Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 233
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak zwykle świetne! Przyłączam się do "achów" nad okładką komiksu. Myslę, że z ta pracą zrobiłeś duży krok do przodu - jak jeszcze zagrasz czasami ostrą/miękką krawędzią to będzie bosko :) Ilustracje do LoN wymiatają - chyba jedna z najlepszych jakie tam widziałem. Teraz już wiem, że swoich nigdy nie pokażę ;P

pzdr

Napisano

zgadzam się, że okładka to duży krok do przodu. Wszystko ładnie zintegrowane i osadzone. Pobawiłeś się fakturą i nie ma tego efektu ulizania jak w innych pracach. Bardzo, bardzo mi się podoba. Jak zwykle czuję się zmotywowany i zdołowany zarazem :)

 

No i uniwersum Gamedeca wzbogaciło się o ciekawą pracę. Trochę za kolorowo jak dla mnie, ale ładnie to wyrzeźbiłeś.

Napisano

Panie Omen... jak pan to robisz, że kontrolujesz tak drobny detal? jeśli oglądam np. ilustrację walczących robotów nocą w otoczeniu miejskim to aż za głowę się łapię jak te wszystkie światła w budynkach fajnie i logicznie świecą. Heh....

Napisano

a ja nie będę milczał :) i powiem, że mi się ogólnie to nie podoba, że miast ognisko domowe rozkręcać, poświęcasz tyle czasu na takie nieziemskie klimaty.

To tyle chciałem ;).

 

 

//pozdr.

Napisano

dolaczam sie do dlugiej listy pochlebcow. Chlopie miazdzysz, pelen respekt. hehe nasmarowalbys zielona kropke na czerwonym tle i pewnie tez bylo by to dzielem: ]

 

pozdro

Napisano

Ahahaha więcej tych tagów się pojawiło xD Ciekawe kto taki twórczy..?:D

"pozamiatane" najbardziej mi się podoba :D a "traumatic eye injury" można rozpatrywać w dwojaki sposób..nie wiem czy nie powinieneś się obrazić:PP

Edit

666 post oO zuo

Napisano

Stereo naprawdę ciekawe. :) Poczytam jeszcze wywiad. Niektóre postacie przypominają zabawki z Evangeliona.

 

... Poczytałem wywiad. Mnie osobiście irytuje czyjś śpiew, nie mogę się wtedy skupić dlatego przeważnie też słucham muzyki. W wywiadzie jest informacja, że nauczyłeś się obsługiwać PSa, czy w pracy korzystasz tylko z niego?

Napisano

Photoshop to podstawa do obrazkow - jak trzeba cos 3d to jeszcze dochodzi Max i Zbrush, jak cos bardziej filmowego to After Effect i ostatnio Fusionem sie bawie

Napisano
Prace są bardzo chwytliwe, to jakie są - już napisali poprzednicy. Mi najbardziej podoba się ilustracja nr 2 - ma w sobie to coś.

Strasznie ciekawi mnie sposób w jaki się rozwinąłeś plastycznie - tempo tego jest po prostu niesamowite. Myślę, że nakład pracy jaki w to włożyłeś musi być wprost gigantyczny... Inaczej trudno mi to sobie wyobrazić.

Ciekawi mnie czy raczej pracujesz wyłącznie na tablecie i na tym się skupiasz czy też w tradycyjnych mediach - ołówki, tusz, farby ?

 

Więc ja się podpisuję pod tymi pytaniami obydwiema rencamy. :) A dodatkowo interesuje mnie czy sam konstruujesz brushe czy może jednak korzystasz z zakupionych/darmowych? Oczywiście jeśli to nie problem.

Napisano

Eee tam niesamowite tepo - juz ze 4 lata minely odkad mange robilem - a to calkiem spory kawal czasu. Duzo maluje, troche tutkow z gnomona obejrzalem... chyba tyle... Generalnie to ja juz calkiem wiekowy jestem jak na ta branze wiec najwyzsza pora jakos z sensem malowac.

 

Co do tradycyjnych mediow to thumbnailsy do niemal kazdej pracy wpierw powstaja na papierze, takie szybkie bardzo luzne szkice zebym spobie rozplanowal rzeczy. Mam wielka chec jakies powazniejsze szkice porobic ale niestety wciaz czasu brak :/

 

A brushe moje to glownie mix tego co opubikowal kiedys Mathias Verhasselt i Maceij Kuciara. Oczywiscie jak czegos potrzebuje to sobie robie na biezaco - robienie brushy to zadna filozofia ;] Polecam: http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/dle01.html

Napisano

OmeN... wpadłem chyba w komplexy przez twoje umiejetności...

Mi rysowanie i malowanie niezbyt wychodzi, może za mało ćwiczę ...

zdjatka robie itp...

 

Kurde jak ja bym chciał ujrzeć wykonaną przez ciebie ilustrację jakiego super momentu z "Nikt" Magdaleny Kozak.

Np. Walka z watykańskimi, przebudzenie Ukrytego, Odwampirzenie Icty... Śmierć Okruszka...

Napisano
Kurde jak ja bym chciał ujrzeć wykonaną przez ciebie ilustrację jakiego super momentu z "Nikt" Magdaleny Kozak.

Np. Walka z watykańskimi, przebudzenie Ukrytego, Odwampirzenie Icty... Śmierć Okruszka...

Ej, może bez spoilerów - jeszcze nie skończyłem tej części... :/

Napisano

OmeN2501: Czym podpierasz się tworząc swoje prace?

Nie mów, że tworzysz obrazek całkowicie z głowy w 40h i tylko w

photoshopie?

Szkicujesz najpierw fizycznie na kartce, czy od razu w kompie?

Wykorzystujesz programy 3D do swoich prac 2D?

Napisałeś jakieś tutoriale, bądź pokazujesz gdzieś swoje prace w toku?

Jaki masz tablet i jaki byś polecił dla kogoś, kto zaczyna pracę w 3D

z aspiracjami do malowania w 2D i takich prac jak Twoje?

Od dziecka rysuję, ale w realu. Obecnie jednak zaczynam modeling w 3D.

 

Pewnie jesteś mocno zajęty, ale jak znajdziesz chwilę, to byłbym wdzięczny

za odpowiedź.

Napisano

 

Pewnie jesteś mocno zajęty, ale jak znajdziesz chwilę, to byłbym wdzięczny

za odpowiedź.

 

ty pewnie również jesteś mocno zajęty zamiast przekopać ten topic bo na większość pytań jest odpowiedz w tym wątku...

Napisano (edytowane)

Niepotrzebna złośliwość, bo tak się składa, że wszystkie strony przeczytałem

i nie ma tam odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Zapomniałem jedynie, o szkicowaniu na kartce (czytałem to). W jednym też miejscu autor wymienia programy jakich używa, ale nie wspomina, czy łączy 3D z 2D. Nie widziałem też nigdzie, jak radziłby komuś jaki tablet kupić, o pozostałych

pytaniach już nie wspomnę.

Wielokrotnie obserwuję na forach takie niepotrzebne wcinanie się w temat

ludzi, którzy szukają zaczepki. To się nawet ładnie nazywa. Wiele ciekawych

wątków upadło z takiego powodu. Mniejsza o to. Jak autor będzie chciał to

odpowie, jak nie, trudno. Czekam na jego odpowiedź. Swoją drogą szkoda, że

nie napisałem na priva.

Edytowane przez krzysiek3
Napisano

Szybkie odpowiedzi bo tematy istotnie poruszane wczesniej ;]

 

0. 40h na obrazek to luksus na ktory juz od dawna nie moge sobie pozwolic ;] Referek uzywam cala mase, nie tyle do przerysowywania ile do zrozumienia jak cos wyglada

1.Czasem wstepne szkice na papierze ale zazwyczaj calosc na kompie

2.Czasem tak czasem nie - zazwyczaj tylko do blokowania bryl w jakims bardziej zlozonym enviro z trudna perspektywa

3. Moje tutki sa w kliku numerach ImagineFX i Computer Arts, step by step jest w wiekszosci moich watkow na tym forum

4. Mam Wacoma Intuosa3 A4 i A5 Wide SE - biez najlepszego Wacoma na jaki cie stac. jest caly watek na forum w tym temacie

 

Powodzenia

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Nie wiem tylko o co chodzi z tym blokowaniem brył.

Wiem, że jest wątek o tabletach. Nawet sam tam piszę. Chciałem tylko poznać

opinię dobrego rysownika.

Napisano

chłopie-marnujesz się w tym wydawnictwie XD

szok te Twoje prace-w szczególności,że przesledziłam Twój progres (w tym świadku nie trudno sie natknąć na coś Twojego poza maxem ;)) i...no stary-szalejesz;)

masz styl i image- zobaczyłabym jednak czasem coś z twórczości poza wydawniczej ;)

Napisano (edytowane)

Cześka. Weź chłopie wytłumacz, że te Twoje dzieła z rękawa nie wypadły i jest to kawał wielkiej roboty.

 

Mnie zastanawia tylko jedno. Jak to jest, że jedni mają tak wielką siłę wyobraźni i wiedzą, jak układa się tkanina, a inni pracuję nad tym już kilkanaście lat i nie kumają... Czasem słyszę: masz dar..., nie. Ja nie mam daru, ja to wypracowałem. Dar ma Omen. :D

 

Pewne rzeczy świetnie ukrywasz i tak trzymać, ale czasem trzeba polecieć, tak sądzę, bo można się powtarzać. Myślę, że za wiele kalkulacji, aby się to podobało, a za mało ryzyka.

 

Jakieś 80% swoich pracek robię z wyobraźni bez refek. Jak to jest u Ciebie. Mnie po prostu wstrząsa ta twa łatwość oddawania realu.

Edytowane przez Lacedemon
Napisano

Może mi ktoś powiedzieć co to są referki?

Chodzi o zdjęcia, które się wplata w tworzony rysunek (jako tło np.) i

podmalowuje lub nie?

Widziałem w pewnym tutorialu o rysowaniu, jak ktoś wstawiał takie tło.

 

Ciekaw jestem ilu rysowników rysuje zaczynając od białej kartki, bez

jakichkolwiek pomocy, typu malowanie na fotkach itd. Kilka filmików prac

widziałem na youtube tworzonych ręcznie od zera, ale rysunki z

youtuba nie umywają się do prac OmeNa.

Realizm prac OmeNa jest tak duży, że aż trudno uwierzyć, że rysuje kreska

po kresce i to w takim tempie. Można sobie pomagać w różny sposób. Tworząc

jakąś postać, można patrzeć na fotkę postaci, zmieniając tylko podobiznę

itp. itd. Ale tak całkiem z sufitu, to już trzeba mieć naprawdę dar.

Napisano

refka-reference=czyli jakieś zdjęcie pomocnicze :)

czasem do zauważenia jak coś jest zbudowane albo jak układa się światło :)

czasem wrzucane na tło ale lepiej miec silne podstawy żeby bawić się w takie coś...

Napisano

Fajnie, fajnie. Tak zerknąłem w przerwie i się zamyśliłem. Czym jest ta referencja? ...., ano tak sobie myślę, że bez nich to można jedynie coś pomaziać, a i tak z tego wyjdzie jakiś mały bzdecik. Najwięksi z tego świata malarze zawsze malowali z modela bądź mieli ściągawki. A, jak ktoś mi powie, że ten swój hiperek robił z bańki..., no to ja się wycofuję z akcji. Nie oszukujmy się. Widzisz i tworzysz. Nic nie wymyślisz. Nikt nie jest boski.

 

Owszem są, co maziają po fotach, ale to wyłazi z razu, to widać. Jednak tworząc jakąś wielką kompozycję z nader ciekawym światłem, to musisz na coś zerkać-choćby przez okno,

 

Więc nie pier..., że wszystko z głowy...

 

no, to tyle...

  • Like 1
Napisano

dodam tylko, że rozumieć i analizować przedmiot- jest zupełnie innym twórczym myśleniem przedstawiania emocji, niż kopiowanie, przerysowywanie kształtu, światła, koloru etc.

pozdro

Napisano
A, jak ktoś mi powie, że ten swój hiperek robił z bańki..., no to ja się wycofuję z akcji. Nie oszukujmy się. Widzisz i tworzysz. Nic nie wymyślisz. Nikt nie jest boski.

 

Niesamowite na swój sposób jest to co piszesz - mówię bez cienia cynizmu, że dawno nie spotkałem się z równie szczerą i autentyczną wypowiedzią w całym tym sieciowym światku grafiki. Szczerze to szanuję, że piszesz co myślisz, a wiedzę masz przecież przeogromną.

Niemniej jednak, nie pokazując nikogo palcem, paru tu hiperki z bani robiło...

Napisano

Heh, dyskusja czysto artystyczno - akademicka ;] Naprawde pracodawcow nie obchodzi jak cos robisz - byle bys to robil dobrze, kreatywnie i szybko ;]

Co prawda moje spojrzenie jest do bolu zawodowo-rzemieslinicze bo nie gra we mnie artystyczna nuta, ale przy obcenej technice i mozliwosciach narzedziowych takie ograniczanie sie na sile do tego by wszystko bylo od podstaw jest po prostu nielogiczne. Artasta ktory zaczyna od bialej kartki i robi wszystko kreska po kresce moze i byc utalentowany ale na pewno jest powolny :P

Napisano

Lacedemon co innego widzieć przez chwilę, lub dłużej jakieś obrazy, zapamiętać je

i potem rysować (zrobić swoisty montaż w umyśle z tych że), a co innego

mieć przed sobą i przerysować to i owo z różnych fotek, łącząc w jedno, dodatkowo

zmieniając detale takie jak np. podobizna. Ja np. jestem typową kopiarką :)

Dlatego podziwiam ludzi tworzących całkowicie z głowy (z zapamiętanych obrazów)

Napisano (edytowane)

cieszy mnie to ,ze znajdują się tacy którzy ten cyfrowy świat traktują na serio i próbują coś od serca "ukleić". Digital painting jest rewolucją i do tego sprowadził "malarstwo" pod strzechy. Ciekawie ewuluje forum 2d , poniewaz dostrzegam dwie idee . Digital jako komercyjna forma i Digital jako smakowanie medium.

Edytowane przez Thx
Napisano
Artasta ktory zaczyna od bialej kartki i robi wszystko kreska po kresce moze i byc utalentowany ale na pewno jest powolny :P

 

Owszem, ale czy stosując skrajnie minimalistyczne podejscie nie dojdziemy do momentu że literalnie wszystko na pracy będzie stylizowaną fotą w połączeniu z 3d, a to "malowanie" będzie tylko lekkim klejem trzymającym wszystko do kupy ?

Napisano
Owszem, ale czy stosując skrajnie minimalistyczne podejscie nie dojdziemy do momentu że literalnie wszystko na pracy będzie stylizowaną fotą w połączeniu z 3d, a to "malowanie" będzie tylko lekkim klejem trzymającym wszystko do kupy ?

 

oczywiscie ,że tak . Omen jednak ma rację ponieważ On zarabia kasę malując, jest obwarowany terminami i jakaś niepisaną eteryczną energetyczną opatrznością zamawiającego, która mu podpowiada : Ma być , wiesz fajowo". Taki jest świat komercyjny , w każdej dziedzinie i tyle, basta . Mozemy sobie nazywac digital sztuką etc. Ale trzeba pamietać, ze celem każdego poczatkujacego młodego człowieka w dogitalu jest komercyjny rynek.

ja jestem ideowy, bo inaczej zarabiam kasę

Napisano
Owszem, ale czy stosując skrajnie minimalistyczne podejscie nie dojdziemy do momentu że literalnie wszystko na pracy będzie stylizowaną fotą w połączeniu z 3d, a to "malowanie" będzie tylko lekkim klejem trzymającym wszystko do kupy ?

 

Caly sekret polega na tym ze fotki i 3d moga ci pomoc tylko w pewnym stopniu i TYLKO na tym daleko nie zajedziesz. Powiedzmy ze masz zrobic koncept jakiejs lokacji, robisz go na podstawie kliku fotek i jestes zadowolony z super realistycznego wygladu twojej pracy, dajesz to do pracodawcy a on mowi ze no tak, super, ale chce troche inne warunki pogodowe, troche inne oswietlenie, ten obiekt tu ten tam, ten troche inny design itd itp. I tu osoba ktora nie umie dobrze malowac (a tym bardziej nie zna podstaw) polegnie bo nie ma takiej elastycznosci w tworzeniu, nie rozumie dlaczego obiekty na fotkach wygladaja jak wygladaja i nie bedzie w stanie ich modyfikowac zgodnie z zyczeniami pracodawcy. Malujac po fotach mozesz zlapac niezla robote, ale malujac TYLKO po fotach ciezko ci bedzie ja utrzymac

Dlatego jezeli chodzi o nauke nalezy aboslutnie trzymac sie zasady - jak najwiecej od podstaw, wlasnorecznie, ze zrozumieniem tematu, by potem we wlasciwej produkcji wiedziec co sie robi, nawet jesli uzywa sie roznych technik skrotowych by osiagnac zamierzony efekt

  • Like 1
Napisano (edytowane)

No tą wypowiedź Omena, to należałoby wywalić na front.

 

Mnie nic dodać nic ująć. Powiem jedno tylko. Jestem obecnie kuszony niesamowitymi możliwościami CG. Mam 20 lat doświadczenia z pracą na papierze i płótnie i staram się to robić nadal na tablecie..., nadal. Jednak widzę, że pewne rzeczy sprytnie można oszukać. Kusi mnie to co dzień, ale zmagam się z materią zgodnie z sumieniem. hah!..., Shakespeare ? The phrase "to be, or not to be?"

 

Pewnie! Nawet ze świadomością i wiedzą można czesać po 3 okładki dziennie i czesać kasę......, i tak nikt nie zauważy, że to z foty. ...,ale czy o to chodzi?

 

edit. w kilka minut z fotką na drugim monitorze zrobiłem szkic postaci. Z głowy męczyłbym się o wiele dłużej.

Teraz pytanie: czy tak można? czy to jest fair?

 

cowboycopy.jpg

Edytowane przez Lacedemon
Napisano (edytowane)

nie rozumiem przecież każdy bawiący się w DP chyba dostrzega ,ze jest trend na machanie z fot. Dodam ,że trend ogólnie światowy. Jest to norma . Dodam ,ze i tutaj dużo ludzisk ćwiczy przerysowując frefki( co twierdze,ze takie ćiwczenie przygotowuje tylkoo do pracy z refkami-wiec ludziska które tak pracują wiedza co robią) . Tak sie teraz pracuje i basta. ja tam licze ,że sie moda skończy i tyle.Hameryka w od początku wieku XX pracuje na zdjeciach. Mnie tylko fantastyki szkoda, że ta forma sztuki tak popowo się rozwija. Ale nie pytajcie mnie jak ma sie rozwijać bo ja sam nie wiem.

 

odpowiem Lacedemonowi: jak kto chce. tylko po co na drugim monitorze, wystarczyło na warstwie kolejnej po focie malować. Było by wygodniej. AAaa rozumiem takie mniejsze oszustwo, bez sensu stary

Edytowane przez Thx
Napisano
Teraz pytanie: czy tak można? czy to jest fair?

A do kogo to pytanie? W stosunku do kogo to fair ma byc? :D

 

Zresztą ja sie chyba wypisuje z tej dyskusji bo niebezpiecznie dryfuje ona w strone pojęć nieopisywalnych w przestrzeni euklidesowej :P

Napisano (edytowane)
... , ale chce troche inne warunki pogodowe, troche inne oswietlenie, ten obiekt tu ten tam, ten troche inny design itd itp.

 

Mi się wydawało, że takie cos to właśnie jest retusz/fotomontaż a to co opisał STB77 to w sumie te cale matt painting się na tym opiera i to akurat by pozmieniać to co chce zleceniodawca to jest kwestia poszukania innych fotek:P

Jeżeli ktoś niema warsztatu to chyba też może robić to dobrze bo dodatkowo dochodzi mu 3d którym może się wspomagać.

 

 

Niedawno ktoś Tu wrzucił jakieś super poskopalniane coś co w 60% było 3D i w sumie nawet ktoś z wielkim warsztatem samodzielnie czegoś takiego nie zrobił albo zajęło bu mu to 15 x więcej czasu.

 

W komercyjnej grafice przeważnie nie ma znaczenia jak, ale na kiedy za ile no i super efekt końcowy, czasami jest tak ze liczy sie realizm a czasmi swoboda i tradycyjny rysunek a tu już bez warsztatu ani rusz.

 

Podstawy czy tam warsztat są chyba od tego, by to co się robi wykonać profesjonalniej, sprawniej z lepszą kompozycją itp

 

Ja tam nie mam warsztatu i w sumie to sie nie znam ale jako ze traktuje to jako hobby to robie coś albo w 2d albo w 3d nie mieszam bo nie musze i nie zyje z tego:P w sumie to co ja tam wiem:P nawet tu nie sprzątam:P

Edytowane przez Designer79
Napisano

Na koniec jedno zdanie: "nie po focie, a z foty!", ale tylko, jak masz problem.

Chodzi o to aby się uczyć i poszukiwać-ad. Omen, a nie kopiować, bo zginiesz na rynku.

 

edit: zanim napisałem, to 3 odp. się pojawiły :D

Napisano

Dylematy moralne zostawiłbym filozofom. Raczej problemem mogą być prawa autorskie, bo jeśli ktoś przekopiuje pracę innego twórcy zbyt dosłownie to może być oskarżony o plagiat. Co innego jeśli jest to fota zrobiona własnoręcznie i za zgodą modela - tu nie ma raczej żadnych przeszkód.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności