Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam:]

Pokonczylem co mialem pokonczyc i czas na robote for fun:]

Wyknulem soebie ze zrobie odswiezanego kotleta z Shell_Pit. Stary modelik po nowemu, moze bedzie zabawnie^^

Oczywiscie bedzie to Dluuuuugi WIp..... tylko mam nadzieje, ze tym razem uda sie skonczyc:P

 

Pierwszy krok base mesh, jest mocno niedopracowany, ale wacham sie czy dobrze zlapalem proporcje. Postac w proporcji 8 glow.

 

Planuje zrobic do niej 6 zbroi i kazda czesc ma pasowac do innej, pytanko do Was: czy 6 par butow ladowac na 1 texturke czy kazde buty na osobna texturke??

Nie wiem czy tak sie to robi ale chce nakladac czesci zbroi na base mesha i kasowac co znajdzie sie za ta czescia.

Kurcze ciezko mi zlapac jak to sie robi, ale moze ktos robil juz cos takiego.

Ok milego ogladania i krytykowania.

1 jpg to kotlecik 2 to bedzie ciacho:]

Pozdrawiam.

Edytowane przez soda
  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A po DW zlapalem robote za kaske:] i dlubalem 5 miesiecy:], ale skonczylem^^ A wrzucilem ten poczatek bo nie jestem pewien dlugosci rak. I lubie dlugie upierdliwe WIPy.

Napisano

Heh podziwiam cię że masz ochotę powrócić do starego własnego projektu XD mnie łatwiej zacząć coś nowego XD. Co do kwestii technicznej to jak robisz 4fun chyba nie ma sensu się tym tak bardzo kłopotać ;) bo i tak zależy to od tego gdzie i jak to będzie użyte (rób jak ci wygodnie i daj czadu ;] )

 

pozdro.

Napisano

Whaaaaa ale to to chyba z dna lamusa wykopales.

nagle jakos poczulem sie staro jak to odkurzyles .... ahhh te dawne czasy hehe.

Powodzenia napewnie bede tu zagladal w miare mozliwosci.

Trzymam sie twoich liter ze skonczyles z goglami oO.

Napisano (edytowane)

No to maly progresik^^

Poprawilem proporcje, bylo 7,5 glowy teraz jest rowno 8. Łapki sprawdzalem 6000 razy i tez sa ok, ale powiekszylem dlonie bo byly za male i chyba teraz jest lepiej.

Zaczalem dlubac nogi ale w detale nei bede mocno wchodzil, bo pozniej podziele inaczej model i juz na czesciach bede robil, teraz to takie ogolne szlify. Lydki i stopy skonczone:] Jade dalej.

Por@szek to jeden z moich pierwszych modeli^^ moja 1 samodzielnie prowadzona gra niekomercyjna i lubie ta laske, chociaz do najladniejszych nie nalezy.

TO moze jednak ktos wie jak przygotowywac postac pod wiele armorkow??

Edytowane przez soda
Napisano (edytowane)

Creator a jak teraz?? Wlasnie skonczylem rzezbic dupcie^^

 

Kurcze taki piekny dlugi weekend a ja musze wyjechac na dwa dni:/ A tak fajnie sie dlubalo:]

Edytowane przez soda
Napisano

ok wrocilem i podlubalem troszeke przy lali.

Tak patrze ze majtki na dupie troszke wisza, chyba musze bardziej je wciac:]

Zaraz sie za to zabieram.

Napisano

Bardzo mi sie podoba, widac ze wiesz o co kaman w anatomi i zbudowaniu jej:)...

tylko jak widzisz sculptujesz laske ktora jest wyprostowana, i w zwiozku z tym odpowiednio ukladajacymi sie miesniami co, dla mnie, jest bledne gdy chcemy zrobic model pod riga do gry( w grze postac zadko stoi hardcorowo wyprostowana:)... najbardziej widac to na kolanach... krotko mowiac: pod gameart staram sie budowac miesnie cos pomiedzy zgiety a wyprostowany na maxa;)

You know what i mean?;)

pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

Masz racje z tymi miesniami, ale jak dojda inne mapki to zlagodza sie te miejsca i powinno byc ok. Wole zrobic bardziej wyrazne bo pozniej to znika. Majtki skonczylem i jade dalej:P

 

17-2.jpg

Edytowane przez soda
Napisano

Niby "wojskowy typ", ale pomijając mocne uda, to wygląda najzwyczajniej, ze wszystkich pań, jakie tu ostatnio widziałem (w pozytywnym tego słowa znaczeniu :) ).

 

Mógłbyś zamieszczać obrazki bezpośrednio w t agach  ? bo teraz musze klikać na każda pracę by otworzyć :D

Napisano (edytowane)

Ok, kolejny krok zakonczony. Musialem sie cofnac do maxa i skonczyc base mesha i nadac twarzy wyraz. Teraz wrzucic wszystko do ZBrusha i retopology calego ciala. Chce zrobic naga postac, zeby bylo na przyszłosc jako base mesh.

 

27.jpg

25.jpg

26.jpg

Edytowane przez soda
Napisano

Twarz nie pasuje do ciała, jest zbyt szczupła. Daj więcej ciała w policzkach i będzie lepiej. Patrząc na kanon proporcji szyja jest za długa. Ja tez robię za długie szyje ale walczę z tym ;)

Napisano

Dzieki Gomez za trafne uwagi. Zaczalem juz retopology i pozmieniam w ZB jak skoncze. Glowe zostawie na koniec i zobacze jak bedzie do siebie pasowalo jak miesnie ponanosze do konca. A szyje trzeba prawie napewno zmienic:] Mysle ze powiekszenie miesni grzebietowych wystarczy^^ Ostatecznie juz po wypaleniu normala na modelu LOpoly oposci sie glowe do dolu.

Napisano (edytowane)

29.jpg

ELO!

Wciecie w biodrach to kwestia gustu:] Tak pani na refkach miala^^

Retopologie skonczylem i czas nanosic reszte detalu w ZB, to juz przyjemniejszy etap.

Duzo bylo zabawy z raczkami i stopami ale jakos sie udalo zlaczyc to w calosc. Popracowalem tez troszke nad anatamia (szyji jeszcze nie ruszalem), ale zmian nie widac na pierwszy rzut oka. Musze jeszcze troszke brzuch zaokraglic, bo zaplaski chyba jest. Jutro weekend i bedzie troszke czasu na dlubanie:P

Fajna sprawa ta retopologia w ZB, polecam.

Pozdrawiam,

soda

Edytowane przez soda
Napisano

Fajna sprawa ta retopologia w ZB, polecam.

Pozdrawiam,

soda

 

Sama możliwość retopologi owszem fajna ale sposób w jaki to rozwiązali dla mnie jest strasznie niewygodny i powolny w porównaniu do innych programów oferujących retopologie jak np 3d coat, topogun, modo...

 

A model coraz fajniej wygląda, pozdro.

Napisano

Soda lubi narzędzia które są powolne i niewygodne ;) pamiętam jak dziś jak modelował zęba w autocadzie i kleił go z poszczególnych 3dfaców.

 

Panienka jak malowana, nareszcie jakaś prawdziwa z tyłkiem i udami. Brzuch jest klasa chciałbym taki mieć!

Trochę przeszczepy jednak za długie (no chyba że tak było na refce) jak opuści ręce to będzie miała palce nad kolanami a powinna mieć tak aby dłońmi zasłonić kotnik i nic więcej.

 

Jedziesz Soda ... tak na marginesie to co za tempo ! Proszę Pana !

Napisano (edytowane)

Innego softu nie znam:P w ZB tez w sumie od roku siedze, gdyby nie Mario pewnie dalej bym nie wiedzial do czego to sluzy:P Cos strasznie leniwy jestem do odkrywania nowych narzedzi.

Zdenku ales mnie ubawil:] Kiedys w autokadzie glowe robilem nawet:]

Co do raczek, sprawdzalem 5000 razy i wydaje mi sie ze teraz dlugosc jest taka jak powinna byc, ale juz sam nie wiem:/ Z tego co zauwazylem to jak opusci rece to poczatek dloni powinien byc delikatnie wyzej nad linia konca lona. Piszcie jak wydaje sie wam ze sa za dlugie, bo ja juz tego nie widze. musze dzis tez miesnie nad kolanami poprawic, bo chyba sa bardziej meskie niz damskie.

Niedlugo nowy UP bo weekend idzie:]

Edytowane przez soda
Napisano (edytowane)

33.jpg

Kolejny Up!

Juz widze swiatelko w tunelu:] Skonczylem korpus i poprawilem miesnie nad kolanami, bo w tamtej wersji zbym meskie byly. Zostalo zrobic rece glowe i szyje, kilka detali i sculpt z banki. Dodalem tez te miesnie grzbietowe i wydaje mi sie ze dlugosc szyi teraz jest do przyjecia.

Pozdrawiam

Edytowane przez soda
Napisano

dla mnie troche ta poza jest nienaturalna zabardzo pochylona jest do przodu pozatem potracowal bym hm kurde jak to ujac wiecej subtelnosci bym jej staral sie nadac ksztaly bardziej idealne blizsze top modelce niz zwyklej kaski z sasiedztwa:P

Napisano (edytowane)

jacenty - poza z refek jest, wiec chyba naturalna:] w 99% sie pokrywa^^ Dosc juz mam robienia supermodelek w mundurach wojskowych, dla odmiany wole kasie z podworka to troszke bardziej realistyczne.

ETA - moze i racja:] Pogapie sie znowu na gole babeczki i sie zobaczy

Tomala - dzieki:] Daje caly czas, tylko cos mam braki w anatomi i studiowanie strasznie duzo czasu pochlania:]

Ok kolejny update:P Myslalem, ze przez weekend zrobie wiecej, ale z rekami mialem ostra walke i nadal cos mi nie gra w okolicach lokcia, bede musial tam jeszcze cos pogmerac. Teraz robie dlonie, pozniej szyja i twarz. Zastanawiam sie czy wnikac dalej w detal (zylki zmarszczki itp), ale chyba oleje to i naloze w overlayu normala z gotowej mapy diffuse.

Niestety musze wkleic miniaturki bo Photobucket mi jpgi blokuje i wypisuja ze niosa niewlasciwe tresci:P

Edytowane przez soda
Napisano

Wiesz co, może kolana są za bardzo wyraźne, tzn miejsce w którym znajduje sie rzepka jest tak jakby przedzielone na dwie części i może ta pozioma linia która je dzieli jest odrobinę zbyt wyraźna. Tak sobie przed lustrem stanąłem(czasem warto :D) i nawet przy świetle z góry wygląda to u mnie jakoś gładko. Chociaż to można nawet już po wypaleniu normala w ps'ie poprawić bo kształty dobre chodzi tylko o intensywność ;) albo o to żeby trochę ponarzekać ;)

Reszta ciała mi się podoba jeszcze czekam na dłonie i twarz bo ta mi się nie podoba. Pozdro.

Napisano

No wlasnie z ta wyrazistoscia to troszke specjalnie chce zaznaczyc mocniej. Ostatnio jak robilem postac, to po nalozeniu wypalonego normala w z mapy koloru splaszczyla sie ta "wyrazistosc". Kurcze musze sobie crazybumpa kupic do mieszania normalmap:/

Napisano

Mozna mieszac ale jak nakladasz w overlayu czy soft lighcie to wyplaszcza sie detal wlasnie, chyba ze znasz jakis inny sposob.

Napisano

Kiedyś czytałem w tutorialu metodę mieszania normal map w PSie. Chodziło o to, że jak się da samą nakładkę, to spłaszcza się niebieski kanał. Dlatego jeśli masz warstwę, którą chcesz nałożyć na drugą, musisz ją sobie najpierw skopiować. Jedną ustaw na overlay, drugą na multiply. W tej na overlay otwórz kanały, wybierz neutralny szary 128 128 128 i wypełnij cały niebieski kanał. W tej warstwie ustawionej na multiply wybierz biały kolor i wypełnij czerwony i zielony kanał zostawiając niebieski bez zmian.

 

PS. To był Paul Tosca Przejrzyj paragraf 4.4.2 - dalsza część.

Pozdrawiam :)

Napisano

Spoczko jak wroce do domu to przecwicze ten sposob:], ale i tak chce kupic crazy bumpa bo cena nie jest zbyt wygorowana i szybciej to sie robi:]

Napisano

OK lapki prawie skonczone, 2 paluchy zostaly. Wrzucam i jutro moze cos dopisze w pracy:P

Kurcze zastanawiam sie czy plecow nie przerobic, bo ktos juz pisal chyba Kirian, ze za mocno miesnie pod T poze zrobione. I mam dylemacik.

Napisano

No to skonczylem cialo, zostala glowa i wlosy. Przerobilem plecy i teraz bardziej mi sie podoba, pozatym w animacji beda sie lepiej zachowywaly.

Ide se ksiazke poczytac:P

Dziekuje wszystkim za trafne uwagi:]

Napisano

Witam!

Base mesh skonczony. Dzieki Giorgione za rade, teraz proporcje pasuja. Czas ubierac babeczke w ciuszki. Juz mam powoli dosc tego ZBrusha:]

Wlosy zostawilem jak sa narazie i nie cudowalem niczego, jak bedzie bitmapka to moze podmaluje troszke w ZB i wypale.

OK ide spac bo sie zasiedzialem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności