Skocz do zawartości

Rzeczy interesujące, rzeczy zabawne TYLKO CG


ttaaddeekk

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, ArnoldSzczesliwy napisał:

takie mieszane odczucia mam co do tego "real-time " 😄 ale spoko marketing 

 

Ale oguem bardzo dobra robota z ich strony. 

Nooo ja też uważam, ze to nadużycie tego terminu ale tech idzie na przód i w końcu takie będą giery

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę boomersko się zrobi ale ostatnio odkryłem że c4d-pl.org zdechło. Było to największe polskie forum o Cinemie 4D i oczywiście od kilku lat były tam pustki, ale jednak ktoś je utrzymywał na respiratorze pomimo tego. Nie wiem czy coś jeszcze oprócz max3d.pl można powiedzieć że istnieje. Forum3d.pl wiadomo od kilku lat "chwilowo" niedostępne, cała reszta też, jest niby jeszcze Blenderownia ale to też raczej kwestia czasu. Także tutaj jest ostatni bastion.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Last standing max3d.pl ! 😎
39312b45d9888a0ce4462cc9f73d644d.jpg?com

Bracie, ziomku chwytaj za swój tablet, rękawiczkę załóż, przydziej się w kofeinową zbroję i do walki BRACIA! Po ostatnią grafike 3D/2D!  Dzisiaj jest dzień czerwieni! Dzień miecza i myszki! Powstańmy ku chwale ostatniego bastionu polskiej grafiki 3D! Forrrr freeedom..........!!!

A tak serio to pewnie wszystko sie na te społecznościowe fejsy poprzenosiło czy cuś, czy inne Youtuby... Fora wymiarają jak mamuty 🙂 ALE NIE TO!

Edytowane przez Mortom
  • Like 5
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem co można zrobić- pamiętam, że kiedyś wątki z mini, ale rzetelnymi tutorialami cieszyły się wyjątkową popularnością. Myślę, że w dobie rozwleczonych do granic nieskończoności youtubowych filmików takie tematy mogłyby przyciągnąć sporo ludzi. 
Minusem jest to, że ktoś musiałby je robić xD 
W razie czego mogę zacząć z jakimś mini poradnikiem do Blendera w temacie półproceduralnego teksturowania 🙂

Edytowane przez RaVirr
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dm_ napisał:

odkryłem że c4d-pl.org zdechło

zbrush comjunity odbuduje 😉 

18 godzin temu, Mortom napisał:

A tak serio to pewnie wszystko sie na te społecznościowe fejsy poprzenosiło czy cuś, czy inne Youtuby... Fora wymiarają jak mamuty 🙂 ALE NIE TO!

Bo tutaj mam pełno mamutów 😉  pewnie oscylujących wokół 40 😉

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy i wypraszam sobie, nie jestm mamutem, i nie mam 40stki 😄 jeszcze pare lat, anyway sporo osob np. z grafiki 3d siedzi na discordzie, czego fenomentu zupełnie nie rozumiem (dla mnie to taki fancy mirc, gdzie mirc był o wiele lepszy, zresztą do dziś jest, ja siedze na quakenecie i czasem pykam jakieś meczyki 🙂. Np. grupy scenowe p2p siedzą do dziś na mircu ze względu na szyfrowanie serwerów i kanałów, także nawet takie dinozaury nie umierają 😄 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi przyszlo do glowy teraz - czy ktos kiedykolwiek chcial rozwinac UV czegokolwiek tak, zeby to UV bylo krzywe i porozciagane?

Bo jesli nie, to dlaczego do jasnej cholery nie ma automatycznego prostowania UVki?!?! Pierdylion razy praca wyglada tak - rozwijamy UV, cale sp...dolone jest i je prostujemy narzedziami do prostowania... Przeciez to powinno dawno zostac zautomatyzowane.

Zebym jeszcze chcial kuzwa rozwinac wszystkie elementy samolotu jednym klikiem to rozumiem, ze to skomplikowane jest, ale kwa jego mac RURKA to nie jest jakis kosmiczny element. I DA SIE zrobic koniec koncow zeby byly UVki proste, nie jest to nieosiagalna technologia przyszlosci. Dlaczego wiec nie robi tego soft automatycznie tylko siedze rozmawiam z softem jak z jakims kretynem: "no ale wez to wyprostuj troche, co? No jeszcze bardziej... No teraz prawie ok ale narozniki rozciagniete... To moze zobacz - tak jak ta krawedz zrob... No, widzisz, dalo sie!".

Robia jakies gowniane zlepiacze uobrozkuff a codziennie rzesza ludzi prostuje te zasrane UVki, ktore od poczatku powinny byc proste. Co, tez sie boja ze Senior UV Straighteners prace straca?!

XhJaf.gif

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minutes ago, Nezumi said:

Tak mi przyszlo do glowy teraz - czy ktos kiedykolwiek chcial rozwinac UV czegokolwiek tak, zeby to UV bylo krzywe i porozciagane?

Bo jesli nie, to dlaczego do jasnej cholery nie ma automatycznego prostowania UVki?!?! Pierdylion razy praca wyglada tak - rozwijamy UV, cale sp...dolone jest i je prostujemy narzedziami do prostowania... Przeciez to powinno dawno zostac zautomatyzowane.

Zebym jeszcze chcial kuzwa rozwinac wszystkie elementy samolotu jednym klikiem to rozumiem, ze to skomplikowane jest, ale kwa jego mac RURKA to nie jest jakis kosmiczny element. I DA SIE zrobic koniec koncow zeby byly UVki proste, nie jest to nieosiagalna technologia przyszlosci. Dlaczego wiec nie robi tego soft automatycznie tylko siedze rozmawiam z softem jak z jakims kretynem: "no ale wez to wyprostuj troche, co? No jeszcze bardziej... No teraz prawie ok ale narozniki rozciagniete... To moze zobacz - tak jak ta krawedz zrob... No, widzisz, dalo sie!".

Robia jakies gowniane zlepiacze uobrozkuff a codziennie rzesza ludzi prostuje te zasrane UVki, ktore od poczatku powinny byc proste. Co, tez sie boja ze Senior UV Straighteners prace straca?!

XhJaf.gif

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaje ducha i nastroj w 100%.

[edit]

@Destroyer (i inni :D) W koncu sie zlamalem i zainstalowalem Rizom UV. Jaaaaki glupi bylem ze tego wczesniej nie zrobilem 😄 To jakas przapasc GIGANTYCZNA jest pomiedzy tym jak latwo i szybko sie robi cos w Rizom'ie. Pomijam fakt ze jest ULTRA szybki, prostowanie czegokolwiek w nim to przyjemnosc, pakuje miodzik, texel density pieknie ustawione... Ja myslalem ze w Blenderze sa kiepskie narzedzia do UV w porownaniu z Maya ale Rizom miazdzy i Maye i wszystko inne co widzialem. Nauczylem sie podstaw w pol godziny, w nastepne 5 minut mam dokladnie takie UVki jak chcialem, bez czekania kilka minut tylko po to zeby przeklac i probowac jeszcze raz 🙂 Zakup tego cuda jest po prostu niezbedny. Jest tym dla UV czym ZBrush dla rzezbienia 😄 Jestem w ciezkim szoku jak ten sofcik dziala.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Nezumi napisał:

Oddaje ducha i nastroj w 100%.

[edit]

@Destroyer (i inni :D) W koncu sie zlamalem i zainstalowalem Rizom UV. Jaaaaki glupi bylem ze tego wczesniej nie zrobilem 😄 To jakas przapasc GIGANTYCZNA jest pomiedzy tym jak latwo i szybko sie robi cos w Rizom'ie. Pomijam fakt ze jest ULTRA szybki, prostowanie czegokolwiek w nim to przyjemnosc, pakuje miodzik, texel density pieknie ustawione... Ja myslalem ze w Blenderze sa kiepskie narzedzia do UV w porownaniu z Maya ale Rizom miazdzy i Maye i wszystko inne co widzialem. Nauczylem sie podstaw w pol godziny, w nastepne 5 minut mam dokladnie takie UVki jak chcialem, bez czekania kilka minut tylko po to zeby przeklac i probowac jeszcze raz 🙂 Zakup tego cuda jest po prostu niezbedny. Jest tym dla UV czym ZBrush dla rzezbienia 😄 Jestem w ciezkim szoku jak ten sofcik dziala.

Kurde ludzie tak wychwalali ten soft przecież jak swego czasu topogun. Gdzieś ty się uchował? 😉

Z jednej strony cieszę się, że nie muszę robić całych tych uvałek, z drugiej przeraża mnie, że pewnie już nie umiał bym zrobić niczego produkcyjnego 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Nezumi said:

Oddaje ducha i nastroj w 100%.

[edit]

@Destroyer (i inni :D) W koncu sie zlamalem i zainstalowalem Rizom UV. Jaaaaki glupi bylem ze tego wczesniej nie zrobilem 😄 To jakas przapasc GIGANTYCZNA jest pomiedzy tym jak latwo i szybko sie robi cos w Rizom'ie. Pomijam fakt ze jest ULTRA szybki, prostowanie czegokolwiek w nim to przyjemnosc, pakuje miodzik, texel density pieknie ustawione... Ja myslalem ze w Blenderze sa kiepskie narzedzia do UV w porownaniu z Maya ale Rizom miazdzy i Maye i wszystko inne co widzialem. Nauczylem sie podstaw w pol godziny, w nastepne 5 minut mam dokladnie takie UVki jak chcialem, bez czekania kilka minut tylko po to zeby przeklac i probowac jeszcze raz 🙂 Zakup tego cuda jest po prostu niezbedny. Jest tym dla UV czym ZBrush dla rzezbienia 😄 Jestem w ciezkim szoku jak ten sofcik dziala.

To może Cię zainteresuje taka ciekawostka. Swego czasu był takie program Unfold3d, była to rewolucja na rynku programów UV, autodesk ich kupił i powoli przez kilka lat implementował tą technologią w mayi, nie za szybko żeby było co w udatach wpisywać prze 5 lat tak jak z Nexem przy modelowaniu 🙂 Co  jak co to chyba nadal maja ma najlepsze narzędzia UV ze wszystkich programów tzn gołą bez wsparcia skryptami plugianmi i dodatkowymi, kiedyś miałem masę skryptów do robienia pierdół w uv a teraz została mi garsteczka i to też tylko na specjalne okazje a nie do codziennej pracy  🙂  Maya ma coś takiego jak strighten uv co na różne rodzaje tub działa tak z 95% skutecznością 😛  Ale można to też robić po staremu z ręki albo skryptem

 

 

 

 

A zmierzam do tego że Unfold3D było stworzone przez te same osoby co teraz Rizom-UV, gdyby klasycznie autodesk tego nie spieprzył to nie musieliby zakładać nowej firmy i tworzyć nowego programu i wszystko mogło by być w mayi a tak to masz half ass solution zaimplementowane na pół gwizdka i do kasy 🙂 tak samo jak z Nexem, jak Xgenem, jak z Naidem, z całym nFramework, z integracją Mudboxa, mash-em, rozgrzebać i zostawić 🙂 Ale mogło być gorzej jak z Digital Molecular Matter (DMM) co dodali w jednej wersji mayi ale potem się tak pożarli z twórcami że w następnej już wywalili 😛 Albo jak dodawali Toxica do mayi i maxa a potem ogłosili że EOL ale możecie korzystać 😛 

 

http://www.polygonal-design.fr/e_unfold/index.php

https://www.rizom-lab.com/about-us/

 

 

 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, michalo said:

Gdzieś ty się uchował? 😉

Z lenistwa nie probowalem 😄 . Pomine czasy zamierzchle XSI, pozniej bylem w sekcie Blenderowej wiec sie zachwycalem wszystkim Blenderowym i uzywalem takiego plugina TexTools. Na Maye przesiadlem sie stosunkowo niedawno wiec najpierw ogarnialem natywne narzedzia.

@Destroyer no przy okazji tutoriali sie nasluchalem historii. Ale z tym Autodeskiem to niejasna sytuacja bo Rémi Arquier - tworca Unfold3D a teraz Rizoma wspolpracowal z firma Polygonal Design i to tam cos poszlo nie tak i sie drogi rozeszly im. Polygonal Design dalej sprzedawal starsze wersje Unfold3D a Rémi przemianowal soft na Rizom. Jaka role w calej historii odegral Autodesk (i czy jakas w ogole) tego nie wiem. Wiadomo ze kod napisany przez tego kolesia byl w XSI zanim je beztrosko zabili i w Mayi.

Ta, Maya ma spoko narzedzia do UV, ale sa sutuacje ze kilka minut trzeba czekac a Rizom wupluwa instant. Moj rancik wyniknal z frustracji bo cala noc grzebalem zalegle zlecenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Paul also reportedly makes $150,000 and $80,000 per sponsored Facebook and Instagram posts respectively. "
(https://www.sportskeeda.com/mma/logan-paul-net-worth)

Za 4 posty Facebooku mu sie zwroci... To jest inny swiat finansowy w ogole. Takimi sumami jaraja sie maluczcy jak my - koles jeszcze to obroci na swoja korzysc.

Zrobil za 20K replike tego helmu, limitowana edycje 99... fotek? NFT? Nie rozumiem do konca.. Jeszcze sprzeda pewnie z zyskiem 😄 A na Twitterze sie beda cieszyc ze "gupek stracil na NFT" jadac autobusem do swojej pracy w McDonaldzie :D.

 

Edytowane przez Nezumi
  • kekw 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi pewnie, że to inne życie i inna kasa, tacy jak oni mogą sobie pozwolić na inwestowanie w nowe i mocno ryzykowne rzeczy bo i tak z głodu nie umrą a zwykły zjadacz chleba jak owczym pędem się rzuci czy to na nft, na krypto, akcje czy co akurat jest gorące i jeszcze nie daj boże weźmie na to kredyt bo pewny duży zysk to przewidywalność tego jest jak w kasynie, jednemu się uda 50 skończy w dziurawych skarpetkach 🙂 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście ani mnie to nie grzeje, ani nie ziębi, jakiś tam bogaty pan stracił przeszło pół miliona 💰 🙂

 

Jak się ma, to się można pobawić w strato-inwestycję. A jak nie... no cóż, to @Nezumi ma rację, lepiej chleb z kiełbasą se kupić i z większym pożytkiem wyjdzie i dla chleba, kiełbasy i "urzytkownika" 🙂 Całe to NFT od początku waliło nieświeżą rybą i jak widać zapach tylko się wzmógł 😜 

P.S.
Nigdy jakoś nie kumamłem co takiego wyjątkowego w tym NFT. Kupujesz sobie jakiś tam obrazeczek, a raczej link do obrazeczka... i co? Dostajesz prawa do niego... no i co? Wydrukować se możesz... no łał! To już lepiej iść do IKEI i se grafikę na ściane kupić... nie dość że taniej to i za druk zapłacisz mniej 😄 WIN-WIN 😄 

Edytowane przez Mortom
  • Like 2
  • kekw 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to po prostu jakiś przekręt finansowy, lub jakas forma obejście przepisu podatkowego. Panu trzeba było upłynnić jakieś kwoty, bo pewno chłopcy z podatkowego chcieli coś wyjaśnić. No ale po co panom z government-u płacić... a se "kupi" jakąś graficzkę. Kaska poleci do innego znajomego pana z 💵💵 itd. 😉 
No ale na finansach znam się jak pan Blizzard z ogarnięciem przyzwoitej kultury pracy w firmie 😉 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzieki NFT mam prace nadal 😄 Juz ktorys miesiac z rzedu. Tak ze prawde mowiac wolalbym zeby to nie padlo calkiem, bo klienta strace zajebistego dzieki ktoremu moge pokryc codzienne wydatki i planowac jakis pasywny zarobek na przyszlosc. A jak calkiem padna NFT to straca zainteresowanie a ja bede znowu musial szukac klientow. Tak ze mam nadzieje, ze bogaci ludzie beda dalej sie bawic a ja jak ta rybka co to przy pysku rekina sie trzyma i zywi tym co mu z paszczy wypadlo 😄

  • bogactwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Nezumi napisał:

Ja dzieki NFT mam prace nadal 😄 Juz ktorys miesiac z rzedu. Tak ze prawde mowiac wolalbym zeby to nie padlo calkiem, bo klienta strace zajebistego dzieki ktoremu moge pokryc codzienne wydatki i planowac jakis pasywny zarobek na przyszlosc. A jak calkiem padna NFT to straca zainteresowanie a ja bede znowu musial szukac klientow. Tak ze mam nadzieje, ze bogaci ludzie beda dalej sie bawic a ja jak ta rybka co to przy pysku rekina sie trzyma i zywi tym co mu z paszczy wypadlo 😄

To ty jesteś artystą nft, wowowowo. Powinienieś nosić się w łańcuchu z dolarem.

  • Like 1
  • kekw 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, michalo said:

To ty jesteś artystą nft, wowowowo. Powinienieś nosić się w łańcuchu z dolarem.

Bardziej takim bezimiennym odpowiednikiem ghost writtera (ghost painterem?). Kolejna robota ktorej nigdy nikomu nie pokarze ani sie nawet nie przyznam ze to ja 😄 Ale kaska na zycie jest. Teraz musze tylko znalezc czas na zrobienie czegos swojego, stopniowo, zeby moc zarabiac na czyms czego sie nie musze wstydzic 😄

@MortomNawet jakby moi mocodawcy zarobili miliony na tym (w co mega watpie by nastapilo 😄 ) to ja mam i tak placone to samo. Co moze wydawac sie smutne ale z drugiej strony mamy "nawet jesli nic nie zarobia - wciaz mam placone to samo". Normalne zlecenie. Tyle ze docelowo to powiazane z NFT.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niezłe. 
Fotogrametria, ciekawa perspektywa, unreal engine

Przypomina mi też trochę taką grę "Target". Pamięta ktoś? Z braciakiem strasznie w to tłukliśmy na splitscreenie. A jak ktoś używał bomby samochodzika to było - "Tylko nie podglądaj" hłheehe

Pamiętam, ze miałem podobne odczucia co teraz co do grafiki. 

Ale nie chodzi mi o dyskredytacje dema powyżej. Tylko mnie wzięło na wspomnienia 😉

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo Widziałem to gdzieś na tubach. Robi dobre wrażenie, ale chyba ten efekt rybiego oka na dłuższą metę bardziej będzie przeszkadzał niż pomagał. No ale zobaczymy czy ten francuz w ogóle dojdzie do etapu grywalnego dema. Bo na razie to taki bardziej proof of concept niż gra. No ale zobaczymy 🙂 Byle nie był to kolejny surviwal, czy sieciowa młócka na 10 min, bo tymi grami rynek jest już przesycony, a przynajmniej ja nimi jestem 😛 

Targeta nie znałem... ale Quaka 2 chyba do dzisiaj bez zacinki bym przeszedł 😄 Ile to sie map narobiło, ile Stroggów zabiło... ehhh nostalgia 😄 
cf34aaebce2366f1c1374bc8a3719630.jpg

No i ten kobiecy tors zrył mi banie...
q2_mook_ironmaiden.jpg bd5.gif 
Może nie była najpiekniejsza, ale za to te cyce... nom nie jedna poduszka powietrzna mogła by jej pozazdrościć 😜 Ehhh, pierwsza miłość i pierwsza kobieta która pragnęła mojej śmierci. Tak, to były prostsze czasy... człowiek przynajmniej wiedział kto chce cię zabić i za co. 😄 

Edytowane przez Mortom
  • kekw 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer O mojej fascynacji nad trójkątną Larą to już nawet nie będę pisał - kiedy ta gra wyszła, ja Larę widziałem dokładnie TAK:
Walking in the Rain - 2 by bleinnie on DeviantArt
No i jeszcze to wspinanie z shiftem, kiedy Lara zamiast tylko się podciągnąć, robiła tego wspaniałego "fikołka"... ehhh... dzisiaj dzieciaki to mają porhub i inne serwisy... dawniej trzeba było pokombinować 👀
BoomerTime! 😉 

 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5e9b6b11-15cb-4ecf-b4e4-381e258ceb1e.jpe

Lara swego czasu była bardzo mocnym symbolem do przyciągania chłopczyków do gier 😛 

d6f47fba-f195-4c94-998f-45d8d83dd3c9.jpe

4c455699-2e2d-4a2e-b837-50925af9cc7c.jpe

206302e1-0900-4e29-acaa-52fa111fd966.jpe

Jeszcze byłą dziewczyna z SIN która też zapisał mi się w pamięci ale jakoś tak lepiej wygalała w mojej głowie 😛Ale model zniszczeń w tej grze na tamte czasy robił duże wrażenie, tzn to że w ogóle był 😛  Albo soldiers of forune to byłą niezła rzeźnia 🙂 

Elexis Sinclaire 😄

maxresdefault.jpg

SiN-ReRe-FB.jpg

DI3kwHu.jpg

yest9XF.jpg

Jessica Cannon i Elexis Sinclaire, cudne imiona 😄

c37c1dde509eb6fde64e4781bea8b542.jpg

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopczyków do gier nie trzeba było przyciągać. Czy to cycki, czy bicepsy, czy spluwy. Kto się zastanawiał w co? Byle grać 😉

Ja to ogrywałem wszystko - od rtsów po rpg. Wszystkie klasyki AAA+ na PC. 

 

No ale wiadomo, że się po okładce ocenia najpierw 😉

 

o paczajcie

image.png.3f6cb5766b7fe81a8297e73380f15140.png

XDDDDD

 

A duke Nukem 3d to była jedna z niewielu oryginalnych gier (poza tymi z gazet) co kupiłem.

Pudełko było na 4cd a w środku jedna płyta a na niej ze 30 mb duka 😉

 

 

I jeszcze jedno. Graliśmy w gry zanim to było cool 😎

Edytowane przez michalo
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Destroyer napisał:

Lara swego czasu była bardzo mocnym symbolem do przyciągania chłopczyków do gier 😛 

 

Ale jak to była... w moim serduszku nadal jest dla niej miejsce 🥰 Choć ta nowa to już chyba dla mnie trochę za młoda 😛 

A kto grał tą Panią? Znaczy się w grę.... zberezniki! 😛 
capsule_616x353.jpg?t=1633712863

Wampiry i eksterminacja nazioli... no przyznam mnie się tam podobało 😄  No i te skórzane skąpe wdzianka 😛 Wampiry w popkulturze mają chyba jakiś z tym fetysz? Czy co?! 😛 

P.S.
Pamiętam jak odpaliłem Sin'a na swoim ówczesnym sprzęcie... ło panie, pokaz slajdów... ale co? Grać grałem, bo jak to działko z wprowadzenia odpaliłem to nie było bata.. grę trzeba było przejść! 😄 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności