Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W związku z moimi nieukończonymi pracami spowodowanymi brakiem umiejętności w modelowaniu, zakładam taki temacik.

 

Nie są to boje na dobrym poziomie ale trzeba zacząć od czegoś.

Znajomy polecił mi by nie zajmować sie robotami ,samochodami itd. bo tak sie nie naucze modelować poki co bo to nie ma sensu(maxa używam od niecałych 3 miesięcy wiec jeszcze przyjdzie czas na duże projekty). Więc go posłuchałem i zacząłem modelować niebardzo rozbudowane modele.Małe ,szybkie, myślę że dzięki temu naucze się modelować i eliminować błedy które teraz robie.

 

W trakcie modelowania czesto mi bugi wychodzą i nie zawsze wiem jak je rozwiązać.

Ten temat zakładam w celach czysto naukowych ,zarówno dla mnie jaki i dla innych.

 

Mam nadzieje że wasze komentarze pomogą mi w drażniących moją głowę sprawach :)

 

Piszcie gdzie są błedy w modelingu.

Będe również umieszczał mniej więcej czas robienia pracy, to też komentujcie.

 

Mam nadzieje że wątek ożyje i będzie żył aż naucze się w stopniu jakimbym chciał.

 

Pozdrawiam

 

 

No i na początek:

 

Filar :

 

1.Ref

refmw7.jpg

 

 

A wyszło tak : Czas to między 2h -3h

 

62775920hp2.jpg

w1080.png

 

i siatki

 

39140573ro5.jpg

w1080.png

i z TS

 

61102461ow3.jpg

w1080.png

Edytowane przez 09121986
  • Odpowiedzi 241
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Kolumienka jońska jak się patrzy. Zastanawia mnie siatka bazy z TS, dlaczego wyszła taka "rozbudowana" (chyba jakieś trójkąty się pojawiły?). Nie wystarczy zwykły chamfer na boxie? Jak zrobiłeś ślimaki? Całość mi się podoba i będę kibicował twojej potyczce z modelowaniem :)

ps

Jak z proporcjami? Oryginał ma chyba większą średnicę. Jeżeli zależy ci na kopiowaniu to ma to znaczenie jeżeli tylko na technice modelingu to nie ma się czym martwić. Pozdr.

Edytowane przez adam_m
Napisano

wyglada dobrze w miejscu gdzie konczy sie zawijas chyba jest jakis blad ,albo mi sie zdaje,na podstawke dales ms niepotrzebnie , walcz dalej bede zagladal.

Napisano (edytowane)

Adam_m - chamfer chyba by wystarczył :) ślimak zrobiony pomysłem kolegi - Loftem.

Jeżeli chodzi o proporcje to staram się mniej wiecej trzymać sie ich ale głównie chodzi mi o modelowanie.

 

Eden3d- ogólnie ten slimak lekko krzywy jest .... ale tam na końcu rzeczywiście zapomniałem zrobić ostrego zakończenia.

 

 

Wątek powoli rusza więc rzuce teraz dwoma prostymi a zarazem meczącymi moją głowe przedmiotami i tu bede potrzebował raczej pomocy:

 

Zapalniczka zippo (refki raczej nie trzeba sam robiłem z tej co mam na biurku) no i kapusta staszna z tymi dziurkami wyszła :/ boczne są ok ale te na zgięciu jakoś dziwnie je wciągneło.

 

11hv8.jpg

w1200.png

 

22to3.jpg

w1200.png

 

33lj3.jpg

w1200.png

 

 

 

I mam jeszcze jeden mianowicie cienkopis (też każdy wie jak wygląda :) )

 

i mam problem

minowicie chodzi o zaznaczone miejsca , wystaja te rogi strasznie :/ i nie iwem jak to zrobic

 

pisak01pw7.jpg

w1400.png

 

pisak02eo8.jpg

w1400.png

 

pisak03zp6.jpg

w640.png

 

pisak04rv8.jpg

w640.png

 

 

 

Jeżeli potne tak jak niżej pokazane jest ok na tych rogach ale widać wypukłość na całej długości :/ a to ma być okrągła zatyczka....

Bardzo bym był wdzięczny za pomoc wiem że to może proste itd. ale ja naprawde mam z tym problem , próbuje i nie wychodzi......

 

Dzięki

 

pisak07mj0.jpg

w1017.png

 

 

 

w1400.png

Edytowane przez 09121986
Napisano (edytowane)

Witam,

 

Na czerwono zaznaczylem linie ktore nalezy usunac a na zielono masz prawidlowe :)

 

Ja postaralbym sie rozwiazac to w ten sposob:

 

my.php?image=pisak03zp6wb0.pngpisak03zp6jo5.png

w640.png

 

W podobny sposob powinienes postapic ze skowka:

 

my.php?image=pisak04rv8gk6.pngpisak04rv8ul4.png

w640.png

 

Mam nadzieje,ze to pomoze inaczej bedzie trzeba szukac innego rozwiazania, ale grunt to nie poddawac sie.

 

Pozdrawiam i zycze powodzenia,

 

xaoo

Edytowane przez xaoo
  • Confused 1
Napisano

xaoo - próbowałem tak i jak tak robisz to sie robi znów okrągła na rogach a mi chodzi o to żeby ona było bardziej prostokątne to wycięcie .... ale dzieki za zainteresowanie :)

Cóż próbuje dalej coś z tym zrobić...

 

 

Dzisiaj miałem chwile czasu i wrzucam nóż :

 

Ref :

nor2ji2.jpg

w600.png

 

93775757vg3.jpg

w1200.png

 

14356467kh5.jpg

w1400.png

 

66106318gs5.jpg

w1400.png

 

tak to wyszło ... i zeszło koło 3h

Napisano

Model nie wygląda całkiem jak oryginał, brakuje niektórych elementów (np. tuż przed ostrzem dolna część rączki jest szersza niż górna i nie ma wgłębienia na palce).

Proporcje też się nie całkiem zgadzają (np. ten cypelek na ostrzu powinien byc grubszy i niższy)

Na ostatnim obrazku po lewej masz niepotrzebnie 6-kąta z którego można zrobić 4-kąt jednym cięciem.

Napisano

@09121986 - to musisz dodac kilka ciec w tym wcieciu powinno pomoc (patrz screen ponizej - tyczy sie zarowno dolu jak i gory), a jesli krawedz ma byc jeszcze ostrzejsza to moze mniejszego chamfera daj? Jesli mnie oko nie myli to masz cos ok 0,1 probowales z mniejszym 0,05 lub 0,01?

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

 

 

pisak07mj0qo7.png

w1017.png

 

P.S.

 

Swoja droga to skilla masz niezlego. I podziwiam, bo trzaskasz te modele jak szalony :)

Napisano (edytowane)

Ania - to własnie jest mój ból co bym nie robił zawsze musze troche proporcje popsuć z czasem może to wyeliminuje.6 kąt nie wiem jakim cudem tam powstał ,widocznie przypadkowo edge skasowałem..... a ta dolna cześć jest odbita symmetry a tego nie zauważyłem że miejsca na palec tam nie ma ...

 

Temporal - to żart :P ? bo nie wiem , szczerze to nie uważam żebym miał dużego skilla ,gdybym miał to nie miałbym problemu z głupią zatyczką od cienkopisu :PP :)

 

xaoo - uhh narazie odstawiam tą zatyczke bo za długo już nad nią myśle i trace czas jak troche ochłone od niej to spróbuje jeszcze raz wszytko od nowa .... ale dzieki bardzo za pomoc.siąde dzisiaj może to zrobie to...

 

 

EDIT :

a to nóż po poprawkach ,myśle że z proporcje już lepiej i troche poprawiłem to i owo ... chyba

troche lepiej wygląda...

 

58648562ty0.jpg

w1400.png

 

39684188ud8.jpg

w1400.png

Edytowane przez 09121986
Napisano

Temat umarł ...

wrzucam model mp3 ...wyszedł tak sobie moim zdaniem .. ponad 3h zajeło...

 

 

27485424xs8.jpg

 

27200783tz2.jpg

 

46588729jf4.jpg

 

PS. W między czasie zrobiłem tutorial ,zapraszam do podpisu...

Napisano

Kółeczko play/stop jest kopnięte, musisz wyrównać, najlepiej w takim wypadku wyrównywać z włączonym meshsmoothem, a jak to nie pomoże to dodać geometrii.

Czarny owal ma w oryginale półokrągłe końcówki, w dodatku brzegi w okolicy kółeczka play/stop są równoległe do tego kółeczka.

Srebrny element jest symetryczny, u ciebie od strony zamykajki jest spłaszczony. (ta obwódka między kółkiem a wtyczką)

Przy wtyczce moim zdaniem za dużo przedziałek naokoło, które nie spełniają żadnej funkcji w twoim modelu. (Na oryginale są tam wgłębienia, może je planowałeś i zapomniałeś).

Reszta siatki wygląda całkiem przyzwoicie.

Napisano

taka mala rada... jesli robisz roznorakiej masci wciecia/ wyciecia, radze to robic na zageszczonej siatce (np po msx1) - sczegolnie jesli robisz wyciecia na zaokraglonej plaszczyznie ( patrz- nieszczesna zapalniczka:P ). Teraz nie prezentuja sie one najlepiej u Ciebie, a wiadomo ze clay tez wszystkeigo nie pokaze, chyba ze dasz jakiegos speculara. Pracuj a bedzie dobrze:)

Napisano

Aniu tu jesttroszke poprawiony , dzięki za krytyczne komentarze ,mam nadzieje że będziesz dalej sledzić moje poczynania z modelowaniem. :)

 

19501357ff4.jpg

 

JohnZi - rady mile widziane :) Dzięki ... Jasne jade dalej ....

Napisano

Ja chciałbym wrócić do wcześniejszego modelu (chyba zapalniczki) bo jest tam ciekawe miejsce, którego prawidłowe wymodelowanie nie zostało wyjaśnione. Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów, o rozwiązanie tego problemu. Mianowicie chodzi o ten cylinder, do którego podczepiony jest sześcian, z ostrymi krawędziemi. A co do modeli, to zawsze, masz gdzieniegdzie niedociągnięcia, nierowne plaszczyzny, jesli korzystasz z maxa to radze uzywac make planar, lub recznie wygladzac krawedzie.

poniżej omawiany przykład.

 

jakyf8.jpg

w999.png

Napisano

powracam do playera:

 

"czemu nie pasuje?"

- juz odpowiadam

 

63568998at7.jpg

 

+ do tego na dokladke, dodales kilka linii na samej oslonce usb przez co po ms zupelnie zmienia jego ksztalt, wiec i dopasowaniem i ksztaltem na pewno sie nie zgadza ;)

Napisano (edytowane)

Z tym pytaniem to chodziło mi o to czy po takim czasie tyle co robie to dobry wyniki czy średnie :) (tak na waszym doświadczeniu jak wy np. zaczynaliście)

 

Przysiadłem dzisiaj do telefonu :) i w sumie myśle że wyszedł , namęczyłem się troche ale pocieszony bo wczoraj trzasnąłem fotel i tak wyszedł że wstyd go było dać tu....

 

 

Ref :

9993pz5.jpg

 

 

 

A tu co wyszło :

 

35673878ct4.jpg

 

13883481kn1.jpg

 

 

I siatka:

37855287te6.jpg

To do kręcenia kółko juz ma ms ,a potem boolean użyłem bo w drugą strone nie dało się zrobic.

Edytowane przez 09121986
Napisano

Jak narazie najlepszy model ze wszystkich, widzę, że nikt na forum nie potrafi lub nie chce rozwiązać wczesniejszego problemu (może wjazd na dumę się uda;p)

Napisano

@09121986 - jak to nie masz czasu. Na modelowanie chwilka zawsze musi sie znalezc i nie ma tlumaczenia :) Czekam w takim razie na cos ciekawego w przyszlym tygodniu.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Napisano (edytowane)

Wrzucilem wczoraj poczatek modelu f16 ale ,nikt nic nie pisal pewnie dlatego ze byla to totalna kaszanka ... wiec zabralem sie z 2h temu , i poki co tak to idzie ..... prosze o jakies rady np. tam gdzie zaczyna sie skrzydlo pod kokpitem nie bardzo mi sie to podoba ....

 

dsc04013dq6.th.jpg

 

 

tak to wyglda ....

58601109kp2.th.jpg

89837870lp9.th.jpg

87144767qa7.th.jpg

 

Edit:

 

A tu proba ze skrzydlem i zaznaczylem miejsca gdzie troche sie zagubilem i nie wiem czy tak to ujdzie .....

68760628gl6.th.jpg

 

 

 

 

(sorry za brak polskich znakow , 64x Xp mam i jeszcze spolszczenia nie zainstalowalem, wlasnie wpadlem jak wstawiac miniaturki i za te wielkie obraki wczesniej tez przepraszam panow moderatorow :) )

Edytowane przez 09121986
Napisano

Witam,

 

Chyba cos sie forum posypalo, Ja wczoraj dostalem info o updatcie watku na forum. Tresc i screeny, wchodze na strone, a posta nie ma. Prawdopodobnie sa problemy po przeprowadzce na nowy serwer. Piszac odpowiedz na Twojego posta mialem przez chwile mozliwosc jego edycji, wiec problemy z forum jeszcze sa. Co do modelu to ladnie Ci idzie. Chyba nastepna rzecza jaka wymodeluje bedzie samolot :) Pracuj dalej.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Napisano

Ja to sie zastanawiam czemu tak umieraja te tematy :/

 

 

Chcialbym uslyszec cos na temat siatki , bo w sumie po to zalozylem ten watek... a tu czesto cisza :/

Tak czy inaczej owoce dzisiejszej pracy :

 

80214397ni2.th.jpg

 

21919930kz7.th.jpg

 

Siatki

 

15399826op1.th.jpg

 

49265774qb0.th.jpg

 

25457983hr4.th.jpg

 

Ludzie piszcie cos :]

Napisano

COS.

A tak na poważnie, całkiem zgrabnie Ci to idzie. Nie znam się na odrzutowcach, ale całkiem nieźle. To co mi się nie podoba to ostry kant wystający przed kabiną. Poza tym nie widzę jakichś większych błędów. Dodaj trochę detalu.

Podwozie też ładnie wyszło.

Nie wiem na ile zgodne z oryginałem, ale sam modeling całkiem nieźle.

Napisano (edytowane)

ten ostry kant juz zlikwidowany , nie przyuwazylem go.

Detal dzisiaj dodam ale i tak mi sie wydaje ze wiekszosc detalu na takim samolocie to juz sama textura ,dodam ile sie da i podwozie dokoncze bo narazie to nawet polowy tego podwiozia nie ma.

Poki co mam 75tys poly po ms,wiec chyba niezle ?

 

Czy zgodnie z oryginalem ... ref jest wczesniej , a blue printow sie trzymam jezeli chodzi o proporcje.

 

Dzieki

 

EDIT:

UP :

 

37767520wq6.th.jpg

 

33870789ei1.th.jpg

 

38659508la0.th.jpg

 

podwozievc7.th.jpg

Edytowane przez 09121986
Napisano

Nadal nie podobają mi się te kanty pod kabiną. Wiem że tam jest podział poszycia, ale u Ciebie jest za bardzo nierówny i wystający. Reszta nawet fajnie.

Napisano

Goran:

Wiem , jeszcze to sprobuje jakos poprawic ,ale i tak do perfekcji juz nie dociagne w zyciu go.Ogolnie sam mysle ze moze byc ten model ,ale zeby mi sie podobal bardzo to raczej nie,ale wazne ze progress jest i nie stoje w miejscu.A texturowanie mnie pokonalo daje sobie spokoj poki co ,na wszytko przyjdzie czas ,a w niedziele zabiore sie za jakis nowy model.

 

Tak czy inaczej dobrze ze ktos komentuje wogole bo ostatnio ten WIP zamulilo ostro nikt nic nie pisze :]

Napisano

Całkiem ładnie, fajny detal podwozia. Tylko zmień trochę ułożenie uzbrojenia, ciężkie Amramy na końcówkach skrzydeł to raczej kiepski pomysł z punktu widzenia lotnictwa;), tam pewnie powinny się znaleźć Sidewindery

Napisano

witam,

 

No ladnie kolega trzaska te modele :) Zgadzam sie z goran-em, ze tam pod kabina jest nie tak, szczegolnie przy tym wlocie. Mozesz pokazac blizej siatke w tym miejscu? Reszta gites majonez :)

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Napisano (edytowane)

Lucas - zmienie, tak tylko na szybko rzucilem cos pod te skrzydla

Indian - co dalej nie wiem ,ale wiem co teraz , lecze kaca po andrzejkach :]

 

 

Xaoo - s1dp1.th.jpg

 

 

 

Zawieszam tymczasowo watek ... troche wiedzy trzeba wchlonac... :]

Edytowane przez 09121986
Napisano

Witam,

 

Widze,ze towarzysz nie proznuje :) Bardzo ladnie jak narazie. Felga mi sie bardzo podoba. Pracuj dalej byle nie za szybko, bym skonczyl moje auto przed Toba :P

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Napisano (edytowane)

Blader : w Maxie

 

Tak troche poprawilem ta felge :

aaaya5.th.jpg

bbbqa1.th.jpg

 

 

I wlasnie co z przodem tego wozka bo mi sie tam nie podoba z przodyu ta siatka bardzo :/ jakas podpowiedz albo pokazanie bledow ?? :)

 

EDIT:

Siadlem chwile ,tak to idzie :

 

95031099rg3.th.jpg

54425373ny3.th.jpg

21836305dl4.th.jpg

 

Edit

I jeszcze taki probny render :

70261982nr5.th.jpg

 

 

Uuuuuu ale ciszzza :P

Edytowane przez 09121986

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności