jahred6 Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 (edytowane) Hej, wrzucam mój WIP projektu który mam do stworzenia w pracy. Jest to gabinet pewnej firmy odzieżowej :D [ dlatego zamazałem loga ;) ]. Wizka jest zrobiona w MentalRayu. mrSky, mrSun, plus photometryczne rectangular w oknie. Mam pare problemów, mianowicie : a) coś mi odbija na ściane na którym jest okno i w niektórych miejscach są takie plamki, no i te przepalone klami w oknie.... b) nie wiem czemu kolory mi bledną podczas renderu , czasem bardzo, co jest kłopotliwe gdy mam pokazac dany kolor drewna, wychodzi jaśniejszy - może coś z ekspozycją - nie znam się na tym..... pomóżcie ! c) w jaki sposób najlepiej zrobić światło imitujące halogenik ? d) no i jak ulepszyć te renderki Z góry dzięki za pomoc! :-) oto wizki : . Edytowane 12 Luty 2009 przez jahred6
loko Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Co do tych blednących kolorów to się pobaw tam logarythmiciem może? a halogenki to pewnie IESami. Weź rzeczywiście pobaw się jakis expoursem bo coś mało to światełko przyjazne. Podbij trochę kontrast, brighta itp albo w ogóle bardziej rozprosz te światło. Pozdro ;)
jahred6 Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 Co do tych blednących kolorów to się pobaw tam logarythmiciem może? a halogenki to pewnie IESami. Weź rzeczywiście pobaw się jakis expoursem bo coś mało to światełko przyjazne. Podbij trochę kontrast, brighta itp albo w ogóle bardziej rozprosz te światło. Pozdro ;) bardzo proszę o bardziej dosadne tłumaczenie :D Jestem początkujący i prosiłbym o wytłumaczenie np. jak to zrobić i gdzie w jakiej zakładce i w którą stronę co z tym światem :-)
jahred6 Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 Sami Vray'owcy i nikt mi nie chce pomóc... :-( Proszę powiedzcie mi w jaki sposób mam ożywić te rendery!
Loki Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 zaznacz w Irradiance Map - Check sample visibility (czy jak to się tam pisze) - powinno byc lepiej pod względem jasnych plam w okolicach narożników / szpar itp masz bardzo duży szum, poszukaj postu SWRSC na temat odszumiania metodą DMC na forum, bardzo dobrze to opisał. mapowanie leży i kwiczy - popatrz na własne biurko i porównaj z tym na renderze - (na początek obróć mapowanie tego forniru o 90 stopni żeby był wzdłóż biurka). Obserwuj otoczenie i porównuj. Naprawdę dużo można się dzięki temu nauczyć.
jahred6 Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 Dzięki, ale z tym Irradiance Map to do vraya a to mental :) Z mapowaniem to było celowo, bo nie bardzo mi pasowało z 90' mniej. Może trochę za duże słoje - zgadza się. Szumy są dlatego że to nie finalny render lecz roboczy po 30 minut każdy. Za największy problem uważam to blednięcie kolorów od światła... Ten fornir w rzeczywistosci jest dużo ciemniejszy a ściany dużo bardziej nasycone.
Loki Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 a to sorry nie doczytalem, zasugerowałem się postem Twoim o tym że tylu vray'owców i nikt nie pomoże :)
leniuch Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 przydadzą się chamfery na krawędziach takich przemiotów jak blaty itd. Spójrz na swoje biórko, czy masz w nim idealnie ostrą krawędź 90*? Te dwa treje (szufladki na dokumenty) ułożone na sobie zlewają ci się w jedego. Jak zrobisz chamfery krawędzi to je rozdzielisz. Poza tym one są często robione z jakiegoś przeźroczystego plastiku, żeby było widać co jest w środku. Okno obok klamek jest trochę przepalone. Zamiast dawać w FG kilka odbić, może lepiej będzie włączyć GI? materiału drewna nie ma. To tylko diffuse.
Chrupek Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 co do koloru, musisz od każdej teksturki zrobić połączenie: File---> Gamma Correct (value) ----> Diffuse gdzie dla Gamma Correct wpisujesz wartości 0,455 Możesz też dać dwie texturki, jedna z Gamma Correct + Contrast, a druga czyściutka i połączyć je za pomocą Blend Colors, gdzie będziesz mógł spokojnie regulować sobie przejście między obiema texturami, Ewentualnie dać Multiply divide i też sobie coś pokombinować. http://www.patart.com.pl/blend.jpg co do światła, to w oknie daj Phisical Light lub mia_portal light. Używając mia_portal_light musisz zaznaczyć w opcjach światła Area Light i ustawić sampling na powiedzmy 32-64. Czasami trzeba zwiększyć Intensity multiplier. Światło Phisical_light może Ci zacząć świecić dopiero gdy ustawisz bardzo wysokie wartośći w opcji koloru H,S,V gdzie dla V wpisujesz kilka tysiączków :-) Możesz spróbować rozjaśnić FG w opcji Scale zwiększając wartość V dla koloru - jak zdanie wyżej - ale już nie o tysiące :-) Dla światła Phisical_light ustawiam sobie taki FG np. Accuracy 80, point density 3, point interpolation 80, żeby nie powstawały dziwne plamy tu i tam.
jahred6 Napisano 14 Luty 2009 Autor Napisano 14 Luty 2009 (edytowane) Zmieniłem materiał drewna i dodałem trochę photonów, GI cały czas było włączone. Widać małą różnice w rozświetleniu, ale mimo wszystko coś mi tam dalej nie gra... Powód edycji: Edytowane 14 Luty 2009 przez jahred6
Camel Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Po pierwsze- zwiększ sampling na materiałach z rozmytym odbiciem i dyfrakcją szkła! Drugie- w ustawieniach V-Ray podkręć HSPhere Subdivs na wiecej jak 100 i Interpolation Sampling ;) Trzecie- zrób ten stół bardziej okrągły bo to nieprzyjemnie wygląda :P Czwarte- Niektóre materiały za mocno odbijają. Piąte- Jak używasz skylight portali V-Ray Light, to sprawdz ile sampli tam masz -podkręć znacznie więcej tą wartość. Szóste-Jak ci jasność nie w smak, to poprawiaj colormappingiem (V-Ray Frame Buffer) Siódme- Antialiasing chyba Ci się psuje więc zwiększ ustawienia Area na 3,0 i Adaptive DMC na min.3 max.4 Ósme-Scena jest ładna i mam nadzieję że popracujesz trochę i życzę powodzenia bo się nieźle zapowiada!! :)
Camel Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 (edytowane) masz ci los, cholera, to do mentala a nie v-raya jak sądzilem ;/ Z tropu zbija mnie również to jak Loki mówi o Świerszczowych dmc'ach, bo to do vraya. Ja Ci proponuję 2 tutoriale całkowicie przydatne do twojej scenki na news page => tutoriale - www.luminancestudio.pl :) Edytowane 14 Luty 2009 przez Camel
jahred6 Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 Hehe, dziękuje tak czy owak. Ten Vray chodzi za mną cały czas, a ja jakoś nie potrafię go ugryźć :-) Albo mój sprzęt ma uczulenie na niego, muli mi na najprostrzych ustawieniach strasznie. A mental w maxie2009 jest całkiem sympatyczny :-)
jahred6 Napisano 22 Marzec 2009 Autor Napisano 22 Marzec 2009 (edytowane) Hej, po dłuższym czasie i po wizycie klienta troszkę się pozmieniało - niewiele w projekcie - wrzucam tu render testowy w którym mnie cholernie intrygują te plamy ? Wyglądające jakby przedostawały się przez szpare w ścianie. Co mam z tym zrobić ? Szumy i np. BUMB skóry wiem że za duży a szumowina jest, no i lekko za ciemno, czekam na podpowiedzi ! Przypominam silnik MENTALRAY. Pozdrawiam! Edytowane 22 Marzec 2009 przez jahred6
Luqas87 Napisano 22 Marzec 2009 Napisano 22 Marzec 2009 no masakrycznie przebija Ci tymi rogami, próbowałeś po wtapiać bardziej ściany w siebie, małe nastawy też mają coś do powiedzenia. i co do samego MR to mam na stanie ciekawą książeczkę jak chcesz to daj znać na pw to się podzielę :)
jahred6 Napisano 22 Marzec 2009 Autor Napisano 22 Marzec 2009 no właśnie szpara była moim pierwszym podejrzanym, no ale jednak szpary ni ma! sampling lanczos 1 /16 FG na high.
Luqas87 Napisano 22 Marzec 2009 Napisano 22 Marzec 2009 szpara szparą ale żeby solidnie ścianki w siebie właziły i odizolowały możliwość przeskoczenia sampli z zewnątrz
jahred6 Napisano 22 Marzec 2009 Autor Napisano 22 Marzec 2009 No już rozszyfrowałem sprawę z plamami ! Maximum Sampling Radius : miałem włączone na 20 po odchaczeniu renderuje dużo dłużej FG ale po plamach ani śladu!
Vega Napisano 22 Marzec 2009 Napisano 22 Marzec 2009 Mi się nie podoba filiżanka bo niema uchwytu :) Ma tak jakiś, ale bez tej jakby dziury :D
jahred6 Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 No dobra po rozszyfrowaniu winowajcy plam, puściłem na lepszych ustawieniach - czas dość długi 10 godzin... oto efekt:
jahred6 Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 zerknij parę odpowiedzi wstecz będziesz wiedział ;-) co do plam, ziarno jest małe - wyeliminowałbym go gdybym dał lepszy sampling ale na moim sprzęcie trwało by to 20 godzin.
Camel Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 (edytowane) może ja Ci pomoge zrenderować ten obrazek? mam korka 2 quada ;) a co do samplingu, zrób render regionalny (wybrany kawałek obrazu) i tak kręć samplingiem aby było w miarę mniej ziarenka, i optymalny czas.. warto cierpliwie testować. ;) nie podobałoby Ci sie zrobić render jaśniejszy w całym wnętrzu? gratuluję za tą świetną robotę z modelowaniem. ja mam 17 lat i mam najpowazniejsze kompleksy: czemu więcej powiem niż zrobię i jescze nawet jak się 6 lat bawie 3d, to tylko głupie extrudki i bevelki, mostki, booleany itp.. oraz często jak robie fajny projekcik, to pomału mi zaczyna weny brakować... cholera, kiedy dojdę do finisza z moją kuchnią!? :( Edytowane 23 Marzec 2009 przez Camel
jahred6 Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 Jasność sobie koryguje w PS'ie, a szumy http://www.max3d.pl/tut.php?id=272 naprawdę ekstra sposób. Ten render jeszcze nie mordowałem postprodukcją. Niebawem zmieniam sprzęt i to będzie rewolucja radnerowa - dla mnie ;-)
Luqas87 Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 (edytowane) tak nad tym logiem światło jest tak nie naturalnie odcięte na ścianie i nie wiadomo skąd się bierze. jeszcze tak jakoś mi ten prezesowaski monitor nie pasuje, nie że monitor ale jego miejsce na biurku, jak przyjdzie interesant dla którego widać że stoi krzesełko to pomiędzy nimi barykada w formie LCD ;] a jak by się nawet wychylił w prawo to kolejna przeszkoda kalendarzyk który zabiera miejsce na dokumenty do podpisu //ta druga cześć to tak już luźniejsze spostrzeżenia z odbioru Edytowane 23 Marzec 2009 przez Luqas87
jahred6 Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 Światło to punktowe oświetlenie halogena z sufitu, nie widać dziada na renderingu. No wiesz rendering może przedstawiać każdą dowolną sytuację, monitora ani kalendarzyka nie każemy klientowi przybić gwoździem do blatu i skarzemy go na trud życia :D Ale dzięki :-)
hcpiter Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 No dobra po rozszyfrowaniu winowajcy plam, puściłem na lepszych ustawieniach - czas dość długi 10 godzin... oto efekt: Polecam jednak przejsc na Vraya jezeli masz mozliwosc i myslisz powazniej o wizualizacjach, zaoszczedzisz naprawde sporo czasu na testy a jakosc bedzie o niebo lepsza :) Niedlugo vray znow stanie sie jedym z najlepszych, a konkurecje jezeli chodzi o wizualizacje zostawi daleko w tyle. Lepiej ubezpieczac sie na przyszlosc :) Pozdrawiam
Luqas87 Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 co prawda to prawda vray sp3 mniam, przy animacjach walk-through vray bije czasem renderingu nie podważalnie konkurencję.
jahred6 Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 hcpiter przyznam że właśnie Twoja twórczość mnie napędza do vraya. Mentalem robię bo w miarę dostosowałem go do obecnych potrzeb i sprzętu. Za dwa tygodnie składam nowy sprzęt [ teraz laptok hp compaq 8710p ] już poważniejszy i wtedy będę się zaprzyjaźniał z vrayem bo myślę poważnie - zawód i pasja :-) Póki co na testach vraya dostaje bólu głowy. Obiecuje i mam ambicję niebawem Was zachwycać ;-)
hcpiter Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 hcpiter przyznam że właśnie Twoja twórczość mnie napędza do vraya. Mentalem robię bo w miarę dostosowałem go do obecnych potrzeb i sprzętu. Za dwa tygodnie składam nowy sprzęt [ teraz laptok hp compaq 8710p ] już poważniejszy i wtedy będę się zaprzyjaźniał z vrayem bo myślę poważnie - zawód i pasja :-) Póki co na testach vraya dostaje bólu głowy. Obiecuje i mam ambicję niebawem Was zachwycać ;-) dziekuje :) Co do vraya to napewno nie potrzebny jest az taki szybki sprzet, chociaz najlepiej jakby byl super szybki :D Ogolnie jezeli zalapiesz podstawy oswietlania i samych kolorow bedzie latwiej niz w MR. Te dwa rendery roznia sie od siebie i dlatego najlepiej na poczatku juz pomeczyc troszke tego vraya by wyrobic sobie jakies nawyki co do samych ustawien :)Chociaz na poczatek nauki manual z vraya (3d spot vray), video tutki z EV i watek Light Contest powinno wystarczyc, pozniej polecam poczytac posty SWRSC`a i bedzie napewno latwiej.
Camel Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 (edytowane) Ty, to zresztą ciekawe że zmieniasz sobie sprzęt, to całkiem będziesz mógł poszaleć. a swój podrobię na procesor intel i7 i więcej ramu, do 16 gb i system 64-bit, nawet indyk działa pod 64. Szacun za Ciebie bo wskazałeś mi świetny tutorial, przyda mi się do liczonek w indyku ;D Edytowane 23 Marzec 2009 przez Camel
jahred6 Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 Kolejna wizka [ 7h ], więcej już chyba nie potrafie wycisnąć z tego tematu, tak jak już zapowiadałem będzie nowy sprzęt, będzie vray, będzie git :-)
nocny drwal Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 krzesło z tyłu jakieś kanciate. telefon ma dziwny materiał (chyba że to u mnie na laptopie tak wyświetla:) za to klawiatura b. ładna. mnie to się nigdy nie chciało klawiszy modelować :)
jahred6 Napisano 24 Marzec 2009 Autor Napisano 24 Marzec 2009 Heh akurat tych biurowych elementów na biurku nie modelowałem :-) Telefon zostało porażony słońcem i widać szum lekko... niestety.
nocny drwal Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 to są 2 wyjścia: telefon do cienia, albo korekta materiału :) pozdr
Camel Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 bardzo dobrze juz wygląda. A sampling na materiałach? :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się