Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No tak on ma swietnie robi swoja robote mnie najbardziej rozbraja ilosc trojkatow w jego modelach bo co jak co ale ja bym sie nie zmiescił w 800.000 a on spokojnie miesci sie w 300.000 choc razi troche brak wnetrza ale to mozna pominac bo i tak wjego renderach tego nie widac.

Jak mial bym wybrac najlepsza jego prace to by byl to nissan patrol GR:

http://www.ribin.net/eng/gallery/2004/patrol/4.htm

Napisano

aha... sztuka dla sztuki?

 

Sam sobie odpowiem:) sztuczki, iluzjonizm, gdyby chociaz to byly dobre obrazki, a sikacie po nogach bo sa \'realistyczne\'.

 

btw. \'osiagnac realizm\' brzmi conajmniej jak - osiagnac nirvane:)

 

 

 

 

Napisano

Biglebowsky - a dobrego rzemieślnika nie można podziwiać? Jakiegoś artyzmu tam nie ma, głębokiego przesłania tez nie, ale jest za to bardzo dobrze wykonane auto. I tyle wystarcza. Dla mnie przynajmniej.

Napisano

Rzemieslnika moge podziwiac bo czemu by nie ( jak fizjonomie ma ladna i inteligetny:)), artyzm to dla mnie abstrakcja - potrafisz to pojecie zdefiniowac? ja nie. Przeslanie a w szczegolnosci glebokie serwuje radio maryja i mi wystarczy. Podziwianie pieczolowitej roboty dla niej samej przeszlo mi po okresie dojrzewania:)

Napisano

kazdy podziwia to co chce i co mu sie podoba.

a mi sie najbardziej podobaja w tych prackach same siatki(to takie moje zboczenie ).

Moze powienienes jeszcze jakiegos radia arabskiego posluchac tam maja chyba glebsze przeslania :).

Napisano

\'kazdy podziwia to co chce i co mu sie podoba.\'

 

Mordujesz dyskusje:) no pewnie ze tak, wiecej - prawo na to zezwala i co z tego?:)

 

Siateczki sa spoks, w ogole jest to dobra robota, ale zeby od bogow tak autora wyzyawac od razu?:)

Napisano

kto morduje jaaaaaaaaaa :) nie . tylko tyle sie juz czegos takiego naczytalem. np. po co modelujesz samochody czy tez rozne pojazdy. Tak ja by to nie mialo nic wspolnego z grafika 3d tylko z czyms innym, a przeciez teraz 100% samochodow powstaje najpierw wlasnie w pamieci komputerów, a potem pierwsze concepty wystawowe powiedzmy, dlamnie to taka sztuka.Oj co ta samochodowka zemna zrobila :)

Napisano
Originally posted by biglebowsky

A nie prosciej zrobic sobie zdjecie? realiz gwarantowany a sie czlek tak nie nacharuje

 

pewnie, a naprzykład VMagic zamiast robić animację 1st May mógł wyjść z kamerą przed blok i po prostu to nagrać... po co się męczyć, no nie ?? :)

Napisano

no to kupujemy kamery aparaty itp.:)

kamera jest tansza od softu do 3d.

5 minut krecenia=5 minut filmu :).

Po co my sie meczymy.

Napisano

No owszem, mogl uzyc kamery.

 

Bzyku problem w tym ze oceniasz wykonanie a nie efekt - a efektem ma byc chyba obrazek a nie idealna siatka - ta ma pomoc w stworzeniu tego na co patrzysz finalnie na te wszystkie kolorowe pikselki zamkniete w prostokacie a jak autor do tego doszedl to sprawa drugorzedna.I ja nie pisze przeciesz ze rendery samochodow sa z zasady be. Widziales zapewne mustanga Batou - on mnial pomysl na to co ze swoja siatka zrobic. Wlasnie zadales wlasciwe pytanie - \'po co my sie meczymy.\' dla ladnej siatki? dla produkowania tego co mozesz zrobic nascie razy szybciej i prosciej? obraz to kompozycja, kolory, pomysl. Jedni tworza prace ktore maja powalac wylacznie strona formalna inni chca wywolywac wrazenia emocjonalne. A teraz sprobuj spojrzec na prace Ribina zapominajac ze to render - i co? i nic - przecietne obrazki. Zachwycac sie ladna siatka mozna tak samo jak domkiem z kart czy miniatura belwederu z zapalek - tez wymagaja precyzji i cierpliwosci. To co pokazuje Rybin, nie umiejszajac mu w niczym to podstawy a nie Mount Everest.

 

\' teraz 100% samochodow powstaje najpierw wlasnie w pamieci komputerów\'

 

Nom, powstaje, pytales sie po co sie meczymy - tu masz odpowiedz - Ci ludzie od wizek mecza sie po to zeby ten kompany prezidet ktory nie ma wyobrazni przestrzennej wiedzial na co wyda kase.

 

Konkludujac - rewelacyjny model, swietny render - tylko przecietny obrazek.

Napisano

Tak masz racje bigle oceniam wykonanie dlamnie to wazne dla ciebie są prostsze metody na ominiecie mozolnego dla niektorych modelwania.

Efekt jest bardzo wazny scena, otoczenie, kolory itd. tu sie zgadzam w pelni z toba . bo to sa zwykle obrazki powiedzmy prawie jak zdjecia nic konkretnego ani nic nadzwyczajnego brak czegos fajnego oprocz tego modelu samochodu w srodku tego OBRAZKA.

No i czywiscie jak bym nie wiedzial(nieznal sie na 3d) ze to render to poprostu bylo by to kolejne zdjecie samochodu ktore jak sie komus podoba moze sobie umiescic jako tapeta na pulpicie i myslac ze takie ladne zdjecie ma :).

Poprostu jak widze dobry render i dobra siatke to moge powiedziec ze ktos sie postaral nad ta pracka w obu tych przypadkach a nie skupil sie tylko na jednym.

Ale to moje zdanie dla ciebie sa inne rzeczy wazne.

Napisano

No wlasnie skupil sie nie nad tym nad czym powinien sie skupic, bo pewnie ze wykonanie jest wazne, ale jesli calosc jest gorsza nisz poszczegolne elementy tej ukladanki jaka jest praca to mamy do czynienia z przerostem formy nad trescia ( o ile forma ma stanowic tresc ) i cala ta kunsztowna robota staje sie bezcelowa - jak malowanie obrazow starych mistrzow na kurzych jajkach - cool, bajer, mozna nawet do ksiegi guinnesa za to trafic...

 

Napisano

bo 1st may, to taki jest styl, pojęcie sztuki wg VM.. - byle by 14 - latki sie zakladali czy to kamerą czy \"komputerem\"... to taki \"tręd\" - byle by chromowane i z flarami, w sztuce jest pare okreslen na cos takiego no ale wszyscy wiedzą o co chodzi :) a co Sztuka vs Rzemiosło, to tak jak mowi Big, + artystą sie nie \"zostaje\", a rzemieslnikiem tak :), ale moim zdaniem to galeria Ribina to nie wystawa sztuki, tylko pokaz umiejhętnosci w danej dziedzinie, - portfolio, ktore zapewne wciska ludziskom co sie reklamą samochodow zajmoja. i dobrze. bo artyzm artyzmem, sztuka sztuką a kasa jest najwazniejsza. :D

Napisano

Biglebowsky, z tobą dyskusja jest o tyle ciężka, że ty nie lubisz samochodów, więc nie da się ciebie przekonać, że może być coś wspaniałego w podziwianiu pięknie wymodelowanego auta :) ty po prostu bardziej będziesz patrzył na tło niż na model :D i tu jest różnica w naszym pojmowaniu sprawy :)

 

pozdrawiam [piwo]

Napisano

\'efektem ma byc chyba obrazek a nie idealna siatka\', \'nie pisze przeciesz ze rendery samochodow sa z zasady be. Widziales zapewne mustanga Batou - on mnial pomysl na to co ze swoja siatka zrobic\'

 

Pozdro:)

 

Napisano

No to ja też się dołączę do dyskusji.

 

Problem z samochodami w 3d jest taki, że ich autorzy zapominają o naj ważniejszym. Zapominają o oddaniu charakteru samochodu, o klimacie obrazka itp. Co z tego, że wymodelują perfekcyjnie pojazd i zrobią idealny lakier. Takich perfekcyjnie zrobionych samochodów w sieci jest pełno i pojawienie się kolejnego ideału już nikogo nie zachwyca (przynajmniej nie mnie). Zapomina się taką pracę po 30min od obejrzenia.

 

Komputery z roku na rok zyskują moc, rendery są coraz to doskonalsze, zrobienie fotorealistycznej pracy staje się coraz łatwiejsze. Coraz bardziej zaczyna się liczyć pomysł. Poprawnie wykonana praca pod względem technicznym to aktualnie norma. I teraz wystarczy pomyślećl. Za te 3 lata jak ktoś zobacz dzisiejsze super wyrenderowane samochody to co sobie pomyśli? Nic bo niczego ciekawego w nich nie znajdzie. Dla niego będzie to norma. To tak jak z filmami. Kiedyś ludzie zachwycali się efektami w gwiezdnych wojnach. Czy teraz ktoś się nimi zachwyca? Nie. Gdyby był to przeciętny film nikt by go już dziś nie pamiętał. Ale nie był i do dziś bawi ludzi.

 

Czasami wydaje mi się, że prawdziwą wartość czyjejś pracy można poznać dopiero po upływie odpowiedniej ilości czasu.

 

 

Napisano

Batou masz racje ze wszystko z czasem jest coraz lepsze bardziej zaawansowane itd.

ale jest malo modeli w sieci ktore mozna by pokazac w bardzo duzej rozdzielczosci czy tez z bardzo bliskiej odleglosci i tak bedzie jeszcze dlugo. bo to juz nie zalezy od hardwaru nowej generacji ani też softwaru renderujacego tylko od tego kto przy nim siedzi.

hymmm my poprostu widzimy to inaczej. ja patrze sie na szczegoly tego modelu jakies wyciecia itp. wy patrzycie sie bardziej na to co go otacza.

moze ktos go postawic pod sciana,smietnikiem na polu byle tylko nie latał jak bedzie dobrze wymodelowany juz mi sie podoba(no moze troche przesadzilem :) ).\\

z dobrym modelem mozna zrobic swietny render ale ze zlym no niestety ale nic sie nieda zrobic.

Napisano

Zgadza się. Mamy inne podejście, co zresztą już nieraz było temat naszych rozmów na gg. Nie mam nikomu za złe, że lubi samochody. Wręcz przeciwnie. Sam je uwielbiam.

 

Pewnie, że jest mało modeli, które można by było pokazać z bardzo małej odległości. Tylko co z tego? Czy to znaczy, że za 5 lat trzeba będzie wymodelować roztocza na dywaniku pod siedzeniami samochodu? W ten sposób to można siedzieć całe życie nad jednym modelem a pod koniec każdy powie SUPER! A następnego dnia już nikt o nim pamiętać nie będzie. Nie prawda, że dla mnie liczy się bardziej tło. Tło ma być uzupełnieniem samochodu, ma uwypuklać jego charakter, tak jak dzieje się to na dobrych zdjęciach w katalogach samochodowych.

 

Napisano

Ani Bigleb, ani Batou nie zwracaja wiekszej uwagi \"na to co go otacza\", tylko na cala prace - model, swiatlo, kompozycje, POMYSŁ.

 

Masz racje, z dobrym modelem mozna zrobic swietny render, ale z gownianym pomyslem swietny model traci.

 

Wiele razy padalo na tym forum haslo, ze swoja prace trzeba umiec pokazac.

Napisano

To nie chodzi o samochod, rownie dobrze mogli bysmy gadac o renderze miksera do kawy czy telefonu komurkowego czy czegokolwiek, akurat padlo ze jest samochod i skupiacie sie na tym ze to akurat bryka. A ja nie o bryce tylko ogolnie. Wlasnie problem w tym ze i z nijakiego modelu mozna zrobic dobra prace ( zajrzyj do galerii brazila - tam sa rendery tipotow lepsze od tych samochodow )

Wiecej, widzialem bardziej interesujace czarne kropki na bialej plaszczyznie.

 

A z tym lataniem to by bylo juz cos intrygujacego przynajmniej:)

Napisano

Biglebowsky (aż się boję, że to będzie kolejne hasło dnia ;)), kolejna rzecz, która nas różni to to, że ty oceniasz pracę pod względem artystycznym, a ja bardziej pod względem technicznym, z resztą samochód to obiekt jak najbardziej techniczny, więc takie pojmowanie sprawy chyba nie jest czymś nienormalnym :)

i jeszcze jedno... urodę dziewczyny oceniasz po jej wyglądzie czy po tym, gdzie stoi ??

 

[piwo]

Napisano

Loozack : Piękne nadwozie samochodu to dzieło sztuki. Kwestie techniczne są jedynie dopełnieniem. Inną sprawą jest to że nawet ładnych samochodów jest bardzo mało.

Porównanie do dziewczyny ma się moim zdaniem ni jak do naszej dyskusji.

 

:edit:

akdsn : trafiłeś w dziesiątkę :).

 

 

Napisano

Leezack: Nie, ale dziewczyne sie ocenia wg tego jak sie prezentuje.

Moze byc sliczna, ale z tlustymi wlosami i ubrana w worek po ziemniakach nie bedzie tak atrakcyjna, jak wystrojona panna, ktora dopiero co wyszla od kosmetyczko-fryzjerko-wizazysto-masazysty.

 

Model ten sam, ale rozny sposob prezentacji wywoluje inna ilosc wydzielanej sliny.

 

I o to wlasnie chodzi.

 

 

Napisano

hhe liczy sie niski przebieg :).

no nie kazdy to dzielo sztuki,czasami zdazaja sie calkowite niewypaly jak \"fiat multipla\" no ale o konkratnych tez nie rozmawiamy.

Dobra do rzeczy:

czy kwestia techniczna jest nadwozie hym chyba tak i od niego zalezy caly wyglad,odbicia,ksztalt itd.

klosze siateł, wnetrza swiatel. uszczelki itd. nawet niech podwozie bedzie zwykla gladka powierzchnia ale otym duzo ludzi zapomina. a potem jak ktos daje GI to otoczenie jest powiedzmy biale a pod samochodem czarno jak w d....e.

potem tekstury na wlasnie kloszach to daje duzo nawet bardzo duzo.

 

bigleb. tak to sie nie tyczy tylko pojazdow ale wszystkich rzeczy ktore ludzie modeluja.

Napisano

akdsn - wyciagnoless mi tekst z pod palcow na klawiaturce:)

 

Loozack: Obiekt jak najbardziej techniczny?

http://www.cardesignnews.com/

To czemu tak wazny jest design samochodu? Z kad slawa Porsche?

Jesli chcesz oceniac samochody dla samych samochodow to lepiej sie przespacerowac przez parking jakiegos burzujskiego hotelu albo popularnego klubu - bedziesz mogl owe samochody obejrzec ze wszystkich stron a nawet dotknac ( o ile zaden abs nie bedzie patrzal:))

 

Napisano

jak ja bede mogl dotknoc np. maclarena f1 czy bugatti 16/4 veron to moze zmienie zdanie :). na parkingu na polskich drogach :D hahaha.

Dobrze ze za marzenia nie karaja.

Napisano

Mozna sobie zdiecie nad lozkiem powiesic- i dotykac ile chce, lizac:) a co do tego:

 

\'Czy kwestia techniczna jest nadwozie hym chyba tak i od niego zalezy caly wyglad,odbicia,ksztalt itd.

klosze siateł, wnetrza swiatel. uszczelki itd. nawet niech podwozie bedzie zwykla gladka powierzchnia ale otym duzo ludzi zapomina. a potem jak ktos daje GI to otoczenie jest powiedzmy biale a pod samochodem czarno jak w d....e.

potem tekstury na wlasnie kloszach to daje duzo nawet bardzo duzo.\'

 

Przeczytalem kilka razy i wciaz nie rozumiem do czego chcesz sie ustosunkowac i co powiedziec powyzszym tekstem.

Napisano

ze dobry modeling tych elementow(przykladowo tych) wplywa na pozniejszy realizm renderingu.

A takiego zboczenia to niemam zeby lizac zdjecie (probowales :D ) bo ja jeszcze nie.Wole inne rzeczy lizac :)

Napisano

Akdsn, ale wnętrza ci tak od razu nie pokaże ;)

Batou, Biglebowsky, nie zrozumieliśmy się :) pisząc, że auto jest obiektem \"technicznym\" miałem na myśli to, że jest to maszyna, a w maszynie liczy się dokładność wykonania i precyzja, więc od modeli 3d oczekuję tego samego, tło jest już tylko dodatkiem \"artystycznym\"

Biglebowsky, nie wiem czemu miało służyć podanie mi w.w. linka :| przecież dyskusja dotyczy nie wyglądu samochodów tylko tego jak się je prezentuje... krótko mówiąc ja bardziej będe się podniecał dobrze wykonanym Trabantem (pod względem technicznym, czyli wszystko z dokładnością co do milimetra ;))na białym planie, niż średnio zrobionym Porsche na jakimś wybajerzonym tle...

TrucK, to co napisałeś dotyczy właśnie jej wyglądu (czyli się zgadzamy, a chyba nie o to ci chodziło ;)), a nie tego w jakim miejscu się znajduje, więc specjalnie dla ciebie napiszę to inaczej :D czy to, że \"panna, która dopiero co wyszła od kosmetyczko-fryzjerko-wizażysto-masażysty\" stoi na tle wodospadu Niagara czy na tle sklepu mięsnego będzie miało dla ciebie znaczenie przy ocenie jej wyglądu ??

 

ufff... to się napisałem :)

 

pozdrawiam [piwo]

Napisano

Dla mnie będzie miało wpływ. No wybacz ale piękna kobieta na tle wodospadu niagara musi wyglądać niesamowicie :P.

 

Widzę, że ta dyskusja do niczego nie prowadzi. Po prostu część osób woli dopracowane pod KARZDYM względem prace z pomysłem, a część woli oglądać pięknie wymodelowane trabanty :P. Idę spać.

Napisano

łaaaaaaaaa

i gdzie tu głowny temat???

Gość o którym tak tu zawzięcie bijecie piane jest po prostu bardzo dobrym rzemieslnikiem:)) NIe sili się na artyzm, tylko robi dobrze to, co u niego zamawiają. Nie jest na bakier z kompozycja czy perspektywą. Wiec w czym problem??? To po prostu doskonały fachowiec bez silenia sie na pseudo artzm. Grafika nie musi byc artystyczna. Grafika ma byc skuteczna. Nie po to komputery tak usprawniają prace by z tego nie kożystac. Biglebowski:)) podziwiam Twoje rysunki:)) powiem wiecej jestem pod wrazeniem, ale szczerze mówiąc nie kojarze zadnego auta wykonanego przez Ciebie! Skoro tyle rysujesz to zapewne wiesz co to wprawka. Z tego co widze to sporo ćwiczysz. Dlaczego nie potraktujesz Doskonałego modelu samochodu jak wprawki?? Im lepsza wprawka tym wieksza satysfakcja autora z jakości warsztatu i postepów w nauce.......

 

i powiem ci jakie jest moje osobiste motto:\" lepiej byc dobrym rzemieslnikiem, niż kiepskim artystą.......\"

 

pozdro

Napisano

Batou, no nie do końca, ja po prostu nie oceniam dwóch prac według tych samych kryteriów :) naprzykład twojego Mustanga ocenię w 25% pod względem technicznym (model auta), a w 75% pod względem artystycznym (cała scena), ponieważ tobie bardziej chodziło o stworzenie klimatycznego obrazu a nie fotorealistycznego samochodu... natomiast modele, które są prezentowane naprzykład na białym tle oceniam w 100% pod względem technicznym :) i nie mam tak, że te pierwsze zostaną w mojej pamięci na dłużej, a te drugie zaraz mi umkną, bo tak samo dobrze będe pamiętał Mustanga twojego autorstwa, jak i modele kierownicy czy fotela autorstwa Redo, gdzie zadbał on nawet o szwy (a to co widziałem to nawet nie były rendery tylko screeny z viewportu), więc proponuję na każdą pracę spojżeć pod innym katem :)

 

[piwo]

 

P.S. Lookas, podpisuję się pod twoim postem wszystkimi trzema rękami ;)

 

Napisano

DruG

może i hasło miesiąca, ale czas juz zrozumieć, ze nie kazdy musi tworzyć. Sa i tacy którzy podziwiają umiejetność doskonałego odwzorowania rzeczywistości. Namnozyło sie CG artystów:)) Zreszta jeśli robisz cos na zamówienie to zwykle nie ma miejsca na sztuke, tylko na produkt, a produkt musi byc przekonujacy i wykonany maksymalnie dobrze. Tylko taki produkt ( wizualizacja czy aniamcja) ma szanse na dobra cene. Czyli normalne rzemiosło. ZA g.... nikt C nie zapłaci. Nawej jesli bedzie artystyczne. Sztuka nie jest głownym elementem CG, raczej jej marginesem. Grafika generowana na kompie z założenia słuzy wizualizacji, i IMO nalezy ją rozpatrywac przedze wszystkim w tych kryteriach.

Dobrze, ze są i tacy, którzy potrafią za pomoca kompa stoarzyc cos co można nazwać sztką, ale -błagam- nie przesadzajcie z ilościa sztuki w CG:))

 

Pozdro

Napisano

No tak tylko czy kazdy kto zarabia na CG jest rzemieslnikiem no chyba tak.niewazne czy robi samochody, wizualizacje, postacie, efekty specjalne on poprostu jest rzemieslnikiem lookas ma racje w 100% malo ludzi wyzyje ze sztuki.Wiec grafikiem-rzemieslnikiem :).

Napisano

Khe, khe, az do mojego grobowiska dotarly echa tej dyskusji... Niezle, znowu spor o rzemiechow i artychow. Stane po stronie Biga, Druga i Batou.

Reszta ( sorry, ze generalizuje ) naprawde nie widzicie, ze te obrazki o ktore idzie dyskusja wygladaja jak kiepawe fotki z jednorazowego aparatu za 50 zlotych? Nie widzicie, ze malym nakladem kosztow mozna zrobic te obrazki duzo lepsze? I artyzm czy rzemioslo tu nic nie maja do gadania. Nikomu tu nie chodzi zeby wystawiac ta bryczke w Centrum Sztuki Wspolczesnej, ale czy zdarza sie wam czasem zobaczyc reklame samochodu? Zdarza sie wam zauwazyc jak duzo pracy jest tam wlozone w stylizacje oswietlenia, we wlasciwe otoczenie, w klimat? Przecie nikt nie bedzie reklamy nazywal dzielem sztuki- to prawie zawsze precyzyjna robota warsztatowa, ale jak bardzo daleko jest od profesjonalnej reklamy do tych kiepsko wykonanych fotek. ( bo niezaleznie od tego jak bardzo bedziecie sie jarac siateczka zwykly klient zobaczy fatalnie sfotografowana zwykla bryke ).

I mnie starego dziada nie przekonacie, ze jest inaczej. Za duzo nerwow w walkach z klientami zjadlem

 

jeszcze maly przykladzik co rozumiem przez stylizacje

http://www.darnellworks.com/a52/media/cad60.mov

 

khekhe, bede tyle dyskutowal to mi sie rozrusznik rozreguluje

adios i salut artysci i rzemieslnicy

Dziadek Stal

Napisano

Bzyku: Oczywiscie ze dobry modeling wplywa na efekt koncowy, ja tylko pisze ze zly modeling tez moze byc czscia dobrej pracy ( co oczywiscie nie jest czeste ) a dobry modeling niekoniecznie ( co sie nawet czesto zdarza )

 

Loozak: linka dostales bo napisales ze samochod to rzecz czysto techniczna - no wiec nie, nie czysto techniczna, wtedy design tracil by znaczenie bo powinien poza uwzglednieniem kazdej srubki byc wizualnie atrakcyjny. A przeciesz wyraznie napisalem ze bardzo doceniam model i render o ktorym sie rozpisuje. Ale Grafika to ta finalna praca a nie model, nie naturalne oswietlenie ani nie tlo samo w sobie ( kilka razy pisalem, moge rowniez Boldem i duzymi literkami:)) i jako grafik powinienes to wiedziec, Mialo byc dalej ale dziadek byl szybszy, zreszta calkowicie sie z nim zgadzam i EOT bo sie zaczynam powtarzac. Grafika to cos wiecej niz odtwarzanie.

Napisano

ehhh, nic już nie wymyślę nowego bo to tak, jabym chciał przekonać \"Hip-Hopowca\" o wyższości Techno ;) każdy ma swój gust i każdy podchodzi do grafiki inaczej, dla mnie wielkim sukcesem byłoby właśnie odtworzenie czegoś tak dokładnie, żeby było nie do odróżnienia od rzeczywistego oryginału, a dla innych będzie to ładne dopiero wtedy, gdy w tle będzie jeszcze domek, słoneczko i chmurki ;)

 

dobra, nie sprzeczam się już więcej bo to do niczego nie prowadzi...

 

pozdrawiam wszystkich artystów :D [piwo]

Napisano

Zalatuje dysonansem poznawczym :>

 

Tu nie chodzi o artyzm, tylko o odrobine wyczucia i dobrego smaku.

 

EOT x2.

Ide \"z tad\" - jakby powiedzial moj ulubiony analfabeta forumowy.

 

Napisano

witam panow ... zabraklo w tym watku tego ... ze jesli krecimy film ... i scenariusz wymaga np. zniszczenia budynku wartego 10000000000$ to chyba jednak lepiej uzyc do tego modelu 3D ...

po to wlasnie jest ta szczegolowosc ... i dokladnosc (az do przesady) zebysmy siedzac w kinie nie powiedzieli oooo boooze .... co to bylo (jak w przypadku chociazby Terminatora1) kiedys siusialem w moje dzieciece majteczki jak zobaczylem metalowy szkielet wychdzacy z plomieni ... a dzis... obawiam sie ze sam ... na domowym sprzecie ... wyanimowalbym ta scene znacznie lepiej ...

a do czego zmierzam ... niektorzy modeluja dla kasy ... niektorzy dla zabawy czy przyjemnosci ... a realizm w pracach 3D ... staramy sie osiagnac w tedy .... jesli zamyslem naszej pracy jest wierne odwzorowanie rzeczywistosci. jesli nie ... powstaja przesympatyczne prace w stylu \"wiochy na wesolo\".

 

pozdrawiam

Napisano

Efekty specjalne mnie osobiście nie bawią a terminator 1 bije na głowę wszystkie pozostałe części. Nie przeszkadza mi w nim animacja poklatkowa \"kukły\" terminatora bo niby czemu miała by mi przeszkadzać. Nie oglądam filmu dla efektów specjalnych. Oglądam film po to żeby przeżyć przez te 2 godziny coś niesamowitego, coś co mnie wciągnie i będzie trzymało jeszcze 2 - 3 dni po obejrzeniu. Dobry film nie traci daty ważności. Efekty specjalne owszem. Dosyć się już naoglądałem knotów (mega hitów) z gigantycznym budżetem i z niesamowitymi efektami które jedyne uczucie jakie wzbudzały we mnie to pusty śmiech i senność. A nie jestem jakimś fanem kina niezależnego ;).

 

Jeśli myślisz Zipper, że robi się prace albo realistyczne, albo \"sympatyczne\" to .... współczuję.

 

ps. Nie mam do T1 żadnego sentymentu. Najpierw obejrzałem 2 a dopiero potem, jakieś 2 lata temu, jedynkę.

 

 

Napisano

czuje sie z soba samym calkiem niezle ... takze wspolczucie mozemy sobie darowac.

 

nie sadzisz jednak ze kino na dzisiejszym poziomie wymaga efektow odrobine bardziej zaawansowanych i realistycznych niz T1 ? poza tym to co mowisz o innych filmach ... to juz sie tyczy bardziej scenariusza ... a wiadomo ze dobry film ... to na pierwszym planie scenariusz ...a efekty sa jedynie dopelnieniem ... podobnie jak muzyka w filmie ... slaby efekt powoduje spadek jakosci filmu ... nie w sensie przekazu emocjonalnego ... ale samego odbioru ...

 

....... pozdrawiam ... i nie wspolczuje ... (kazdy ma swoje halo)

Napisano

Sorry ale mam ostatnio bardzo zły humor. Dziwię się że dostrzegasz tylko prace realistyczne i sympatyczne. Może to po prostu źle dobrane słowa.

 

A co do efektów to tak, zgadza się. Tylko że co to ma wspólnego z naszą dyskusją? Co to ma wspólnego z nie komercyjnymi pracami tworzonymi dla przyjemności przez grafików amatorów, profesjonalistów... Zarabianie kasy to jedno, a tworzenie czegoś naprawdę wartościowego, albo chociaż ciekawego to drugie (chociaż zdarzają się nieliczne wyjątki). Pewnie że są i będą potrzebni ludzie od robienia super realistycznych modeli na potrzeby filmu, reklamy, teledysków itp. To chyba oczywiste.

 

Drug trafnie podsumował tą rozmowę:

 

Zalatuje dysonansem poznawczym :> Tu nie chodzi o artyzm, tylko o odrobine wyczucia i dobrego smaku.

 

i nie ma sensu jej kontynuować bo znów zbaczamy z tematu.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności