Napisano 4 Kwiecień 200915 l swego czasu jak wyszla pierwsza wersja to sie tym bawiłem :) niezły postęp od tamtego czasu , szczególnie materiały i oswietlenie wygladaja ciekawie :) mam nadzieje ze za pare lat bedzie to dobra konkurencja dla autodeska o ile ich wczesniej nie wykupi hahaha ;]
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Trochę czasu minie zanim modo jakiś większy kawałek rynku podbije :) ale widać, że idzie bardzo w stronę user freandly np tymi presetsamio właśnie :) albo GI nie ma co wybierać jak FG GI IM LC PM czy jeszcze coś innego jest 1 i chceckbox żeby włączyć ;) Ale w takim filmie po rozum do mrówek / ant bully modo używali jako główne narzędzie do modelowania czyli do wielkiego świata filmu już się wbiło :D
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Jak to, kiedyś będzie konkurencją dla autodesk :| maxa już wyprzedza o miliony lat w technologi i o warpy w szybkości ich implementowania :P A rynek srogo nim pociąga po modelach :) w niejednym filmie już go używali, a nawet jeśli nie samo studio, to userzy sobie go instalowali.
Napisano 4 Kwiecień 200915 l ale nie jest kompletnym programem który mógłby zastapić takiego maxa czy maję choć widziałem raz screeny z robionego jakiegoś shorta reklamy czy czegoś takiego w modo i myślałem sobie WTF!? jak to przecież nie ma odpowiednich narzedzi to tego (chyba) ;) jakiś live action + efekty czegoś tam robione w modo !? nie wim może prowokacja i się nabrałem ale chyba nie :D
Napisano 5 Kwiecień 200915 l Nie no, modo rosnie na fajny software, ale jak dla mnie dobrze robia ze posiwecaja troche czasu na ulezenie sie tego wszystkiego. Moze modo 701 bedzie mialo particle i stuff do vfx, ale dajmy im troche czasu :) Z filmow, to jesli 3dWorld nie klamie to Wall-E (glowny hero) byl wymodelowany w Modo walsnie.
Napisano 5 Kwiecień 200915 l moim zdaniem to idą nawet za szybko :) bo wiele narzędzi do modelowania kuleje i mogłoby być lepsze jak krzywe ale jest dużo ludków co cisną chcemy character animation, particle i jeszcze jakieś nie wiadomo co :D no i to nowe ficzersy a nie usprawnienie narzędzi i workflowu pomagają sprzedawać nowe licencje :)
Napisano 5 Kwiecień 200915 l dużo ludków co cisną chcemy character animation, particle i jeszcze jakieś nie wiadomo co ta, wiem, pozniej jest program ala max, gdzie po paru latach uzywania go nagle odkrywam "o, to tu jest taka funkcja?" :) o i to nowe ficzersy a nie usprawnienie narzędzi i workflowu pomagają sprzedawać nowe licencje :) tu mozna bardzo dyskutowac. Dla freelancera to oczywsiste, lepiej miec 1 narzedzie ktore za pomoca paru killer features pozwoli ci szybko odstawic nastepny projekt. Jesli zaopatrujesz studio to patrzysz przedewszystkim na stabilnosc narzedzia i to jak sie wkomponuje w aktualny workflow. Tak przynajmiej ja to widze :)
Napisano 5 Kwiecień 200915 l Jedyne co w Modo brakuje to system animacji, na razie można animować tylko przemieszczające się obiekty i kamerę, ale i tak jak na razie, jak animacja postaci, to Maya. no i to nowe ficzersy a nie usprawnienie narzędzi i workflowu pomagają sprzedawać nowe licencje :) Teoretycznie arcydzieło można namalować pędzlem lub 6 metrowym kijem, analogicznie identyczny ficzer, ale w którym przypadku zrobimy to, szybciej, wygodniej i przyjemniej? :) ///Edit: No coś w stylu tego co powiedział mirach ale nie jest kompletnym programem który mógłby zastapić takiego maxa czy maję choć widziałem raz screeny z robionego jakiegoś shorta reklamy czy czegoś takiego w modo i myślałem sobie WTF!? jak to przecież nie ma odpowiednich narzedzi to tego (chyba) ;) jakiś live action + efekty czegoś tam robione w modo !? nie wim może prowokacja i się nabrałem ale chyba nie :D Człowieniu Mayi nie tknąłem w wypowiedzi nawet :P gdzież bym śmiał :P Modo nie me zbyt wiele ficzerów jeśli chodzi o animacje (Max z resztą też). Miałem raczej na myśli rynek vizualek i takich tam, w reklamach i filmach jest głównie używany przy modelach (model, UV, teksturki te sprawy). Z tego co wiem ostatnia reklama jakiegoś autka wykorzystywała modo, do modelu kolosa zbudowanego z jakichś rupieci, (o leci właśnie w TV xD ). Ciekawe w której wersji Autodesk kupi Modo czyżby 801?
Napisano 5 Kwiecień 200915 l Używam Modo głównie dlatego że jest dobrym programem do modelowania wszelkie usprawnienia i dodatki jeśli są przydatne nie stanowią problemu . Ale jeśli Modo zmieni się w spasioną kobyłę w stylu Maxa obrośnie w narzędzia z których i tak nie korzystam i zbliży się do niego ceną to trzeba będzie wybrać coś innego .
Napisano 5 Kwiecień 200915 l ...Miałem raczej na myśli rynek vizualek i takich tam... to trzeba było to napisać, skąd miałem wiedzieć co miałeś na myśli :D dobra peace ;)
Napisano 5 Kwiecień 200915 l to trzeba było to napisać, skąd miałem wiedzieć co miałeś na myśli :D Hehe No niestety moje palce są szybsze niż mój mózg, kiedyś, kiedy pisałem jednym palcem nie miałem tego problemu ;/ ^^
Napisano 5 Kwiecień 200915 l Jedyne co w Modo brakuje to system animacji, na razie można animować tylko przemieszczające się obiekty i kamerę, ale i tak jak na razie, jak animacja postaci, to Maya. To za brakuje "tylko" animacji sprowadza modo do modelera i niczego ponad to. To "tylko" decyduje o sile takich programow jak houdini i xsi (oops Autodesk Softimage). Dodajmy do tego brak SDK w modo i nam sie "tylko" do calkiem sporych rozmiarow rozrosnie;) Ale fakt, jako modeler to dobry program.
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Alibaba: renderowac tez potrafi ;) A co do animacji, walsnie zaczeli o niej gadac w nowym reavelu :)
Napisano 11 Kwiecień 200915 l mirach no już mogłeś linkiem rzucić :) klik a już miałem nadzieję że rzucą nowe modo na święta a tu czytam że jesli chodzi o animację to będzie jeszcze several reveals in the coming weeks choć na CA nie liczę :) Set driven fajne ale ground breaking to to nie jest :) ciekawe ile jeszcze będą ciągnęli to odkrywanie nowości :)
Napisano 21 Kwiecień 200915 l http://www.luxology.com/modo/401.animation.part.2/ animejszyn part Tu. I czek bak pierwszego Maja. Mogli by to juz wydac :D
Napisano 21 Kwiecień 200915 l przeciągają jak mogą, już ostatnie resztki rzucają :) ile jeszcze można tak ciągnąć :)
Napisano 2 Maj 200915 l Autor Kolejna odslona animacji w modo 401: http://www.luxology.com/modo/401.animation.part.3/ Dodano m.in. prosta kinematyke odwrotna.
Napisano 2 Maj 200915 l Te trzy części animacji mogliby spokojnie w jednej zmieścić. 15 pewnie dadzą part IV, trochę przeciągają już chłopaki. Może mieli zamiar później zacząć wypuszczać te update'y ale jak NewTek zapowiedział LW10 to musieli czymś odpowiedzieć, a teraz kończą im się asy w rękawie więc dają co jest rozbijając na mniejsze części bo program jeszcze nie jest gotowy.Ta teoria tłumaczyłaby czemu kółeczek im zabrakło i zmienili na liste :D
Napisano 2 Maj 200915 l Autor Teoria niezla :) Ja powoli zaczynam wierzyc ze wyjdzie to na gwiazdke ;) Na gwiazdke moze nie, ja stawiam bardziej na Siggraph (2009 oczywiscie ;)
Napisano 9 Maj 200915 l Ja pierdziu zrobili constrainy xD Ide o zakład, że w następnej prezentacji zaprezentują, kości i chrząstki xD
Napisano 10 Maj 200915 l Autor Ja pierdziu zrobili constrainy xD Ide o zakład, że w następnej prezentacji zaprezentują, kości i chrząstki xD Bardzo watpie. Sadze, ze taka w pelni kompletna wersja bedzie dopiero 501, zawierajaca kosci, CA, czasteczki, jakas dynamike cial "mientkich" umozliwiajaca animacje szmat i wlosow. Moze nawet doczekamy sie wreszcie SDK i wersji na linuksa ;) No i 501 ujrzymy pewnie najwczesniej za rok, albo moze i nawet za 1.5-2 lata. Ale to tylko takie moje domysly ;)
Napisano 10 Maj 200915 l Tak czy inaczej Modo ładnie się rozwija ciekawe za ile lat Autodesk go kupi :D 2, 3? Wersja na Linuksa to byłby mióóóóóóód.
Napisano 16 Maj 200915 l Autor No i kolejna odslona: http://www.luxology.com/modo/401.animation.part.4/ A juz myslalem, ze part 3 bedzie ostatnia odnosnie animacji w 401 ;)
Napisano 16 Maj 200915 l O, dzieki za przypomnienie, przez problemy z siecia zupelnie zapomnialem o sprawdzaniu tego.
Napisano 16 Maj 200915 l No i dobrze. Pierwsze koty za ploty w drodze do CA. Przydalby sie jeszcze jakis filtr do Items List bo przy tylu roznych rodzajach obiektow tam wyswietlanych niezly bajzel sie w tym oknie zrobi. Czekam tez na jakies zmiany w sculpt/paint ale powoli zaczyna watpic czy cos w tym zakresie poprawili.
Napisano 16 Maj 200915 l dla mnie wypas to wszystko co sie dzieje w modo. program przyjazny "artyscie", a nie inzynierowi. mniam!
Napisano 16 Maj 200915 l Autor Czekam tez na jakies zmiany w sculpt/paint ale powoli zaczyna watpic czy cos w tym zakresie poprawili. Peebler cos gadal, ze system malowania przeszedl gruntowny remont (major overhaul). Jeszcze jakby ktos chcial poogladac troche testow futerkowych: http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=34409 i systemu replikacji: http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=33283
Napisano 16 Maj 200915 l futerko tez niczego sobie. Pytanie jak bedzie dzialac w praniu i jak ciezko bedzie sie ustawialo, no ale tak czy siak obiecujace.
Napisano 16 Maj 200915 l No futro jest swietne. Bake Fur tez niezle wyglada. Do wypalania krotkiego zarostu jak znalazl.
Napisano 18 Maj 200915 l Modo wygląda ciekawie. Przyznam się, że sięgnąłem po niego tylko w wersji demo (202), ale wieszał się właściwie co minutę. Nie mogłem zrobić na nim nic (no może poza boxem). Przez 30 dni właściwie nie udało mi się doprowadzić maszyny do stanu takiego aby móc korzystać z modo w jakimś projekcie (LW chodziło bardzo dobrze, Maya PLE również). Zobaczymy co stanie się w nadchodzącej wersji. Liczę, że będzie lepiej. Puki co NT pracuje nad Core (oby się udało, a będzie trudno), modo wyda 401 a ja próbuję sił w Houdinim.
Napisano 18 Maj 200915 l Czasem myślę że jestem jedynym człowiekiem który nie miał problemów ze stabilnością modo. Owszem wywala się, ale to baardzo rzadko i nie przeszkadza mi to w pracy, a jak miałem problem z uruchomieniem to wystarczyły najnowsze sterowniki do grafiki. Jest tu może ktoś jeszcze kto nie narzeka na stabilność ?:> A co do najnowszego upa to jeszcze nie miałem czasu obejrzeć tych filmów, ale coś tam było napisane że pokazują to co oni zrobili dzięki najnowszej wersji. I znów lux zamiast kick assowych ficzerów daje tylko upa żeby mieć kolejne 2 tygodnie. Może w ostatnim przeczytamy o 64 bitach i wersji na linuxa :) .... PS. A nieee, nie ma już "come back blablabla" no to ja czekam na listonosza, znaczy na maila że już jest do pobrania;)
Napisano 18 Maj 200915 l Ja sie tez przyznam ze nie mialem problemow ze stabilnoscia Modo. Ale przyznam tez ze zainstalowalem ta sama wersje na innym kompie zeby komus pokazac, i pierwsze co to sie wysypalo na jakis prostych operacjach :) To chyba 202 bylo, stare czasy. Obaczymy jak teraz bedzie. Po cichu tez licze na wersje 64 bitowa i na pingwina ;)
Napisano 18 Maj 200915 l no ja ostatnio dużo modeluje w modo 302 i zwiechy były na samiutkim początku. Teraz luzik. Maya to przy modo pole minowe :D Ale i tak ją kocham miłością jednostronną i niewdzieczną bardzo :D. Modo wiesza się naprawdę b. rzadko w porównaniu do innych softów. I to robi się niebezpieczne bo tracę odruch Ctr+S co parę minut... ;)
Napisano 19 Maj 200915 l bartolomeo - kto raz zacznie ctr + eSować ten nigdy już nie przestaje ;) gdzieś w zwojach kodu DNA jest uśpiony gen ctr+s, każdy uaktywnia go na całe życie doczesne i pozagrobowe :> A co do modo nigdy nie używałem... no raz sobie triala zainstalowałem ale to było w czasach jak Modo miał jeszcze numerek 2.0. Od tej pory "trochę się pozmieniało. Ale soft wypadł w moich odczuciach pozytywnie.
Napisano 19 Maj 200915 l no i nie ma to jak pochwalić soft. Dzisiaj dwa razy mi się wywalił :D hehehe...
Napisano 20 Maj 200915 l Autor Obaczymy jak teraz bedzie. Po cichu tez licze na wersje 64 bitowa i na pingwina ;) Na pingwina bym nie liczyl (moze 501?; w koncu za czasow 20x chwalili sie, ze maja dzialajaca bete 202), ale 64 bity beda napewno, tyle ze wpierw chyba tylko w wersji na winde. Na macka trzeba bedzie poczekac troche dluzej.
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Autor Chodza sluchy, ze nowe modo ma sie pojawic w przeciagu dwoch dni :) Nic tylko czekac ;)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l omg omg omg, can't wait! W sumie to zarobiony jestem tak ze pewnie oblookam je za 2 miesiace a nie za 2 dni, ale poekscytowac sie moge ;)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Heads up! In less than two days we plan to release modo 401. This is important for a number of obvious reasons but we want to make sure you are aware of perhaps the most important one. This is your last opportunity to buy modo at a discount! Currently upgrade pre-orders are $295, once we release modo 401 the pre-order discount will terminate and the price will revert back to the original upgrade price of $395. Also, once modo 401 goes out the door a new unit price will be $995 so if you are itching for a new seat of modo now is the time. Don't say we didn't warn you! Over and out. Brad Peebler President and Co-founder Oficjalne :) Edytowane 16 Czerwiec 200915 l przez Reanimator
Napisano 16 Czerwiec 200915 l To ci dopiero :D Ciekawe ile sie pojawi na forum "prac" do oceny, wykorzystujacych te wszystkie modowe gotowce :D
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor Demo modo 401 z Paryza i Londynu przygotowane przez Andy'ego Browna.
Napisano 18 Czerwiec 200915 l cos nie tak z ta zapowiedziana premiera w ciagu dwoch dni :P Dzieki za linka G.P
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor cos nie tak z ta zapowiedziana premiera w ciagu dwoch dni :P Nie boj, nie boj ;) Jutro bedzie - wez pod uwage roznice czasu i ewentualne opoznienia/wpadki ;) I zebys sie nie niecierpliwil ;) to mam odpowiedni cytat: "We are currently pre-loading modo 401 into our Luxology user accounts. The download links will be active when this message is no longer visible."
Napisano 19 Czerwiec 200915 l Szkoda, ze "the evaluation version of modo 401 is not available at this time as we are focused on getting modo 401 out to the modo community". Chyba, ze community szybko sie podzieli;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto