Rogal Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Witam. Mam dzisiaj dwa pytania w sprawie blendera. 1. Macie może jakieś ciekawe tutki o Indigo w Blenderze. Najlepiej coś od samego początku. 2.Domyślnie w blenderze jest szary interfejs. Zobaczyłem, że niektórzy mają taki czarno pomarańczowy. Czy możecie mi powiedzieć co trzeba zrobić, aby zamienić ten domyślny na ten czarno pomarańczowy. Jeżeli trzeba wgrać jakąś łatke czy coś w tym stylu to poprosze link do tego. :) Wesołych Świąt :D
n-pigeon Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Ściągnij listwę z górnym menu na duł i będziesz miał tam ustawienia wybież w themes, rounded. Można też tworzyć własne style :P zmieniając kolorki.
Rogal Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 Dzięki wielkie, działa :) Teraz tylko proszę o linki z tutkami od podstaw do Indigo + Blender.
sanki Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 http://www.indigorenderer.com/documentation/blender/ to tak na początek tutaj conieco o indigo i 3ds maksie http://forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=27 ale podejrzewam ze mozna te opcje przeniesc do blenderowego eksportera poprzez analogię (trudne słowo ;)
Rogal Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 Dobra, zainstalowałem już Indigo i exporter. Ustawiam sobie scene http://ifotos.pl/uploaded/97842.JPG w taki sposób. Wchodze w File > Export > Blendigo > Export Scene. Coś się dzieje, a potem wyskakuje błąd "Scene must contain at least one light source" Na mojej scenie przecież są dwa źródła światła więc o co chodzi? Edit: Mam jeszcze jedno takie pytanie, co zrobić, aby po kliknięciu File > New, nie wyświetlał się ostatni zapisany projekt, lecz zupełnie nowa scena. W tej chwili wyświetla mi się to co ostatnio zapisałem, a chce żeby pojawiałą się nowa scena z jednym cube.
maczuga Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Czasami Indigo olewa światła wstawione przez Blendera w scenie i trzeba je wklepać ręcznie do xml'a sceny. Ja to przeważnie robiłem tak, że wstawiałem w blenderze jakiś plane, specjalnie go nazywałem żeby szło znaleźć w .xml i tam zamieniałem go z siatki na rectangular light o tym samym położeniu po prostu :) niestety to było dawno temu i szczegółów nie pamiętam, poczytaj dokumentację indigo to coś na pewno znajdziesz. Upewnij sie też że używasz najnowszego (1.18) bo może te bugi są już poprawione.
Rogal Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 No ok, dzięki ściągne najnowszego. A co z tą nową sceną? Da rade to w jakiś sposób rozwiązać?
Camel Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 ludzie.... jako ktoś początkuje z indykiem to to niech robi eksperymenty a potem powazne projekty :)
Nezumi Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Co do interface'a Blendera to prosze bardzo:
Gallanonim Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Po pierwsze primo: maczuga, wprowadziłeś nieco w błąd. Indigo przyjmuje jedynie światło typu "Sun", a więc edycja xml'a jest trochę wyważaniem otwartych drzwi. Zmień typ światła na "Sun" i wszystko będzie dobrze. Dodatkowo exportując musisz mieć zaznaczony jeden obiekt, bo inaczej także wyskakuje błąd. A jeśli chodzi o tą scenę, to rozwiązaniem jest: File > Load factory settings Za każdym razem ładuje Ci tą scenę, ponieważ pewnie kliknąłeś [ctrl] + U, które sprawia, że obecny stan staje się domyślnym. Obecna scena zapisywana jest wtedy do pliku B.blend, który zawiera właśnie ustawienia ładowane na początku. Jeśli chcesz, aby np. styl rounded był domyślny i widoczny za każdym razem, to postąp tak: 1. Uruchom Blendera, 2. Jeśli wszystko jest na swoim miejscu, to wybierz styl, 3. Nie zmieniając innych rzeczy kliknij kombinację [ctrl] + U
maczuga Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Po pierwsze primo: maczuga, wprowadziłeś nieco w błąd. Indigo przyjmuje jedynie światło typu "Sun", a więc edycja xml'a jest trochę wyważaniem otwartych drzwi. Zmień typ światła na "Sun" i wszystko będzie dobrze. Dodatkowo exportując musisz mieć zaznaczony jeden obiekt, bo inaczej także wyskakuje błąd. hmm nigdy nie używałem nawet blenderowego suna :) jeszcze inne rozwiązanie to powrzucać meshlighty, ale ja jakoś nigdy nie mogłem zmusić ich do porządnego świecenia więc nie będę się podłączał.
Menzo Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Ja mam inne pytanie :P Na stronie głównej indigo, w dziale download ściągnąłem indigo i blendigo, w obu przypadkach wersja 1.0.9 . Tutaj pojawia się moje pytanie, słyszałem coś o blendigo for 1.1.14 a nawet o indigo 1.1.18. Skąd mogę to pobrać? Z góry dzięki za odpowiedzi. :D
maczuga Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Są na forum: http://www.indigorenderer.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=5554
Menzo Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Dzięki :) Jutro wszystko przetestuję. I mam kolejne pytanie, a mianowicie: W jaki sposób uzyskujecie efekt ogniskowej obiektywu w indigo? Chodzi mi o "ostrość" ustawioną na określoną odległość, lub obiekt(y). Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Camel Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 właśnie, i Ty, Menzo i ja musimy diezla do głowy dolać bo indigo to nasza ciężka sprawa :)
Menzo Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 (edytowane) Dla mnie bardzo ciężka, bo nie potrafię zrobić przejrzystego szkła czerwonego i granatowego, ale ogólnie to ładnie renderuje to indigo ;) Mam nadzieję, że szkło o tych kolorach jest w bazie materiałów indigo, albo, że najnowsza wersja je obsłuży bez problemu. -- Edit -- Pobrałem nowe blendigo, ale nie mam czasu na testy. Na razie widzę jednak, że pojawiło się sporo nowych suwaków i przełączników - stąd pytanie: znacie strony z dobrymi tutorialami do blendigo? :) Edytowane 15 Kwiecień 2009 przez Menzo
Gość Asharon Napisano 6 Kwiecień 2010 Napisano 6 Kwiecień 2010 Witam :) Ja mam trochę inny problem ;/ Zacznijmy od tego Blender 2.49, python 2.6, Blendigo 1.0.9, indigo 1.1.18 Po wypakowaniu indigo i instalacji blendigo, wchodzę sobie do blendera i pierwsze co rzuca się w oczy, to gdy chcę załadować blendigo w enport pojawia mi się tylko VRML 1.0 DXF STL Blendigo v 1.0.9 (.igs) Nie ma możliwości exportowania w innych formatach, to samo jest w import Wybieram Belndigo i pojawia mi się taki komunikat Error: Python script error: check console Konsola wygląda tak Kiedyś brat cioteczny pomógł mi to rozwiązać, działało, ale nie mogłem exportować plików ani importować, bo były tylko trzy opcje VRML 1.0 DXF STL Może ktoś wie, jak to rozwiązać Z góry dzięki za pomoc :)
dac77 Napisano 6 Kwiecień 2010 Napisano 6 Kwiecień 2010 Nie masz prawidłowo zainstalowanego Pythona. Pisze jak byk.
le_chu Napisano 6 Kwiecień 2010 Napisano 6 Kwiecień 2010 A jaki masz OS? Ja zauważyłem że u mnie pod win7 64 bit skrypty pythona sie krzaczą. Z wersją 32 bitową z kolei nie ma problemów. Konsola mówi, że coś w linijce 96 skryptu jest nie tak, dobrze by było gdybyś ją wkleił z kilkoma liniami wcześniejszymi i późniejszymi. Jak? W blenderze zamiast 3d view ustawiasz sobie text editor, ładujesz skrypt, potem alt + P (albo prawym i execute script) i na czerwono zaświeci ci się linia, która powoduje błąd. Skopiuj i się zobaczy.
Gość Asharon Napisano 6 Kwiecień 2010 Napisano 6 Kwiecień 2010 Działam na XP Home Edition Pythona Instalowałem już nie raz, z resztą już nie raz miałem ten problem, ale wcześniej go olewałem, a tym razem postanowiłem to rozwiązać jakoś :) 96 # To Do 97 #--------------------------------------------- 98 # - right convertion of emitters 99 # - check with Nick for the file extension for include files 100 # - check auto exposure (can someone provide me the formulas to check this feature?) 101 # - check curve without extrude 102 # - edit box for filename replaces "default.igs" 103 # - fix dupli-verts when child-object is non-uniform scaled (perhaps bug in blenders-python-api) gdy biorę execute script przeskakuje mi aż do tych wierszy 2359 print "" 2360 print "----------------------" 2361 print "BLENDIGO v1.0.9" 2362 print "----------------------" 2363 # print "rel-path %s"%(relpath("c:\\indigo\\", "C:\\myxxx\\this.jpg")) 2364 2356 #TODO 2366 #[16:42] You should use forwards slashes for path separators 2367 #[16:42] e.g. for nkdata 2368 #[16:43] and u need to make sure all filenames are case sensitive 2369#[16:43] e.g. for nkdata 2370 2371 linux = 0 2372 if sys.platform[:3] == 'win': 2373 print " Windows-platform: "+sys.platform+" os.sep: "+os.sep 2374 else: 2375 linux = 1 2376 print " Linux-platform: "+sys.platform+" os.sep: "+os.sep 2377 # get blenders 'bpydata' directory to locate 'IndigoWrapper.conf' 2378 iwfilename = os.path.join(Blender.Get("datadir"), 'IndigoWrapper.conf') 2379 if os.path.exists(iwfilename): 2380 f = open(iwfilename,'r') 2381 indigopath=f.readline().strip() 2382 f.close() 2383 if indigopath[-1:] != os.sep: 2384 indigopath = indigopath + os.sep 2385 if os.path.exists(os.path.join(indigopath,"indigo.exe")): 2386 indigofile=os.path.join(indigopath,"indigo.exe") 2387 print " indigo path: %s"%indigofile 2388 elif os.path.exists(os.path.join(indigopath,"indigo_console")): 2389 indigofile=os.path.join(indigopath,"indigo_console") 2390 print " indigo path: %s"%indigofile 2391 else: 2392 indigofile=os.path.join(indigopath,"indigo.exe") 2393 print "can't locate indigo path \""+indigofile+"\"! please correct your \""+iwfilename+"\" file." 2394 Draw.PupMenu("can't find Indigo at \""+indigofile+"\"! please check installation%t|OK%x1") 2395 else: 2396 print "can't find file \""+iwfilename+"\"! this file must contain the path to the Indigo directory." 2397 Draw.PupMenu("can't find file \""+iwfilename+"\"! please check installation%t|OK%x1") a podkreśla to 2378 iwfilename = os.path.join(Blender.Get("datadir"), 'IndigoWrapper.conf')
dac77 Napisano 6 Kwiecień 2010 Napisano 6 Kwiecień 2010 "No installed Python found". Szukaj w googlach jak w twoim systemie prawidłowo ustawić path.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się