Jump to content

Silver Award: Mieszkaniówka - Fryrender


Recommended Posts

2_2009-11-01-140657_g.jpg

2_2009-11-01-140733_g.jpg

2_2009-11-01-140756_g.jpg

2_2009-11-01-140822_g.jpg

 

Witam!

 

Wystawiam najnowszy projekt, który zrealizowaliśmy za pomocą Fryrendera. Komentarze jak zawsze mile widziane. Kolejne projekty z fraya już wkrótce! :D

Edited by KLICEK
Link to post
Share on other sites

Bardzo fajne rendery, ale na zblizeniach widac ze materialy i modele bardzo proste. No i chodnik sie tajluje. Trawka bardzo ladna, i jak claude mowi postacie niczego sobie tez :)

Link to post
Share on other sites

J|L, plasti, claude - dzięki za komentarze.

mirach - chodnik w widoku z góry faktycznie zatajlował, ale odpuściliśmy już to. Co do modelu to wizka jest zrobiona na podstawie wstępnej koncepcji architektonicznej, która była trzema liniami na krzyż w autocadzie :) I tak jesteśmy zadowoleni jak to udało się pocisnąć w renderach.

Pawelkos - na drugi widok i postać biegnącej dziewczynki w pierwszym renderze uparł się szef :) Stara się wykombinować sposoby nieco innego "wzmacniania" wizek niż typowa gonitwa za realizmem. Dla przykładu dziewczynka w pierwszym widoku, dobrana jest nieprzypadkowo. Wstążki pasuą do bryły i kolorystyki budynku. Ja długo pracowałem nad smugami samochodu w nocnym ujęciu. Niby smuga światła to smuga, ale dopracowanie finalnego efektu przekłada się na czas jaki temu trzeba poświęcić.

Co do trawy to wszystko jest objechane na proxy, obiektowo. Kilkanaście różnych typów traw od małej, średniej do wysokiej, zakończonej kłosami. Całość zmalowana na modelu terenu. Fry pięknie zżera ogromne ilości proxy.

psdmag - dzięki, budynek to już działka architekta :)

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Link to post
Share on other sites

na początku pomyślałem sobie - łał czad i w ogóle kosmos.

 

Ale po 2 rzucie okiem wychodzi sporo niedoróbek w renderach:

 

1) W wystawach odbija się pustka (nie odbijają się np ludzie którzy idą chodnikiem - fakt wstawieni z jpg, ale wypadało by już dodać ich do odbić też)

 

2) Trawa i chodnik się powtarzają

 

3) beton (czy też kamień ) na donicach - kiepski (wygląda jak by ktoś przeskalował gizmo w UVW mapping)

 

4) w ujęciu 3 - zginął horyzont gdzieś i reszta ziemi

 

5) w ujęciu 2 - szkoda że dof jest na nie ciekawą donicę, zamiast na ludzi ( na których jest o wiele więcej detalu, no ale rozumiem że w ten sposób dało się zamaskować wstawienie ich w photoshopie - swoją drogą fajny pomysł)

 

Dziewczynka fajnie się komponuje, i ujęcie nocne też mi się podoba - (fajnie wyszły światła)

 

 

ale tak czy inaczej, moim zdaniem spoko obrazki. Aż zacząłem oglądać co na tym fryu można wycisnąć - więc zainspirowaliście mnie :)

Link to post
Share on other sites

dziękuję za kolejne pozytywne komentarze :)

@[email protected] - "W vray byloby to samo i zapewne szybciej..." tego to nie byłbym tak pewny, zwłaszcza paradoksalnie jeśli chodzi o szybkość przy ustawieniach na maksa. Rendery z vraya są trochę bardziej syntetyczne gdy porównuje się je z maxwellem lub frayem. Nie zamierzam jednak tutaj kontynuować dyskusji typu, a jest lepsze od b, zwłaszcza, że wiele osób tutaj używa vraya osiągając znakomite rezultaty.

Loki - dzięki, nocny widok to nasz pupil :) powstał jako pierwszy i zagrzał nas do dalszej walki. Co do uwag to 1. ludzie z tego kąta nie będą mieli swojego odbicia w witrynie, popatrz dobrze. 2. chodnik w widoku z góry tak, trawa jest paintowana z random rotate więc nie może się powtarzać. Miejscami sprawia takie może wrażenie ale to nie efekt "title", 3. nikt nie skalował gizmo tylko jest to taki typ betonu, formowanego drapaniem w poziome smugi, 4. ???, 5. ludzie czy ostrzy czy rozmyci dają się wstawić wiarygodnie w photoshopie :), ostrość miała być na pierwszy plan, zależało nam na tym, spodbało nam się jak babka z reklamy patrzy, no i drzewko jest tutaj punktem zaczepienia. Oczywiści wszystko zależy od punktu widzenia. Dzięki za analizę :)

Testuj fraya bo praca w nim jest naprawdę przyjemna, edytor materiałów oparty na fizyce to nie żadne fejkowanie stosami tekstur tylko realne materiałoznastwo :)

Pionier - dzięki, pracujemy nad klejnymi, kompy chodzą prawie non stop gładząć ziarnno :)

To nasz drugi projekt zrobiony we frayu, kolejne będą mam nadzieję jeszcze lepsze.

Link to post
Share on other sites

miodzio wszystki git super :) zwlaszcza 1 obrazek i nocny generalnie wyszstkie maja potencjal - pewne niedorobki jak koledzy mowia, ale to bardziej z niedopatrzenia juz wynika. jedynie co mi sie nie podoba to drzewa takie jakies mhm... natomiast trawka git ;) sam se muse chyba taka przygotowac, tyle ze sie nie chce:(

Link to post
Share on other sites

Użytkownik: Dokładnie to samo chciałem napisać :)

 

Aby powstało takie rozmazanie świateł ten ktoś musiałby jechać tak szybko, że z pewnością by nie skręcił a przypierniczył w ścianę :] Niby szczegół ale jednak rzuca się w oczy, słabsze oraz krótsze rozmazanie świateł (najlepiej z zakończeniem na jakimś aucie ) doda więcej realizmu.

 

Tak poza tym to są niedoróbki ale ogólnie wrażenie ekstra. I o to chodzi !

 

****

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Pionier - dzięki, staramy się. Po zakupie Fraya poprzeczka poszła w górę. Mamy już pierwszych klientów, którzy zamawiają lifting istniejących wizualizacji.

pionix - dzięki, jak pisałem to nasz pupil :)

Użytkownik, Nvidia - po pierwsze my nie do końca chcemy realizmu, szukamy za to punktów zaczepienia dla ekspresji, która wybije właśnie wizualizację z monotonii realizmu bez popadania w skrajne przekłamania. Po drugie robiąc nocne zdjęcie nie ważne jest jak szybko jechał samochód. Można zrobić takie zdjęcia na multiekspozycji, a czułość filmu dobrać tak, żeby czas ekspozycji był odpowiednio długi, aby w tym czasie do garażu wjechało kilka samochodów. Zapewniam Was, że powstanie wtedy niezła abstrakcja :) Zakończenie świateł na samochodzie spowodowałoby pojawienie się mocnego punktu/detalu na dole, który niepotrzebnie odciągałby uwagę od budynku, dlatego też widać na tym widoku same smugi, które i tak są dosyć mocne. Panowie nie podcinajcie sobie skrzydeł zbyt drobiazgowym roztrząsaniem szczegółów w drodze do realizmu. Spróbujcie zwizualizować ( jeśli zajmujecie się wizualizacją ) wrażenie, a nie toczka w toczkę dany budynek, satysfakcja gwarantowana :)

Cieszę się, że kolejnym osobom podobają się wizualizacje.

Link to post
Share on other sites

To była tylko taka moja sugestia, nie mówię że wygląda źle, ani że nie da się tak zrobić, ale normlany człowiek jak by pstryknął to by czegoś takiego nie mogło być. Skoro takie było zamierzenie to udane :) Fakt czasem 100% realizm jest nudny :)

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy