Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 127
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

swego czasu jak wyszla pierwsza wersja to sie tym bawiłem :) niezły postęp od tamtego czasu , szczególnie materiały i oswietlenie wygladaja ciekawie :) mam nadzieje ze za pare lat bedzie to dobra konkurencja dla autodeska o ile ich wczesniej nie wykupi hahaha ;]

Napisano

Trochę czasu minie zanim modo jakiś większy kawałek rynku podbije :) ale widać, że idzie bardzo w stronę user freandly np tymi presetsamio właśnie :) albo GI nie ma co wybierać jak FG GI IM LC PM czy jeszcze coś innego jest 1 i chceckbox żeby włączyć ;)

 

Ale w takim filmie po rozum do mrówek / ant bully modo używali jako główne narzędzie do modelowania czyli do wielkiego świata filmu już się wbiło :D

Napisano

Jak to, kiedyś będzie konkurencją dla autodesk :| maxa już wyprzedza o miliony lat w technologi i o warpy w szybkości ich implementowania :P A rynek srogo nim pociąga po modelach :) w niejednym filmie już go używali, a nawet jeśli nie samo studio, to userzy sobie go instalowali.

Napisano

ale nie jest kompletnym programem który mógłby zastapić takiego maxa czy maję choć widziałem raz screeny z robionego jakiegoś shorta reklamy czy czegoś takiego w modo i myślałem sobie WTF!? jak to przecież nie ma odpowiednich narzedzi to tego (chyba) ;)

jakiś live action + efekty czegoś tam robione w modo !? nie wim może prowokacja i się nabrałem ale chyba nie :D

Napisano

Nie no, modo rosnie na fajny software, ale jak dla mnie dobrze robia ze posiwecaja troche czasu na ulezenie sie tego wszystkiego. Moze modo 701 bedzie mialo particle i stuff do vfx, ale dajmy im troche czasu :)

Z filmow, to jesli 3dWorld nie klamie to Wall-E (glowny hero) byl wymodelowany w Modo walsnie.

Napisano

moim zdaniem to idą nawet za szybko :) bo wiele narzędzi do modelowania kuleje i mogłoby być lepsze jak krzywe ale jest dużo ludków co cisną chcemy character animation, particle i jeszcze jakieś nie wiadomo co :D no i to nowe ficzersy a nie usprawnienie narzędzi i workflowu pomagają sprzedawać nowe licencje :)

Napisano
dużo ludków co cisną chcemy character animation, particle i jeszcze jakieś nie wiadomo co

 

ta, wiem, pozniej jest program ala max, gdzie po paru latach uzywania go nagle odkrywam "o, to tu jest taka funkcja?" :)

 

o i to nowe ficzersy a nie usprawnienie narzędzi i workflowu pomagają sprzedawać nowe licencje :)

 

tu mozna bardzo dyskutowac. Dla freelancera to oczywsiste, lepiej miec 1 narzedzie ktore za pomoca paru killer features pozwoli ci szybko odstawic nastepny projekt.

Jesli zaopatrujesz studio to patrzysz przedewszystkim na stabilnosc narzedzia i to jak sie wkomponuje w aktualny workflow. Tak przynajmiej ja to widze :)

Napisano

Jedyne co w Modo brakuje to system animacji, na razie można animować tylko przemieszczające się obiekty i kamerę, ale i tak jak na razie, jak animacja postaci, to Maya.

 

no i to nowe ficzersy a nie usprawnienie narzędzi i workflowu pomagają sprzedawać nowe licencje :)

 

Teoretycznie arcydzieło można namalować pędzlem lub 6 metrowym kijem, analogicznie identyczny ficzer, ale w którym przypadku zrobimy to, szybciej, wygodniej i przyjemniej? :)

///Edit:

No coś w stylu tego co powiedział mirach

 

ale nie jest kompletnym programem który mógłby zastapić takiego maxa czy maję choć widziałem raz screeny z robionego jakiegoś shorta reklamy czy czegoś takiego w modo i myślałem sobie WTF!? jak to przecież nie ma odpowiednich narzedzi to tego (chyba) ;)

jakiś live action + efekty czegoś tam robione w modo !? nie wim może prowokacja i się nabrałem ale chyba nie :D

 

Człowieniu Mayi nie tknąłem w wypowiedzi nawet :P gdzież bym śmiał :P Modo nie me zbyt wiele ficzerów jeśli chodzi o animacje (Max z resztą też). Miałem raczej na myśli rynek vizualek i takich tam, w reklamach i filmach jest głównie używany przy modelach (model, UV, teksturki te sprawy). Z tego co wiem ostatnia reklama jakiegoś autka wykorzystywała modo, do modelu kolosa zbudowanego z jakichś rupieci, (o leci właśnie w TV xD ).

 

Ciekawe w której wersji Autodesk kupi Modo czyżby 801?

Napisano

Używam Modo głównie dlatego że jest dobrym programem do modelowania wszelkie usprawnienia i dodatki jeśli są przydatne nie stanowią problemu .

 

Ale jeśli Modo zmieni się w spasioną kobyłę w stylu Maxa obrośnie w narzędzia z których i tak nie korzystam i zbliży się do niego ceną to trzeba będzie wybrać coś innego .

Napisano
to trzeba było to napisać, skąd miałem wiedzieć co miałeś na myśli :D

 

Hehe

No niestety moje palce są szybsze niż mój mózg, kiedyś, kiedy pisałem jednym palcem nie miałem tego problemu ;/ ^^

Napisano
Jedyne co w Modo brakuje to system animacji, na razie można animować tylko przemieszczające się obiekty i kamerę, ale i tak jak na razie, jak animacja postaci, to Maya.

 

To za brakuje "tylko" animacji sprowadza modo do modelera i niczego ponad to. To "tylko" decyduje o sile takich programow jak houdini i xsi (oops Autodesk Softimage). Dodajmy do tego brak SDK w modo i nam sie "tylko"

do calkiem sporych rozmiarow rozrosnie;) Ale fakt, jako modeler to dobry program.

Napisano

mirach no już mogłeś linkiem rzucić :)

klik

a już miałem nadzieję że rzucą nowe modo na święta a tu czytam że jesli chodzi o animację to będzie jeszcze several reveals in the coming weeks choć na CA nie liczę :)

Set driven fajne ale ground breaking to to nie jest :) ciekawe ile jeszcze będą ciągnęli to odkrywanie nowości :)

Napisano

Te trzy części animacji mogliby spokojnie w jednej zmieścić. 15 pewnie dadzą part IV, trochę przeciągają już chłopaki. Może mieli zamiar później zacząć wypuszczać te update'y ale jak NewTek zapowiedział LW10 to musieli czymś odpowiedzieć, a teraz kończą im się asy w rękawie więc dają co jest rozbijając na mniejsze części bo program jeszcze nie jest gotowy.Ta teoria tłumaczyłaby czemu kółeczek im zabrakło i zmienili na liste :D

Napisano
Teoria niezla :) Ja powoli zaczynam wierzyc ze wyjdzie to na gwiazdke ;)

Na gwiazdke moze nie, ja stawiam bardziej na Siggraph (2009 oczywiscie ;)

Napisano
Ja pierdziu zrobili constrainy xD Ide o zakład, że w następnej prezentacji zaprezentują, kości i chrząstki xD

 

Bardzo watpie. Sadze, ze taka w pelni kompletna wersja bedzie dopiero 501, zawierajaca kosci, CA, czasteczki, jakas dynamike cial "mientkich" umozliwiajaca animacje szmat i wlosow. Moze nawet doczekamy sie wreszcie SDK i wersji na linuksa ;) No i 501 ujrzymy pewnie najwczesniej za rok, albo moze i nawet za 1.5-2 lata. Ale to tylko takie moje domysly ;)

Napisano

No i dobrze. Pierwsze koty za ploty w drodze do CA. Przydalby sie jeszcze jakis filtr do Items List bo przy tylu roznych rodzajach obiektow tam wyswietlanych niezly bajzel sie w tym oknie zrobi. Czekam tez na jakies zmiany w sculpt/paint ale powoli zaczyna watpic czy cos w tym zakresie poprawili.

Napisano

Modo wygląda ciekawie. Przyznam się, że sięgnąłem po niego tylko w wersji demo (202), ale wieszał się właściwie co minutę. Nie mogłem zrobić na nim nic (no może poza boxem). Przez 30 dni właściwie nie udało mi się doprowadzić maszyny do stanu takiego aby móc korzystać z modo w jakimś projekcie (LW chodziło bardzo dobrze, Maya PLE również). Zobaczymy co stanie się w nadchodzącej wersji. Liczę, że będzie lepiej. Puki co NT pracuje nad Core (oby się udało, a będzie trudno), modo wyda 401 a ja próbuję sił w Houdinim.

Napisano

Czasem myślę że jestem jedynym człowiekiem który nie miał problemów ze stabilnością modo. Owszem wywala się, ale to baardzo rzadko i nie przeszkadza mi to w pracy, a jak miałem problem z uruchomieniem to wystarczyły najnowsze sterowniki do grafiki. Jest tu może ktoś jeszcze kto nie narzeka na stabilność ?:>

A co do najnowszego upa to jeszcze nie miałem czasu obejrzeć tych filmów, ale coś tam było napisane że pokazują to co oni zrobili dzięki najnowszej wersji. I znów lux zamiast kick assowych ficzerów daje tylko upa żeby mieć kolejne 2 tygodnie. Może w ostatnim przeczytamy o 64 bitach i wersji na linuxa :) ....

PS. A nieee, nie ma już "come back blablabla" no to ja czekam na listonosza, znaczy na maila że już jest do pobrania;)

Napisano

Ja sie tez przyznam ze nie mialem problemow ze stabilnoscia Modo. Ale przyznam tez ze zainstalowalem ta sama wersje na innym kompie zeby komus pokazac, i pierwsze co to sie wysypalo na jakis prostych operacjach :) To chyba 202 bylo, stare czasy. Obaczymy jak teraz bedzie. Po cichu tez licze na wersje 64 bitowa i na pingwina ;)

Napisano

no ja ostatnio dużo modeluje w modo 302 i zwiechy były na samiutkim początku. Teraz luzik. Maya to przy modo pole minowe :D Ale i tak ją kocham miłością jednostronną i niewdzieczną bardzo :D. Modo wiesza się naprawdę b. rzadko w porównaniu do innych softów. I to robi się niebezpieczne bo tracę odruch Ctr+S co parę minut... ;)

 

Napisano

bartolomeo - kto raz zacznie ctr + eSować ten nigdy już nie przestaje ;) gdzieś w zwojach kodu DNA jest uśpiony gen ctr+s, każdy uaktywnia go na całe życie doczesne i pozagrobowe :>

 

A co do modo nigdy nie używałem... no raz sobie triala zainstalowałem ale to było w czasach jak Modo miał jeszcze numerek 2.0. Od tej pory "trochę się pozmieniało. Ale soft wypadł w moich odczuciach pozytywnie.

Napisano
Obaczymy jak teraz bedzie. Po cichu tez licze na wersje 64 bitowa i na pingwina ;)

Na pingwina bym nie liczyl (moze 501?; w koncu za czasow 20x chwalili sie, ze maja dzialajaca bete 202), ale 64 bity beda napewno, tyle ze wpierw chyba tylko w wersji na winde. Na macka trzeba bedzie poczekac troche dluzej.

Napisano (edytowane)
Heads up! In less than two days we plan to release modo 401. This is important for a number of obvious reasons but we want to make sure you are aware of perhaps the most important one. This is your last opportunity to buy modo at a discount! Currently upgrade pre-orders are $295, once we release modo 401 the pre-order discount will terminate and the price will revert back to the original upgrade price of $395. Also, once modo 401 goes out the door a new unit price will be $995 so if you are itching for a new seat of modo now is the time. Don't say we didn't warn you! Over and out.

 

Brad Peebler

President and Co-founder

 

Oficjalne :)

Edytowane przez Reanimator
Napisano
cos nie tak z ta zapowiedziana premiera w ciagu dwoch dni :P

Nie boj, nie boj ;)

Jutro bedzie - wez pod uwage roznice czasu i ewentualne opoznienia/wpadki ;)

I zebys sie nie niecierpliwil ;) to mam odpowiedni cytat:

"We are currently pre-loading modo 401 into our Luxology user accounts. The download links will be active when this message is no longer visible."

Napisano

Szkoda, ze "the evaluation version of modo 401 is not available at this time as we are focused on getting modo 401 out to the modo community".

 

Chyba, ze community szybko sie podzieli;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności