardzo wyolbrzymiasz, popatrz na kości brwi, bruzdy wkoło ust i tym podobne i sprawdź, czy faktycznie powinny być te cechy tak głębokie/wypukłe, żeby nie było, że widzisz małą zmianę płaszczyzny typu to:

image.png.83dbd2e7a981d6d5085cd9a979f2130d.png

a przedstawiasz to jako to:

image.png.a1b4f48f983df9a9852ff0622b9bd909.png

Zaznaczam że ekspertem od portretów nie jestem, a od rzeźby tym bardziej, ale myślę, że mam rację :] Może ktoś kto się lepiej zna przyjdzie i potwierdzi albo zademonstruje, że się mylę.

Ale w stosunku do poprzedniej wrzuty myślę, że jest lepiej i mam nadzieję że posiedzenie nad tym dłużej coś Ci dało. Możnaby jedną rzeźbę ciągnąć o wiele dalej i dużo z niej wycisnąć, więc polecam pokombinować jeszcze. Pomocna strona jeśli chodzi o proporcje i najważniejsze kształty:

https://ecorche.anatomy4sculptors.com/head-and-neck/male-head-block-out

Jeśli chodzi o środek obiektu babrający w symetrii, to przesuń go tak na oko na środek rzeźby zaznaczając opcję 'Affect Only Origins' a potem w Sculpt Mode puść po modelu Symmetrize, zdecydowawszy która strona jest lepsza, lewa czy prawa:

image.png.6fb7ceea6db8779eb54870f985b2208d.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to już święta idą, jak w kosmosie śnieg pada 😉 👍🎅

Naprawdę... coraz wcześniej się ten sezon świąteczny zaczyna... 😉 

P.S.
MA kto patent jak odpalić Substance Designera 2018 na win 11? Bo idiota zemnie i zainstalowałem 11tkę i z godziny na godzine coraz bardziej żałuję 😐 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yarosh napisał:

może mi ktoś podpowie czemu w blenderze przy używaniu kitops free jak zapiszę przestaje mi to działać i  daje odnośnik do kitops pro ? Ostatnio mi tak się stało wcześniej działało bez zarzutu.

już wiem, próbowałem zapisać plik w master folderze z insertami i kitops odbierał to jako próbe zapisu nowego modelu inserta i dlatego kierował do wersji pro 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I święta cyber-space-punk gotowe! Jeszcze ciasteczka, jakaś wigilnia i masz setting do animacji / gry 🙂 👍

Np. Świety mikołaj wybijający nekromorfy cukierkami-maszynowymi, albo mini-cuksami! No puść wodze fantazji 😄 Potencjał jest! 🙂 Tytuł: Killer SantaGun in Space! - tytuł roboczy... sie dopracuje 😉 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Mortom napisał:

I święta cyber-space-punk gotowe! Jeszcze ciasteczka, jakaś wigilnia i masz setting do animacji / gry 🙂 👍

Np. Świety mikołaj wybijający nekromorfy cukierkami-maszynowymi, albo mini-cuksami! No puść wodze fantazji 😄 Potencjał jest! 🙂 Tytuł: Killer SantaGun in Space! - tytuł roboczy... sie dopracuje 😉 

Fantazja jest tylko wodze sklejenia tego w działająca całość niestety większe 🙂 plus niedobory czasowe. ale moze jakiś shooterek w unity by można było w ramach nauki spróbowac zdzialać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yarosh No to assety na święta Bożego Narodzenia masz gotowe - to nic że w kosmosie... w sumie to coś innego niż wszyscy - znaleźć swoja nisze to sztuka więc good job! 😉 

Ryso-malunki świetne dawaj więcej! 🙂 

P.S.
Przydała by się jeszcze jakaś fem version Świetego Mikołaja - ale tak tylko mówię 😜 

  • bogactwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności