Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Jak już wspomnialem w dziale "Finished Works 3D" postanowilem poświęcić troszke czasu na kończenie moich nieukończonych prac, które to popakowane czekają na swoje 5 sekund. Jednym słowem czeka mnie odgrzanie drugiego kotleta.

Tym razem efektami z przebiegu tego procesu, postanowilem się z wami dzielić.

 

Mimo że temat mówi wyraźnie czym będe się zajmował, w gwoli wyjaśnienia warto przedstawić głównego bohatera moich poczynań.

 

Oto render świeżutko rozpakowanego motocykla Yamaha MT-03:

yamahamt03poczatek.jpg

 

Nie mam jeszcze pojęcia jakie elementy mogę jeszcze poprawić, a które elementy zostały już bezpowrotnie scalone.

Do wszystkiego trzeba będzie przyszykować otoczenie. Myślalem coś o ściekach :P, ale jeszcze nad tym musze sie zastanowić.

 

Let the work begin!

Edytowane przez Luchu
  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Malo widac z tego ujecia. Zdecydowanie tarcze ham. do poprawy są zbyt kanciaste. Przewod hamulcowy od tylnego zacisku nagle sie lamie w jednym miejscu. A tak to b. fajny model. Wrzuc wiecej renderow z innych ujec bo widze ze trwają tylko chwile, a bedzie mozna wiecej sie przyczepić;)

Napisano

W czym renderujesz i jaki masz sprzet ? :) bo u mnie takie cos jak 1 render to z 30 minu by sie robilo :D

Pozdro

 

ps. troche offtop ... sorki :D

Napisano

Niedawno wstalem, dodalem kolejne materialy szybki render i niestety musze juz wychodzić ;/.

 

rzulu>> na obrazku zamieścilem parametry.

yamahamt0302.jpg

Napisano

hahaha :D tarcze hamulcowe nie mialy materiałow :D

dopiero wrocilem z trasy wiec zabiore sie za robote

Ale macie racje chłopaki trzeba te tarcze zrobic

 

na dobra sprawe sporo tu szaraków ktore trzeba uzupelnić, ale to langzam langzam.

Napisano

Wiekszość szaraków jest juz zakolorowana. Tak patrzac na model dochodze do wniosku ze wiele rzeczy mu brakuje :P ale jesli ma to być kotlet to nie wiem czy specjalnie to zmieniać.

Moze zabiore sie juz za porządna senerie, zrobie render i skoncze to.

Mam projekt w glowie i szczerze przyznam ze pasowaloby się za niego zabrac. :P ale to trzeba skonczyc.

yamahamt0303.jpg

Napisano

Ostatecznie zdecydowalem się na zrobienie otoczenia w stylu jaki pokazał tutomash. Niestety poza tym zdjeciem, nie znalazlem innego:

17567883.jpg

 

Może ktos ma pomysł jak tego szukać? Nie wem kanały burzowe, storm canals, sewers nie mam pojecia. nic fajnego nie wyskakuje

Napisano

wydaje mi sie ze cos podobnego znalazlem, nie wiem dokladnie jak te kanaly sie nazywaja w stanach, ale znalazlem podobne zdjecia, chyba z tej samej lokalizacji bo pisza ze to obok los angeles

 

http://www.flickr.com/photos/braimondi/2972169681/

http://thewateryedge.blogspot.com/2007_02_01_archive.html los angeles river

 

http://images.google.com/images?q=Los+Angeles+River&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

Napisano

dzieki wielkie. to jest faktycznie podobne ale nie to samo. Terminajtor jak tam jezdził to nie mial tyle wody :P. Okej bede uzywał tego jedynego zdjecia i wyobrazni, bo szkoda czasu na szukanie referek innych :) dzieki za pomoc Tutomash.

Napisano

Pierwsze proby otoczenia. Ogolnie nie jestem zadowolony z materiałów na motocyklu. To co fajnie wygladalo u góry, tutaj wyglada bardzo kiepsko:P. Narazie jednak nie bede tego poprawial, skupiam sie na modelowaniu i teksturowaniu otoczenia. Pozniej materialy mozna bedzie dopasowywać.

 

Takie wczorajsze testy:

otoczenie1.jpg

Napisano

Dobrze ci idzie, i miło zobaczyć pojazd w otoczeniu zamiast jakimś studio.

Spróbowałabym ostrzejsze i nieco głębsze cienie, teraz jest dość blado przy motocyklu (albo zmniejsz skylight, bo widzę że pod tunelem jest dużo ciemniej)

Jeszcze może to ci się jako referencje przyda (rzeka wiedeńska):

http://images.google.com/images?imgsz=xxlarge&hl=en&client=opera&rls=en&um=1&sa=1&q=wienfluss&btnG=Search+Images&aq=f&oq=

Zdradzisz jak robiłeś drzewa?

Napisano

no niestety drzewka nie są moje, narazie są siągnięte. Jednak jeśli już porozkładam modele po scenie i będe wiedzial że faktycznie potrzebuje modeli drzew do tła, będe próbowal je robic w xfrogu. Możliwe też ze modele na dalekie tło to przesada, a będe mogl to zrobic teksturą. Narazie robie tekstury kanału.

Dla przednich segmentów potrzebuje różnych tekstur, niepowtarzalnych, dalej to juz mało istotne.

Zgadzam się ze zmniejszenie skylighta na pewno pomoze. Poza tym poźniejsza postprodukcja w PS skoryguje niedociągniecia.

Ostatnio jednak troszke brakuje czasu i się wydłuża czas realizacji :/

Napisano

Kolejne zabawy sprawdzające rozdzielczość tekstury plus wode. Niestety okazuje się ze tekstura 3000x3000 nie starcza. Trzeba bedzie zrobić przynajmniej dwa razy tyle na pierwsze 2 segmenty, pozniej mozna już poleciec z mniejszymi.

otoczenie2.jpg

Napisano

3000x3000 to w ogóle nienajlepsza rozdzielczość, 4096x4096 zabiera tyle samo pamięci a ma więcej pixli.

 

Pogłęb pęknięcia tekstury (normal mapa, albo jeśli komputer pociągnie to disp, i ciemniejsza tekstura diffuse w środku pęknięć)

Napisano

Niestety lepszej rozdzielki tekstury nie bedzie :/. Max coraz czesciej mi płacze i kwiczy. Teraz juz pracuje sobie nad urozmaiceniem tekstur.

Musialem wywalic drzewa, nimi zajme się na końcu. Może bedzie trzeba zrobic vrayproxy.

Ooo właśnie, zna ktoś jakies tricki na zmniejszenie wysypywania sie maxa? Ja znam kilka ale coś czuje ze przy finalnych renderach nie za bardzo dadzą rade.

 

otoczenie3.jpg

Napisano

Co raz fajniej to zaczyna wyglądać. Jakiś fajny brudek na wodę by się przydał, żeby mineralka tym ściekiem nie płynęła. Może dasz ten moto trochę bliżej kamery jeszcze? w końcu to główny bohater tego obrazka będzie :)

Napisano

Mały update, może wiele nie wnosi, ale zawsze.

 

Po pierwsze, zmagam się z problemami systemowymi. Szczegolnie widać to po drugim obrazku z motorem (tekstury niektore się wogole nie załadowaly do maxa, a inne podczas renderingu się wysypały). Wszystko przez rozdzielczości... Poradze z tym sobie, ale musze przyznac że mocno mnie to irytuje a zarazem zniechęca.

Co do samej pracy sam wytknąć sobie moge, woda wyglada jak czarna folia, gora część obrazka wyglada plastikowo, natomiast w kanale brakuje szczególow (śmieci i kępki trawki). Na góre jakims cudem musze w koncu wepchać te krzaki... myśle ze nie obejdzie się bez renderingu regionalnego :P. Trudno się bede z tym bawil.

 

Narazie przedstawiam sam kanał:

otoczenie4.jpg

 

oraz kanał z motocyklem (wysypany render):

otoczenie5.jpg

Napisano

motorek ginie w tym otoczeniu zrob wieksze zblizenie kadr na motor blur na otoczenie nie zamocny i bedzie pieknie. Oczywiscie materialy motorku jakies konkretniejsze by sie przydaly.

Napisano

@indian - nie musisz przepraszac po to wstawiam na forum :)

 

@rzulu - pobawie się niebem, coś poszukam, moze obkrece.

 

@Marek G - ja też czekam :P, dzięki

 

@Predator - to ujęcie jest tylko takie ło. jak pracuje przy scenie nie ruszam kamerą ponieważ dzięki temu wiem gdzie nalezy kumulować szczegoly, a gdzie sa one zbędne bo i tak ich nie widać.

 

Ogólnie wszystko jest jedynie prewiusem by moc usłyszec rady odnośnie :P elementow jakie fajnie byloby gdyby się znalazły itp.

 

Teraz pododaje jakies stare gazety i kepki trawy, moze w koncu wrzuce drzewa...

Napisano

Bawiłeś się ustawieniami Vraya pod System? Jeśli masz problem z pamięcią, tam możesz dużo zdziałać (ewentualnie na koszt czasu renderingu).

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_system.htm

 

Renderuj do pliku vrimg, nie do bufora, zmiejsz rozdzielczość preview oraz rozdzielczość od maxa (tą od Scanline, co prawda Vray tego nie używa ale pamięć jest i tak pobierana, więc najlepiej zmniejszyć do 20x20 px).

 

Korzystaj z X-refów albo proxy.

 

Poczytaj tutaj może coś ci się uda przestawić.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/troubleshooting.htm

 

W pośćie #24 tekstury i kolory były lepsze niż teraz.

 

Wodę możesz pobrudzić dając jej po prostu brudnawe mętne dno (zamiast edytować shader i teksturę samej wody, podłożysz jej dno które to symuluje)

 

Czy siatka na brzegach kanału jest modelowana? Bo miałam kiedyś kawałek takiej siatki, i strasznie zwalniało render (bez siatki minuta, z siatką jakieś 15 min). Co prawda to nie był Vray, ale może spróbuj ją usunąć, a jak to pomoże to ją zastąp planem z opacity, bo i tak nie jest z bliska.

 

Ten słup z prądem wygląda jakby go postawili na środku mostu. Lepjej go daj na brzegu, drugi na innym brzegu, a nad mostem tylko niech sobie kable zwisają.

  • Like 1
Napisano

bardzo dziękuje. Wszystkie te tricki i myki znam.

A najlepszym sadze rozwiazaniem jest postawienie systemu 64 bitowego i koniec. Założe się ze nie będzie zadnych problemow. Bo niemam az tak słabego kompa by miało prawo się tak sypać przy kilku troche większych teksturach. Czas renderingu jest krotki, ale proces ladowania elementow do pamięci jest najgorszy :).

 

Co do tekstur, one sa nadal takie same. Troszke pobawilem sie w PS :P dlatego obrazek zmienił kolor.

Napisano

ufff wyrenderowało się z tymi badylami zwanymi drzewami... zaspokoilem swoją ciekawość która odwracała mnie od dalszego modelowania :P

teraz mozna się już tym zająć.

otoczenie6.jpg

Napisano

uuu je! zmieniłem system tak jak mówilem na 64 bitowy. Dodalem kolejne drzewa w tle pluuuus motor. Renderuje bez problemu :) i nawet nie myśli się wysypywac.

 

Teraz mozna zabrać się za materialy do motocykla bo wyglądają nadwyraz czerstwo

 

otoczenie7.jpg

Napisano

materialy, materialami, z tym pewnie nie bedzie problemu, ja bym radzil zeby przyblizyl kadr na sam motor, wiem ze scena ma byc podbna do tej z filmu, ale w takim ulozeniu nie widac ze chcesz skupic uwage potencjalnego widza, osobe ogladajaca lol, na motorze, to on jest glownym aktorem tej sceny a nie dzewa i wiadukt, radzil bym powiekszyc na motor, i jak ja bym go umieszczal to obrocil o 180 stopni tak zeby kierownica byla po lewej stronie jak patrzy sie na wrost i porobil stopke, tak zeby opieral sie na czyms i wygladalo to bardziej realistycznie, to tylko pomysl, sam ty zdecydujesz

Napisano

Bez color balance jest lepiej niż z, albo zbalansuj inaczej albo sobie odpuść.

Autobus jakoś mi tam nie pasuje, za bardzo przyciąga wzrok nie będąc zbyt ładny.

Glony mogły by być bardziej wilgotne, i daj im lekki bump map, bo teraz wyglądają jak namalowane.

Może zwiesisz u góry z murów jakieś bluszcze itp?

Napisano (edytowane)

Bardzo fajna scenka, świetnie oświetlona i bardzo realistyczna ale... motor coś ją niepotrzebnie zasłania ;) Szczerze mówiąc to ja bym go najlepiej widział pod ścianą z grafitti, lub użył kamery z dużą ogniskową i tym samym rozmył trochę tło, żeby oddzielić pierwszy plan. Zgadzam się z tutomashem co do tego, że za dużo rzeczy, które miały upiększyć i urozmaicić scenkę w rzeczywistości niepotrzebnie rozpraszają i motocykl, który powinien być tu głównym bohaterem stał się tylko kolejnym rekwizytem zaraz obok drzew i krzaczków.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. W sumie to pod wiaduktem, gdzie w połowie mógłby się znaleźć w cieniu też wyglądałby interesująco ;)

 

P.S.2 Napis rox.

Edytowane przez Loozack
Napisano

Ania jak zwykle dała super rade :P ! Brakuje bluszczu!

Co do kadru i obrazka, to jeszcze z tym spokojnie. Dopoki nie bede przekonany ze wszystko jest skonczone (modele tekstury materialy) nie bede zajmował sie robieniem kadru i dofem. Taka kamera pokazuje wszystko co jest na scenie a dzieki temu macie wgląd co zostalo zmienione. Nad kadrem jeszcze popracujemy :)tylko troszke pozniej.

 

Ania co do bumpów i displejsow, to na pewno bede chcial to dodac teraz. Odkad widze ze na tym systemie to się bedzie liczyć, moge zacząć tworzyć kolejne tekstury.

Napisano

bluszcz? no nie wiem, na taki beton-patelnię to by nie wszedł, a nawet jakby wszedł, to wyparły by go silniejsze chwasty. raczej winobluszcz pięciolistkowy (Parthenocissus quinquefolia) by tu się szybciej pojawił, czyli tzw dzikie wino (a zwłaszcza odmiana murowa, czepiająca się przylgami betonu, w odróżnieniu do odmiany zaroślowej, która owija się wąsami) . hehe, moje wypowiedzi z serii "roślinki" proszę traktować z przymrużeniem oka, takie zboczenie zawodowe:) (chyba sobie taki opis walnę do sygnaturki heheh:) co do modelu i sceny, bo się jeszcze nie wypowiadałem, to powiem to w trzech słowach: super! :)

Napisano

A spróbuj ustawić motor krzywo tak żeby był pochylony w inną stronę niż całość. Teraz wszystko za bardzo się chyli w prawo.

Więc albo motor obrócić żeby tylnie koło było bliżej niż przednie, albo przechylić otoczenie w inną stronę (skłaniałabym się do drugiej opcji). Wtedy motor będzie przeciwwagą do nachylenia reszty sceny.

 

Oprócz tego perspektywa i kadr mi się teraz bardziej podoba niż w poprzednim, światło się też poprawiło, ładnie.

 

Guma na oponach jakaś taka nieoponowata, wygląda jak dętka bez opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności