Napisano 12 Październik 200915 l Z ostatniego CGChallenge::Secret Agent. edit - podciągnięta wersja: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ stare: edit - kilka zoom'ow na prosbe: i jeszcze enviro we wczesniejszych fazach: pzdr i dzieki za slowa otuchy :) Edytowane 2 Luty 201015 l przez mant-raz
Napisano 12 Październik 200915 l Mi trochę brakuje większej ilości detali na ręce trzymającej pistolet, wylot lufy bym wolał okrągły i ręka panny mi się nie podoba, ale poza tym wszystko super cacy.
Napisano 12 Październik 200915 l Mi trochę brakuje większej ilości detali na ręce trzymającej pistolet, wylot lufy bym wolał okrągły i ręka panny mi się nie podoba, ale poza tym wszystko super cacy. Yeap. To co kolegga wyżej. Fajnie, gajnie...ale ogólnie gdzieniegdzie brak szczegółów ;P
Napisano 12 Październik 200915 l A mi zdecydowanie najbardziej podoba się otoczenie. Kadr strasznie długi i w ogóle typ łamie kompozycję na pół. No, ale może takie zamierzenie. Nadaje to pracy taki dokumentalno-reporterski charakter. Babka jest dziwna, ma chyba za dużą głowę.
Napisano 13 Październik 200915 l Autor :) Milo slyszec, dzieki, faktycznie panna i brak detalu troche bola, ale deadline zastal mnie po dwoch nieprzespanych nocach i wiecej juz zrobic nie zdazylem :) Envirosa klecilem juz duzo wczesniej, stad pewnie jego lepsza jakosc (w pierwszym poscie wrzucilem jego wczesne wersje). Edytowane 13 Październik 200915 l przez mant-raz
Napisano 13 Październik 200915 l Envirosa klecilem juz duzo wczesniej, stad pewnie jego lepsza jakosc (w pierwszym poscie wrzucilem jego wczesne wersje). Dzięki za te wcześniejsze wersje, bo zawsze można coś podglądnąć ;) Mnie się podobają wszystkie wersje, ale trzeba powiedzieć że samo enviro spokojnie sprzedaje się jako osobny art... Strasznie mnie ciekawią aspekty techniczne, może dlatego że obecnie strasznie się nakręciłem na takie scenki... Jeśli to nie tajemnica to mam parę pytań: - użyłeś jakichś tekstur ? Mam miejscami wrażenie że jeśli chodzi o enviro całość jest delikatną kombinacją tekstur i malowania, które się przeplatają na różnych warstwach - a może to custom brushe robią taki efekt ? Może wszystko jest malowane ręcznie ? Ogólnie fajnie to wygląda, chciałbym się tak nauczyć kiedyś tam, za jakiś długi czas coś podobnego popełnić ;) - geometria sceny rozrysowana ręcznie czy jakieś bryły na 3d powstały ? - skąd brać inspirację do takich scen ? Jakieś refki do detalu się tu przydają ?
Napisano 13 Październik 200915 l ...po pytaniach SBT77 nie pozostaje mi nic innego, jak tylko dołączyć do oczekujących na odpowiedź
Napisano 13 Październik 200915 l Praca ogółem genialna, jedyna rzecz, do której mogę się przyczepić, to z lekka sztywna poza kobiety. Bardzo podobają mi się oba wcześniejsze envira, są prześwietne. :)
Napisano 13 Październik 200915 l Autor dzieki, dzieki. - użyłeś jakichś tekstur ? Mam miejscami wrażenie że jeśli chodzi o enviro całość jest delikatną kombinacją tekstur i malowania, które się przeplatają na różnych warstwach - a może to custom brushe robią taki efekt ? Może wszystko jest malowane ręcznie ? Ogólnie fajnie to wygląda, chciałbym się tak nauczyć kiedyś tam, za jakiś długi czas coś podobnego popełnić ;) Jest to najpierw malowane, potem w wybranych miejscach uzylem tekstur z cgtextures. Ogolnie staram sie postepowac wg takiego oto schematu, ale czasem ciezko zapanowac nad soba ;) : 1. shading 2. shadows and texture complexity 3. soft shadows, details 4. reflections, gi, etc. (z jakiegos tutka to wyciagnalem i sobie zapisalem, bo brzmi rozsadnie) Maluje od razu kolorem probujac jako tako zadzialac harmonia i kontrastem tam gdzie trzeba (glownie to komplementarnie i temperaturka), walor mozna sobie sprawdzic na kilka sposobow (najlatwiej sciagnac saturacje wartstwa korekcyjna nad wszystkim i sobie ja wlaczac i wylaczac w trakcie pracy, desaturacje dobrze jest robic w trybie Lab o czym powie biglebowsky hehe). Jak juz mam w kolorach rozmalowany obrazek to wtedy uzywam pedzli zeby dodetalic i poblendowac w interesujacych miejscach. Z pomoca przychodza tez tekstury, ktore trzeba dopasowac do podkladu (ctrl+u i suwakami) i podmalowac. Czesto tez taka teksture wrzucam na wierzch na jakims efekcie warstwy zeby osiagnac ciekawy efekt. Nad wszystkim zdarza mi sie robic (czego nie lubie, ale juz tak mam;)) eksperymenty z kolorami na kazdym etapie pracy. Zaburza to pipeline, no ale trudno. W trakcie pracy staram sie zwracac uwage na kierunki pociagniec pedzlem, na jakosc krawedzi w zaleznosci od materialu no i duzo czasu jak juz mowilem spedzam na szukaniu koloru (kolo kolorow i paletka do sterowania HSB i/lub RGB wg pomyslow LinRan'a - polecam tego pana). - geometria sceny rozrysowana ręcznie czy jakieś bryły na 3d powstały ? Rozrysowalem recznie (cwiczeniowo). - skąd brać inspirację do takich scen ? Jakieś refki do detalu się tu przydają ? Tego typu scenki bardzo ladnie robi np. John Wallin Liberto, polecam. Co do refek to zawsze warto cos pogooglac. Jesli ma sie pomysl to nie trudno znalezc w necie inspirujace materialy. Czesto jednak bywa, ze sie przeskakuje etap analizy/koncepcyjny, a wlasnie tu jest pies pogrzebany, staram sie poogladac troche refek zanim zaczne prace.
Napisano 14 Październik 200915 l dzięki za tą lekcje napewno sie przyda :) 1. shading 2. shadows and texture complexity 3. soft shadows, details 4. reflections, gi, etc. wszystko zrozumiałem poza "gi" co to?
Napisano 14 Październik 200915 l dzięki za tą lekcje napewno sie przyda :) wszystko zrozumiałem poza "gi" co to? global ilumination ? czyli światło odbite i jego wpływ na scenę z czy de coś mi się tak kojarzy Edytowane 14 Październik 200915 l przez yarosh
Napisano 14 Październik 200915 l Autor tak jak mowi mayk ;), znane rowniez pod taka nazwa jak mowi yarosh. czyli po prostu myslenie "all-around".
Napisano 14 Październik 200915 l swoją drogą fajnie poczytać co mądrzy ludzie piszą :) zawsze inspiracji i motywacji człowiek nabiera
Napisano 2 Luty 201015 l Autor Praktycznie nigdy mi się nie zdarza wracać do starych prac, tym razem zrobiłem wyjątek - update w pierwszym poście.
Napisano 2 Luty 201015 l heh mnie dziwi jedno, dlaczego napis na kurtce jest pisany od prawej do lewej? fajna tak poza tym :)
Napisano 3 Luty 201015 l ogólnie fajoska ilustracja. Gładziutka, miłe kolory, jakaś historia w tle. O co chodzi z tym LINRANem? bo mi LINRAN-Pol z googli wyskakuje głównie :(
Napisano 4 Luty 201015 l A konkretnie o to bodajze: http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?p=2097738
Napisano 4 Luty 201015 l enviro bez zarzutu świetnie wygląda kompozycja itp. git. z postaciami fajnie, ale juz nie do końca siedzi moim zdaniem, troche czuc, ze postaci dorobione do tła.
Napisano 4 Luty 201015 l mi enviro podobają się bardziej niż końcowa ilustracja ( która też jest bardzo fajna : ) pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto