Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

2_2009-11-01-140657_g.jpg

2_2009-11-01-140733_g.jpg

2_2009-11-01-140756_g.jpg

2_2009-11-01-140822_g.jpg

 

Witam!

 

Wystawiam najnowszy projekt, który zrealizowaliśmy za pomocą Fryrendera. Komentarze jak zawsze mile widziane. Kolejne projekty z fraya już wkrótce! :D

Edytowane przez KLICEK
  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo fajne rendery, ale na zblizeniach widac ze materialy i modele bardzo proste. No i chodnik sie tajluje. Trawka bardzo ladna, i jak claude mowi postacie niczego sobie tez :)

Napisano

J|L, plasti, claude - dzięki za komentarze.

mirach - chodnik w widoku z góry faktycznie zatajlował, ale odpuściliśmy już to. Co do modelu to wizka jest zrobiona na podstawie wstępnej koncepcji architektonicznej, która była trzema liniami na krzyż w autocadzie :) I tak jesteśmy zadowoleni jak to udało się pocisnąć w renderach.

Pawelkos - na drugi widok i postać biegnącej dziewczynki w pierwszym renderze uparł się szef :) Stara się wykombinować sposoby nieco innego "wzmacniania" wizek niż typowa gonitwa za realizmem. Dla przykładu dziewczynka w pierwszym widoku, dobrana jest nieprzypadkowo. Wstążki pasuą do bryły i kolorystyki budynku. Ja długo pracowałem nad smugami samochodu w nocnym ujęciu. Niby smuga światła to smuga, ale dopracowanie finalnego efektu przekłada się na czas jaki temu trzeba poświęcić.

Co do trawy to wszystko jest objechane na proxy, obiektowo. Kilkanaście różnych typów traw od małej, średniej do wysokiej, zakończonej kłosami. Całość zmalowana na modelu terenu. Fry pięknie zżera ogromne ilości proxy.

psdmag - dzięki, budynek to już działka architekta :)

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Napisano

na początku pomyślałem sobie - łał czad i w ogóle kosmos.

 

Ale po 2 rzucie okiem wychodzi sporo niedoróbek w renderach:

 

1) W wystawach odbija się pustka (nie odbijają się np ludzie którzy idą chodnikiem - fakt wstawieni z jpg, ale wypadało by już dodać ich do odbić też)

 

2) Trawa i chodnik się powtarzają

 

3) beton (czy też kamień ) na donicach - kiepski (wygląda jak by ktoś przeskalował gizmo w UVW mapping)

 

4) w ujęciu 3 - zginął horyzont gdzieś i reszta ziemi

 

5) w ujęciu 2 - szkoda że dof jest na nie ciekawą donicę, zamiast na ludzi ( na których jest o wiele więcej detalu, no ale rozumiem że w ten sposób dało się zamaskować wstawienie ich w photoshopie - swoją drogą fajny pomysł)

 

Dziewczynka fajnie się komponuje, i ujęcie nocne też mi się podoba - (fajnie wyszły światła)

 

 

ale tak czy inaczej, moim zdaniem spoko obrazki. Aż zacząłem oglądać co na tym fryu można wycisnąć - więc zainspirowaliście mnie :)

Napisano

dziękuję za kolejne pozytywne komentarze :)

@seba@ - "W vray byloby to samo i zapewne szybciej..." tego to nie byłbym tak pewny, zwłaszcza paradoksalnie jeśli chodzi o szybkość przy ustawieniach na maksa. Rendery z vraya są trochę bardziej syntetyczne gdy porównuje się je z maxwellem lub frayem. Nie zamierzam jednak tutaj kontynuować dyskusji typu, a jest lepsze od b, zwłaszcza, że wiele osób tutaj używa vraya osiągając znakomite rezultaty.

Loki - dzięki, nocny widok to nasz pupil :) powstał jako pierwszy i zagrzał nas do dalszej walki. Co do uwag to 1. ludzie z tego kąta nie będą mieli swojego odbicia w witrynie, popatrz dobrze. 2. chodnik w widoku z góry tak, trawa jest paintowana z random rotate więc nie może się powtarzać. Miejscami sprawia takie może wrażenie ale to nie efekt "title", 3. nikt nie skalował gizmo tylko jest to taki typ betonu, formowanego drapaniem w poziome smugi, 4. ???, 5. ludzie czy ostrzy czy rozmyci dają się wstawić wiarygodnie w photoshopie :), ostrość miała być na pierwszy plan, zależało nam na tym, spodbało nam się jak babka z reklamy patrzy, no i drzewko jest tutaj punktem zaczepienia. Oczywiści wszystko zależy od punktu widzenia. Dzięki za analizę :)

Testuj fraya bo praca w nim jest naprawdę przyjemna, edytor materiałów oparty na fizyce to nie żadne fejkowanie stosami tekstur tylko realne materiałoznastwo :)

Pionier - dzięki, pracujemy nad klejnymi, kompy chodzą prawie non stop gładząć ziarnno :)

To nasz drugi projekt zrobiony we frayu, kolejne będą mam nadzieję jeszcze lepsze.

Napisano

miodzio wszystki git super :) zwlaszcza 1 obrazek i nocny generalnie wyszstkie maja potencjal - pewne niedorobki jak koledzy mowia, ale to bardziej z niedopatrzenia juz wynika. jedynie co mi sie nie podoba to drzewa takie jakies mhm... natomiast trawka git ;) sam se muse chyba taka przygotowac, tyle ze sie nie chce:(

Napisano

dzięki Morphe. Nam też się często nie chce, ale jak się człowiek zbierze i porobi takie "głupoty" to potem aż miło to po scenie rozrzucać :)

Napisano

Użytkownik: Dokładnie to samo chciałem napisać :)

 

Aby powstało takie rozmazanie świateł ten ktoś musiałby jechać tak szybko, że z pewnością by nie skręcił a przypierniczył w ścianę :] Niby szczegół ale jednak rzuca się w oczy, słabsze oraz krótsze rozmazanie świateł (najlepiej z zakończeniem na jakimś aucie ) doda więcej realizmu.

 

Tak poza tym to są niedoróbki ale ogólnie wrażenie ekstra. I o to chodzi !

 

****

Pozdrawiam.

Napisano

Pionier - dzięki, staramy się. Po zakupie Fraya poprzeczka poszła w górę. Mamy już pierwszych klientów, którzy zamawiają lifting istniejących wizualizacji.

pionix - dzięki, jak pisałem to nasz pupil :)

Użytkownik, Nvidia - po pierwsze my nie do końca chcemy realizmu, szukamy za to punktów zaczepienia dla ekspresji, która wybije właśnie wizualizację z monotonii realizmu bez popadania w skrajne przekłamania. Po drugie robiąc nocne zdjęcie nie ważne jest jak szybko jechał samochód. Można zrobić takie zdjęcia na multiekspozycji, a czułość filmu dobrać tak, żeby czas ekspozycji był odpowiednio długi, aby w tym czasie do garażu wjechało kilka samochodów. Zapewniam Was, że powstanie wtedy niezła abstrakcja :) Zakończenie świateł na samochodzie spowodowałoby pojawienie się mocnego punktu/detalu na dole, który niepotrzebnie odciągałby uwagę od budynku, dlatego też widać na tym widoku same smugi, które i tak są dosyć mocne. Panowie nie podcinajcie sobie skrzydeł zbyt drobiazgowym roztrząsaniem szczegółów w drodze do realizmu. Spróbujcie zwizualizować ( jeśli zajmujecie się wizualizacją ) wrażenie, a nie toczka w toczkę dany budynek, satysfakcja gwarantowana :)

Cieszę się, że kolejnym osobom podobają się wizualizacje.

Napisano

To była tylko taka moja sugestia, nie mówię że wygląda źle, ani że nie da się tak zrobić, ale normlany człowiek jak by pstryknął to by czegoś takiego nie mogło być. Skoro takie było zamierzenie to udane :) Fakt czasem 100% realizm jest nudny :)

Napisano

Nvidia - sugestie dobra rzecz, Wasze uwagi spowodowały, że w poniedziałek weźmiemy się jednak za poprawę tekstury chodnika :) Pchniemy te wizki dalej w świat więc lepiej te kilka szczegółów poprawić.

MaGuu - tak to Lublin, teraz pracujemy nad kolejnym tak pokręconym budynkiem, tym razem biurowym też w Lublinie. Robi się ciekawie :)

Napisano (edytowane)

Doloze maly komentarz ode mnie czyli przystosowawczego wizualizologa, podchodzacego do tematu wizualki jako produktu, ktory ma sprzedawac projekt, a nie graficzna dusze. Nie zgadzam sie tu z czepianiem sie detali, typu powtarzalnosc tekstur, jakis brzydki bump itp. bo rzadko kiedy jest na to czas - zrobic zapomniec, dostac pieniadze, miec zycie - a odbiorca i tak nie zwroci na to uwagi (nie wiem czy kiedys slyszal slowo tekstura). Najwyzej podsmarowalbym to burnem z uzyciem jakiegos dziwnego pedzla w PS coby monotonie zalamac.

 

Tak wiec lece z konstruktywna (mam nadzieje) krytyka

- bardzo dobre pierwsze ujecie, dobrze sprzedaje bajke o jakosciach otoczenia i okolicy (location, location, location), w tym miejsce do zabawy dla dzieci. Budynek jest jasny nie odstrasza, ladny produkt, choc pod katem projektu jako architekt powatpiewam w ilosc swiatla docierajacego do wnetrz, ale to chyba nie broszka autora vizki (chyba ze to dom pasywny ;) )

- ostatnie ujecie fajne, dobrze sprzedaje bajke o bezpieczenstwie w okolicy po zapadnieciu zmroku (brakuje ludzi moze troche - ktos z psem na smyczy, albo usmiechnieta para ludzi rozmawiajaca ze soba) ale i tu pojawil sie troche niepotrzebny bajer w postaci rozmytych swiatel samochodu - mam wrazenie ze Ken Block wlasnie tam wjechal, i nic co bylo na jego drodze nie mialoby prawa przezyc :D)

- Osobiscie przesmaczony nieco render z chodnikiem i ostroscia, bo tak jakby kogo obchodzi lawka, a przy takich sprawach nic tylko czekac az ktos sie tekstur czepi ;)

- Generalnie brakuje mi ludzi, ale duzy pozytyw, ze ludzie ze zdjec, a nie 3d roboty, ktore opanowaly okolice.

- ale najwazenijsze chyba to, ze wydaje mi sie ze potencjalny kupiec mieszkania mialby wrazenie: podoba mi sie kupuje to! jak dla mnie 99% pozytyw! Dodaje sobie do biblioteki dobrych przykladow

 

pozdrower

Edytowane przez WAKi
Napisano

Całkiem fajny klocek i wizki również . Trawa wypas , nocą wypas , drugi - uwagi jak wyżej. Ludki z góry trochę skoszone , ale ogólnie piknie ... piknie panie.

Napisano

Waki - dzięki za konstruktywne uwagi. No fakt, odbiorca rzadko wie co to tekstura, ważne jednak żeby wiedział co to faktura ( Vat ) :) Ludzi mało bo takie było założenie, jak pisałem widok z DOFem to eksperyment szefa i był zrobiony jako bonus, na evermotion podobał się właśnie za pomysł, ten widok należy traktować z przymrużeniem oka. Ludzie 3D jak trafnie napisałeś przy renderach tego poziomu odstają od całości. Postaramy się coś jeszcze zrobić co nada się jako dobry przykład, dzięki za wyróżnienie.

kamil.ochel - thx!

D4D4L - postu najwięcej było w nocnym widoku, rozmyci ludzie i smugi samochodu, po frayu nie bardzo jest co postować :) na ogół są to małe, ostateczne korekty koloru i tyle.

WIERZBA - dzięki, ludki z góry jak to z góry trzeba ich trochę ponaginać :)

Napisano

Hej, renderki zajefajne, caloksztalt OK. Drzewka moglyby byc bardziej miekkie:D Szczególnie gałęzie ale tylko z bliska:) Ale nie przyczepiam sie bo sam jestem cienki w uszach wiec jak dla mnie git. Pozdrowki wielke:)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności