Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Areien - Zaróżowiłeś mi cały wieczór, swym commentem, dziękuję ^^.

No gentlemans, a teraz mój pierwszy autoportret zawierający prawie całą sylwetkę.

Czas - 30min. ołówek automat 2B. Powiem wam, że to była masakra, mam 198 cm wzrostu i zabawa z lustrami była tęga, no ale mam kolejny zasób doświadczeń życiowych w kieszeni :).

jaaan.jpg

Napisano

Oooo panie kolego, w lutym 16 ^^. Urosłem w 5 klasie podstawówki.

Dzięki, już dziś położę się spać z bananem na mordzie :D.

 

pozdrawiam

Napisano

Eee tam jak dąb od razu, po prostu cała reszta jest niższa. Kresek tyle ile cienia ;p. Światło z mojej lewej... tzn, jego lewej xD. A tak to wygląda w moim wykonaniu.

 

pozdrawiam

Napisano

Żeby osiągnąć zamierzone efekty muszę robić to, czego najbardziej nie lubię.. w tym epizodzie szklanka. 8 minut i oczywiście fotomarket ;p

 

EDIT: Atrakcją jest fakt, że nie bawiłem się w layery i robiłem all na backgroundzie.

 

szklankag.jpg

Napisano

Hehe, elipsy racja, często o flipach zapominam.

Przyznam szczerze, nie wiem jak przypisać sobie flipa do przycisku w tablecie - muszę pokombinować.

 

pozdrawiam

Napisano

16 lat I 198cm? Nieźle, a wiesz że człowiek średnio rośnie/rozwija się do 21 roku życia? A'propos portretu z lustra mogłeś bardziej line-artowo do niego podejść i zaznaczyć tylko miejsca zacienione. Niepotrzebnie wszystko bazgrałeś i z deka sianko wyszło. Ale i tak jesteś dalej ode mnie- ja jeszcze tego nie próbowałem.

Napisano

Wydaję mi się, że już przestaję rosnąć :).Lubie siankoo ;p. Ale nie będę się bronił wypowiedziami w stylu: Ja mam taką kreskę i taki styl. Specjalnie dla ciebie zrobię według twoich zaleceń ASAP.

BTW: Ferie, więc codziennie jestem na malarstwie, więc oczywiście nowy painting w drodze. Stay tuned

 

pozdrawiam

Napisano
Eee tam jak dąb od razu, po prostu cała reszta jest niższa

 

czyzbys mial jakis kompleks? xD bez urazy, tak tylko smiesznie zabrzmialo ^^^^^^^^^^

autoportret z lustra tez fajnie, wydaje mi sie ze proporce są gitara i sloiczek na backgroundzie tez nienajgorzej :)) powiem Ci ze ja sie boje takiego "preszera" wysokiego ustawiac, jakos nie lubie, wole pomazac :/

Napisano

Hehe, chodziło o ironię w mojej wypowiedzi :). Akurat wzrost mi nie przeszkadza... no, może czasem. A co do tego preszera, to wierz mi, tak się najwięcej nauczysz, im większy z ciebie rookie, tym na większym jedziesz opacity. Z biegiem czasu robisz się kozak i zmniejszasz. Cały myk polega na tym, że nie brudzisz w ten sposób pracy i uczysz się dobrego rozmieszczenia kolorów. Pomińmy fakt, że ta moja szklanka tak na 100% nie była robiona :).

Napisano (edytowane)

Jako, że pewnie macie już serdecznie dość portretów przedstawiających tylko mnie, postanowiłem zrobić sobie ćwiczonko na kolor malując jakiegoś tam marine. A, że niestety zapodział się gdzieś mój podręczny żołnierz piechoty morskiej, to dziabnąłem z wygooglowanej foty.

soldcha.jpg

Edytowane przez Joel
Napisano

Kiedy stawiasz plamy kolorów na twarzy rób to świadomie - zgodnie z kształtem twarzy, biorąc pod uwagę mięśnie itd. Pamiętaj też że cień rozchodzi się gładko lub ostro, musisz wartościować przejścia tonalne, u Ciebie wszystko jest grubą plamą - to też sposób ale do tego potrzeba dużo świadomości i wiedzy o kolorze.

 

No i bierz tego marine i mu popraw oczy, wydłuż nos, no i zrób coś z brodą - usta niżej. Innymi słowy, skopane proporcje.

Napisano

Czytając twój komentarz czuję się jakbym dostał kopa na rozbudzenie. Bo szczerze powiedziawszy gapiłem się raz na fotę raz na kanwę i po prostu kopiowałem nie myśląc i nie studiując kształtu. No tak, efekt pędzla 100% i foty. Z drugiej strony winien jestem wyjaśnić, że... facet po prostu zrobił tak głupią minę, ściągnął wargi i stanął jak wryty ( pewnie ma baczność :) ). Jeśli chodzi o oczy, to nie przykładałem się rzeczywiście zbytnio do nich, bo chodziło głównie o kolor. Zdaję sobie sprawę, że nie powinienem omijać pewnych rzeczy, ćwicząc inne, ale dawno nie malowałem twarzy w takich kolorkach i się nawet nieźle bawiłem. Oczywiście ukłony za info, dzięki.

Napisano

Rzeczywiście fotka by się przydała, jeśli chodzi o samo ćwiczenie na kolor, to jak najbardziej do przodu, chociaż miejscami brudzisz, więcej ciężko mi cokolwiek powiedzieć bo sam jestem na etapie poszukiwania zasad koloru, a jeszcze kilka miesięcy temu to była rzecz w której nie widziałem rezultatów swoich ćwiczeń. Jeśli ćwiczysz kolor to też szukaj fotek w których miny są w miarę neutralne, po prostu nie będziesz musiał myśleć o tych wszystkich proporcjach, co więcej szukaj dobrego oświetlenia, żadnych zdjęć z flashem, albo prześwietlonych - robionych w pełnym słońcu, tak też ciężko żebyś się nauczył poprawnie koloru. Ostania rzecz to postaraj się uwzględniać kolor tła, wszystkie kolory, obiekty jakie wpływają na kolor twarzy.

Cieszę się, że mogłem rozbudzić, chociaż tak późna pora to nie wypada. ;) pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Proszę o wybaczenie :)

 

Jeszcze raz dzięki za rady Florian, a co do tła, to myślałem o tym, ale pozostało w fazie planów >_<. nast razem postaram si zastosowa>

 

O, a jednak spocznij ;p

 

benjamin-marine-graduate.jpg

 

... teraz możecie kopać :).

Edytowane przez Joel
Napisano (edytowane)

Obejrzałem sobie tutka na idrawgirls.com. No dobra, mój pierwszy environmental speedpainting :). Czas 15 minut, robiłem wpierw b&w a potem nakładką, że tak powiem "kolor". Wrzucam więc 2 wersje. Wierzę, że wytkniecie mi błędy dla mnie jeszcze niewidoczne.

 

landscapecolor.jpg

 

landscapelowkey.jpg

Edytowane przez Joel
Napisano

Hmm skala po lewej wyglada jakby byla wydrazana jama od strony widze, powinienes najpierw dobrze ujac bryle zanim wziales sie za kolor, ktory niestety tez jest strasznie mdly i ponury, w sumie niewiele rozni sie od szarosci.

 

No to bylo szorstko, ale teraz do rzeczy, prawde mowiac xia z idrawgirls jest takim sredniakiem, jesli chcesz zobaczyc dobre tutki do envirosow poogladaj te z gnomona.

Napisano

ja nie mam uwag, poza tym, ze musisz regularnie to cwiczyc i bedzie spoko. na ujmowanie bryly w env bez kopiowania zdjecia masz czas.

Napisano

Macie panowie rację (znowu ^^). Raczej jestem zadowolony z faktu, że się w końcu przełamałem do envirek, to taki mój first step w tym kierunku. Co do Xia, to też nie mam go za jakiś tam autorytet, ale akurat trafiłem na ten tutorial. W każdym razie dzięki, jeszcze do envirek wrócę. Póki co robię duże płótno akrylem, wrzucę gdy skończę.

 

pozdrawiam

Napisano

Też tak uważam, dlatego na ogół korzystam z tej metody. Jednak z ciekawości chciałem pojechać jak na tutorialu i efekty widać ^^.

Napisano

Dobra, wrzucam niedawno skończony obraz - Pięćdziesiątnica.

Robiłem go kilka dni, niestety lub na szczęście(w zależności) całość z głowy.

Czasem służyłem sobie za referencję z pomocą lustra :). Akryl na płótnie mniej więcej 80x60. Na dniach wrzucę zdjęcie z lustrzanki i powinna być bardziej znośna jakość.

dscf0735.jpg

Napisano

Fota na pewno nie oddaje tego jaki jest naprawdę. Kurcze - fajnie to wygląda, ciekawe kolorki. Niestety chyba nie do końca przemyslałeś kompozycję. 3/4 obrazu to niezagospodarowana ciemna plama, akcja (a może raczej zdarzenie) całkiem zepchnięte w góre, a dół pusty. Mogłeś zapodać szkic przed rozpoczęciem pracy na naszym wszechzjebkowym forum i bysmy Cię z chłopakami naprostowali. Pzdr i czekam na wersję z lustrzanki.

Napisano

Dzięki Emmilius. Wiesz, też o tym myślałem, niestety obnażam tu brak swojej wiedzy. Problem polegał na tym, że na szkicu, który robiłem na papierze A3 wszystko było piękne, do tego narysowałem 4 osoby, tak dla rozplanowania. Powiem, ze jeśli będę coś robił, to rzeczywiście polecę do was z pomysłem. Powiem jednak, że wciąż się uczę i jest to kolejny pouczający kop od życia. Dzięki Bogu jednak góra w miarę dobrze wygląda, do tego na zdjęciu tego nie widać, ale tam nie jest aż tak strasznie pusto :). No i nawet się cieszę z 2 rzeczy:

1) zrealizowałem całkowicie samodzielnie w miarę duży projekt

 

2) Skończyłem to i wreszcie mam parę dni ferii dla siebie, przed powrotem szkolnej gehenny ! :D

 

pozdrawiam

Napisano

A teraz mili moi panowie wrzucam wipa stosując się do jakże trafnej rady Emmiliusa.

Będzie to mój pierwszy taki złożony digital, ale z waszą pomocą na pewno jakoś go pociągnę ^^. Wpierw taki wstępny szkic, mający na celu zebranie myśli i pomysłów w jeden żywy twór :).

 

drakesiege.jpg

 

drakesiege.jpg

Napisano

Dobra, jadę dalej. Próbowałem iść na skróty z tym wojskiem na dole, ale widzę, że bardziej to wygląda jak trawa, poszukam jakiejś pracy w której też się z tym męczono :).

Postawiłem też na panoramiczne ustawienie, więc przyciąłem obraz, póki co bawiłem się trochę ze smokiem i jeźdźcem, jutro zabawię się z miastem.

 

Tak na dobrą sprawę, to cała sytuacja dzieje się w nocy.

drakesiege2.jpg

Napisano

Haha. wiesz Coyote, mieliśmy te same zamiary :).

Choć przyznam, że za dnia wygląda to lepiej, poza tym na zdjęciu jest rzeczywiście czarno jak w du..ie. Zobaczymy.

Napisano

Ok, kolega cyknął foteczki lustrzanką, niestety u mnie w domu, gdzie nie było tak dobrego oświetlenia jak na moim miejscu pracy. Może nie ma idealnie tego kolorku, ale przynajmniej detal nieco lepszy. No ale wiadomo, to jednak tylko fotografia. Wpadłem na pomysł, że jeśli będziecie chcieli coś dokładniej zobaczyć, to będę robił takie stand-alone fotki poszczególnych części.

dsc05358d.jpg

Napisano

O, dzięki Coyote. Robiłem to wieczorkiem, więc nie było co wychodzić, ale teraz tak wszędzie biało, zrobię też na dworze - jeszcze raz dzięki.

 

Areien - wybacz, ale mój dziecięcy rozum, nie zrozumiał użytego tu kontekstu wyrazu analog, lub po prostu nie zrozumiałem wyrazu :D.

Napisano

Zastanawiam się, czy nie skopałem perspektywy, więc zrobię podejście z większym dystansem na całą sytuację. Powiedzcie, która koncepcja jest lepsza ?

drakesiege25.jpg

Napisano (edytowane)

zasada numer 4325 ; ) : Jezeli sam uważasz że skopałeś... to skopałeś. Jeżeli uważasz że nie skopałeś to również skopałeś... Nie ma w tym wiekszego sensu logicznego ale z czasem zauwazysz że warto jest np flipną lustrzanei obrazek... wtedy sie dowiesz co jest nie wporzadku. Nie pytaj się innych ufaj tylko sobie ; ) Bo inni powiedzą że albo im sie podoba albo sie nei podoba... nie bedziesz sobie przecież robił średniej wyników za każdym razem

 

Wg mnie o wygląda teraz tak że koles na smoku jest z nieco innej bajki ponieważ ... wcale nie reaguje na aktualny kąt nachylenia... smoka względem ziemii... powinien kontrować w drugą stronę żeby się nei zsunąć... Wyobraź sobie ze sam na nim lecisz... wtedy będzie ci łatwiej ... Zobacz to co widzi twój rycerz/podróznik whatever.... Twoje przemyslenia wyjdą wtedy w pracy i stanei sie ona jszcze lepsza ... Na pewno nei patrzyłby się w kamere bez powodu... raczej byłby skupiony na tym by bezpiecznie dolecieć do celu... patrzył by więc przed siebie...

Edytowane przez norden
Napisano

Widzisz Norden - i po to się pytam, by uzyskać takie odpowiedzi. Jednak jest w tym jakiś sens, bo bijąc się z perspektywą, nie zauważyłem następującej rozbieżności między smokiem a resztą. Jeśli chodzi o skopanie, to nie sztuka wiedzieć czy, tylko gdzie i jak ;).

A co do spojrzenia, to sądzę, że nie ma to wielkiego znaczenia, bo mógł się na chwilkę dosłownie odwrócić i w takiej chwilce go złapałem. Anyway, dzięki za krytykę.

Tylko wciąż nie wiem i chcę odpowiedzi, hmm może zrobię średnią. Jak uważacie, czy lepiej by było zmniejszyć dystans, mniej-więcej jak na pierwszej koncepcji, czy zachować w tym stylu ?

 

pozdrawiam

Napisano

aa napisze coś

 

w takim ujęciu bohater jest daleko w cholerę od jakiejkolwiek akcji, takie przynajmniej mam wrażenie albo po prostu stulam głupoty , ale spróbowałbym pracować na wcześniejszym, nieco zmniejszając mury tego zamku by ładnie było widać odległość i rozmiary smoka który leci nad nim a w dole wojsko obrywa po głowach z łuków :P

fajnie było by zobaczyć kawałek walki

 

chyba że będziesz potrafił oddać klimat bitewnej zawieruchy z odległości z tej świeżej poprawki , jedno i drugie mogło by wyglądać dobrze więc ciężko stwierdzić

Napisano

Zastanawiam się czy właśnie zrobić coś takiego, że na dole goreje bitwa 4 razy gorsza jak pod Helmowym Jarem, a tu na pierwszym planie w chłodnych kolorach smok z jeźdźcem szykuje się do pikowania ot co. Taki jakby zatrzymany czas :).

Z drugiej strony, można by go uznać za już szturmującego i to w znacznie mniejszym dystansie do przeciwnika, odsłaniając mocną akcję.

Dobra, dzięki za wypowiedź Samborek, dodaję do średniej (dzięki za pomysł Norden ;D).

Napisano

Mnie razi przede wszystkim to, że jeździec się na nas gapi.. na dole konkretna rozpierducha się szykuje, a ten jakby chciał powiedzieć do kamery "No hejka!".

Taka perspektywa jest trudna, nie wiem czy bym się podjął bez wsparcia modeli.. będziesz musiał nad nią jeszcze sporo popracować bo poszczególne elementy nie grają. O smoku i jeźdźcu już wspomniał norden, ja dorzucę jeszcze mur z którym też jest coś nie tak. Ewentualnie z tym tłumem żołdaków jest coś nie tak, a mur jest ok :P

Napisano

Dzięki RaVirr, chyba przemyślę to jego spojrzenie. Co do perspektywy, nie mam z nią dużego doświadczenia i wiem, że będę musiał się wspierać różnymi fotkami itp.

Wojsko jest tak zrobione, że nie tknięte prawię :). Ot kilka machnięć różnych brush'y na krzyż. Nie ma pośpiechu, pewnie szybko jej nie skończę, ale to będzie też ćwiczenie, bo ja to bym chciał wszystko zaraz, teraz :). Dzięki za opinie.

W międzyczasie z nudów takie coś popełniłem ;p

faceel.jpg

Napisano

Yes Sir ! Wypróbuję zaraz, w kolejnym międzyczasie taki o to xiaolin monk. Tym razem kolorki uhaah. Coś mnie dziś wzięło na takie 15 minutówki.

monkr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności