Destroyer Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Właśnie został wydany Houdini w wersji 10 :) klik downlad
mirach Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Woooo.... no dobra, i tak ledwo umiem zrobic boxa w tym programie :) Ale sidefx kibicuje. Dzieki za newsa.
Destroyer Napisano 16 Kwiecień 2009 Autor Napisano 16 Kwiecień 2009 Ale teraz dzięki extreame easy to use PyroFX będziesz mógł postawić płonącego boxa :D równie łatwo (chyba :P)
Double_G Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Jak dla mnie Houdini ma najfajniejszy interface ze wszystkich programów ale za nic w świecie nie potrafię go opanować :)
piotrek Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 I zaanimować jego ruch jeszcze możesz. :p Double_G ─ 3dbuzz ma niezłe tutki na początek, choć do starszych wersji (ale to nie szkodzi).
streaker Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Ufff... no to ściągamy i zgodnie z zapowiedzią trzeba się ostro wziąść za niego :) PS. dlaczego nie Symek napisał tego posta ?
Nezumi Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 New knife and edgeloop tools? To jeszcze mozna pokroic tego boxa teraz... streaker - trzymam kciuki ;) Pochwal sie swoimi pierwszymi boxami :D A SYmek pewnie testuje ostro. Ciekawym jego zdania na temat tej wersji bo na moje laickie oko to nie wyglada jakos rewolucyjnie.
Destroyer Napisano 16 Kwiecień 2009 Autor Napisano 16 Kwiecień 2009 PS. dlaczego nie Symek napisał tego posta ? nie zdążył? :F A SYmek pewnie testuje ostro. Ciekawym jego zdania na temat tej wersji bo na moje laickie oko to nie wyglada jakos rewolucyjnie. SYmek testował już od dawna Early Access, każdy z wersją apprentice HD (99$) też może mieć dostęp do bety :) Co do rewolucji to ja nie wiem co musiałbym zobaczyć, żeby coś nazwać prawdziwą rewolucją :) hmmm tworzenie za pomocą myśli w realtimie i Full HD powinno wystarczyć (na początek) :D
Nezumi Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 (edytowane) Destroyer - a w przypadku Houdiniego to zanim tworzenie w myslach mogliby dac ludzki modeler jakis? Tak zgaduje ;) Co do rewolucji - fakt, glupie slowo. Powiedzmy tak - ciekawy jestem jakie nowosci sa w tej wersji w porownaniu do poprzednich - z punktu widzenia uzytkownika houdiniego, bo na stronkach to zawsze wszystko jest groundbreaking, best i fastest... Po prostu. Edytowane 16 Kwiecień 2009 przez Nezumi
SYmek Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Destroyer - a w przypadku Houdiniego to zanim tworzenie w myslach mogliby dac ludzki modeler jakis? Tak zgaduje ;) Ludzki, to znaczy nie oparty na nodach? Tylko po co? Żebyś Ty go zaczął używać? Co do rewolucji - fakt, glupie slowo. Powiedzmy tak - ciekawy jestem jakie nowosci sa w tej wersji w porownaniu do poprzednich - z punktu widzenia uzytkownika houdiniego, bo na stronkach to zawsze wszystko jest groundbreaking, best i fastest... Po prostu. Uważam, że to dobry update, nawet bez porównań... pracuje na nim od kilku miesięcy. Nie wszystko jest wypolerowane. jak powinno, ale to też przyjdzie. Swoją drogą jakiś smutek bierze, jak się te komentarze czyta... skk. @streaker: powodzenia!
Reanimator Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Ktos tu traaaciii cieerpliiiiiwooooscc ;)
Nezumi Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Ludzki, to znaczy nie oparty na nodach? Tylko po co? Żebyś Ty go zaczął używać? YEAH! NOW ITS PERSONAL! ARRRRR! LOL Zluzuj gume w szortach, bo cie cisnie chyba i sie nerwowy robisz :P. Napisalem ZGADUJE. Nie znam Houdiniego ale zdaje sie ze nie slynie on ze znakomitych, modelerskich mozliwosci, co? To byl jedynie przyklad, bo chyba zgodzisz sie ze mozna by to i owo zmienic w tym sofcie zanim wprowadzi sie "tworzenie za pomoca mysli"? PS. To jakis fetysz z tymi nodami? Moda? Ze jak nie "node-based" to lame? Nie nadazam za obowiazujacymi trendami, wybacz...
Reanimator Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Eeee, macie chyba zator w kanale komunikacyjnym i jakos wyjatkowo dziwnie interpretujecie swoje slowa. Ten P.S. Nezumi to zupelnie z d*** ;) Dajcie lepiej spokoj i niech Ci, ktorzy maja cos do powiedzenia o Hudym, pogadaja sobie o nowych ficzerach. Czy kazda wzmianka o nowym sofcie musi sie konczyc porownaniami i soft-warami? :)
mariusz_maciag Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 A mnie się podoba.. :) i na moim czysto hobbystycznym poziomie, zostawiłem kolejno XSI i Blendera dla Houdiniego :) Kupiłem sobie HD i się bawię ... i zupełnie nie rozumiem narzekań, że tylko boxa się potrafi zrobić... albo że Blendera interfejs jest zakręcony.. :) To, że coś ma inną od "jedynie słusznej" ( :P ) filozofię, to tylko lepiej.. :) I ja bym właśnie początkującym polecał Houdiniego.... :) Mnie osobiście zmiany w wersji 10 bardzo przypadły. Bo było świetnie a teraz jest jeszcze lepiej. I liczę na to, że jeszcze zanim dobiegne 40-tki, w naszym pięknym kraju H. będzie na tyle popularny, że nawet ja znajdę robotę w firmie która go używa :) pozdrawiam, Mariusz. P.S. ....dla ciekawskich.... 10 lat :)
jakus Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Od dłuższego czasu mam ochotę sprawdzić hudego ze względu na cząsteczki i fizykę ale poczekam do wakacji co pokaże nowa C4D ;]
Nezumi Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Ten P.S. Nezumi to zupelnie z d*** ;) No moze i z d... ;) Bo sie wkurzylem ze nawet gosc pokroju SYmka, ktorego od dawna szanuje za wiedze i czekam na jego koment jako wyjadacze w temacie chudego zamiast zasycic konkretna informacja skacze do oczu jak jakis onetowiec :P Inna sprawa ze - chociaz wiem ze uzywac houdiniego nie bede - sciagne jakiegos triala zeby zobaczyc to modelowanie na wlasne oczy bo nie wyobrazam sobie do czego nody moga byc potrzebne w modelowaniu glowy na przyklad...
piotrek Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Nikt nie twierdzi, ża akurat głowę się wygodnie modeluje w Houdinim. Modelować można na różne sposoby i różne obiekty. Houdini jest bardo dobry w modelowaniu, ale proceduralnym (vide kaktuski ptakuna ;)). Czy "fetysz z tymi nodami"? Po prostu są wygodne. Piszesz, że na twoje oko zmiany nie wyglądają rewolucyjnie. Śmiem przypuszczać, że nie wiesz, w czym siła Houdiniego, stąd nie wiesz, z jakimi narzędziami możesz mieć tam do czynienia i co zmainy wprowadzają.
_Peter_ Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Możliwości modelowania z wykorzystaniem nodów dają PEŁNĄ kontrolę nad modelem. Jak napisałeś modelowanie głowy - załużmy, że wykonałeś 200 operacji na modelu - powstało logicznie 200 nodów. Nagle stwierdzasz, że musisz coś poprawić, ale chciałbyś, żeby te poprawki były uwzględnione wcześniej - i tutaj nody wygrywają - wracasz do operacji 80 poprawiasz w niej coś lub dodajesz nowe, podłączasz to wszystko do pozostałej struktury drzewa i poprawki zostają uwzględnione. Nody też dają możłiwość budowania alternatywnej wersji modelu bo w każdej chwili możesz prowadzić drugą strukturę drzewa, po zakończonej pracy lub w dowolnym momencie możesz porównać swoje modele. Houdini to program bardzo rozbudowany i bardzo zaawansowany. Wykonasz - użyje tego banalnego słowa - WSZYSTKO ale musisz się liczyć z tym, że nie jest łatwo, ale zarazem łatwo nie oznacza źle. Ja siedze w H od dłuższego czasu poznaję go i sprawdzam, wciąż mnie zaskakuje i co więcej WYMUSZA matematyczne i logiczne myślenie. Jak to ktoś kiedyś powiedział: "Ucząc się Houdiniego nie uczysz się programu tylko 3D" 1
Pionier Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 poki co najbardziej podoba mi sie 'nowy' help :) Symek, uzywacie H w swoich projektach?
SYmek Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 (edytowane) No moze i z d... ;) Bo sie wkurzylem ze nawet gosc pokroju SYmka, ktorego od dawna szanuje za wiedze i czekam na jego koment jako wyjadacze w temacie chudego zamiast zasycic konkretna informacja skacze do oczu jak jakis onetowiec Przeczytaj wątek raz jeszcze a potem zastanów się, kto tu postuje się jak rzeczony "onetowiec". "Mnie bardzo imponuje 3dsMax swoją wszechstronnością i szybkością pracy, byłbym gotów się go nauczyć, gdybym mógł jeszcze pracować na nodach, bo taki mam zwyczaj." Mniej więcej powiedziałeś coś równie absurdalnego. Stąd moja dyskretna wskazówka, że po prostu bredzisz. Zapewniam Cię, że gdyby ludzie pracujący i płacący za licencje SESI modelowali "ręcznie", ten miałby w tym temacie przynajmniej te same możliwości, co Maya. Do wersji 4 istniał w H. Model SOP, który pozwalał na klasyczne modelowanie w jednym nodzie. Od wersji 5.0 go nie ma, bo nie był nikomu potrzebny - a nie zgadzał się z paradygmatem programu (którego niestety nie znasz, bo nie zadałeś sobie nigdy trudu zapoznania się z nim bliżej, więc o czym my tutaj rozmawiamy...). Krowa nie będzie wielbłądem, nawet gdyby chciała. A nie chce. pozdr., skk. PS To o Maxie to szczerze! poki co najbardziej podoba mi sie 'nowy' help :) Symek, uzywacie H w swoich projektach? Notorycznie! :) Edytowane 17 Kwiecień 2009 przez SYmek
Johny Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 Jak ktos kiedys powiedzial... Houdini to nie program, lecz srodowisko... :) rzeczywiscie, filozofia dzialania programu jest odmienna od tego co spotykamy na codzien, napewno nie jest to program do szybkiego wymodelowania glowy, co nie znaczy ze sie nie da... ale np niedawno robilem sobie zebatki, tak "for fun", w ramach nauki. Modelujac zebatke proceduralnie na nodach zajelo mi to dluzej niz np w maxie. Samo zrobienie w maxie tube'a to 3 klikniecia, w Houdinim to troche dluzej, ale za to mialem zebatke gdzie jednym suwaczkiem zwiekszajac sobie promien zwiekszala mi sie ilosc zebow, segmentow w pierscieniu i zeberek na ktorych trzymal sie pierscien... ot takie nody :) do tego pozniej mozna zrobic kilka wersji zebow, zebrek, dodac jakis random i juz mamy 100 roznych zebatek :)
Nezumi Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 piotrek - co znaczy smiesz przypuszczac? Przeciez napisalem wyraznie "na moje LAICKIE oko to nie wyglada jakos rewolucyjnie". Nie ukrywam swojej niewiedzy na temat houdiniego i sie dopytuje. Proste? Proste. Juz wiem skad ta moda na wspominanie o "czytaniu ze zrozumieniem" :P _Peter_ - o i prosze. Normalna odpowiedz z ktorej czegos sie dowiedzialem. Dzieki. Rep. SYmek - moze sam przesledz watek bo w zacietrzewieniu nie dowidzisz ze moje wspomnienie "ludzkiego" modelowania jest odpowiedzia na zart Destroyera. Ty jakos wziales to jako zarzut pomimo ze napisalem tam na koncu "Tak zgaduje ;)" co sugeruje ze nie wiem po prostu i pytam. Liczylem na jakas normalna odpowiedz i dostalem ja od Petera. Ty wziales wszystko do pompy i zrozumiales opatrznie zamiast po prostu podzielic sie wiedza ktorej ci nie brak i za ktora cie szanuje. Moze z piedestalu na ktorym stoisz glos takich maluczkich jak ja jest slabo slyszalny i stad nieporozumienie. Rozumiem. ;)
Tomek Kosiorek Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 (edytowane) SYmek - moze sam przesledz watek bo w zacietrzewieniu nie dowidzisz ze moje wspomnienie "ludzkiego" modelowania jest odpowiedzia na zart Destroyera. Ty jakos wziales to jako zarzut pomimo ze napisalem tam na koncu "Tak zgaduje ;)" co sugeruje ze nie wiem po prostu i pytam. Liczylem na jakas normalna odpowiedz i dostalem ja od Petera. Ty wziales wszystko do pompy i zrozumiales opatrznie zamiast po prostu podzielic sie wiedza ktorej ci nie brak i za ktora cie szanuje. Moze z piedestalu na ktorym stoisz glos takich maluczkich jak ja jest slabo slyszalny i stad nieporozumienie. Rozumiem. ;) Przepraszam, ale SYmek to osoba która siebie nie stawia na żadnym piedestale- znów stawiasz ludzi w niezręcznej sytuacji. Houdini jest super, mnie nie stać na jego poznanie jednak z wypiekami o nim czytałem/am od kiedy zastąpił Prisms (może Prism, jak by co poprawcie:)) EDIT: czytanie ze zrozumieniem u mnie przynajmniej polega, na zrozumieniu przekazu wypowiedzi (nie wystarczy czytać słówka), który czasem powoduje, że jest smutno... T Edytowane 17 Kwiecień 2009 przez Tomek Kosiorek
Nezumi Napisano 17 Kwiecień 2009 Napisano 17 Kwiecień 2009 (edytowane) Tomek Kosiorek - ty tak lubisz usadowic sie (by nie powiedziec dosadniej) miedzy wodka a zakaska, co? SYmka - o czym pisze otwarcie szanuje (nie musi to automatycznie oznaczac akceptacji formy z jaka sie do mnie zwraca. Cos jak nauczyciel ktory nim wytlumaczy klasie w czym rzecz nazwie uczniow durniami :D). Jest to moja odpowiedz do niego i badz laskaw powsciagnac swoje adwokackie zapedy. ..jednak z wypiekami o nim czytałem/am Dwa pytania: -jakie to byly wypieki? Ciasto francuskie, paczki? (bo gdyby chodzilo o te na twarzy to pewnie bys zaznaczyl, bo podobno umiesz pisac po polsku) -od kiedy masz watpliwosci co do swojej plci? Tez mi teraz napiszesz ze to ze zmeczenia? LMAO Co do czytania ze zrozumieniem - jesli czytasz rownie dobrze jak piszesz to winszuje. Zmienilem tresc tego posta, bo choc duzo latwiej cie zignorowac to zabawniej odpowiedziec. Szkoda ze w temacie softu nie masz nic do powiedzenia, o nic tez sie nie pytasz. Coz... Powodzenia w odkrywaniu wlasnej plci :D Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez Nezumi
Pionier Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Notorycznie! :) ach, to super info, pozostaje tylko czekac az zniknie napis 'Strona w przebudowie, wkrotce zapraszamy ponownie' i bedzie mozna cos z tego poogladac. gratki ze dzialas na H. w PL :) powodzenia i pozdrawiam, pionier.
piotrek Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Laickie oko nie implikuje tego, że nie wiesz, jak wygląda praca w tym programie. Przynajmniej dla mnie. Jeśli zarzucasz mi błedy, proponuję najpierw wzmocnić swój system wnioskowania. Dopiero po tym sobie pomyśl o czytaniu ze zrozumieniem. Bo wyciągania zbyt wielu informacji z tekstu, który ich nie implikuje nie nazwałbym "czytaniem ze zrozumieniem". Skoro się zupełnie nie znasz, nie wypowiadaj się o programie o i jego zmianach. Siedź cicho i obserwuj, bo twoje posty nie wnoszą niczego interesujacego na temat programu i jego nowszej wersji, a jedyne co w sobie zawierają, to mnóstwo ironii. "Ironia jest bronią ludzi słabych". ;) Z mojej strony EOT.
Nezumi Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Laickie oko nie implikuje tego, że nie wiesz, jak wygląda praca w tym programie. Przynajmniej dla mnie. Znaczenia slow sa uniwersalne i nie zaleza od osoby. Gdybysmy inaczej rozumieli slowa porozumiewanie sie byloby badz skrajnie trudne, badz niemozliwe. Laik wedlug slownika PWN oznacza osobe niekompetentna w jakiejs dziedzinie. Przekaz byl jasny i prosty a ja z miejsca przyznalem ze nie znam tego programu. Skoro się zupełnie nie znasz, nie wypowiadaj się o programie o i jego zmianach. Nie wypowiadalem sie opiniujac a pytajac. Jedna osoba odpowiedziala marytorycznie - reszta to osobiste wycieczki pelne zalu i goryczy zmieszanej z niezrozumieniem prostego jak budowa cepa zartu... Siedź cicho i obserwuj, bo twoje posty nie wnoszą niczego interesujacego na temat programu i jego nowszej wersji, a jedyne co w sobie zawierają, to mnóstwo ironii. "Ironia jest bronią ludzi słabych". ;) Z mojej strony EOT. Odezwalem sie bo chcialem sie czegos dowiedziec. Raz zazartowalem (co sugerowal usmieszek) i rozgorzal totalny offtop szczesliwie przerwany przez Petera ktory rzeczowo i bez emocji uswiadomil mi jakie plusy moze miec modelowanie w Houdinim. Warto wiec bylo zapytac nawet jesli teraz przyjdzie mi brnac w dyskusje z urazonymi primadonnami. Ironia? W tym wypadku bardziej pasuje powiedzenie iz "ironia jest ostatnia faza rozczarowania"...
streaker Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Ostatnie kilkanaście postów skomentuje krótko - pitolicie... może pora wrócić do merytorycznej dyskusji ? Możliwości modelowania z wykorzystaniem nodów dają PEŁNĄ kontrolę nad modelem. Jak napisałeś modelowanie głowy - załużmy, że wykonałeś 200 operacji na modelu - powstało logicznie 200 nodów. Nagle stwierdzasz, że musisz coś poprawić, ale chciałbyś, żeby te poprawki były uwzględnione wcześniej - i tutaj nody wygrywają - wracasz do operacji 80 poprawiasz w niej coś lub dodajesz nowe, podłączasz to wszystko do pozostałej struktury drzewa i poprawki zostają uwzględnione. Nody też dają możłiwość budowania alternatywnej wersji modelu bo w każdej chwili możesz prowadzić drugą strukturę drzewa, po zakończonej pracy lub w dowolnym momencie możesz porównać swoje modele. Czy mam rozumieć, że nody oprócz strukturalnego budowania modelu (jak w przykładzie z zębatkami) mogą również służyć jako rozbudowana wersja historii obiektu ? Tak jak np. xsi zapisuje wszystkie wykonane operacje w drzewie obiektu - gdzie w dowolnej chwili możemy wrócić do extrude'a na dole i zmienić jego wartość, ale wszystkie nowe operacje muszą być dodawane na góre drzewa (a nie tak jak piszesz - dodanie nowego noda w środku struktury). No bo w takim wypadku modelowanie w H może (podkreślam może) wyglądać podobnie do modelowania w maxie czy xsi, a wygoda opierać się będzie tylko o jakość i ilość dostarczonych do tego narzędzi.
Luki Luki Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Ja mam podobne pytanie co streaker, jesli te nody to tylko historia, to chyba nie jest to jakas rewelacja. W innych softach tez mozna sobie zmieniac parametry wczesniej ustalone, typu dlugosc extruda. Inna sprawa ze sie to czasem kaszani bo jak robisz wyzej w historii operacje na fejsach ktore nizej ale pozniej usunales no to dupa blada, z kapelusza nic soft nie wyczaruje. Chyba ze Houdini wlasnie wyczarowuje;). I jeszcze zeby podtrzymac kolejnego flejma, ciekawy jestem jak "niedorobionym, slabym, zbugowanym" softem stalby sie Houdini jakby zaczeli go uzywac nie tylko profesjonalisci ktorzy wiedza czego chca;).
SYmek Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Ech, i cała ta idiotyczna dyskusja tylko dlatego, że napasałem, że oczekiwanie od H. "ludzkiego modelera" to nieporozumienie... bardzo Was Panowie przepraszam, naprawdę, gdybym tylko wiedział... Ad rem: 1. Odpowiedź _Petera_, rzeczowa, ale jak dla mnie nazbyt optymistyczna ;). Problem polega na tym, że w trakcie ręcznego modelowania zmieniamy topologię siatki a wybór elementów na kolejnych etapach odbywa się za pomocą ich numeracji. Czyli najprawdopodobniej selekcja dla dwusetnego kroku zmieni się po zmianie osiemdziesiątego operatora i wszystko diabli wezmę. Aby tego uniknąć trzeba by selekcjonować proceduralne, co też się najczęściej robi, ale w przypadku przysłowiowej "głowy" do modelowania jest to bardzo niewygodne. Zębatki johnego bardziej się do tego nadają. 2. Houdini ma dziesiątki słabych stron, które z przyjemnością mogę tu wymienić i nie chodzi o to, żeby go bronić, ale żadna z nich nie nazywa się modelowanie. To nie jest organiczny modeler i nie po to ktoś wydaje 10K$, żeby mu H. zastąpił Wingsa. 3. Co do updatu, mała recenzja: - fantastyczny progres w silniku PBR, dostęp do wewnętrznych zmiennych tak jak w przypadku MP, czyli można pathtracing (diffuse i spec) rozbijać na direct oraz indirect bounces. Dla produkcji rewelka. Fotony sterowalne Vexem (niedostępne od H8) oraz wyraźnie szybszy rendering (PBR oraz shadow mapy, które w H9.5 były dość ślamazarne) . - Nie potrafię ocenić PyroFx, nie pracowałem jeszcze na tym, ale poważni ludzie piszą: sky is the limit (a nie presety). Sama lektura shadera jest przyjemnością. Nie wygląda mi to na zabawkę i trzeba się będzie mocno napocić anyway. - ODE solver wbudowany w Dopsy, miód na zmęczone powolnymi dopsami serca. - Extended Deep Shadow Maps, vel Deep Camera Maps... Czyli zapis do pliku cienia dowolnych atrybutów shadera powierzchni (a nie tylko opacity jak dotąd). Nie renderujemy płaskiego obiektu, ale jego kolejne warstwy w osi kamery i zapisujemy do pliku cienia. Dostajemy coś jakby scan 3d z upieczonym shadingiem. - Nie miałem okazji pracować na sieciowym setupie fluidów i sph, ale gdyby okazał się skuteczny, to jest to poważny argument in plus. Fluidy i sph H. zawsze będą wolniejsze od Realflow czy Mai, a symulacja sieciowa może ten problem oddalić. - IPR powraca w dobrym stylu po 2 latach, przyjemny dodatek. - zmiany w architekturze GUI. Coraz więcej modułów jest opartych na XMLu, co jest remedium na poważny mankament H, nieskryptowalne GUI. Każdy panel ma teraz własny kontekst OGL, co znacznie przyspiesza odświeżanie (znów słaby punkt H). - Wielowątkowe wykonywanie parametrów sprawia, że skomplikowane sceny z expressions, działają szybciej. Kolejny mały krok w stronę zmiany poważnego ograniczenia H. jakim jest jednowątkowy interface. - jest jeszcze parę drobiazgów, za który niejeden dałby się pociąć, jak volume break, czyli dzielenie geometrii za pomocą wolumetryki. Jest to w tej chwili jeden surowy SOP, który odpowiednio obudowany umożliwia wygodne dzielenie geometrii do destrukcji. Tyle, jeśli chodzi o ważne sprawy z mojej perspektywy. Nie ma tu sensacji godnych pierwszej strony cgsociety, ale jest mnóstwo ważnych rzeczy dla studiów używających H. na co dzień a co więcej zapowiedź dalszych zmian (np. w architekturze gui i vopów). pozdr., skk.
SYmek Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Ostatnie kilkanaście postów skomentuje krótko - pitolicie... może pora wrócić do merytorycznej dyskusji ? Czy mam rozumieć, że nody oprócz strukturalnego budowania modelu (jak w przykładzie z zębatkami) mogą również służyć jako rozbudowana wersja historii obiektu ? Tak jak np. xsi zapisuje wszystkie wykonane operacje w drzewie obiektu - gdzie w dowolnej chwili możemy wrócić do extrude'a na dole i zmienić jego wartość, ale wszystkie nowe operacje muszą być dodawane na góre drzewa (a nie tak jak piszesz - dodanie nowego noda w środku struktury). No bo w takim wypadku modelowanie w H może (podkreślam może) wyglądać podobnie do modelowania w maxie czy xsi, a wygoda opierać się będzie tylko o jakość i ilość dostarczonych do tego narzędzi. Generalnie tak to właśnie wygląda. Niewygoda modelowania w H. polega na tym, że masz słaby kontakt z modelem, bo nie możesz przeskakiwać miedzy narzędziami tak płynnie jak w przypadku innych softów. Każda operacja to nowy node. I tyle. Poza tym, w H. są wszystkie narzędzia potrzebne do modelowania na poligonach, nurbsach, krzywych - mówąc z grubsza, bo oczywiście nie mogę ręczyć, że czegoś tam nie brakuje. Można na przykład zmaksymalizować viewport i robić wszystko myszką bez oglądania nodów, ale tylko teoretycznie, bo wcześniej czy później będzie się trzeba do nich odwołać. Co do historii: tak, nody są rodzajem historii, której nigdy nie kasujesz, nie freezujesz, bo nie ma takiej potrzeby. Co więcej, one gadają ze sobą, wymieniają się danymi a nie tylko posyłają jeden drugiemu model. Nie jest to zupełnie to samo, co stos modyfikatorów w Maxie (który zresztą powstał na podstawie prisma). Trudno wyjaśnić w czym tkwi urok tej pracy. Najlepiej obejrzeć parę video i spróbować ;) pozdr., skk. Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez SYmek
streaker Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Inna sprawa ze sie to czasem kaszani bo jak robisz wyzej w historii operacje na fejsach ktore nizej ale pozniej usunales no to dupa blada, z kapelusza nic soft nie wyczaruje. No to to ja wiem :) Chodzi mi ogólnie o zrozumienie filozofii pracy Co do historii: tak, nody są rodzajem historii, której nigdy nie kasujesz, nie freezujesz, bo nie ma takiej potrzeby. Co więcej, one gadają ze sobą, wymieniają się danymi a nie tylko posyłają jeden drugiemu model. Nie jest to zupełnie to samo, co stos modyfikatorów w Maxie (który zresztą powstał na podstawie prisma). Trudno wyjaśnić w czym tkwi urok tej pracy. Najlepiej obejrzeć parę video i spróbować ;) Z tego też sobie zdaje sprawę, że te nody dają więcej możliwości niż historia z xsi, czy stos z maxa (znowu kłania się zębatka johny'ego albo tutki z budowaniem mostu z 3dbuzza), ale teraz patrzę właśnie pod kątem modelowania np. organiki, gdzie te możliwości są zbędne i chce zdeprecjonować znaczenie nodów w całym procesie i ograniczyć je do funkcji histori obiektu - czyli otrzymać modeler znany z innych programów (aka normalny modeler ;) ) Nodów nie można 'zfreezować' ? Bo jeżeli mam 100 nodów move (np. z tweakowania wyglądu) i wiem, że nie są mi one potrzebne to po co zaśmiecać nimi pamięć i projekt ? A trochę video już sobie pościągałem i dziś będę oglądać. Może zacznę rozumieć co napisałeś w poście wyżej :) ach, to super info, pozostaje tylko czekac az zniknie napis 'Strona w przebudowie, wkrotce zapraszamy ponownie' i bedzie mozna cos z tego poogladac.Co to za firma ?
Nezumi Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 SYmek - co by nie gadac - na to czekalem. Dzieki za poswiecony czas. Respekt.
Reanimator Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Nie zrozumialem ani jednej zalety wymienionej przez symka, co utwierdza mnie w przekonaniu, ze powinienem raczej przychylniej patrzec w strone modo, niz hudego ;)
Tomek Kosiorek Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 Tomek Kosiorek - ty tak lubisz usadowic sie (by nie powiedziec dosadniej) miedzy wodka a zakaska, co? SYmka - o czym pisze otwarcie szanuje (nie musi to automatycznie oznaczac akceptacji formy z jaka sie do mnie zwraca. Cos jak nauczyciel ktory nim wytlumaczy klasie w czym rzecz nazwie uczniow durniami :D). Jest to moja odpowiedz do niego i badz laskaw powsciagnac swoje adwokackie zapedy. Dwa pytania: -jakie to byly wypieki? Ciasto francuskie, paczki? (bo gdyby chodzilo o te na twarzy to pewnie bys zaznaczyl, bo podobno umiesz pisac po polsku) -od kiedy masz watpliwosci co do swojej plci? Tez mi teraz napiszesz ze to ze zmeczenia? LMAO Co do czytania ze zrozumieniem - jesli czytasz rownie dobrze jak piszesz to winszuje. Zmienilem tresc tego posta, bo choc duzo latwiej cie zignorowac to zabawniej odpowiedziec. Szkoda ze w temacie softu nie masz nic do powiedzenia, o nic tez sie nie pytasz. Coz... Powodzenia w odkrywaniu wlasnej plci :D Nezumi: czetałem/ czytam, mój błąd sorry na Ciebie można zawsze liczyć. Miło też, że sam sobie dowalasz kiszki:) Pa!
SYmek Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Z tego też sobie zdaje sprawę, że te nody dają więcej możliwości niż historia z xsi, czy stos z maxa (znowu kłania się zębatka johny'ego albo tutki z budowaniem mostu z 3dbuzza), ale teraz patrzę właśnie pod kątem modelowania np. organiki, gdzie te możliwości są zbędne i chce zdeprecjonować znaczenie nodów w całym procesie i ograniczyć je do funkcji histori obiektu - czyli otrzymać modeler znany z innych programów (aka normalny modeler ;) ) Sa ludzie ktorzy w tym modeluja, po bozemu, ale ja nigdy nikogo do tego nie namawialem ;). Stu's Lego niektorzy to Polacy ;): Hermess' Buffalo Nodów nie można 'zfreezować' ? Bo jeżeli mam 100 nodów move (np. z tweakowania wyglądu) i wiem, że nie są mi one potrzebne to po co zaśmiecać nimi pamięć i projekt ? Mozna, tylko nie ma takiej potrzeby. Kazdy operator mozesz zamknac (flaga "Lock"). Operator przechowa efekt swojej pracy, a jednoczesnie przestanie reagowac na zmiany strumienia powyzej. Nie robi sie tego, bo a) mozesz miec setki nodow z minimalna strata wydajnosci, b) cache zapisuje sie w pliku sceny, co go powieksza a nikt nie lubi pracowac na wielomegabajtowych hipach. Lepszym pomyslem jest wstawienie FileSOPa, z opcja Read/Write, ktory zrzuci geo na dysk automatycznie, a potem wczyta go do sceny. Swoja droga, tweakowac bedziesz pewnie za pomoca EditSOPa, ktory jest jednym z tych nodow, ktore akumuluja swoje efekty - czyli mozesz bez konca przesuwac punkty jednym operatorem (Inne to SculptSOP, PaintSOP i pewnie jeszcze jakies). Nie zrozumialem ani jednej zalety wymienionej przez symka, co utwierdza mnie w przekonaniu, ze powinienem raczej przychylniej patrzec w strone modo, niz hudego ;) Gwoli formalnosci nie wymienilem "zalet", ale niektore z nowych funkcji, ktore sa wazne dla mnie. ;) Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez SYmek
Destroyer Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Nie zrozumialem ani jednej zalety wymienionej przez symka, co utwierdza mnie w przekonaniu, ze powinienem raczej przychylniej patrzec w strone modo, niz hudego ;) mam podobnie :D czyta się fajnie ale niewiele z tego się rozumie :D a później ktoś powie, że żeby uzywać hudego nie trzeba być naukowcem z MIT czy coś ;) A co "ludzkiego" modelowania to co za problem użyć do tego np darmowego blendera/ wingsa albo choćby silo? dużo modeli z tego co czytałem jest do hudego importowanych z innych programów a potem Hudy robi z nimi to czego w innych softach nie da się zrobić łatwo lub w ogóle :) Zapewne chodziło to o to, żeby był jeden super uber program najlepszy we wszsytkim ale takiego czegoś chyba nigdy nie będzie :/ W więszych firmach przy produkcji przerzucają się graty pomiedzy różne aplikacje które najlepiej sobie z czymś radzą i nikt nie jest szaleńczo wierny jednej jedynej aplikacji :) czytałem kiedyś jendego makingofa gdzie ktoś modelował w maxie xsi i mayi a potem zrenderował w maxie passy w 2 albo 3 renderach i to chyba był freelancer nawet :D Więc imo nie ma większego sensu robić czegoś co jest już w 10 smakach w innych softach jak modelowanie skoro można zrobić coś czego nie ma jeszcze nigdzie :D I BTW nowe funkcje Hudego wyglądają bardzo fajnie, tylko żebym coś jeszcze w nim potrafił zrobić :P Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez Destroyer
Tomek Kosiorek Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Więc imo nie ma większego sensu robić czegoś co jest już w 10 smakach w innych softach jak modelowanie skoro można zrobić coś czego nie ma jeszcze nigdzie :D I BTW nowe funkcje Hudego wyglądają bardzo fajnie, tylko żebym coś jeszcze w nim potrafił zrobić :P To jest w mojej skromnej opnii jedna z fajniejszych wypowiedzi z tych mniej stricte technicznych T Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez Tomek Kosiorek
piterr Napisano 18 Kwiecień 2009 Napisano 18 Kwiecień 2009 cytat:"ach, to super info, pozostaje tylko czekac az zniknie napis 'Strona w przebudowie, wkrotce zapraszamy ponownie' i bedzie mozna cos z tego poogladac."Co to za firma ? Symek, ja również się dołączę do pytania : Co to za firma ? :-) p.
Destroyer Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Napisano 18 Kwiecień 2009 'Strona w przebudowie, wkrotce zapraszamy ponownie' Co to za firma ? Symek, ja również się*dołączę do pytania : Co to za firma ? :-) p. http://www.human-ark.com/ ?? pewności nie mam, ale takie coś mi się o uszy obiło :)
Kris_R Napisano 19 Kwiecień 2009 Napisano 19 Kwiecień 2009 Dobrze się obiło... a na stronkę pewno trzeba będzie długo poczekać co Symek? Po rewolucjach z Olą Ł. oraz różnymi zmianami w zespole to już jest zupełnie inny Human Ark niż był, prawda?
Pionier Napisano 19 Kwiecień 2009 Napisano 19 Kwiecień 2009 Dobrze się obiło... a na stronkę pewno trzeba będzie długo poczekać co Symek? Po rewolucjach z Olą Ł. oraz różnymi zmianami w zespole to już jest zupełnie inny Human Ark niż był, prawda? oby ;) (bla bla Bla bla Bla)
ttaaddeekk Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 blender jest lepszy bo mial juz symulacje ognia w 43 roku i jest za darmo jest jakis opatentowany user-friendly workflow miedzy houdinim a 3ds maxem? bo wyglada bardzo kuszaco jezeli chodzi o fx i obsluge renderfarmy. czy wszystko raczej przez point cache i export obj, czy cos podobnego i pozniej renderowanie pasow ?
SYmek Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 Dobrze się obiło... a na stronkę pewno trzeba będzie długo poczekać co Symek? Po rewolucjach z Olą Ł. oraz różnymi zmianami w zespole to już jest zupełnie inny Human Ark niż był, prawda? prawda :) jest jakis opatentowany user-friendly workflow miedzy houdinim a 3ds maxem? fbx, ale rzecz jasna wolumetryki w ten sposob nie przeniesiesz. pozdr., skk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się