Napisano 29 Marzec 200915 l Witam Od kilku lat zajmuje się grafiką 2D (pracuje w ps). Postanowiłem zacząć tworzyć grafiki w 3D, i chciałbym się was dopytać jaki program (PROFESJONALNY) do 3D/animacji 3D (nie chodzi mi dla początkujących itp, ma być PROFESJONALNY). Ogólnie planuje tworzyć w 3D samochody i pomieszczenia typu Garaże. Czytałem na forach że nie wystarczy sam program, potrzebne są jakieś dodatki/pluginy? Czekam na szybką odpowiedź. Pozdrawiam zagorski design
Napisano 29 Marzec 200915 l Hmm... podwojnie profesjonalny z pluginami... hmm... ja bym stawial na Houdini plus jakis zewnetrzny renderer filmowy, np 3Delight.
Napisano 30 Marzec 200915 l 3Delight może nie być wystaczająco profesjonalny. Ale bez śmiechu- jesteś pewien, że szybko będziesz tak profesjonalny jak Twój program?
Napisano 30 Marzec 200915 l Ściągnij wersje trail najpopularniejszych programów do 3d czyli Maya, 3ds max, Softimage, C4D a nawet Blendera czy cokolwiek tam jeszcze znajdziesz i pobaw się nimi, zobacz który ci najbardziej pasuje. Poważnie, przecież wszyscy wiemy, że i tak to zrobisz ;p
Napisano 30 Marzec 200915 l Jak ma być aż taki profesjonalny i to jeszcze z profesjonalnymi pluginami to nie wiem. Może 3dsmax? Ale z tymi ikonkami nie wygląda profesjonalnie. Poza tym chodzi tylko pod Windowsem, a to system nie dla profesjonalistów. Może zatem Maya? Często używają go profesjonaliści, ale nie ma profesjonalnych pluginów... Jak chcesz być taki pro, to sobie sam pluginy napiszesz. O! Przypomniało mi się ─ do tworzenia smochodów (i nie tylko) jest profesjonalny program Autodesk StudioTools. Bardziej pro już chyba nie ma. Poważnie.
Napisano 30 Marzec 200915 l Max nie jest pro. Prawie kazdy dzieciak na tym forum ktory chce modelowac samochody zaczyna od maxa. Odkladajac smiech na bok, to rzeczywiscie niezle trafiles ze Studio Toolsami piotrek.
Napisano 30 Marzec 200915 l No jeszcze Inventor jest. To program dla profesionalnie profesionalnych profesionalistów. :P Chyba nawet ma jakiś silnik renderujący wbudowany.
Napisano 30 Marzec 200915 l O! Przypomniało mi się ─ do tworzenia smochodów (i nie tylko) jest profesjonalny program Autodesk StudioTools. Bardziej pro już chyba nie ma. Poważnie. buba- w nim chyba nie robi się garaży:(
Napisano 30 Marzec 200915 l ProEnginner bo jak sama nazwa wskazuje jest dla "pro" ;) (żarcik taki) Inventor na początek ale jest od autodesk więc się zastanów. W podobnej cenie co Inventor jest Solid Works z lepszym silnikiem renderującym. Ale jak już chcesz "mega-pro" program dla wymiataczy to jest CATIA. Od samochodów po infrastrukturę ale problemem może być cena :)
Napisano 30 Marzec 200915 l [FLAME] Jak ma być pro, to ja polecę notatnik. Bardzo fajnie i sprawnie można podawać współrzędne kolejnych werteksów, tworzyć między nimi poligony, a jak znajdziesz tutki, to możesz nałożyć też materiały. Niestety nie ma podglądu obiektu (ale jak wiemy podgląd jest dla noobów) a do tego producent dorzuca do programu jakieś windowsy, media playery i exploratory przez co notatnik jest ociężały i dużo zajmuje. [/FLAME] Każdy program jest tak profesjonalny jak osoba go używająca.
Napisano 30 Marzec 200915 l jak zaczynasz to baw się blenderem, przekonasz sie czy naprawde stać Cię na rozwój a potem można pomysleć o profesjonalnym narzędziu. Do blendera jest wiele silników rendera...
Napisano 30 Marzec 200915 l Witam Czytałem na forach że nie wystarczy sam program, potrzebne są jakieś dodatki/pluginy? Czekam na szybką odpowiedź. Pozdrawiam zagorski design No właśnie, niezbędnym plugiem jest odpowiedni człowiek, najlepiej z doświadczeniem, nie musi mieć design na imię. Czekamy na szybką relację jak sprawuje się soft no i plugi;) Pozdrawiam Tomek Edytowane 30 Marzec 200915 l przez Tomek Kosiorek
Napisano 30 Marzec 200915 l jak zaczynasz to baw się blenderem, przekonasz sie czy naprawde stać Cię na rozwój a potem można pomysleć o profesjonalnym narzędziu. Do blendera jest wiele silników rendera... Nie da rady, Blender ma za malo profesjonalna cene:)
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor ProEnginner bo jak sama nazwa wskazuje jest dla "pro" ;) (żarcik taki) Inventor na początek ale jest od autodesk więc się zastanów. W podobnej cenie co Inventor jest Solid Works z lepszym silnikiem renderującym. Ale jak już chcesz "mega-pro" program dla wymiataczy to jest CATIA. Od samochodów po infrastrukturę ale problemem może być cena :) Cena nie gra roli.. Mówisz że CATIA? Hmm.. A co inni o nim myślą? Pozdrawiam
Napisano 30 Marzec 200915 l O ile dobrze pamiętam to CATIA ze wszystkimi modułami to koszt około 1,5 mln dolców. Mogę się mylić bo różnie cenę podają (zaczerpnięte ze środowiska osób zajmujących się takimi rzeczami). Jednak kurs wymiany jakiś taki ostatnio nieprzychylny, a i cena w dużej mierze zależy od ilości modułów.
Napisano 30 Marzec 200915 l Dobra. Tak na poważnie. Czy program ma być do designu (jakieś koncepty itp.) czy typowo do stworzenia pojazdu od A do Z. Bo jak ma być tylko do modelowania to można wymieniać masę programów. A przekonanie się, który jest najlepszy (bądź bardziej "przyjazny") i tak będzie polegało na ściągnięciu triali z sieci i ich wypróbowaniu.
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor Ania, noobem to możesz Ty być, jak widać jestem tu nowy. Dirk, no w raczej chodzi mi o modelowanie normalnych samochodów ze szkiców nie o jakieś koncepty itp.. Pozdrawiam
Napisano 31 Marzec 200915 l Ania noobem? A to ci dobre :D Ania jest jednym z lepszych grafikow na tym forum moze nie jest pro bo uzywa z tego co wiem blendera no ale odrazu noobem? Zagorski ze jestes nowy nie zwalnia cie to z myslenia. Zadajesz glupie pytania to dostajesz glupie odpowiedzi. Zadaj konkretne pytanie a nie sie pytasz jaki program jest pro bo tak to niewiadomo czy chodzi o dopisek pro czy o to jaki soft jest najpopularniejszy czy ktory najdrozszy. Pro moze byc uzytkownik a nie program. Jak chcesz miec super program z gruba kase a nie chcesz sie przemeczac to lepiej wyjdziesz gdy zakupisz sobie sztab grafikow niz program ktory sam z siebie nic nie zrobi.
Napisano 31 Marzec 200915 l Nie rozumiem, skad ten ostracyzm wobec nowego uzytkownika, wyglada jakby banda licealistow rzucial sie na czlowieka, ktory zadal grzecznie pytanie, na jakie go stac. Nie zna sie, o czym wspomnial, na grafice 3d. Nie pierwszy i nie ostatni. Odrobina uprzejmosci i myslenia z Waszej strony, czyli strony gospodarzy i ludzi znajacych sie na rzeczy, nie zaszkodzilaby. Co szkodzi odpowiedziec czlowiekowi uprzejmie na pytanie? Jest to zreszta czesty przypadek na tym forum i dziwie sie, ze moderatorzy nie tna takich watkow rownie chetnie, co niektore posty znikajace bez wiesci z czystego widzimisie w werworze niektorych dyskusji. @zagorski: 3dsmax, Cinema4D, modo, Lightwave to bodaj najczesciej uzywane przez designerow programy 3d. Jak rozumiem to Cie interesuje, a nie na przyklad animacja czy film? Poza 3dmaxem, ktory jest kombajnem i potrafi pracowac nad roznymi rzeczami, sa w miare tanie i wygodne do pracy (okolice 1.5K$). Kazdy z nich mozna uzbrajac w pluginy, ktore rozszerzaja ich mozliwosci. Wszystko zalezy, co Ci bedzie potrzebne. Jest pewnie jeszcze kilka narzedzi specjalistycznych jak Rhino, ale na tym sie nie znam, wiec nie polece. pozdr., skk.
Napisano 31 Marzec 200915 l jak auta to tylko nurbsy a jak nurbsy to Rhino albo AliasStudio poszukaj sobie tematów użytkownika Bzyku no albo tak jak piszą niektórzy coś z 3Ds MAx, Maya, XSI, Cinema4D, LightWave, Blender, Modo na forum w dziale wip masz pełno autek popatrz co ci odpowiada i wybierz sam zgadzam się z SYmkiem z tym dziwnym traktowaniem nowych na forum a to już się zdarza nie pierwszy raz
Napisano 31 Marzec 200915 l A ja się nie zgadzam- ze strony nowego też przydałoby by się być uprzejmym, przynajmniej podać imię, nie być roszczeniowym "czekam na szybką odpowiedź" itp. bo tu nikt u niego nie pracuje no i oczywiście chociaż zajrzeć do działów np. na temat samochodów właśnie. To właśnie szkodziło mi odpowiedzić "uprzejmie" na pytanie, które w zasadzie nie było pytaniem. A i tak myślę design otrzymał b. dobre odpowiedzi bo myślę, że jeśli zan PS i z czy de nie miał do czynienia to część odpowiedzi powinna mu dać do myślenia. PS. no i atak na biedną Anię która nas miała na myśli nie jego, też daje do myślenia. Więc myślmy wszyscy SYmek- wszystkim to wyjdzie na dobre:) Pzdrawiam Edytowane 31 Marzec 200915 l przez Tomek Kosiorek
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor Nie rozumiem, skad ten ostracyzm wobec nowego uzytkownika, wyglada jakby banda licealistow rzucial sie na czlowieka, ktory zadal grzecznie pytanie, na jakie go stac. Nie zna sie, o czym wspomnial, na grafice 3d. Nie pierwszy i nie ostatni. Odrobina uprzejmosci i myslenia z Waszej strony, czyli strony gospodarzy i ludzi znajacych sie na rzeczy, nie zaszkodzilaby. Co szkodzi odpowiedziec czlowiekowi uprzejmie na pytanie? Jest to zreszta czesty przypadek na tym forum i dziwie sie, ze moderatorzy nie tna takich watkow rownie chetnie, co niektore posty znikajace bez wiesci z czystego widzimisie w werworze niektorych dyskusji. @zagorski: 3dsmax, Cinema4D, modo, Lightwave to bodaj najczesciej uzywane przez designerow programy 3d. Jak rozumiem to Cie interesuje, a nie na przyklad animacja czy film? Poza 3dmaxem, ktory jest kombajnem i potrafi pracowac nad roznymi rzeczami, sa w miare tanie i wygodne do pracy (okolice 1.5K$). Kazdy z nich mozna uzbrajac w pluginy, ktore rozszerzaja ich mozliwosci. Wszystko zalezy, co Ci bedzie potrzebne. Jest pewnie jeszcze kilka narzedzi specjalistycznych jak Rhino, ale na tym sie nie znam, wiec nie polece. pozdr., skk. o taką właśnie odpowiedź mi chodziło! Krótko i na temat. Dziękuje pozdrawiam i do widzenia. ------------ http://www.zagorski.deviantart.com
Napisano 31 Marzec 200915 l mrkrzysiek dlaczego tylko nurbsy? przecież gro samochodziarzy z tego forum modeluje super autka w poly. Do tego zagorski napisał że chce modelować konkretne samochody z blueprintów a nie projektować gdzie nurbsy by się rzeczywiście przydały. Ja proponuję maxa albo modo choć równie dobrze możesz brać każdy który wymienił SYmek.
Napisano 31 Marzec 200915 l dopisek: odpowiedzieć itp bla bla to ja mogę człowiekowi a "zagorski design" mogę wystawić fakturę.
Napisano 31 Marzec 200915 l Tu chodzi o modelowanie z blueprintów, a w ruch poszedł inventor i w skrajnym przypadku pojawiła się nawet CATIA :D zagorski-zastanów się jaką techniką chcesz modelować. Programów jest całe mnóstwo. Poczytaj o technikach i o programach. Ale pamiętaj, że do profesjonalizmu dochodzi się latami.
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor Ale pamiętaj, że do profesjonalizmu dochodzi się latami. Zdaje sobie z tego sprawę.. :)
Napisano 31 Marzec 200915 l Ania, noobem to możesz Ty być, jak widać jestem tu nowy. Dirk, no w raczej chodzi mi o modelowanie normalnych samochodów ze szkiców nie o jakieś koncepty itp.. Pozdrawiam No toś teraz pojechał :) Na Ani wideokursach uczy się wielu obecnych na tym forum, i nie zdziwię się, jak i Ty będziesz się uczył :) jak auta to tylko nurbsy a jak nurbsy to Rhino albo AliasStudio Po pierwsze dlaczego tylko nurbsy? W Subdivision Surfaces auta robi sie o wiele wygodniej IMHO Po drugie dlaczego akurat te dwa programy? Maya do NUBS-ow tez jest bardzo dobra. A jak by zabraklo czegos zwiazanego z NURBS-ami, to masz poly i SDS pod ręką. Edytowane 31 Marzec 200915 l przez Ajgor
Napisano 31 Marzec 200915 l bo nurbsy są właśnie do tego najlepsze zobacz że dziwnym trafem jak Bzyku pokazuje model na forum to każdy wymiatacz z poly wpada w dziwny zachwyt, bo poprostu tam już jest praktycznie idealnie zresztą na nurbsach powstają wszystkie modele w fabrykach aut;) więc nie widzę sensu kupowanie maxa za 20k jak można mieć rhino za chyba 4k plus vray za tyle samo pod konkretną produkcje czyli modelowanie aut;)
Napisano 1 Kwiecień 200915 l Ania, jak chodzą same noob'y, to chyba jest forum od Mortal Kombata - wcielając się w rolę Noob Saibot'a xD