adek Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Zachęcam do rzucenia okiem na interesujący projekt naukowców z University of Washington w Seattle. Stworzyli oni system pozwalający na polepszenie jakości filmu wideo (wideo sceny statycznej) wykorzystując pojedyncze zdjęcia tej samej sceny. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=300
Elmo22 Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 jak dla mnie masakra. teraz to sie zacznie wrzucanie niesamowitości na youtuba.pzdr
RA Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Łohoho. Renderujesz co którąś klatkę w hi-res, dokładasz do filmu średniej lub bidnej jakości i masz super jakość w mniejszej cenie. Więc po co przepłacać. ;) Coś na kształt niusa dziesięciolecia.
piotrek Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 ohoho. Renderujesz co którąś klatkę w hi-res, dokładasz do filmu średniej lub bidnej jakości i masz super jakość w mniejszej cenie. Więc po co przepłacać. ;) Coś na kształt niusa dziesięciolecia. Jeśli działa szybciej niż rendering i dokładnie, to może i owszem. Ale czy rzeczywiście będzie to jakość, jak od razu wyrenderowane w HiRes?
naeq Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Jak dla mnie - to jest po prostu świetne, naprawdę bardzo zaawansowane algorytmy.
RA Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Jeśli działa szybciej niż rendering i dokładnie, to może i owszem. Ale czy rzeczywiście będzie to jakość, jak od razu wyrenderowane w HiRes?Wystarczy już jakiś twór pośredniej jakości i gra jest warta świeczki. :)
Nezumi Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 wczesniej nie obejrzalem filmiku - kopie tylki ta technologia :O Z tymi kwiatkami przyklad mnie zmiazdzyl - mam nadzieje ze chociaz potrzebowali zdjec tego co bylo za znakiem bo jak nie to to jest chore LOL.
polterge!st Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Niesamowite. Wyobrażacie sobie co to będzie jak zaczną te technike stosować w grach RT3D??
Master Kiełbaster Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Łohoho. Renderujesz co którąś klatkę w hi-res, dokładasz do filmu średniej lub bidnej jakości i masz super jakość w mniejszej cenie. Więc po co przepłacać. ;) Coś na kształt niusa dziesięciolecia. w 3d to możesz zbejkować tekstury i będziesz miał to samo.
voyager Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Czyli algorytm buduje z-mape i na podstawie niej robi ze zdjęcia paralax occlusion... Założenie proste i wykonanie jak widzę udane. Pewnie przy produkcji filmów CG z ładną z-mapą i identycznym oświetleniem renderów i filmiku efekt będzie o niebo lepszy. Teraz będzie się ściągać z torrentów film w divx-ie, do tego zestaw screenów z Bluray'a i mamy HD jak sie patrzy ;D
RA Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 w 3d to możesz zbejkować tekstury i będziesz miał to samo.Ale to chyba dalej nie jest tak szybkie jak wpakowanie filmu i zdjęć, kliknięcie play i pójście na kawę. :)
piotrek Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Teraz będzie się ściągać z torrentów film w divx-ie, do tego zestaw screenów z Bluray'a i mamy HD jak sie patrzy ;D Bez przesady. Trzeba osobną klatkę każdego ujęcia ściągać, więc raczej mało opłacalne.
Gith Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Imo to dalej bardziej do zastosowan domowych bo to co tam widac, nie posiada jakosci produkcyjnej (przynajmniej jesli chodzi o ten pierwszy). A sam efekt mozna osiagnac dobrze przygotowujac te fotki wrzucic projekcje z kamery, do tego strackowac filmik i mamy praktycznie to samo, a do tego z lepsza jakoscia i wieksza kontrola choc fakt, szybciej. Popatrzcie na film - Revenge of the Sith, praktycznie polowa setow robiona jest z fotek z planu i wlasnie wkladana w technologii 2,5D. Co do usuwania obiektow juz od jakiegos czasu sa programiki Mokey i Monet oferujace podobne mozliwosci :) Moze do vizek, ale dalej, GI mozna zbake'owac, a nie sadze ze tak idealnie ta technologia odwzoruje wszelakie rzeczy z raytracigiem. Mimo wszystko brawa za technologie! :)
Bhaal Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 a czy ktokolwiek przeczytał, że obróbka JEDNEJ klatki zajmuje 5 minut? :)
JmTm00 Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Dobra....znaczy że profesja "operator" (kamery) moze iść na śmieci, czekam zatem na wszystkie te filmy "profesjonalistów" ;))\ [bIG (sad)JOKE]
_Arti_ Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Kto mi to wytłumaczy, bo ja nic nie rozumiem. Klatka HD - 20 min. renderingu. Klatka LD - 5 minut. Zmontowanie - 5 minut. I w pół godziny mamy to co w 20 minut? o.O
Master Kiełbaster Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 klatka hd po zbejkowaniu tekstur - 6 sekund
Nezumi Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Nie wiem czy doczytalista ze to sa czasy na niezoptymalizowanym kodzie - to raz. Dwa ze to nie jest robione z mysla o 3D a widze, ze tu wielu popada w zawodowe zboczenie i wszystko podciaga pod przydatnosc w tym fachu ;) Co do jakosci produkcyjnej - chyba nikt nie bedzie krecil filmu ze znakiem zaslaniajacym mu kamere, prawda? :D A z drugiej strony moze byc na przyklad w filmie dokumentalnym jakas miejscowa, ze nie mozna usunac/zniszczyc jakiegos elementu po prostu sprzed kamery zeby ladnie sfilmowac to co jest za nim - wtedy moze sie to bardzo przydac.
Gith Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 "Co do jakosci produkcyjnej - chyba nikt nie bedzie krecil filmu ze znakiem zaslaniajacym mu kamere, prawda?" oj zdziwil bys sie ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now