Araiel Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 (edytowane) Mój pierwszy interior. W większości robiony na podstawie mojego pokoju, ale parę rzeczy w nim pozmieniałem. Miałem wcześniej już dać tutaj wipa, ale jakoś tak się odwlekało... Do zrobienia jeszcze trochę modeli zosało - chciałem to jakoś ożywić, bo obecnie to za pusto jest. Pewnie dojdzie jeszcze gitara, mini-wieża, sterta książek i masa innych pierdół. Obecnie pokój wygląda tak: Edytowane 15 Październik 2009 przez Araiel
Trybal Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Ogólnie pracka robi dobre wrażenie :) Oświetlenie jest spoko, ale w łóżkach i dywanie jest coś odpychającego, a do tego te poduszki. Całkowicie zabijające realizm w obrazku.
Araiel Napisano 15 Wrzesień 2009 Autor Napisano 15 Wrzesień 2009 Ogólnie pracka robi dobre wrażenie :) Oświetlenie jest spoko, ale w łóżkach i dywanie jest coś odpychającego, a do tego te poduszki. Całkowicie zabijające realizm w obrazku. Z poduszkami trochę kombinowałem, ale nic specjalnego mi nie wychodziło. Jakieś fałdy na metariale by się przydały, ale nie za bardzo wiem jak się za nie zabrać. Może ktoś ma link do jakiegoś tutka albo przynajmniej podpowiedziałby jak to można sprytnie wymodelować?
peter_f Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Araiel: Ale to powyżej to fotka referencyjna czy render? Bo jak render no to ja dałem się nabrać, bo wygląda naprawdę świetnie. Jedynie te żaluzje wyglądają jakby sampling był jakiś taki nie bardzo (delikatniejszy ten noise). Ale ogólnie super. Aha i jeszcze jedno: w tym pokoju są dwa okna? Bo idzie dość mocne światło od obserwatora. Powiedz: to fota czy robię z siebie głupa?
Araiel Napisano 15 Wrzesień 2009 Autor Napisano 15 Wrzesień 2009 peter_f, nie robisz z siebie głupa, hehe. To jest render - jakby co mogę później zarzucić siatkę. Co do żaluzji, to może być na nich taki efekt, bo renderowałem na dość niskich ustawieniach (Low w IRR i dość niski subdivs w LC - chyba 600). Jeszcze odnośnie tego światła od obserwatora, to akurat za kamerą jest umieszczony VrayLight, żeby pokój doświetlić. Gdyby nie to drewno od łóżka, to by tego nie było widać, ale w obecnym stanie, to takie trochę przepalenie się robi koloru w tym miejscu. Może jakoś uda mi się to naprawić w końcowym ujęciu.
peter_f Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 No to Stary chylę czoła! Piękna wiza. Ale to światło zrób słabsze bo teraz daje jak od drugiego okna. Ale efekt jest bardzo przekonywujący!
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 WTF? Jak to żart to kiepski. Texturki i oświetlenie straszne.
FF Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 peter_f, z całym szacunkiem ale w prawie wszyskich wątkach jakie komentujesz sie zachwycasz tymi pracami jak byś był jakimś noobem (a i pracę często sa średnie) a przecież potrafisz o wiele lepiej lepiej w zdecydowanej większości przypadków które tak zachwalasz. O co tu chodzi? A co do wizki to wiekszość rzeczy lewituje, szczegolnie krzesła i ten blok na łóżku no i coś nie tak z materiałem zasłon.
Loki Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Aha i jeszcze jedno: w tym pokoju są dwa okna? Bo idzie dość mocne światło od obserwatora. to flash taki ze spodka od herbaty :D praca ma potencjał, ale jeszcze dużo roboty przed tobą. Powiem tak, ogół masz wymodelowany, teraz szczegół. (Fałdy na poduszce, poprawić materiały, poprawić sampling, światła jakieś detale drobne itp). Pracuj, w końcu to WIP.
peter_f Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Hmm, o co tu chodzi? Raczej o nic mi nie chodzi poza skomentowaniem tego co widzę. W tym przypadku widzę IMO dobrze wykonaną wizualizację. Nie oceniam designu pokoju, choć bardzo mi to przypomina mój własny jak byłem wczesnym nastolatkiem jakieś 20 lat temu :) ; zapomnijmy więc o tym. Wizualizacja jak dla mnie wygląda na pierwszy rzut oka bardzo realistycznie. Oświetlenie jest dobre jeśli przyjmiemy, że w pokoju są dwa okna (takie jest moje złudzenie jak to oglądam), materiały dość oszczędne, ale przypuszczam i o ile pamiętam tak właśnie wyglądają tego typu meble. Nie są to jakieś szlachetne materiały i tutaj wyglądają realistycznie jak dla mnie. Ładny jest detal i dbałość o szczegół. Wiele wizek buduje swoją wartość już na etapie tego co przedstawiają. Świetny design, a potem super tekstury, genialne oświetlenie i piękny render. Tutaj pierwszy element odpada - to nie jest wnętrze designerskie, ot zwykły pokój. Ale reszta elementów wcale nie wygląda źle. Jak dla mnie wygląda to realistycznie, bo mam w głowie mój stary pokój, który wyglądał właśnie tak. Myślę, że jak na pierwszy interior to jest bardzo OK. Tylko tyle. Nie jestem specem od wizek i pewnie jeszcze długo nie będę więc z całą pewnością nie dostrzegam tego co widzą ci, którzy w tej dziedzinie są świetni. Dlatego Araiel, jeśli przyjmie Waszą krytykę, na pewno na tym skorzysta. I ja również. Trochę już siedzę w grafice, ale nie uważam, że jestem w tym wystarczająco dobry. I faktem jest, że muszę się wciąż rozwijać. Szczególnie, że na tym forum jest od kogo się uczyć. Mam nadzieję, że i na pracy Araiela skorzystam. Sorry za off
Đraven Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Mnie też się to podoba, no ale ja siedzę w maxie od około 8-9 miesięcy.. krzesła IMO wyglądają fajnie (jaki tam jest reflection i glossy w tych metalowych nogach?), tylko że samo obicie jest trochę zbyt refleksyjne, wygląda jakby było zrobione z PVC albo vinylu (jak te płaszcze ze sztucznej skóry trochę ;). Spróbuj reflection tam na 0 i jakiś bump w stylu tego: http://www.wyposazenie-biura.pl/foto/550x550_solo11ap20.jpg, ewentualnie dużo większy glossy... nie jestem pewien czy to wystarczy, bo specem od materiałów jeszcze nie jestem, ale powinno być lepiej :) Niech mnie ktoś poprawi, jeśli mówię źle, bo nie chcę wprowadzać w błąd. EDIT: Co do fałd na poduszce: zawsze możesz obicie zrobić jako cloth, albo walnąć tam Space warp bądź displacement w teksturze.
ttaaddeekk Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 tez się dałem nabrać :D ale poznałem po ziarnie na suficie i po poduchach. Jak zwykle trik symulujący flasha aparatu robi swoje ;) pozdro i gratulacje
Araiel Napisano 16 Wrzesień 2009 Autor Napisano 16 Wrzesień 2009 Dzięki wszystkim za komentarze. Na pewno będą się starał poprawić pewne niedociągnięcia, które już pojawiły na tym etapie pracy jak np. to światło bijące za kamery, czy fałdy na poduszkach. Z metariałem na krzesłach też pewnie jeszcze powalczę. Freedom Fighter, krzesła nie lewitują na 100%. Zresztą żaden z elementów nie lewituje. Wszystko sprawdzałem, po kilkanaście razy - więc w tym aspekcie nie masz racji. Co się zaś tyczy łóżka to ono jest tak zrobione, że to drewno nie dotyka podłogi - z nią stykają się tylko czarne nóżki (jedną widać na tym łóżku po prawej stronie).
mkeruj Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Araiel, nie chodzi o to czy lewitują rzeczywiście, tylko GI jest słabe i brakuje cienia na styku przedmiotów. Krzesła latają tzn sprawiają takie wrażenie.
Temporal Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Ja tutaj zadnego realizmu nie widze znaczy nie jest zle ale odrazu sie rzuca w oczy ze to CG. Wiem ze nie powinienem sie wypowiadac bo jak to mowi moderacja:"jesli masz pisac negatywny komentarz to sie nie wypowiadaj i olej watek". Mam nadzieje jednak ze za to ze nie lubie cgtalkowego stylu nie dostane bana. Mkeruj ma calkowita racje z tym shadingiem.
Araiel Napisano 16 Wrzesień 2009 Autor Napisano 16 Wrzesień 2009 Ale ja pisałem, że renderowałem to na bardzo niskich ustawieniach w GI - więc nie wiem czemu się akurat o to czepiacie. Renderów testowych nie będę robić przecież na wyżyłowanych ustawieniach :) Temporal, każdy komentarz, obojętnie czy pozytywny czy negatywny jest mile widziany, byleby był napisany z sensem ;) - jak się komuś nie podoba, czy uważa, że jest coś źle, to nie bronię mu tego napisać, ale niech to nie będzie komentarz w stylu "Praca do niczego, nic mi się nie podoba". W wipach ludzie umieszczają przecież prace, po to żeby uzyskać porady od bardziej doświadczonych użytkowników, więc konstruktywna krytyka jest jak najbardziej na miejscu :)
Temporal Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Araiel ale ja nic nie mam do tego testowego rendera poporstu zdzwilo mnie to ze jeden user napisal ze to wyglada jak fota. Ogolnie wszyscy juz napisali co poprawic i tu nic nowego sie nie wymysli. Dawaj jakie up'ki to znow pogadamy i zobaczymy w jakim kierunku idzie ta praca. Edit: a co do tych negatywnych komentarzy to nie chodzi o to ze autorzy watkow nie lubie krytyki przewaznie jest tak ze skarza sie tylko moderatorzy ktorzy zamiast wziasc sie za swoje robote bawia sie w obroncow pokrzywdzonych. Maja tyle obowiazkow a wiekszosc z nich jedynie potrafi spamowac w cudzych watkach i jeszcze posadzac o to innych uzytkownikow (co za hipokryzja).
plasti Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 swiatło!! jesli jedynym zrodlem swiatla ma byc okno i blask zza zaluzi, to musisz usunac te swiatlo ktore bije od strony kamery, bo jest to nie realne, pozatym pokoj bedzie w niebieskiej poswiacie przy takim blasku w oknie....
Đraven Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 A propos światła: jedno pytanie mi się ciśnie na palce. Skoro są 2 włączone monitory, to powinny dawać jakieś słabe światło, prawda? Jak takie coś zrobić w maxie?
Araiel Napisano 17 Wrzesień 2009 Autor Napisano 17 Wrzesień 2009 Na modelowanie nie miałem dzisiaj za bardzo czasu, tak więc postanowiłem trochę tym oświetleniem się pobawić. Wywaliłem VrayLight'a, który był za kamerą. Poprzemieniałem trochę ustawienia w Color Mappingu i wyszło coś takiego. Zmodyfikowałem też trochę obie poduchy - wyglądają chyba troszkę lepiej niż te poprzednie. Jak mi się uda znaleźć jutro chwilkę wolnego czasu, to spróbuję jakieś nowe modele zrobić do tego pokoju. Draven, ja np. w monitorach mam wrzucone VrayLight (Plane) - ustawiony na Double-sided i Invisible.
wiecho Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Popraw teksture rolety bo jakos dziwnie mi to przeswituje jak folia i te plamy na nich jeszcze czepie sie foteli brak cienia lewituja w powietrzu
plasti Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 stary teraz BOMBA jeszcze troche podpicujesz i pierwsza klasa!!! tylko jeszcze cos nie tak z fotelami, pod nimi praktycznie nie ma cienia, musisz pokombinowac jeszcze troche aby byl... Draven - robisz blenda z v ray material textura oraz v ray light
Đraven Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Teraz jest dużo lepiej, zastanawiają mnie tylko te smugi na fotelach - dziwnie chyba wyszły, w środku są zbyt ciemne - nie wiem czy to skutek prześwietlenia czy złego ustawienia w renderze.. EDIT: co do monitorów, to właśnie chodzi o to, żeby nie wyszły prześwietlone, a teraz ciutkę wyszły. może lepiej invisible ale bez double-sided?
Đraven Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 A może poprosu Vraylighmtl?? Hehe, głupi jestem.. nie pomyślałem że na lightMtl można normalnie nałożyć mapkę i działa wtedy bez zarzutu :D najprostsze rozwiązania są widać nieraz najtrudniejsze :)
plasti Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 idzie super, oby tak dalej..... w jakim stroju ibanezka??
Araiel Napisano 29 Wrzesień 2009 Autor Napisano 29 Wrzesień 2009 idzie super, oby tak dalej..... w jakim stroju ibanezka?? Dzięki za komentarz. Co do gitary, to jest to poprzednia gitarka mojego brata - kiedyś już robiłem model, teraz go poprawiłem i zmieniłem mu materiały, bo wcześniejsze były trochę skopane. Obecnie gra na ESP LTD M-1000 FM, ale nie chciało mi się już jej robić od podstaw. Z tego co wiem, to brat stroi się standardowo.
peter_f Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Podobało mi się na początku, a teraz jest już po prostu świetnie! Światełko - wypas, materiały dobrze się sprawdzają, modele super. Gratki Stary pięknej wizki :)
NV Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Popraw poduszki. Teraz to naprawdę fajnie wygląda. Dasz większą rozdziałkę ? A i coś chyba nie tak z promieniami światła na dywanie/podłodze (takie ciemne po środku jasne po bokach )
kłapouchy Napisano 2 Październik 2009 Napisano 2 Październik 2009 A mnie się dywan podoba :P Bardzo, bardzo zacnie!
Araiel Napisano 2 Październik 2009 Autor Napisano 2 Październik 2009 kłapouchy, wielkie dzięki :) Nvidia, będzie większa rozdziałka, ale podczas modelowania czy tam do testów to renderuję tylko w 600x600 - 700x700. Z poduszkami może jeszcze powalczę. peter_f, po raz kolejny dziękuję za miły komentarz :) A teraz mały update - dodałem trochę dupereli, pokój powoli się zapełnia, ale nadal jeszcze dużo roboty przede mną, a czasu wolnego mam co raz mniej :/
Eddy__ Napisano 2 Październik 2009 Napisano 2 Październik 2009 dywan jest świetny :D można wiedzieć jak jest zrobiony ? :)
Araiel Napisano 2 Październik 2009 Autor Napisano 2 Październik 2009 dywan jest świetny :D można wiedzieć jak jest zrobiony ? :) Dywan to: - plane - na nim unwrap, żeby złapać wymiar do photoshopa - namalowana teksturka - bump + displace
Araiel Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Dodałem mini-wieżę oraz listwy z kablami do obu kompów. Jeszcze kilka modeli i chyba będzie koniec :)
Raju Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Noise na glosnikach ma IMO za duzy rozmiar, swiatlo na rolecie troche za jasno. Poza tym - bardzo mi sie podoba :)
Pionier Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 a może sprawdzisz jak scena wyjdzie z innym ustawieniem kamery?
Araiel Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Noise na glosnikach ma IMO za duzy rozmiar, swiatlo na rolecie troche za jasno. Poza tym - bardzo mi sie podoba :) Gąbkę na głośnikach poprawię, a co do światła na rolecie, to mi się ono akurat podoba ;) a może sprawdzisz jak scena wyjdzie z innym ustawieniem kamery? Zawsze można spróbować :) - w wolnej chwili zrobię kilka renderów w innym ustawieniu.
DreaMakeR Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Jak dla mnie to bardzo dobrze wygląda. Porównując wersje pierwszą a ostatnią, poczyniłeś duży progres, a to najważniejsze :)
dac77 Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Oświetlenie i materiały całkiem nieźle, ale pierwsza wersja byłą lepsza. Trochę pusto. Dodaj kołdry, połóż poduszki, duży kwiatek na białej szafce i książki na półkach i trochę obrazków lub platatów na ścianach, jakieś światło na suficie lub ścianach i będzie dobrze. Czy monitor po lewo to Samsung? Nie podoba mi się natomiast idea pokoju dla dwóch osób - trochę jak cela więzienna.
DreaMakeR Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Kołdry i poduszki na ogół się chowa, chyba że się lubi bałagan (ja lubię dla tego nie chowam ;p) a ten pokój wygląda na zadbany wiec nie koniecznie muszą znajdować się one na łóżku ;) Autor wzorował się na własnym pokoju, sugerujesz, że tworzy z zakładu karnego ?:)
Araiel Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 (edytowane) DreamMaker, dzięki za komentarz. Fajnie, że widać ten progress :) Mam też nadzieję, że wersja finalna będzie jeszcze lepsza. dac77, jak pisałem i o czym już wspomniał DreamMaker - wzorowałem się po trochu na moim pokoju, który dzielę z bratem. Obecnie górę domu mam niewykończoną, tak więc mamy wspólny pokój. Kwiatka na szafce nie będzie, bo jest tam mini-wieża. Ale pewnie jakieś modele jeszcze dodam, żeby trochę wprowadzić "element chaosu". Kołder na łóżkach nie przewiduję. Co do monitora to wzorowałem się po trochu na moim Eizo, który mam przy innym kompie. Na żywo w pokoju mam LG Flatrony CRT, ale jak już robiłem monitor, to wolałem zrobić LCD, bo jakbym robił jakąś wizkę w przyszłości jeszcze, to raczej CRT'ka bym do niej nie wstawiał. Jeszcze nawiązując do tej więziennej celi, to pokój nie jest mały, tylko się taki wydaje, bo jest strasznie dużo w nim rzeczy. Gdybym miał robić całość - czyli to co jest za kamerą, to musiałbym jeszcze zrobić siedem regałów, perkusję, wzmacniacz lampowy z kolumną do gitary i masę innych rzeczy :) ------- Ujęcie z innej kamery: Edytowane 4 Październik 2009 przez Araiel
dac77 Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Nie chodziło mi o to że więzienie tylko sam bym się bardzo źle czuł mieszkając z kimś w jenym pokoju, a tak było przez pewien czas jak chodziłem do szkoły. Nie musiał być kwiatek, wierza może być. Widzę też gitarę i jakieś pudełka na półkach. Widzę tam przepalenia na oświtlonych elementach (takie szare) - nie wiem czym renderujesz ale renderowanie do .hdr lub .exr pozwoli uniknąc tego problemu bez zmniejszania natężenia światła. Nakieruj też trochę kamerę na prawo żeby nie zmarnowała się praca przy tych DVD. @DreaMakeR : Kołdry się chowało za komuny jak ludzie mieli jeden pokój do spania, oglądania telewizjii i przyjmowania gości. Teraz chyba tylko starsi ludzie to praktykują.
Raju Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 @DreaMakeR : Kołdry się chowało za komuny jak ludzie mieli jeden pokój do spania, oglądania telewizjii i przyjmowania gości. Teraz chyba tylko starsi ludzie to praktykują. Ja tam u siebie chowam ;) Co do ujecia - stare mi sie bardziej podobalo, chociaz to tez ma swoje dobre strony. IMO powinienes bardziej "wycentrowac" kamere, tzn. skierowac ja bardziej w prawo i lekko oddalic. Jeszce pytanie - jak robiles dywan?
Araiel Napisano 11 Październik 2009 Autor Napisano 11 Październik 2009 Raju, na poprzedniej stronie pisałem jak zrobiłem dywan. Mały update - dodałem głośniki oraz obraz i zmieniłem materiały na wieży. Trochę to wolno idzie, ale ostatnio wolnego czasu brak... Mam nadzieję, że w tym tygodniu uda mi się coś więcej zrobić.
indian Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 dodaj jakieś detale na łóżkach bo trochę odstają, idzie pięknie, super modele pozdr.
Araiel Napisano 12 Październik 2009 Autor Napisano 12 Październik 2009 Dodałem trochę dupereli na biurkach, ale jakoś je słabo widać... (chodzi szczególnie o karty z mojej talii do Magica). Najwyżej przy finalnu ujęcium, jak będę renderował do większej rozdziałki, zobaczycie jak co wygląda :P Na początku chciałem je (karty) na łóżku "porozrzucać", ale przez tego displace'a który tam jest, ciężko było mi je odpowiednio ułożyć, a jak już coś sensownego wyszło, to wyglądało to jeszcze bardziej sztucznie niż jest obecnie. Tak więc z zagospodarowaniem łóżek jeszcze będę musiał pokombinować.
Araiel Napisano 13 Październik 2009 Autor Napisano 13 Październik 2009 Na łóżko położyłem segregatory, mogą być czy wyglądają sztucznie? Dodatkowo pokładłem trochę monet na biurku, ale tego nie widać za bardzo na takiej rozdziałce. Sorka, że taki rozmiar rendera, ale przy co raz większej ilości obiektów scena liczy się za każdym razem dłużej. Końcowe ujęcia jak obiecałem będą dużo większe :)
Vega Napisano 13 Październik 2009 Napisano 13 Październik 2009 (edytowane) Hmm.... Mnie zastanawia jeszcze jedno :) Sorry, że tak nabazgrałem na Twojej wizce, ale tak najlepiej to wytłumaczyć :P Daje jako link, żeby nie zaśmiecać Tobie tematu. http://www.fototube.pl/pictures/max3dbazgroely2.png 1. Tam gdzie jedynka jest na powyższej ilustracji. Cień pada tak jak narysowałem tymi czerwonymi kreskami, ale nie miałem miejsca już, żeby to napisać :D http://www.fototube.pl/pictures/max3dbazgroely1.png Na tym drugim obrazku zapomniałem dopisać "i światło też". Tam gdzie napisałem "będą ciebie") :P Mogę się mylić. Jeżeli tak jest to od razu przepraszam bo jakimś tam specjalistą od wizek nie jestem. Chyba, że szyba rozprasza światło i ten pasek powstaje przez to rozproszenie :) Edytowane 13 Październik 2009 przez Vega
Araiel Napisano 13 Październik 2009 Autor Napisano 13 Październik 2009 Jeśli chodzi o tę smugę światła po lewej stronie, to normalnie w pokoju mam podobny efekt - może nie jest to takie wyraźne przejście jak na wizce, ale coś w ten deseń, tylko bardziej rozmyte. Co do reszty to sam nie wiem - tak poustawiałem oświetlenie i wierzę, że program mnie nie oszukuje :) Nawet nie zastanawiałem się wcześniej czy to wszystko jest poprawne fizycznie, hehe. Może ktoś lepiej obeznany w temacie to zweryfikuje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się